Göm menyn

TDDD60 Interaktiva System

Uppgift 2


I Uppgift 2 arbetar ni vidare med det koncept ni tog fram i Uppgift 1 i en detaljeringsfas. Ni genomför fler iterationer där ni börjar med en värdering genom granskning och sedan implementerar (delar av) ert koncept i form av en prototyp. Därefter utvärderar ni konceptet genom ett användartest. Denna uppgift redovisas muntligt och skriftligt.

Uppgiftens relation till kursens lärandemål

  • Värdering av designlösning (del A, C).
  • Konstruktion av interaktiv gränssnittsprototyp i ett datorverktyg (del B).
  • Planera, genomföra och kommunicera ett användbarhetstest (del C, D).
Den sista uppgiften i del D relaterar till de mål som alla ingående program formulerat på övergripande nivå (program-mål), som handlar om att ta hänsyn till ekonomisk, social och ekologisk hållbaret. Det betyder att man som utvecklare ska kunna sätta de system man utformar i ett större perspektiv och värdera dess påverkan på det omgivande samhället både ekonomiskt, socialt och ekologiskt.

Deluppgifter

  • Del A: Detaljfas: Granskning. Observera att deluppgiften innehåller ett lektionstillfälle med obligatorisk närvaro, se Schema.
  • Del B: Detaljfas: Prototyp
  • Del C: Detaljfas: Användartest. Observera att deluppgiften innehåller ett lektionstillfälle med obligatorisk närvaro, se Schema.
  • Del D: Redovisning. Observera att deluppgiften innehåller ett lektionstillfälle med obligatorisk närvaro, se Schema.

Examination

För godkänt på UPG2 (uppgift 2) krävs att man medverkat aktivt under utförandet av del A-C, godkänd närvaro på de obligatoriska undervisningstillfällena (se schemat) samt att gruppens redovisning och inlämningarna under D är godkända. Betyget sätts av den individuella inlämningen enligt D.


Sidansvarig: Eva L. Ragnemalm
Senast uppdaterad: 2024-01-23