9e januari – Golden Gate Bridge

Vi började dagen tidigt för att försöka att sakta anpassa oss till svensk tid igen, sedan hyrde vi en bil och gled mot Golden Gate Bridge. Jag försökte ta bilder på de otroligt branta gatorna men de gjorde sig inte så bra på bild.

Golden Gate Bridge, San Francisco och Alcatraz i bakgrunden

DSC_0653

Sedan åkte vi en bit längst kusten norrut.

DSC_0682

DSC_0697

DSC_0708

Sedan åkte vi in till stan igen och gick lite på gatorna i San Francisco och käkade god mat, jag hittade en vegansk cheesecake och var i himmelriket.

En av de ikoniska spårvagnarna

DSC_0373

Papayasallad och cheesecake

Efter lunchen fick vi veta att morgondagens plan hem hade blivit inställt och vi hade blivit ombokade till Lufthansa. Tyvärr hade två av oss blivit bokad på ett senare flyg från Frankfurt till Stockholm, vilket adderade nästan 6 timmar till vår redan 20 timmar lång resa… Så vi sprang runt över halva stan för att hitta ett ställe med WiFi som var lugnt nog att ringa några samtal från. Efter att ha ringt SAS, vår resebyrå, SAS igen och sedan Lufthansa fick vi tillslut plats alla fyra på det tidiga flyget från Frankfurt och vi blev lovad veganmat på planet. Så vi pustade ut för stunden och åkte hem. Kvällen spenderade vi hemma hos D-alumnen John Wilander och hans familj. John jobbar på Apple och skulle visa oss runt på det legendariska huvudkontoret imorgon.

//Sara