MÄSTARPROJEKTET
Ht1-2
## SYFTE
I mästaprojektet ska vi göra ett riktigt bra spel med er optimerade spelare. Här använder ni kunskaper frå tidigare för att skapa hinder, fiender, banor, samt testar och förfinar ett spel.
## KRAV
Kraven på MÄSTAR-projektet är att man gör ett lagom stors spel efter tid och förmåga. Man kan ta på sig färre saker och t.ex. istället optimera något mer eller göra mer innehåll och banor med kodade komponenter. Mycket av det som görs ska göars med kod, t.ex. fidners beteende eller utplacering av hinder. Men vissa delar kan vi placera ut för hand, och deras positioner kan sedan används för att med kod placera ut fiender eller objekt.
KRAVEN är att man lägger den tid som hör till krusen och inte att man bygger en viss storlek av spel. Ca 2 hp ska gå till att bygga spelets delar.
## Redovising av Mästarprojektet
* Muntlig presentation av samtliga gruppmedlemmar. Tider på kurshemsidan, slumpat med kod.
* Presentation i PTT-format i enlighet med [denna mall](mall.pdf). Gärna med inspela screencast video av en spelomgång.
* Ta skärmdumpar med koden och förklara centrala steg. **OBS! Använd stora bilder på kod** annars kan man inte se på projektor i C-huset. Välj ut relevanta delar, vissa inte allt.
* Inlämning:
Lägg PPT-filen i godot-projektet på samma sätt om en bild-fil
zipa projektet med rätt namn och lämna in
Sidansvarig: infomaster
Senast uppdaterad: 2025-04-08