TDDD39 Perspektiv på informationsteknologi
Examination
Kursen består av fem poänggivande moment som examineras enligt nedanstående lista.
UPG6 Kommunikation (2 hp)
Detta moment examineras av kommunikationslärarna. För att momentet ska bli godkänt krävs att gruppen har:
- genomfört ett projekt och skrivit en projektrapport efteråt.
- närvaro vid seminarierna
- genomföra en individuell informerande presentation
- delta i förberedande presentation av projektarbetet (även kallad provpresentation eller genrep)
- aktivt deltagit i granskning av en annan projektgrupp baserat på checklistan för projektrapporter och betygskriterierna för muntliga presentationer.
UPG7 Projektarbete (3 hp)
För att momentet ska bli godkänt krävs att gruppen har:
- genomfört ett projekt och skrivit en projektrapport efteråt.
- genomfört en muntlig redovisning av projektarbetet
BAS2 Basgruppsarbete (2 hp)
För att momentet ska bli godkänt krävs att man har deltagit aktivt (enligt instruktioner om basgruppsobligatoriet och lämnat in ett individuellt basgruppsunderlag som förberedelser inför varje basgruppstillfälle.
UPG8 Problembaserat lärande (1 hp)
Detta moment examineras genom skriftlig inlämning och aktivt deltaganed vid tre seminarier som rör studieteknik, studieplanering och effektivt lärande i grupp. Dessa seminarier sker i samband med vinjettavslut för vinjetterna Studieteknik, Studieplanering och Skorna. Den skriftliga inlämning utgörs av den IBU som lämnas in inför respektive tillfälle.
Förutom de krav som vanligtvis gäller för basgruppsarbete och IBU måste följande vara uppfyllt för att få godkänt på momentet UPG8.- Studieteknik:
- Visat kunskap om och förståelse för grundläggande principer för lärande
- Ha tillämpat någon teknik för effektivt lärande
- Reflekterat över sitt eget lärande i stort och i relation till den prövade studietekniken
- Studieplanering:
- Visat kunskap om förväntad arbetsinsats för terminens kurser
- Kunna tydligt beskriva sin planerade och faktiska arbetsinsats i förhållande till förväntad arbetsinsats
- Reflekterat över utfallet
- Lärande i grupp:
- Visat kunskap och förståelse för gruppdynamik och problembaserat lärande
- Analyserat och reflekterat över den egna basgruppens arbete och lärande vid ett specifikt tillfälle
Skriftlig reflektion kring lärande - För studenter till och med 2017
Instruktioner finns här.
Sidansvarig: Ola Leifler
Senast uppdaterad: 2021-08-31