Göm menyn

SICS Swedish ICT

Minnesmark (iPad-app och editor) har utvecklats av Mattias Arvola och Umapathi Tallapragada. Arbetet påbörjades i forskningsprojektet "Datorförstärkta landskap i Astrid Lindgrens bygd", vilket finansierades av av Tillväxtverket, Vimmerby kommun och Linköpings universitet via Nationellt Centrum för Utomhuspedagogik. Utvecklingsarbetet som tagit den initiala prototypen till en browser och en editor har sedan bedrivits inom ramen för SICS East Swedish ICT genom finansiering från projektet VASS (Virtuell värld möter autentisk värld i ett sinnligt, samlat lärande) som finansieras av Stiftelsen Marcus och Amalia Wallenbergs minnesfond. VASS projektleds av Inger Edforss-Fuchs på Västra Ramlösa skola i Helsingborg.

Sidansvarig: Mattias Arvola
Senast uppdaterad: 2015-04-27