TDDD60 Interaktiva System
Uppgift 1 Del D Redovisning
Gruppens arbete i uppgift 1 redovisas genom inlämning av arbetsmaterial, dels gruppvis och dels individuellt. Varje inlämning ska göras i ett enda dokument i pdf-format. Bilder fotas eller skannas och läggs in med tillräckligt låg upplösning för att alltihop ska kunna hanteras men tillräckligt hög för att kunna urskilja detaljerna.
Gruppinlämning
Gruppen utser en person som ansvarar för att lämna in ett läsbart dokument innehållande följande material, i tydligt avgränsade delar:
- Ett försättsblad med gruppnummer, gruppmedlemmar som medverkat vid arbetet och en kort sammanfattning av designuppdraget, så som ni tolkat det.
- Samtliga 3-5 konceptformulär (med konceptbeskrivning och storyboard) (från del B steg 2).
- Värderingsmatrisen (pugh chart) med förklaring av valda kriterier (från del B steg 3).
- Scenarierna som beskriver användningsuppgifter (från del C steg 1).
- Gränssnittsflödet med tillräckligt mycket förklarande text för att läsaren ska förstå hur systemet fungerar (från del C steg 6).
Individuell inlämning
Varje gruppmedlem lämnar också in följande (i en enda fil i pdf-format):
- Dina skisser från del A steg 3-4 med förklaringarna från steg 5.
- Dina skisser från del C steg 3-4, med båda plus-minuslistorna. Beskriv kort användningsuppgiften som skissas.
- En text på max 500 ord där du besvarar minst fråga 1 och 2 nedan
(fråga 1 + 2 får ta max 300 ord om du besvarar alla tre). Texten ska ha rubriken "TDDD60
uppgift 1", samt ditt namn och LiuID. Gör det tydligt i texten vilka frågor
du besvarar. Tips: När du argumenterar, undvik
formuleringen "enligt mig". Förklara istället om du menar "enligt
min erfarenhet", "enligt min åsikt", eller "enligt något jag läste
någonstans" (och i det sista fallet, hitta var du läste det och
referera ordentligt).
- Beskriv kort ett moment i uppgift 1 som gruppen gjorde exceptionellt bra eller kunde gjort bättre, och vad ditt bidrag i den delen av uppgiften var. Beskriv inte hela uppgiften här utan välj ut ett eller ett par steg och beskriv hur ni gjorde (inte vad). Referera till kursbokens beskrivning av metoden/tekniken som användes. Utgå från att läsaren känner till vad ni skulle göra och fokusera på avvikelser från bokens beskrivning eller svårigheter.
- Motivera varför resultatet av det ni gjorde är ett bra/dåligt resultat. Vilka konsekvenser fick det t.ex. för kvaliteten på slutresultatet?
- Analysera: Varför blev resultatet bättre/sämre än det kunde blivit (i momentet du beskrev i fråga 1-2)? Hur borde/kunde du/ni ha gjort istället och varför hade resultatet blivit bättre/sämre? Argumentera med hjälp av referenser till kursboken.
Sidansvarig: Eva L. Ragnemalm
Senast uppdaterad: 2025-01-16