Göm menyn

TDDD84 Ingenjörsprofessionalism, del 3

PERSONLIG EFFEKTIVITET - HT1

Bedömningskriterier för självmotivation


Betyg Bedömningskriterier

3

  1. Skrivuppgiften:
    • på 1-2 A4-sidor är inlämnad till lärarmentorn
    • inlämnad i tid
    • behandlar väl steg 1-3 i Gibbs reflektionsmodell. Lärarmentorn bedömer huruvida stegen är välbehandlade eller ej
  2. Uppgiften - personligt ledarskap är inlämnad tillsammans med skrivuppgiften
  3. Aktivt deltagande på:
    • Workshop: Bli coachad
    • Dialogseminarium: Personligt ledarskap

4

  • Bedömningskriterierna för betyg 3 är uppfyllda
  • Steg 4 i Gibbs reflektionsmodell är välbehandlat i skrivuppgiften. Lärarmentorn bedömer huruvida steget är välbehandlat eller ej

5

  • Bedömningskriterierna för betyg 4 är uppfyllda
  • Steg 5-6 i Gibbs reflektionsmodell är välbehandlade i skrivuppgiften. Lärarmentorn bedömer huruvida stegen är välbehandlade eller ej
  • Det övergripande målet är:
    • Specifikt - Det ska vara tydligt vad som ska uppnås vilket innebär att målet ska vara väldefinierat och att man inte kan misstolka det på något sätt.
    • Mätbart - Det ska vara lätt att mäta hur man uppfyller målet. Måtten kan vara tid, kvalitet, upplevd nöjdhet, antal etc.
    • Tidsbundet - Det ska finnas en tydlig deadline och prioritering för målet.
Vid betygsättning utgår lärarmentorn utifrån bedömningskriterierna ovan. Tänk på att alla kriterier för betyg 3 ska vara uppfyllda för att få betyg 3 och det samma gäller för betyg 4 och 5. T.ex. att lämna in skrivuppgiften i tid är en förutsättning för betyg 3 så t.ex. om texten är inte inlämnad i tid och alla andra kriterier för betyg 5 är uppfyllda då blir betyget 4.

Sidansvarig: Aseel Berglund
Senast uppdaterad: 2017-06-26