TDDD91 Ingenjörsprofessionalism, del 5
PERSONLIG EFFEKTIVITET HT1
Bedömningskriterier för coaching
Betyg |
Bedömningskriterier |
3 |
- Skrivuppgiften:
- ska vara på 500-1000 ord
- inlämnad i tid
- inlämnad i Lisam
- filen följer filnamnskonventionen
- ska ha ditt namn överst i dokumentet
- ska ha kurskoden TDDD91 överst i dokumentet
- behandlar väl steg 1-3 i Gibbs reflektionsmodell. Lärarmentorn bedömer huruvida stegen är välbehandlade eller ej
- Aktivt deltagande på
- Workshop 1 - handledning
- Workshop 2 - coaching: coachat en ÅK2 student, lämnat in dokumentation av coachingen i TDDD91 kursrum i Lisam, aktiv deltagande under reflektionen.
- Workshop 3 - uppföljning 1: coachat en ÅK2 student, lämnat in dokumentation av workshopen i TDDD91 kursrum i Lisam.
- Workshop 4 - uppföljning 2: coachat en ÅK2 student, lämnat in dokumentation av workshopen i TDDD91 kursrum i Lisam.
- Dialogseminarium: Personlig effektivitet om coaching
|
4 |
- Bedömningskriterierna för betyg 3 är uppfyllda
- Steg 4 i Gibbs reflektionsmodell är välbehandlat i skrivuppgiften. Steg 1-3 får vara maximalt hälften av den totala texten. Lärarmentorn bedömer huruvida steget är välbehandlat eller ej
|
5 |
- Bedömningskriterierna för betyg 4 är uppfyllda
- Steg 5-6 i Gibbs reflektionsmodell är välbehandlade i skrivuppgiften. Steg 1-3 får vara maximalt hälften av den totala texten. Lärarmentorn bedömer huruvida stegen är välbehandlade eller ej
|
Vid betygsättning utgår lärarmentorn utifrån bedömningskriterierna ovan. Tänk på att alla kriterier för betyg 3 ska vara uppfyllda för att få betyg 3 och det samma gäller för betyg 4 och 5. T.ex. att lämna in skrivuppgiften i tid är en förutsättning för betyg 3 så t.ex. om texten är inte inlämnad i tid och alla andra kriterier för betyg 5 är uppfyllda då blir betyget 4.
Sidansvarig: Aseel Berglund
Senast uppdaterad: 2024-08-28