961G24 Programmering i text-baserad miljö
Lab 0: In- och Utmatningar
Laboration 0 - In- och Utmatningar
Instruktioner
Konstruera ett program som fungerar för följande körexempel. Tänk
på att du kan återanvända variabler i ditt program.
Det som är kursiverat och fetstilt är det som användaren
matar in. Det övriga är det som datorn skriver ut.
Välkommen till Lab 0! Mata in ditt namn: Gabriella Ditt namn är Gabriella Mata in din ålder: 27 Din ålder är 27 Du föddes år 1991 Mata in ett flyttal: 3.14 Du matade in 3.14 3.14 genom 2 är 1.57 Mata in ett heltal: 1 Du matade in | 1| Mata in ett flyttal: 9.1 Du matade in 9.1000 Mata in ett heltal: 42 Mata in ett flyttal: 365.25 Du matade in 42 och 365.2500 Mata in ena kateten: 30 Mata in andra kateten: 40 Hypotenusan är 50.
Körexempel 2:
Välkommen till Lab 0! Mata in ditt namn: Gusten Ditt namn är Gusten Mata in din ålder: 48 Din ålder är 48 Du föddes år 1970 Mata in ett flyttal: 200 Du matade in 200.0 200.0 genom 2 är 100.0 Mata in ett heltal: 105 Du matade in |105| Mata in ett flyttal: 1234.56789 Du matade in 1234.5679 Mata in ett heltal: 9000 Mata in ett flyttal: 1.2 Du matade in 9000 och 1.2000 Mata in ena kateten: 4 Mata in andra kateten: 5 Hypotenusan är 6.
Sidansvarig: Pontus Haglund
Senast uppdaterad: 2020-09-10