Linköping universitet | Department of Computer and Information Science | Division of Artificial Intelligence and Integrated Computer Systems

Välkommen till Programmeringstävlingshandboken

Syftet med den här handboken är att hjälpa alla de som vill ordna programmeringstävlingar. Handboken innehåller främst erfarenheter från tidigare lokala, nationella och internationella programmeringstävlingar.

Programmeringshandboken underhålls av en styrgrupp som gärna tar emot kommentarer och frågor på innehållet.


  1. Introduktion
  2. Förberedelser
    1. Tidsplan
    2. Konton
    3. Salar
    4. Språk
    5. Verktyg
    6. Rättning
    7. Uppgifter
    8. Tävlingsmaterial
    9. Antal medverkande / Gruppering
    10. Marknadsföring
  3. Genomförande
    1. Checklista i kronologisk ordning
    2. Runtomkringverksamhet
  4. Efterarbete
    1. Återkoppling
    2. Erfarenheter
  5. Erfarenheter
    1. Exempel
    2. Ideer
  6. Övrigt
    1. Ofta frågade frågor
    2. Andra tävlingar

Introduktion

Konceptet är givet: tävlingar liknande ProgrammeringsSM. Konceptet ska tydliggöras, förutsättningar och målsättningar ges, avgränsa vad det inte är.

Förberedelser

Tidsplan

Verksamhetberättelse

Konton

Salar

Språk

Verktyg

Rättning

Uppgifter

På följande siter kan man hitta exempel på uppgifter:

Tävlingsmaterial

Antal medverkande / Gruppering

Marknadsföring

kontaktinfo

Genomförande

Checklista i kronologisk ordning

Runtomkringverksamhet

Efterarbete

Återkoppling

Erfarenheter

Erfarenheter

Exempel

Ideer

Övrigt

Ofta frågade frågor

Andra tävlingar


Dessa sidor underhålls av Fredrik Heintz och är senast uppdaterade 19 april 2002 kl 10:33:58 MEST.