TDDD57 Fysisk interaktion och spelprogrammering
Projekt
Fortsätt använda det gitlab-repo ni ursprungligen skapade för kursen. Lägg t.ex. projekt i en egen mapp ...
Målet med projektet är att utveckla en bra applikation med rik fysisk (och behaglig) interaktion. Höga grad av optimering av interaktionen och den feedback användare får. Visualisering för interaktion och ett genomgående bra och fokuserat projekt. Att designa för sensorns optimum. Det ska även vara ett "helt" system ... dvs inte någon interaktionstestdemo. Gärna ett spel eller interaktion med ett system i 2D/3D för t.ex. en simulering för uppvisande på ett museum.
Vid formulering av projekt: tänk på kurskraven, lärmålen och betygsättning. **Ett projekt med väldigt "enkel" kroppstyrning kan t.ex. inte ens ge godkänt på kursen.** Ni behöver välja ett projekt som även passar lärmål. Jag granskar sensorhantering, behaglighet i rörelse, feedbackdesign kring både förebyggande och förklarande visualisering. Ett komplexare projekt kan också vara "sämre" i slutligt resultat då kursen har en begränsad tidsbudget och tiden går åt att utforska den utmanande interaktionen. Välj inte bara ett "safe"-projekt som är lätt att se hur det kommer att gå för utan försök göra något spännande.
**En projektspecifikation mailas till examinatorn för återkoppling. [Deadline på denna sidan](index.sv.shtml).** Beskriv applikationen, hur navigation, interaktion och feedback planeras i skrivande stund. Efter detta får man ändra allt - detta är inte en kravlista utan en dialog om arbetet för att förstå det centrala i uppgiften.
**Redovisning**:
1. Demonstration av projekt på plats. Ej kodgenomgång, utan interaktionsgenomgång med eventuell testning. Tid slumpas och delas ut.
2. Screencast med kodgenomgång av projektet, muntligt och av samtliga medlemmar i kursen, (t.ex. på OneDrive eller Youtube) Lägg länk på ert TDDD57-repo vid kursens slut.
Sidansvarig: Erik Berglund
Senast uppdaterad: 2024-01-11