pa|Spara tid och pengar med vårt smarta ärendehanteringssystem. Väx med oss. Med över 350 lyckade installationer kan vi erbjuda er en omfattande verktygslåda med vassa funktioner. Samla enkelt in alla typer av ärenden oavsett er bransch, få ett bättre flöde i just er organisation. Digitalisera era arbetsorder, felanmälan, serviceprotokoll eller er kundtjänst. Välj det användningsområde som passar bäst till er verksamhet. Allt på samma plats. Anpassningsbara formulär på er eller er kunds hemsida, från er e-postlåda, telefoni/växel eller egna lösningar med vårt API. Helt anpassat gränssnitt för dator, läsplatta och mobiltelefon. Fungerar i alla moderna webbläsare och Android samt iOS. Krypterad trafik till och från systemet med SSL. Drivs på servrar med högsta tänkbara tillgänglighet samt driftsäkerhet. Dessutom med enastående prestanda. Högre kundservice börjar med bättre kommunikation, fler kanaler in och alla kundkonversationer lagras på ett ställe vilket resulterar i nöjdare kunder. En liten investering i Summera Support återbetalar sig med råge. Frigör tid i er organisations alla befattningar. Med vår enkla igångkörningsprocess, som kan liknas med "plug and play", minimeras risken för er att köra fast. Vi är med er hela vägen i mål. Undvik att frågor fastnar eller glöms bort oavsett anledning. Summera Support ser till att inget faller mellan stolarna. Enkelt att använda och det olika funktionerna kräver ingen komplicerad och tidskrävande utbildning, snarare enklare instruktioner och lathundar. Börja med begränsade användningsområden och väx med tiden. Vi kan bygga helt anpassade funktioner. Bygg egna lösningar med vårt kraftfulla API. “Vi har fått mycket beröm från våra kunder för vår ärendehantering och återkoppling. Utan ett i grunden stabilt systemstöd hade det inte varit möjligt. Formulär, arbetsflöden, aviseringar och hantering är verkligen anpassningsbart” Lars Lundgren, Zenita Security VD “Vi är mycket nöjda med Summera Support. Det uppfyller både vårt och våra kunders behov. Genom att man får en länk till varje ärende är det lätt för våra kunder att följa och få återkopplingar i ärenden” Agneta Timhagen-Meier, Platzer Marknad / Kommunikation “Med fotoautomater och bagageboxar i Sverige, Norge och Finland hanterar vi över en miljon transaktioner per år. Med Summera har vi ett stabilt ärendehanteringssystem som integrerar berörda avdelningar för snabba åtgärder” Petter Stenberg, Speed Services Sälj- och marknadsansvarig “Genom åren har jag arbetat med Summera i olika organisationer och vill lyfta fram systemets flexibilitet. Idag har jag implementerat Summera i vår internservice där vi löser allt från felanmälan till beställningar” Anders Friberg, Norstedts Kontorschef Godkänn & signera dokument Mottagare/kund kan följa sitt ärende och se dokument som inväntar signatur samt redan signerade dokument. Vi Den 25 maj 2018 ersatte GDPR den tidigare personuppgiftslagen (PUL). Förordningen blir direkt lag i alla EU:s medlemsländer och har App store – Google play Hämta hem en QR-kod läsare från App store (iPhone/iPad) eller Google play (Android), installera och Godkänn & signera dokument Mottagare/kund kan följa sitt ärende och se dokument som inväntar signatur samt redan signerade dokument. Vi Den 25 maj 2018 ersatte GDPR den tidigare personuppgiftslagen (PUL). Förordningen blir direkt lag i alla EU:s medlemsländer och har App store – Google play Hämta hem en QR-kod läsare från App store (iPhone/iPad) eller Google play (Android), installera och li| st| h1|Jobba och frigör tid h2|Användningsområden Användningsområden Varför välja Summera Support? h3|Vår standard passar er Samla alla ärenden Webb- och mobilanpassat Säkert och tillgängligt Nöjdare kunder Spara pengar Plug and play Inga flaskhalsar Användarvänligt Skalbart Nyheter h4|FASTIGHETSSYSTEM FELANMÄLAN FÄLTARBETE ARBETSORDER KUNDTJÄNST ÄRENDEHANTERING sp|Se användningsområden Ladda fler Previous Next › pa|Standardfunktioner omfattande godkännandeprocess för anmälare kommer tillgängliggöras för följande insamlingsområden: Rätten till registerutdrag hanteras enklast genom att du exporterar ut en rapport med förekomst av personuppgifter och vart de finns lagrade. Vill du inte längre behandla personuppgifter och vill ta bort den registrerade i programmet finns det två (2) sätt att gå tillväga. Observera att ärenden där personuppgifter är förekommande i allmänt beskrivande texter, oavsett var den förekommer i ett ärende, kan medföra manuell handpåläggning då inte generellt all text raderas. li|Ärenden Kundkort Användare Kontaktregister Logg Formulär/Blanketter (sänds in av anmälare/kund) Manuellt (insamling från systemanvändare) E-post (Skickas av anmälare/kund) API (där denna metod används och triggas av anmälare/kund) Manuellt Personuppgifter raderas enligt rapport med förekomst av personuppgifter. Automatiskt med regelverk Personuppgifter raderas enligt villkor, regelverk kan omfatta tidsperioder och vilka delar som ska raderas. st|I systemet finns personuppgifter lagrade i: Insamling av personuppgifter Registerutdrag Radera personuppgifter h1|GDPR – Allmänna dataskyddsförordningen sp| em|Den 25 maj 2018 ersatte GDPR den tidigare personuppgiftslagen (PUL). Förordningen blir direkt lag i alla EU:s medlemsländer och har till syfte att skapa en enhetlig och likvärdig nivå för skyddet av personuppgifter inom EU. Du som användare av Summera Support kan försäkra dig om att vi tar denna fråga på största allvar och inom vår organisation pågår en certifieringsprocess mot standarden SS-ISO IEC 27001:2014 där bland annat den nya dataskyddsförordningen omfattas. Du som användare av Summera Support är personuppgiftsansvarig över de registrerade personuppgifter som du samlat in och behandlar i Summera Support. Summera Support är personuppgiftsbiträde och har det tekniska och organisatoriska ansvaret. pa|Ärendeformulär är en av många användningsområden för Summera Support. När ni skapar ett ärende i formuläret nedan blir vi automatiskt notifierade och ni kommer få ett bekräftelsemejl mer er unika ärendelänk. Vår vision är att bli det ledande systemet för små och medelstora företag där Summera Support fungerar som en hörnsten i verksamheten och möjliggör tillväxt. Med hundratals genomförda projekt kan vi leverera en tvärkompetens som är unik i sitt slag. De första installationerna av Summera Support genomfördes redan 2007 och vi har idag hundratals kunder. Vår arbetsmodell bygger på effektiva kommunikationsvägar med hjälp av bland annat distansmöten, tack vara detta kan vi hålla nere priserna för Summera Support. Med vårt arbetssätt blir också vår miljöpåverkan minimal, dessutom drivs våra servrar av grön energi. li|Telefon: E-post: Solkraftsvägen 16A, 135 70 Stockholm st| h1|Kontakta oss h2|Om oss h3|Kontaktuppgifter sp|* * * 5500+ användare 7 milj skapade ärenden 99 ,999% upptid pa|Datatrafik från och till Summera Support är krypterad enligt branschstandard. Stöd för tvåfaktorsinloggning (BankID, Google Authenticator) -Formulär på er hemsida -Kontroll av er E-postlåda (t.ex. Office365 / Gmail / POP3) -Direkt i systemet -Via mobilgränssnitt -Softphone -API -Kundportal Glöm bort allt som har med uppdateringar, konfigurering och hårdvara att göra. Allt ligger tryggt i molnet hos världens största och mest driftsäkra leverantör Tydlig ärendelista med bra överblick Enkelt att hitta rätt ärende med filtrering, sök samt sortering från ärendelistan. Ni väljer själva vilka kolumner som skall visas. Färgsättning beroende på prioritet samt ikoner för status. Det går även bra att enbart visa sina tilldelade ärenden eller dina gruppers ärenden. Effektiv hantering av ärenden Få relevant information snabbt och tilldela ärende samt ändra status på bara några sekunder. Kommunicera med kontaktpersonen och få återkoppling i ärenden. Även intern kommunikation i ett ärende som visas enbart för systemanvändare. Givetvis också filarkiv, checklistor, logg m.m. Webb- och excelrapporter Grafiska rapporter direkt i systemet bara ett klick bort samt möjlighet att ta ut data till excel med eller utan pivotrapporter. Förutom vanlig ärendedata kan ni mäta hur lång tid olika moment i ärendehanteringen tar eller kolla hur nöjda era kunder är samt hur medarbetarna presterar. Bygg egna funktioner Förutom skalbara och anpassningsbara standardfunktioner kan vi även bygga helt anpassade funktioner åt er som krävs i ert dagliga arbete. Integrera Summera med andra system på ett enkelt och standardiserat sätt. Bygg egna lösningar med vårt väldokumenterade REST API. Kom åt er ärendehantering var du än befinner dig i världen oavsett typ av enhet. Fungerar i webbläsare, läsplatta och mobiltelefon. Skriv uppföljningar i ärenden till era kunder och låt kunderna svara direkt in i ärendet! Via ärendelänken kan kunderna följa sitt ärende. Använd kontaktregistret när en kund ringer in ett ärende så sparar ni tid. Ni klan enkelt söka på alla fält i kontaktregistret och data kan också hämtas från tidigare ärenden. Många standardrapporter men även möjlighet att skapa egna rapporter. Grafiska dashboardrapporter samt kraftfulla excelrapporter. Skicka e-post samt SMS både till era kunder och användare. Få pushnotiser i telefonen när något sker i ett ärende eller när ett nytt anländer. Varje ärende kan ha flera bifogade filer och kan laddas upp av er eller kunden. Ni kan både ha filer som kunden ser och interna som enbart är för systemanvändarna. Ställ in åtgärdsdatum för ärenden och prenumerera på dessa i t.ex. Outlook, Gmail eller inbyggda kalenderappen i telefonen. Varje händelse visar grundläggande info om ärendet och innehåller direktlänkar för öppning. Skapa checklistor till ärenden, punkterna kan sedan checkas av handläggare och om ni vill även kunderna. Det går även att skriva en kommentar till en checkpunkt samt skapa ärenden direkt ute på fältet om avvikelse upptäcks. Skapa ärenden automatiskt efter helt dynamiska tidsintervaller på t.ex. specifika dagar i vecka eller månad samt kvartals och årsvis. Kan användas för t.ex. ronderingar eller brandskyddskontroller. Ladda upp era PDF-mallar, dessa kan fyllas i direkt i webben både från dator och telefon och sparas allt eftersom utan att behöva spara ner filen lokalt. Kan även fyllas i av kunder och bifogas till ärenden. Skapa kraftfulla makron som automatiserar ert ärendeflöde! Funktionen kan hämta data från ärenden till t.ex. mail eller SMS samt även byta t.ex. status eller prioritet om det händer något i ett ärende. Vi kan skapa exakt dom dokument ni efterfrågar som sedan genereras från ärendeinnehåll. Dessa dokument kan även innehålla artikelregistreringar i ett ärende för t.ex. offert eller fakturaunderlag. Låt era underleverantörer / underentreprenörer få tillgång till vissa ärenden som dom ska hantera utan att vara en systemanvändare. Från denna modul kan UL t.ex. kvittera ärendet och skriva uppföljning. Skicka ut undersökning i samband med stängning av ärende där kunden kan ge sina synpunkter på utfört arbete. Även enklare undersökningar med skala 1-5 (sur/glad gubbe) som visas direkt i mailet kan skapas. Med vår smarta funktion kan ni se ärenden på en karta, automatiskt hämtning av GPS-koordinater baserat på adress. Det finns även möjlighet att i formulär öppna upp för att kunna välja position direkt på karta. Koppla på vår modul för objektregister där ni kan spara mer detaljerad information om era objekt och skapa automatiska rutiner för t.ex. serviceingrepp och se tidigare åtgärder som är utförda. Följ dataskyddsförordningen (GDPR) med bl.a. funktion för automatisk gallring/radering. Ni kan själva ställa in tidsgräns, ärendeurval och vad som ska hända. Bygg egna funktioner via vårt REST API. Vi kan med enkelhet även specialanpassa de anrop som ni är i behov av utan dyr utvecklingskostnad. Få svar via API i JSON, CSV eller XML. Kunder kan skriva under valfria filer med BankID. Även möjligt att ställa in så inloggning måste ske för att visa ärende eller för inloggning i systemet. Vi är återförsäljare till BankID och kan erbjuda er eget certifikat. Överför bl.a. kunder och artiklar. Artiklarna blir tillgängliga i Summera med rätt pris (går även bra att manuellt ange pris för t.ex. generella materialartiklar). Överförda order eller faktura sparas i varje ärende. Synkronisera kunder och artiklar från Visma samt skapa faktura samt order och ni kan välja vilken info från ärenden som ska komma med som textrader. Summera Link installeras lokalt hos er och sköter all kommunikation. Vår outlook-plugin aktiveras via Office Store, med den kan ni skapa ärende av valfritt mail och redan i Outlook ställa in rätt kund, kategori m.m. Summera kan sedan automatiskt skicka tackmail till kunden från systemet. Exportera data från Summera Support till excel med nödvändiga kolumner. Vi kan bygga in beräkningar (t.ex. hur lång tid ett ärende tog att stänga eller hur lång tid innan första uppföljning) samt pivotrapporter. Övervaka e-postlåda från Office365, mail blir automatiskt ärenden i Summera Support och innehåll kan analyseras. Visa bokningar av ärenden i din kalender via Internetkalender (ical) som enkelt kan läggas in i Office365. li| st| h1|Funktioner i Summera Support h2|Hög säkerhet gör att ni kan känna er trygga Ärenden skapas via flera olika kanaler Blixtsnabbt och driftsäkert h3|Webb- och mobilanpassat 2-vägskommunikation Kontaktregister Statistikmodul Aviseringar Bifoga filer Åtgärdsdatum Checklista Återkommande ärenden Ifyllbara PDF:er Makron Generera dokument UL-modul Kundundersökning Kartposition Anläggningsregister Gallringsfunktion API BankID Fortnox Visma Outlook-plugin Excelrapporter Office365 sp|Ladda fler pa|Få bättre flow och kontroll i er arbetsorderhantering med Summera Support integrerad i er verksamhet Kunden kontaktar er med en förfrågan via formulär, e-post eller telefon (t.ex. reparation, service, installation eller beställning). Ni återkommer med förslag på lösning som kunden vid behov kan acceptera via BankID eller kod (t.ex. offert). Uppdraget delegeras och kvitteras av ansvarig (t.ex. tekniker eller handläggare) för vidare hantering. Allt från arbetstid till förbrukade artiklar läggs därefter till i arbetsordern. Smidig kommunikation med slutkund där allt loggas i ärendet. Ett knapptryck till faktura i ert ekonomisystem (Visma eller Fortnox). I samband med att arbetet slutförs kan kunden signera och kvittera utfört arbete. Lägg till eventuella egenkontroller eller egna PDF-mallar. Era kunder får insyn och kontroll över sina förfrågningar. Via ett bra systemstöd får ni bättre struktur och nöjdare kunder. Egna ifyllbara PDF-mallar för exempelvis serviceprotokoll eller kvalitetskontroll. Spara ändringar löpande och slutförda dokument kan delas med era kunder. Administratörer, tekniker och övrig personal kommer snabbt igång och lär sig systemet utan långdragna utbildningar. Användarna ser bokade arbetsorder direkt i kalendern. Möjlighet att bland annat visa ärenden i kartvy. Arbeta med interna och externa artikelregister (t.ex. RSK- eller E-artiklar). Snabb sökfunktion och smidig hantering på fältet. Ni är vår viktigaste tillgång och systemet utvecklas ständigt. Era erfarenheter betyder mycket för oss och tillsammans skapar vi det marknadsledande systemet. “Möjligheter till statistik och analys uppskattas mycket av kunderna. Formulär, arbetsflöden och aviseringar är verkligen anpassningsbart. Vi har hittat en bra, flexibel och lyhörd partner i Summera och kan varmt rekommendera dem!” Lars Lundgren, Zenita Security VD “Med fotoautomater och bagageboxar i Sverige, Norge och Finland hanterar vi över en miljon transaktioner per år. Med Summera har vi ett stabilt system för arbetsorder som integrerar berörda avdelningar för snabba åtgärder” Petter Stenberg, Speed Services Sälj-och marknadsansvarig li|Sänk kostnader Rapportera tid Från order till faktura st|Läs mer h1|Mobil arbetsorder för uppdrag på fältet h2|Från papper och penna till digital hantering Väx med Summera Support h3|1. Kundförfrågan 2. Utförande av arbetsorder 3. När jobbet är slutfört Nöjdare kunder Smarta protokoll Användarvänligt Planera arbetsorder Artikelhantering Vi lyssnar på er sp|Presentationsvideo Speltid: 30 sekunder Presentationsvideo Speltid: 30 sekunder Ladda fler Previous Next × pa|Summera Support är en abonnemangstjänst där priset baseras på antal användare samt eventuella tilläggsmoduler. Antal användare: 3 Tilläggsmoduler: inga Total månadskostnad: 825:- Antal användare: 8 Tilläggsmoduler: 2 Total månadskostnad: 1 880:- - Fri support via mail och formulär, under uppstart ingår även telefonsupport. - Systemförvaltning, systemuppdateringar samt säkerställande av funktion. - Obegränsat databasutrymme. - Daglig backup. För att starta upp på ett smidigt sätt föreslår vi, genom en mindre förstudie, det mest optimala arbetsflödet för er. Efter att ni har godkänt avtalet genom vår digitala process installerar samt konfigurerar vi ert konto normalt inom några arbetsdagar. Konfiguration sker i samarbete med er där vi bestämmer systemets rubriceringar samt registerinnehåll. Vi sätter upp så systemet skickar aviseringar från er e-postadress samt SMS med ert eget avsändarnamn. Er logotyp ligger i systemet samt på de sidor som er kund ser. Vi håller en distansgenomgång med berörda användare/handläggare. Lathundar finns tillgängliga för de vanligaste delarna av systemet. Kontakta oss så aktiverar vi fler licenser i ert konto. Vi har gjort stora investeringar i vårt GDPR-arbete och i vårt säkerhetspolicy. Läs mer på vår undersida som behandlar GDPR, säkerhet m.m. » Ja, kontakta oss för att få tillgång till en testmiljö samt dokumentation i Postman. Efter att ni har testat och vill driftsätta er lösning så kontaktar ni vår support för tillgång till er API-nyckel. Kontakta oss eller läs mer om våra funktioner Ta del av alla funktioner i ett kostnadsfritt demokonto eller boka en personlig genomgång li| st|Prisexempel 1 Prisexempel 2 h1|Vanliga frågor h2|Vad kostar Summera Support? Vad ingår? Hur kommer vi igång? Hur lägger vi till fler användare? Säkerhet och GDPR Har ni ett API? h3|Vill du ha prislista eller offert? Prova ett demokonto sp| em|Tillkommer startkostnad från 2995:- (inkluderar bl.a. import av data och igångkörningshjälp). Ovanstående priser är angivna exkl. moms och gäller vid 12 månaders avtal. pa|Ta korrekta beslut med bra underlag. Öka kundnöjdheten och er effektivitet, därmed sparar ni också pengar med vår ärendehantering Ärenden kan samlas in från flera kanaler, exempelvis e-post, formulär eller påringning från kund. Detta flöde kan omsättas i de flesta verksamheter. Kunden har naturligtvis också möjlighet att följa utvecklingen i sitt ärende. Allt samlas på ett ställe i tydliga ärendelistor baserat på personalens individuella ansvarsområden. Inget faller mellan stolarna då systemet har stöd för SLA-hantering (påminnelsefunktion). Bygg egna händelsekedjor som aktiveras med ett knapptryck för snabb hantering. Alla organisationer strävar för att bli bättre och med Summeras inbyggda statistik- och rapportfunktioner får ni stor nytta av insamlad data i olika nivåer. Håll tempot uppe med minimal ansträngning! Era frågeställare får insyn och kan följa sina ärenden. Ingenting hamnar mellan stolarna. Mät era kunders nöjdhet i systemet. Handläggare och administratörer samt övrig personal kommer snabbt igång och lär sig systemet utan dyra och långdragna igångkörningsprocesser. Vi har ett väldokumenterat RESTful API för att interagera med andra system. Vi har flertalet färdiga kopplingar mot vanliga system. Bygg era egna lösningar eller ta hjälp av oss! Ladda upp era egna ifyllningsbara blanketter för exempelvis ansökningar, kvalitetskontroll, kontrolldokument etc. Alla typer av filer samlas tydligt i ärenden och kan förhandsgranskas. Upplev skillnaden med oss som leverantör, vi är snabba och effektiva. Att införa ett nytt IT-system behöver inte kräva långa projekt och kompliceras i onödan. Vi snackar inte, vi levererar! Följ upp ert arbete med webbdiagram och dashboard. Exportera till excel som rådata med möjlighet till pivotrapporter. Håll koll på era nyckeltal. Bland annat färdig export till Qlik. “Då vi tar ett totalansvar för driften hos våra kunder är det nödvändigt att ha historik och dokumentation online. Dessutom kan kunderna maila in ärenden direkt i systemet så att alla medarbetare kan följa flödet för varje anmält problem. Suveränt” Andreas Svegard, Svegard Data VD “Summera är helt avgörande för vår verksamhet och det enda som fyller våra riktlinjer. För att verksamheten skulle vara möjlig var vi tvungna att finna ett smidigt och användarvänligt ärendehanteringssystem. Svaret fann vi i Summera Support” Nanda Holm, Woxzia Myndighetslots Grundare li|Kundtjänst Helpdesk & Servicedesk Internsupport st|Läs mer h1|Ökad kundservice med Summera ärendehantering h2|Optimera ert flöde Varför ska ni välja Summera Support? h3|1. Ett ärende börjar med en fråga 2. Avisering, handläggning och avslut 3. Följ upp och bli bättre Nöjda kunder Användarvänligt Koppla till andra system Dokumenthantering Kom igång snabbt Statistik sp|Presentationsvideo Speltid: 1 minut Presentationsvideo Speltid: 1 minut Ladda fler Previous Next × pa|Samla enkelt in felanmälan och andra typer av frågor från boende eller hyresgäst. Skicka för åtgärd till era fastighetsskötare eller annan partner. Jobba smidigare med vårt fastighetssystem. Via e-post, formulär på er hemsida eller via telefon anmäler en boende eller hyresgäst enkelt ett fel. Alla ärenden samlas på en plats. Boende får automatisk bekräftelse på att felanmälan är mottagen och kan följa samt komplettera sitt ärende. Fastighetssystemets smarta funktioner ser till att rätt personal blir aviserad (E-post, SMS och Push). Lämplig åtgärd planeras och utförs. Under ärendets livslängd sköts all kommunikation via systemet. Personal kan löpande rapportera tid samt artiklar. Få insikt i er verksamhet med hjälp av systemets kraftfulla statistikfunktioner. Systemet kan även integreras med ert ekonomisystem (Fortnox och Visma) för automatisk hantering av fakturering. Fastighetsägare, Brf-styrelsen, hyresgäster samt boende får insyn och kontroll över sina ärenden. Inga fel eller frågor hamnar mellan stolarna. Låt era underleverantörer kvittera, utföra samt återrapportera direkt i systemet. T.ex. artikelregistreringar, tidsåtgång samt statusändringar. Ladda upp era egna ifyllbara PDF-mallar för exempelvis lägenhetsbesiktning, brandskyddsrondering etc. Personalen ser tydligt vad de ska göra och vart det ska åka. Se bokade ärenden direkt i er kalender. Schemalägg återkommande åtgärder. Handläggare, tekniker och övrig personal kommer snabbt igång och lär sig systemet utan långdragna utbildningar. Med oss får ni en lyhörd systemleverantör. Med hundratals lyckade projekt i fastighetsbranschen vet vi vad som krävs för att ni ska bli nöjda. “Vi är mycket nöjda med hanteringen av felanmälan från våra hyresgäster. Vi sköter ärenden direkt från mobil, det är enkelt och går snabbt att återkoppla. Summera är lyhörda för våra önskemål och alltid snabba med hjälp” Agneta Timhagen-Meier, Platzer Marknad / Kommunikation “Vi följer upp och kvalitetssäkrar vårt arbete mobilt via Summera. Det betyder att våra avtalskunder enkelt kan anmäla fel som tilldelad fastighetsskötare besvarar med en gång. Kunden kan enkelt återkoppla i sina ärenden” Göran Hannersund, Rubin Facilitetsservice VD “Vi använder Summera Support för att på ett enkelt sätt hantera våra Service– och Fastighetsärenden. Vi började implementera systemet i mars-2011 och successivt utökat våra arbetsområden” Michael Carlsson, Haninge Kommun Enhetschef / Fastighetsintendent li|Användarvänligt Lågt pris Plug & Play st|Läs mer h1|Fastighetssystem anpassat för er och era kunder h2|Öka er produktivitet Era fördelar med Summera Support h3|1. Boende/hyresgäst felanmäler 2. Hantering av ärendet 3. När ärendet är klart Nöjdare kunder Underleverantörer Smarta dokument Planering Enkelt att använda Lyhörd leverantör sp|Presentationsvideo Speltid: 30 sekunder Presentationsvideo Speltid: 30 sekunder Ladda fler Previous Next × pa|Info om senaste funktioner, tips & tricks samt nyheter Godkänn & signera dokument Mottagare/kund kan följa sitt ärende och se dokument som inväntar signatur samt redan signerade dokument. Vi Den 25 maj 2018 ersatte GDPR den tidigare personuppgiftslagen (PUL). Förordningen blir direkt lag i alla EU:s medlemsländer och har App store – Google play Hämta hem en QR-kod läsare från App store (iPhone/iPad) eller Google play (Android), installera och Höjdpunkter Responsiv design Den nya uppföljningssidan fungerar lika bra på en dator som i en mobiltelefon. 2 kolumner i datorläge/läsplatta Arbetsorder i Summera Support Generera arbetsorder i Summera Support och registrera artiklar som automatiskt överförs till order i Fortnox. Arbetsorder Vi har nu lanserat en färdig integrationsmodul i Summera Support ärendehantering mot Visma. Standardfunktionaliteten inkluderar: Export av ärenden till order När ni behöver involvera samarbetspartners/underleverantörer finns funktion där ni enkelt tilldelar ärenden/order. Funktionen kräver inget eget systemanvändarkonto och är begränsad li| st| h1|Nyheter sp| pa|När ni behöver involvera samarbetspartners/underleverantörer finns funktion där ni enkelt tilldelar ärenden/order. Funktionen kräver inget eget systemanvändarkonto och är begränsad till det viktigaste funktionerna för att kunna slutföra uppdraget. Varje ärende får en unik länk som inte bara innehåller aktuellt uppdrag utan även andra pågående uppdrag som är tilldelat samma UL. Vi bygger funktionsknappar för t.ex. kvittering av uppdrag och avslutande av uppdrag. Som standard finns även möjlighet för UL att kommunicera med er som systemägare eller öppna upp så dom kan kommunicera direkt med kund. Från UL-länken går det också bra att bocka av punkter i checklistan eller ladda upp bilder och andra filer till ärendet. li| st| h1|Arbeta med underleverantörer sp| pa|Hämta hem en QR-kod läsare från App store (iPhone/iPad) eller Google play (Android), installera och börja scanna. Du kan även öppna kameraappen i din telefon och rikta mot koden så öppnas länken. I en QR-kod kan data lagras och när kunden scannar koden kan t.ex. serienummer, portnummer eller annat vara ifyllt så slipper kunden detta och ni får rätt information. Genom att direkt kunna aktivera enhetens kamera kan anmälaren/kunden direkt lägga till bilder i ett ärende. li| st|App store – Google play Innehåll Filuppladdning formulär h1|Arbeta med QR-koder sp| pa|Generera arbetsorder i Summera Support och registrera artiklar som automatiskt överförs till order i Fortnox. Arbetsorder registreras av er själva eller era kunder (från formulär på er hemsida eller via inkommet e-postmeddelande). Användare i Summera kan enkelt se och hantera uppdraget från sin mobiltelefon samt registrera artiklar. Arbetsorder kan automatiskt tilldelas rätt användare efter ansvarsområden ni lagt upp. Oavsett om ärendet är en arbetsorder, serviceanmälan eller supportärende kan registreringar göras och föras över till rätt kund i Fortnox. Undvik dubbelregistrering av redan tillgänglig information tack vare vår smidiga integrationslösning. “Summera Support i kombination med Fortnox underlättar mitt arbete varje dag, jag får en bra överblick över serviceärenden som ska utföras och kan enkelt föra över dessa till Fortnox när arbetet är utfört” Anders Thor, Nordic Coffee Tools VD li|Automatisk generering av order i Fortnox från ärende (konto-/artikelregistreringar hanteras i Summera). Synkronisering av artikelregister från Fortnox till Summera Support. Synkronisering av kundregister från Fortnox till Summera Support. Hantering av RUT och ROT. Skapa order/faktura direkt från Offert skapad i Summera. Vi bygger även specialanpassade funktioner efter önskemål som t.ex. leverantörsfakturor osv. st| h1|Fortnox kombinerat med Summera Support h2|Arbetsorder i Summera Support h3|Så fungerar kopplingen mot Fortnox Kort om Fortnox sp| em|Fortnox är Sveriges ledande leverantör av internetbaserade program för företag, föreningar samt redovisnings- och revisionsbyråer. Affärsiden är att erbjuda ett brett sortiment av internetbaserade program som är enkla att lära sig och att använda, men som ändå är kraftfulla och funktionsrika nog för att möta de flesta behov och önskemål. pa|Vi har nu lanserat en färdig integrationsmodul i Summera Support ärendehantering mot Visma. Standardfunktionaliteten inkluderar: Följande versioner har vi stöd för: För Administration behöver ni ha ett giltigt serviceavtal på ert program samt en licens för Visma Integration. Info om programmen, besök li|Export av ärenden till order eller faktura i Visma, artikelregistreringar registreras i ordern och info om ärendet visas som textrader. Import av artikelregister från Visma till Summera Support. Import av kundregister från Visma till Summera Support. Administration 1000 Administration 2000 st|Vi kan även bygga helt anpassade funktioner efter era önskemål. h1|Ärendehantering integrerat med Visma sp| em|Ring oss på 010-333 31 32 för prisuppgift för denna modul eller om ni har andra frågor om integration av vårt ärendehanteringssystem Summera Support mot andra system. pa|Med personuppgifter menas varje upplysning som avser en identifierad eller identifierbar fysisk person varvid en identifierbar fysisk person är en person som direkt eller indirekt kan identifieras med ett namn, ett identifikationsnummer, en lokaliseringsuppgift eller onlineidentifikatorer eller en eller flera faktorer som är specifika för den fysiska personens fysiska, fysiologiska, genetiska, psykiska, ekonomiska, kulturella eller sociala identitet. Läs mer hos I behandlingen av personuppgifter är det två roller primärt som du bör känna till och beroende på vilken roll du har finns det olika ansvarsområden. Den personuppgiftsansvariga (PUA) är den som enligt lagen har det yttersta ansvaret för behandlingen och bestämmer ändamål och medlen. Den personuppgiftsansvarige ska se till att lagen följs, ska informera de personer vars personuppgifter behandlas och ska säkerställa den personuppgiftsbiträdes efterlevnad. Personuppgiftsbiträdet (PUB) behandlar personuppgifterna för den personuppgiftsansvariges räkning och har ansvar för de tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärderna. All behandling av personuppgifter i Summera Support är du som kund personuppgiftsansvarig för. Summera Support är personuppgiftsbiträde och vidtar tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder för att du ska känna dig trygg med att dina insamlade personuppgifter. Den reella personuppgiftsbehandlingen utförs enligt vår manual för GDPR. Se manualens innehållsförteckning här: Summera Support som personuppgiftsbiträde har ansvaret för de tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärderna. Det innebär att Summera Support program ska se till att det finns den säkerhet som behövs exempelvis krypterad kommunikation, behörighetsstyrning, möjlighet att kunna göra registerutdrag och radera personuppgifter. All datakommunikation sker med Secure Sockets Layer (SSL). För att få tillgång till Tjänsterna krävs inloggning med användarnamn, användarnamn och lösenord. Som ett komplement till dina inloggningsuppgifter så kan du aktivera tvåfaktorsautentisering med hjälp av appen Google Authenticator. För Android-enheter för att läsa mer. För iOS-enheter för att läsa mer. Drift och förvaltning av Summera Support sker i AWS Cloud infrastructure, AWS står för Amazon Web Services och är en utav de större globala aktörerna på marknaden med vilka vi också har ett tecknat Personuppgiftsbiträdesavtal. Sedan 2018 sker alla installationer hos AWS Stockholm, installationer innan 2018 är antingen flyttade till AWS Stockholm eller ligger i AWS Frankfurt. Varje installation är separerade och datacentret är fördelat på tre (3) noder med full redundans vilket i praktiken betyder att upptiden är så närma 100% man kan komma. Utöver hög driftssäkerhet har vi tillgång till dedikerad supportpersonal 24/7 vid händelse av fel. Endast ett fåtal nyckelpersoner har access till vår installationsmiljö och all personal är bunden av ett sekretessavtal som förhindrar spridning av data, information, samt kundens eller användarens personuppgifter. Behörigheter ect. styrs av Summera Support IT-Avdelning. Om en programrelaterad incident inträffar kan det innebär att det blir en personuppgiftsincident. Ett problem i Summera Support som genererar felaktig data kategoriseras som en programrelaterad incident. Skulle denna data innehålla personuppgifter blir det även en personuppgiftsincident. Summera Support har en process för denna typ av händelse för att bedöma, reagera på och lära sig av incidenter för att minska risken att det sker igen. Beroende på incidentens karaktär och påverkan involveras de personer som krävs för att hantera denna. Rapporteras till Integritetsmyndigheten/Datainspektionen av oss eller av registrerad. Denna personuppgiftspolicy vänder sig till dig som kontaktar oss eller har kontakt med oss via telefon, e-post, webbsida eller på annat sätt lämnar sin personliga information till oss. Hanteringen av personuppgifterna följer EUs data förordning (GDPR) som träder i kraft 25 maj 2018. Med personuppgifter menas varje upplysning som avser en identifierad eller identifierbar fysisk person varvid en identifierbar fysisk person är en person som direkt eller indirekt kan identifieras med ett namn, ett identifikationsnummer, en lokaliseringsuppgift eller online-identifikatorer eller en eller flera faktorer som är specifika för den fysiska personens fysiska, fysiologiska, genetiska, psykiska, ekonomiska, kulturella eller sociala identitet, Se tillämplig lagstiftning för fler definitioner. Informationen samlas i avsedda register. Det kan gälla namn, personnummer, postadress, telefonnummer, elektroniska adresser, leverans- och betalnings- och inköpsinformation, adressbaserad profilering och databaserad på användningen av digitala tjänster. Informationen används av oss för marknadsföring, leverans av produkter, som grund för statistik, produktutveckling och fakturering samt i förekommande fall våra partners att anpassa innehåll, annonser och erbjudanden till ert företag. Uppgifterna kan även analyseras och grupperas för urval, prioritering och planering av den personliga informationen, så kallad profilering. Detta kan även omfatta information vi får genom cookies och plugin på vår hemsida. Personuppgifter kan lämnas till partners med vilka vi har personuppgiftsbiträdesavtal och till myndigheter om de efterfrågas enligt lag eller genom myndighetsbeslut. Personuppgifter sparas alltid för visst ändamål och raderas bestämd tid efter att affärsrelationen har upphört eller att den registrerade återkallat sitt samtycke. Den registrerade kan också begära korrigering / radering av eventuella felaktiga uppgifter eller skriftligt begära ut information om de personuppgifter vi lagrat om hen. Detta sker skriftligt enligt rutin. För att skydda personuppgifter har vi lämpliga fysiska, tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder för hantering och överföring av personuppgifter, inklusive lämpliga säkerhetsåtgärder för att skydda sådana uppgifter mot oavsiktlig eller olaglig förstörelse, oavsiktlig förlust, felaktig användning, ändring, otillåten spridning eller åtkomst samt alla andra olagliga former av bearbetning. Ytterligare information och begäran om information om vår hantering av personuppgifter maila till gdpr@summera.support Obs! var tydlig med att ange vilken företag/organisation du representerar/representerat vid kontakt med oss. För att vi ska kunna leverera våra tjänster anlitar vi nedanstående leverantörer med vilka vi också har avtal som omfattar villkor för personuppgiftshantering. Amazon Web Services / EU / Drift och lagring / 556833-3503 Bahnhof / EU / Drift och lagring / 556519-9493 Cygate Ipeer / EU / Drift och lagring / 556549-8952 Cellsynt / EU / Leverans SMS / 556635-4121 Loopia / EU / Viss e-posthantering / 556633-9304 Space2u / EU / Viss e-posthantering / 556598-8705 Under 2017 påbörjade vi arbetet med att certifiera våra arbetsprocesser enligt SS-ISO/IEC 27001:2014 och vi kommer under maj och juni 2018 slutföra detta arbete. För oss är det viktigt att ni som kund ska kunna känna ett stort förtroende för oss som leverantör och nedan kan ni ta del av några viktiga punkter. li|Vi vill stärka vårt varumärke hos våra kunder och intressenter Vi minimerar säkerhetsrisker. Vi har ett systematiserat processbaserat arbetssätt för att ständigt förbättra informationssäkerhet från identifiering och värdering till genomförda och utvärderade åtgärder. Vi skyddar verksamhetens informationstillgångar. Vi får en metod som gör det enklare att få ett helhetsgrepp om informationssäkerhet som utvecklas i takt med vår verksamhet och omvärlden. ISO 27001 innehåller även åtgärder för att undvika överträdelser av lagar, t.ex. ny dataskyddsförordning (GDPR). Det är en internationell erkänd standard. Vi undviker hemmablindhet med årliga revisioner. st|Behandling av personuppgifter Personuppgiftsansvarig och personuppgiftsbiträde PUA och PUB ansvarar för personuppgifter i Summera Support tjänster MANUAL GDPR Autentisering och kryptering Börja med att installera appen Google Authenticator. Drift lagring och backup Kunskaps- och informationsskydd Incident Incidentprocess Personuppgiftsincident Information till kund- och leverantörs- samt övriga intressentkontakter (”fysiska”) Leverantör (underbiträden) – Region – Användning – Org.nr. h1|Dataskyddsförordningen GDPR Säkerhet Incidenthantering Integritetspolicy Leverantörer SS-ISO IEC 27001:2014 sp| bo|Personuppgiftsbiträde pa|Mottagare/kund kan följa sitt ärende och se dokument som inväntar signatur samt redan signerade dokument. Vi är återförsäljare av BankID-certifikat vilket gör att vi kan erbjuda er en helhetslösning gällande digitala signaturer. Kontakta oss för mer information. Denna funktion omfattar ”filer” så ni kan producera vilka varianter ni vill bilder/order/offerter m.m. Låt era användare logga in i Summera Support med BankID och slipp hanteringen av användarnamn och lösenord. li| st|Dokument/Filer Logga in med BankID h1|BankID – digitala signaturer och inloggning h2|Godkänn & signera dokument sp| pa|Den nya uppföljningssidan fungerar lika bra på en dator som i en mobiltelefon. 2 kolumner i datorläge/läsplatta och 1 kolumn i mobiltelefoner. Kunderna känner sig ännu mer hemma på ärendesidan när den är profilerad med er logotyp. Styr vilken information som ska visas för kunder, t.ex. kan vi dölja standardfält eller kategorispecifika fält för kunder. Vad ska ske när en kund skriver en uppföljning eller laddar upp en fil? Nu kan ni styra vad som sker med inbyggda makrohändelser. Möjlighet att välja flera filer samtidigt. Kunderna ser förloppet med ”progress bar”. Uppföljning till hanteras av samt grupp när kund laddar upp fil. Anpassningar Till skillnad från i tidigare version kan vi nu bygga kundspecifika anpassningar. Kontakta oss för mer info. li| st|Höjdpunkter Responsiv design Er logotyp Ärendevisning Inställningsmöjligheter Förbättrad filuppladdning h1|Ny version av extern ärendevisning sp|