Uppgiften: Optimala bollen
Ht1-2
## Syfte
Syftet med uppgiften är att optimera bollens spelarkontroll med hinderbanor som skapats med hjälp av komponenterna från labbarna. Vi ska även skriva koden som räknar på de "optimala" egenskaperna, dvs de egenskaper som gett bäst resultat.
Uppgiften blir nu att bygga en större mängd hinder och sedan körs simuleringar samt hitta ett fleratal möjliga inställningar. OBS! Hinderbanor kan visa sig inte fungera bra och vi får göra om, vi kan även vilja köra hinderbanorna i olika ordning för att få bättre resultat.
I samband med att vi bygger kanske vi måste gå tillbaka och förbättra våran kod för att lsöa problem eller hitta nya möjligheter på vägen. DEt kan vara att lagra någon mer data eller införa något mer moment.
I slutändan behöver vi hitta kanske bästa totala tiden på de olika hinderbanorna för att hitta de bästa egenskaperna eller bästa medeltiden per bana.
I slutet måste vi köra en större omgång med simuleringar, spara koden och räkna på den. Men innan dess vill vi verifiera att hela processen fungerar och då köra mer stickprovstest och annat som inte tar så lång tid.
Sidansvarig: infomaster
Senast uppdaterad: 2024-04-29