Det vi har gjort hittills är att diskutera hur en lösning till ovanstående problem skulle kunna se ut. Finns det standardprogram (typ diff) som löser en delmängd av problemet. Vilka problem återstår i så fall?
Då de flesta av oss har mycket liten erfarenhet av integrerade utvecklingsverktyg är huvudsyftet med punkt 1. och 2. att ge oss förståelse för vad man kan (och inte kan) göra med dessa program. Båda programmen kommer att installeras i rt's LABOTEK så vi kan testköra dem.
Punkt 3. syftar till att undersöka hur långt man kommit med att skapa interface mellan olika program. Exempelvis standardiserade grundformat eller databaser med
rutiner för konvertering mellan olika programformat. I förlängningen ser man då möjligheten att bygga utvecklingsverktyg genom att koppla samman redan existerande verktyg utan några mellanliggande 'hack'.
Punkt 4. ska ge oss en (liten) bild av hur man i industrin ser på och använder fördefinierade processer för utvecklingsarbete.
Core of the Project-oriented study course ECSEL/STEM. Also a Ph.D. course at IDA
The course is directed towards two different target groups:
The objective is to provide knowledge in software process improvement in general, and into the personal software development process in particular.
Knowledge in at least one programming language and basic knowledge in mathematical statistics, for example, linear regression.
Lectures and exercises to hand-in.
The main part of the course is based on the Personal Software Process suggested by Watts S. Humphrey, SEI. The course is organized around 10 programming exercises and 5 reports. To implement the programs, the Ph.D. students are expected to follow a predefined process which is improved continuously through seven increments. At each lecture, the material in the book is gone through, important aspects are stressed and feedback is given on the previous exercise. The feedback consists of both comments on the exercises and a summary of the measurements collected.
The content is focused upon process improvement, measurement, estimation and prediction of time and size, reuse of knowledge and code, and use of your own programs within the series of exercises.The 10 programming exercises and the five reports should be approved. For those pursuing the introduction to large-scale software development as well the hand-in and presentation should be approved.
5 points for those not following the POS-component: Introduction to large-scale software development.