TDDC73 Interaction programmering
Projekt
Project - Mini SDK of interaction patterns
The project is based on independently exploring different Interaction patterns on a slightly deeper level and then create your own SDK of two of the patterns. The project instructions consist of several different suggestions on what one can choose to delve into, it is up to you to choose Information according to the grading criteria described below.
Project Instructions
You should implement your own SDK consisting of
Grading criteria
Here criteria are described for the different rating steps.Remeber that it is not only are quantitative differences between the levels but also qualitative.
There is also an example project to be downloaded (based on swing) here and readme file here. The project is intended to correspond to the qualitative requirements for grade 5, so for lower is not exactly the same requirements for code quality.(Try writing "Hello" and "Hejsan".)
Grade 3
You shall properly implement two
Selection of interaction patterns
Most patterns can be chosen, the important thing is that you stand for
implementation themselves.That is, you can choose to module
Tabs , but then you may not use Android's Tabhost to solve
the task.Think about when you build the component what can another
Programmers want to adapt to their needs, check as examples of how Andorid
builds up their more complex components (List/Expandablelistview),
(Default Models/Adpate, Renders to describe appearance, customize
Algorithms etc).
Nedan kommer finns några exempel på mönster som har varit
ganska vanliga historiskt sett i kursen. (samt vissa punkter vad ni
kan tänka på)
Your code should be effective enough so it can be used.The code should follow common conventions and be acceptable commented.
Betyg 4:
För betyg 4 gäller att du gör allt som gäller för betyg 3 samt att du gör en av följande uppgifter:
- Getting started guide för valfritt ramverk
- UI Testing för en av dina Komponenter (se nedan)
Betyg 5:
För betyg 5 gäller att du gör allt som gäller för betyg 3 samt att du gör både :
- Getting started guide för valfritt ramverk
- UI Testing för en av dina Komponenter (se nedan)
Getting started guide
Du ska skriva en Komma igång guide för ett av ramverken Kotlin för android, Flutter, eller React Native. Din guide ska vända sig till personer som redan kan programmera men som ej arbetet med ditt val av ramverk. Din guide ska täcka:
- Enkel Layout av komponenter/widgets
- Grundläggande interaktion med lyssnare/callbacks-functions
- Navigering mellan olika skärmar
UI Testing
Du utför UI testning av en av dina komponenter du har implementerat. Du ska använda dig av rekommenderade testnings verktyg för ditt ramverk (UI-Testing). Dina tester behöver inte vara heltäckande men du ska visa förståelse hur man bedriver tester för grännsitt
Projektredovisning
Redovisa varje komponent/mönster du har implementerat i tillsammans med ett litet test-program där du redovisar hur man använder din komponent/mönster, samt lämna in ev. skriftlig redogörelse, till din assistent. Examination: När du är godkänd av din assistent på de moment du gjort i projektet så kommer det ske en muntlig examination. Tidpunkter för den muntliga examinationen kommer att planeras att ligga i slutet av kursen. Är du klar tidigt finns det möjlighet att i mån av tid examineras tidigare i kursen. Syftet med den muntliga examinationen är att säkerställa att du verkligen producerat arbetet och tagit till dig den kunskap som vi förväntar oss.
Page responsible: Anders Fröberg
Last updated: 2023-11-10