Göm menyn

TDDD57 Fysisk interaktion och spelprogrammering

VT1 2016


Senaste nytt...


21/1  Webreganmälningar : Labbar, Projetkdemo, Workshop v8, Workshop v9.

12/1  Kurssidorna reviderade för 2016.

Den här kursen handlar om användningen av kroppen som handkontroll. Kursen genomförs som en serie labbar och ett projekt baserat på interaktoinssensorer - från och med 2015 Leap Motion. Examination sker genom muntlig demonstration + inlämnad kod av samtliga. Koden för labbar och projekt ska lämnas in via gitlab.ida.liu.se - använd TDDD57_2016 i projektnamnet, lägg till eribe22 som reporter på projektet. Lägg bara upp kod som visar hur ni programmerar med LEAP och t.ex. inte hela Unity-projektet. Ni får naturligtvis gita projektet men jag vill enklet hitta LEAP-koden

Ett antal gemensamma seminarier kommer att hållas i kursen (för diskussion och testning av hårdvara och frågeställningen kring fysisk eller natuligt interaktion). Redovisningarna är obligatoriska och övriga seminarier frivilliga.

Pedagogiken i kursen följer som vanligt (när jag har kurser) principen om lärande genom egen utveckling samt (väldigt viktigt) reflektion. Basen är inte fungerande program - som en konsult - utan lärande genom programmering, dvs som RnD. I denna kurs är labbarnas fokus att utvärdera tillförlitlighet och projektet kopplat till att bygga en litet spel/appliktion för att i realtid navigera och interagera med kroppen.

Huvudsaklig literatur för kursen är en länklista som startpuntk för egen literatursökning och tekniskt API-dokumentation på webben, googel och slashdot och annat. Det står en fritt att använda utvecklingsspråk och plattform efter eget tycke så länge man kan redovisa på IDA (ev. med egen laptop).


Sidansvarig: Erik Berglund
Senast uppdaterad: 2016-01-21