pa|Spintr är en startklar plattform i molnet för att driva internkommunikation, vi-känsla och engagemang i din organisation. När du kombinerar Office 365 med våra kommunikationsverktyg når du ut med riktad information och ger alla medarbetare närhet till alla era verktyg och tjänster. Framgångsrika arbetsgivare både inom privat och offentlig sektor litar på Spintr för sin internkommunikation. Spintr är en säker och kontinuerlig leverans till fast kostnad som både inkluderar support och löpande vidareutveckling av er lösning. Med en startklar produkt och säker leverans kan vi garantera dig ett projekt som blir enkelt och friktionsfritt. Vårt Customer Success-team finns till för dig proaktivt. Kundsupporten når du vardagar kl 8-17 genom chatt, mejl, telefon eller i vårt supportforum. Spintr är en startklar produkt med ett lättjobbat och modernt gränssnitt som är anpassat för mobil, padda, dator – och skärmläsare enligt WCAG 2.1 AA. 49 funktioner och appar ingår i paketet, allt för att öka och driva engagemang och internkommunikation i din organisation. Spintr är en social plattform som driver engagemang och gemenskap. Schemalägg, rikta och publicera innehåll till relevanta målgrupper med Spintrs inbyggda CMS. Oavsett vilka enheter du och dina kollegor använder når ni Spintr. Spintr söker ner i alla källor och dokument - även i er Office 365-miljö för en samlad sökfunktion. Spintr är en startklar kommunikationslösning integrerad med Office 365. Ett perfekt start och slut på arbetsdagen. Våra kunder når sina mål Några saker gör Spintr unikt och en komplett leverantör till er. Med Spintr som leverantör är lösningen färdig. Vi har gjort jobbet åt er, tillsammans med hundratals kunder innan er. Äkta SaaS innebär en startklar lösning, kontinuerlig vidareutveckling, fast pris samt proaktiv och reaktiv support till er. Vi kan verkligen internkommunikation och hjälper er på vägen. Ta gärna del av våra , och . Spintr bygger på Microsoft-teknik och är integrerat med Office 365 när du köper lösningen. Spintr är en tillgänglig plattform som följer gällande lagkrav för tillgänghet och WCAG 2.1. Genom vår driftsleverantör Microsoft Azure följer vi säkerhetskraven som följer med ISO 27001. Våra kunder når sina mål st| h1|Det bästa sättet att få ihop Office 365 med er internkommunikation h2|Hundratals organisationer litar på Spintr Varför väljer våra kunder Spintr Våra funktioner Integrerat med Office 365 och Teams Våra kunder ser resultat Vad gör Spintr annorlunda? Kom igång redan idag! h3|100% säkerhet i våra projekt Pro- och reaktiv support utifrån Era behov Användarvänlig och snygg produkt Sociala funktioner Content Management Webb- och mobil plattform Enterprise sök Startklar lösning, ni är igång direkt! Äkta SaaS Vi kan internkommunikation Färdig Office 365-integration Tillgängligt enligt WCAG från start Driftsäkerhet enligt ISO 27001 sp|menu pa|Mer engagemang, effektivare arbete och bättre dialog. Spintr är ett socialt och färdigt intranät med alla de funktioner du behöver för maxad internkommunikation. Problemfritt och redo att lansera. Spintr integrerar de flesta Office 365-produkterna i intranätet. Det tar 5 minuter att fixa och det maximerar nyttan av era Office 365-licenser. Använd våra mobilappar för att pusha ut notiser om viktiga nyheter, händelser i organisationen och för att fånga vardagen på arbetsplatsen. Enkelt för användaren och lätt att förstå med modern design och lättöverskådlig miljö. Vi har även gott om kraft för den avancerade. "Med Spintr känner vi att vi kan öka transparensen vilket leder till mer kontakt mellan kontoren och bättre delaktighet." Spintr har en låg total ägandekostnad jämfört med andra motsvarande lösningar, allt ingår i en enda månadskostnad. Med en startklar produkt och ett integrerat CMS är det lätt att budgetera och tidsätta lanseringen. Allt ingår – utan överraskningar i projektet. Vi bygger inte Spintr på SharePoint vilket ger er bättre gränssnitt, mindre bekymmer och inget evighetsprojekt då vi utvecklar produkten hela tiden. Hos Spintr har ni en egen kontaktperson som hjälper er på vägen fram till lansering och som finns som bollplank under resans gång. Ert intranät driftsätts i Microsoft Azure. En av världens mest driftssäkra tjänster och vi levererar förstås övervakning och helheten i leverans till er. Datan är alltid i Europa, alltid med dubbel backup hos Microsoft. Spintr är GDPR-compliant och er data är alltid er data. När något inte känns rätt ska ni snabbt få hjälp i allt från funktioner till kommunikationsvägar – på svenska och engelska. Produkten är alltid uppdaterad och blir aldrig gammal. Med Spintr får ni en kontinuerlig leverans, det är inget konsultbygge som vi lämnar över att förfalla hos er. Spintr förpackar och förbättrar Office 365. Vi kombinerar produktiviteten i Office 365 med riktigt bra internkommunikation och skapar en fin arbetsgivarkänsla. Vilka verktyg och program vill du ha i ditt intranät? Med våra SSO-bryggor kan ni enkelt ta in andra applikationer direkt i intranätet. Jobbar ni med personal utanför er organisation? Koppla ihop flera organisationer och använd Spintr som samarbetsmotor. Spintr må vara startklart men även anpassningsbart. Med eget lokalt teknikteam och många partners kan vi anpassa efter era behov. Alla verktyg för en effektivare internkommunikation samlade på samma ställe. Med SpintrCore kan ni kommunicera och samarbeta smidigt och effektivt för att underlätta arbetsdagen. Allt från SpintrCore + att du dessutom kan integrera er verksamhets Office 365-licenser för att ytterligare effektivisera arbetet på en och samma plattform. *Ditt pris kan eventuellt påverkas av vilka tillval du gör. Fyll i er e-post för exakt pris. Du är bara ett steg ifrån bättre internkommunikation. Lätt att komma igång, lätt att använda st|Ditt pris h1|Allt du behöver för att lyckas med din internkommunikation h2|Produkten Projektet Säkerhet och teknik Integration och anpassningsbart Det ska vara billigt att vara bäst! Antal användare Gör som cirka 50 000 andra framgångsrika användare. h3|Komplett och färdigt intranät Dra nytta av värdet i Office 365 Mobilappar för iOS och Android Användarvänligt från start Fullständig budgetkontroll Kom i mål-garanti Inget SharePoint-hack Smidigt, säkert och personligt Marknadsledande driftsäkerhet Säker plats, säker lagring Uppskattad intranätsupport Alltid senaste versionen Office 365 SSO mot externa system Externa kontakter i intranätet Konfigurerbart och anpassningsbart sp|menu Fastighetsägarna 0-50 39 39 59 59 51-100 37 37 57 57 101-150 32 36 48 54 151-200 30 34 45 52 201-250 28 33 42 50 251-350 25 30 38 46 351-500 24 30 37 45 501-750 23 29 34 44 751-1500 21 28 31 43 1501-3000 19 27 28 41 3001-5000 16 25 24 38 5001- Kontakta oss för pris Kontakta oss för pris Kontakta oss för pris Kontakta oss för pris Spintr Core Vald Spintr 365 Vald Välj en produkt först / användare och månad em|core Välj spintr 365 Välj pa|Hos oss ska det vara enkelt att få hjälp och du kan kontakta oss på många olika sätt! I vårt Hjälpcenter hittar du vår omfattande FAQ med det mesta om Spintr. Mejla oss gärna. Vår ambition är att ge svar inom 24 timmar. Våra kontorstider är vardagar 9-17 st|Hjälpcenter Email-support Ring oss h1|Kundservice h2|Sök i vårt supportforum h3| sp|menu pa|Se vad våra kunder säger. Spintr är snabbt att komma igång med, är självinstruerande och kräver inte IT kompetens för att skötas. ”Att välja en intranätslösning som är startklar var för oss det enklaste, bästa och mest visuella sättet att på kort tid möta behovet hos våra medarbetare. Att flytta mycket info från flera olika system, servrar och skapa en enkel, tydlig och rolig struktur är i Spintr enkelt.” "Spintr är snabbt att komma i gång med, är självinstruerande och kräver inte IT-kompetens för att skötas." "Med Spintr känner vi att vi kan öka transparensen vilket leder till mer kontakt mellan kontoren och bättre delaktighet." ”Med hjälp av Spintr och deras enkla och tillgängliga support når ni dit ni vill i den takt ni önskar.” ”Med facit i hand, det går att lansera ett intranät på kort tid! Hela plattformen är enkel och snabb att sätta upp teknikmässigt, och redaktörsmässigt är den lättnavigerad. Teamet på Spintr är dessutom snabba med att svara på kluriga frågor.” ”Som ett led i vår utveckling växlar vi nu upp den interna kommunikationen och erfarenhetsutbytet i projekten, allt för att fortsatt kunna påstå att vi är relevanta.” ”Intranätet bidrar till tydlighet och samskapande för engagerade medarbetare i en arbetsmiljö med människor i fokus.” Spintr är snabbt att komma igång med, är självinstruerande och kräver inte IT kompetens för att skötas. ”Med hjälp av Spintr och deras enkla och tillgängliga support når ni dit ni vill i den takt ni själva önskar.” "Spintr är snabbt att komma i gång med, är självinstruerande och kräver inte IT-kompetens för att skötas." "Med Spintr känner vi att vi kan öka transparensen vilket leder till mer kontakt mellan kontoren och bättre delaktighet." ”Med hjälp av Spintr och deras enkla och tillgängliga support når ni dit ni vill i den takt ni önskar.” ”Eftersom intranätet är interaktivt och socialt har vi fått enklare, snabbare och mer otvungen kommunikation.” Du är bara ett steg ifrån bättre internkommunikation. Lätt att komma igång, lätt att använda di|Johanna Lindros Jämställdhetsmyndigheten Cecilia Bergström Xtractor Jenny Engström Kommunikationsansvarig, STF Björn Hermansson Erelko Johnny Nordström BRIS Johanna Lindros Jämställdhetsmyndigheten Åsa Murakami Vadstena kommun Karolina Collins Cervera st| h1|"Spintr är den självklara startpunkten på arbetsdagen. Här finns allt du behöver!" h2|Gör som cirka 50 000 andra framgångsrika användare. h3| sp|menu Jämställdhetsmyndigheten Fastighetsägarna Vadstena kommun Jämställdhetsmyndigheten Fastighetsägarna Vadstena kommun pa|spintr.com (“spintr.com”) is owned and managed by Spintr AB, company registration number 556746-2428, with registered address Fridhemsgatan 2, 702 32 Örebro (“Spintr AB”, “We” or “Us”), in connection with our partners and/or affiliates, as applicable. By registering on spintr.com, or by down- loading or submitting information or content on spintr.com, you (the “User” or “You”) accept, without any limitation or reservations, these terms of service (“ToS”) and you agree to abide by them. These ToS shall be deemed in force up until You cease to use spintr.com, or when You and Spintr AB signs a license agreement. Spintr AB reserves the right, in its sole discretion, to modify, alter or otherwise change these ToS at any time or to impose new or additional terms or conditions,, which will be considered binding as soon as published, or otherwise communicated to You through messages or otherwise. By registering on or downloading spintr.com You receive a limited non-exclusive try out license to use spintr.me during a try out period. When the try out period is ended You have no right to continue to use spintr.me without signing a license agreement with Spintr AB. SPINTR AB MAKES NO WARRANTY OR REPRESENTATION THAT ACCESS TO, CONTENT OF OR OPERATION OF SPINTR.ME WILL BE UNINTERRUPTED OR ER- ROR FREE. YOU ASSUME FULL RESPONSIBILITY AND RISK OF LOSS RESULTING FROM YOUR DOWNLOADING AND/OR USE OF FILES, INFORMATION, CONTENT OR OTHER MATERIAL OBTAINED FROM SPINTR.COM. You may from time to time receive information from Us regarding the use of spintr.me through messages or otherwise. You undertake to follow the instructions in such mes- sages, of which the content shall, for the avoidance of doubt, be deemed to form an inte- grated part of these ToS. spintr.com may only be used as set forth in these ToS and as permitted under law. You are explicitly not allowed to: (i) use spintr.com in a way that, in Our sole judgement, de- grades the accessibility, reliability, and otherwise operational functionality of spintr.com, (ii) apply data scraping or other ways of automated data collection methods, or (iii) collect usernames, email addresses or other contact means of other users with the purpose to send unsolicited messages. You are solely responsible for maintaining the confidentiality and security of your account, and for all activities that occur on or through your account, and you agree to immediately notify Spintr AB of any security breach of your account. Spintr AB shall not be responsible for any losses arising out of the unauthorized use of Your account. You agree that any information and/or material provided by You within spintr.com (“User Material”) shall be Your sole responsibility, and shall not infringe or violate the rights of any other party or violate any laws, contribute to or encourage infringing or unlawful con- duct. You represent and warrant that no User Material contains any extreme (political, re- ligious, racist, discriminating, or otherwise obscene) statements. Spintr AB reserves the right to delete and refuse distribution of such material, and further reserves the right to prohibit You from using spintr.com and/or terminate Your account on spintr.com, at Spintr AB’s sole discretion, if the User Material contains such statements. Any User Material provided by You within spintr.com shall be deemed provided with a war- ranty and representation that You hold any and all rights to such User Material, and You take full responsibility for the User Material. The intellectual property rights in spintr.com, including, without limitation, all text, images, graphics and code contained in it, except for User Material, is owned by Spintr AB or its third party providers, and no such rights are transferred. Spintr AB reserves all rights and reproduction of part or all of the contents of spintr.com in any form. Creating any derivative work based on spintr.com is prohibited without prior written approval from Spintr AB. Spintr AB may only use User Material for statistical purposes and provided that the User Mate- rial is non-identifiable. You agree to indemnify and hold harmless Spintr AB from and against any claims, loss, liability, damages or expense, including legal fees, asserted by any third party arising out of the User Material or related to any use of spintr.com in violation of the ToS by You or any other person You allow to use spintr.com. Furthermore, if You have violated any of these ToS, or if Spintr AB has strong grounds to believe that You have violated any of these ToS, Spintr AB may prohibit You from using spintr.com and/or terminate Your ac- count on spintr.com, as applicable and at Spintr AB’s sole discretion. When using spintr.com certain information will be simultaneously processed within spintr.com in accordance with spintr.com’s privacy policy (LINK HERE) In no event shall Spintr AB be liable for any direct or indirect damages, except in the event of gross negligence or willful misconduct. Notwithstanding anything to the contrary, Spintr AB’s aggregated liability for any damages shall be limited to 50 000 SEK. The ToS may be modified by Us for any reason at any time without prior notice. It is Your responsibility to keep Yourself updated on amendments and we encourage You to regu- larly check for updates of the ToS. By continue to use spintr.com You agree and accept the amendments to the ToS. These ToS shall be governed by the substantive laws of Sweden, without respect to its provisions on choice of law. Any dispute or claim arising out of or in relation to the ToS or otherwise to the use of spintr.com, shall be finally settled by Swedish public court, whereby the District Court of Göteborg shall be the court of first instance. If any provision, in part or in whole, of the ToS is deemed invalid, the remaining provi- sions shall not be affected and shall remain in full force and effect. Failure or omission by Us to enforce any provision in the ToS shall not be construed as a waiver of that provision or any other right hereunder. The ToS and/or any rights hereunder may not be transferred by You, but may be assigned by Us without restriction, and shall inure to the benefit of our successors, assignees or equivalent. For further information questions or assistance, please contact Us. You may find applica- ble contact information on spintr.com as applicable from time to time. Spintr AB Fridhemsgatan 2 702 32 Örebro Tel. +4620 – 12 11 33 E-mail st| h3|1. LIMITED LICENSE 2. INFORMATION FROM SPINTR AB 3. USER OBLIGATIONS 4. INTELLECTUAL PROPERTY 5. BREACH OF AGREEMENT AND INDEMNITY 6. PRIVACY 7. LIMITATION OF LIABILITY 8. CHANGES AND AMENDMENTS 9. GENERAL 10. CONTACT sp|menu pa|Vårt uppdrag är att få medarbetare över hela världen att mejla mindre och känna sig mer informerade och delaktiga. Spintr är ett svenskutvecklat startklart socialt intranät där alla verktyg finns samlade för att nå framgångsrik internkommunikation. Ni kan samarbeta och kommunicera inom hela verksamheten och Spintr integrerar med fördel med Office 365 och Google G Suite. Allt för att öka vi-känsla, engagemang och produktivitet under arbetsdagen. Spintr servar kunder och medarbetare över stora delar av Europa och är idag en etablerad och stabil aktör med bas i återkommande intäkter från nöjda kunder. Molntjänsten och SaaS-verksamheten Spintr lanserades 2015 och har sina rötter i IT- och webbkonsultverksamheten Onesys och föregångaren MyLive. Delar av teamet bakom Spintr började arbeta tillsammans 2009 och består idag av 14 medarbetare med säte i Örebro. Vi har idag hundratals kunder inom privat och offentlig sektor och våra kunder väljer vår lösning för att den är snygg, startklar, användarvänlig och lätt att anamma och rulla ut till organisationen. Spintr utgörs av ett team kreativa, skarpa och ambitiösa individer med huvudkontor i Örebro. Här är våra kontaktpersoner: Följ vår blogg eller våra sociala medier för de senaste uppdateringarna. Fastighetsägarna hade en rad måsten som skulle leda till det huvudsakliga målet med sitt nya intranät. Här visar vi på hur Spintr hjälper Fastighetsägarna med drift av ett bra intranät. Hur arbetar ni i er verksamhet idag för att få alla medarbetare att känna att de är med på tåget och har koll på läget? Med rätt arbetssätt kan ni stärka verksamheten via ert intranät. Vadstena kommuns intranät blev nominerat till ett av Sveriges bästa intranät vid den årliga WSA-galan – men vilka är framgångsfaktorerna för kommunens nominerade intranät? Integrera Office 365 i ditt intranät för att effektivisera arbetsdagen på en och samma plattform. Vill du veta mer om fördelarna med detta och samtidigt lära dig mer om Office 365s historia? st| h1|Vi är innovation och ambition! h2|Teamet bakom Spintr Lär känna oss ännu bättre h3|Vad är Spintr h4|CEO / Founder Chairman Of The Board Key Account Manager Customer Success Manager Head of Partnership Innehåll och journalistik Quality Manager Support Customer Centric Product Specialist Market Coordinator sp|menu pa|Här finner du alla funktioner som finns i Spintrs sociala intranät Med hjälp av våra arbetsgrupper kan du som användare skapa ytor och nyttja dessa på de sätt det passar dig bäst. En grupp blir som ett digitalt mötesrum där filer och anteckningar kan delas, och där deltagarna kan konversera kring ett specifikt ämne. I gruppen har du även tillgång till ett enkelt och smidigt planeringsverktyg för att delegera uppgifter, hålla koll på vad som gjorts i ett specifikt projekt och sätta förfallodatum. Varje enskild användare har rättigheter att skapa en grupp och bjuda in medlemmar till denna. Grupperna kan vara öppna, stängda eller hemliga, och oavsett vilken form som används så stannar innehållet i just den gruppen. Som administratör kan man se om hemliga grupper finns, men hen kan inte se innehållet i dessa. Via aktivitetsloggen kan du följa det som händer och de aktiviteter som äger rum på intranätet i realtid. Här finns användarnas interaktioner, läsningar och annan aktivitet samlad för enkel moderering och bra insyn i intranätets nyttjande på just er organisation. Med den här funktionen i Spintr kan ni kommunicera meddelanden av akut karaktär som till exempel säkerhetsmeddelanden eller annat som måste uppmärksammas av hela medarbetargruppen på ett snabbt och enkelt sätt. Med anteckningsfunktionen kan du som användare göra dina egna noteringar från möten eller i arbetet för att spara information som du sedan vill kunna nå från alla dina enheter. Dessa anteckningar kan du sedan dela med andra användare. Att göra-listor är en modul för att underlätta arbetet för dig själv eller för en projektgrupp. Den går att placera i högerpanelen där man sedan kan skapa och se att göra-punkter. Först skapas en att göra-lista som riktas mot en målgrupp och i denna lista så skapar man sedan olika att göra punkter som ska utföras. Punkterna kan specificeras med information, ha en egen ansvarig och ett slutdatum. Har man flera olika att göra-listor så kan man välja vilken lista man vill ha aktiv i högerpanelen. Avdelningssida/enhetssida är en avdelnings egna sida som går att nå via organisationssidan där avdelningen har ett eget socialt flöde och eventuellt även egna sidor. Tanken är att det ska finnas en informationssida för de olika avdelningarna där man kan se vilka som jobbar på en viss avdelning och vad de arbetar med. I det sociala flödet på avdelningssidan så går det att kommunicera direkt med den specifika avdelningen. Organisationssidan och avdelningssidan gör det lätt att få en bra överblick över företaget eller organisationen och hur den är uppbyggd. En blogg är ett snyggt och smart sätt att ge varje enskild användare en möjlighet att bidra med innehåll/content till intranätet. Med bloggen skapas ett prestigelöst format där alla kan vara delaktiga i företagets/organisationens arbete och utveckling. Ett tips är till exempel att VD eller en chef bloggar för att öka interaktionen med sin organisation och minska känslan av ”top-down” information. Varje bloggpost går självklart att gilla och kommentera för att skapa en starkare känsla av delaktighet. Chatten är ett smidigt och snabbt sätt att meddela dina kollegor att ett specifikt arbetsdokument nu finns på plats i er projektgrupp eller att du är redo för lunch. Alla kan chatta och du hittar chatten under den lilla pratbubblan under ditt namn till höger i intranätet. Enkelt att bjuda in dina kollegor och ni är igång. Om en användare läser en textsida, nyhet, blogg eller fil som de känner att andra kanske missat eller kan vara intresserade av kan de välja att dela denna via dela-funktionen. Delas informationen till en annan person eller avdelning så kommer det hamna i deras sociala flöde, medan mottagare av delningen kommer att få en notis om att de fått nytt innehåll i flödet. Delar man till sitt egna flöde så ser alla som följer dig delningen. Funktionen driftinfo syftar till att administratör eller redaktör på ett enkelt sätt ska kunna meddela alla på respektive bolag när exempelvis ett gemensamt system ligger nere eller när en planerad uppdatering är på gång. Driftinfo kan endast skapas av de som har administratör eller redaktörsrättigheter på intranätet. I högerspalten på intranätet finns en modul som kallas för favoriter och här hamnar allt innehåll som en användare valt ska vara en favorit. Detta är tänkt att vara ett enkelt sätt för användare att snabbt och smidigt kunna hitta tillbaka till innehåll som dom använder ofta. Favoriter är personliga och på nästan allt innehåll på intranätet så går det att klicka på dom tre prickarna i högra hörnet och välja ”Lägg till i favoriter”. Spintr har även en funktion för filhantering där du kan skapa en mappstruktur, och även tilldela rättigheter uppåt och neråt i den strukturen. Det är smart att lägga filhanteringen på intranätet för att underlätta för medarbetarna. Ni slipper då hålla koll på vem som har den senaste versionen av ett specifikt dokument då den senaste uppdateringen alltid finns på intranätet. Om ni dessutom väljer att koppla ihop Spintr med ert Office 365 så hamnar alla era filer från SharePoint och OneDrive här. Med hjälp av funktionen formulär kan du enkelt skapa frågor som du vill att dina användare ska svara på. Det kan vara allt från beställning av fika till möten, beställning av arbetskläder eller anmälan till en konferens. Du skapar själv frågor och lägger till den typ av svarsalternativ som är relevanta för den specifika frågan. Du kan sedan välja att publicera formuläret på en textsida eller i en nyhet. Frånvarohanteringen i Spintr är enkel att använda. Här kan exempelvis chefer lägga in frånvaro för de anställda på sin avdelning inför helger eller semester. Tack vare detta kan resterande medarbetare enkelt veta vem som är på plats på respektive avdelning. När någon lagt in sin frånvaro så syns det tydligt i personkatalogen att hen inte är på plats. Med födelsedagsfunktionen illustrerar ni på intranätet och den digitala arbetsplatsen när era medarbetare fyller år. En omtyckt funktion som både stimulerar interaktion och ger positiv uppmärksamhet till födelsedagsbarnet. För att minimera den tid som dina medarbetare lägger på att söka information kan du lätt lägga till genvägar som de ofta besöker, allt från fakturasystem till tidrapportering. Användarna kan även lägga till personliga genvägar för att underlätta sin arbetsdag. Allt som behövs är en webbadress (URL). Det fungerar både med externa och interna länkar (det vill säga länkar inom intranätet). På intranätet finns det i stort sett en gilla-knapp i form av en ikon av ett hjärta vid allt innehåll, vare sig det är en nyhet, ett blogginlägg, ett inlägg i det sociala flödet, en wikis och så vidare. Att klicka på hjärtat är ett snabbt och effektivt sätt att visa att man tagit del av information samt att man känner en delaktighet och interaktion med sina kollegor. Via Spintr har du också möjligheten att länka in externa system, eller annat innehåll på webben med hjälp av iFrames-funktionen. Genom detta verktyget kan du kan skapa iFrames och rama in innehåll som sedan kan länkas in i strukturen. Genom att använda Instagram-appen i Spintr kan ni länka in ett eller flera Instagram-flöden till ert sociala huvudflöde på intranätets startsida. På så sätt kan alla medlemmar se vad som går ut i ert Instagram-flöde utan att själva behöva vara aktiva privat. Dessutom är denna funktionen särskilt bra från ett employer branding-perspektiv och ger ett trevligt visuellt intryck. I ett välfyllt intranät så kan det ibland vara svårt för användarna att hitta det de söker. Med vår indexkarta får de enkelt en överblick på innehållet, i bokstavsordning, så att de inte behöver lägga ner onödig arbetstid på att söka information. I indexkartan listas allt från textsidor, till filer och wikis. I kalendersystemet går det att skapa flera olika kalendrar med olika syften, där det kan bestämmas vem som ska ha tillgång till vilken kalender. En öppen kalender kan ses av alla användare, medan en kalender med en satt målgrupp möjliggör det endast för denna målgrupp att se kalendern. Det går att bjuda in användare till events i kalendern, samt att bifoga information för den inbjudne att veta mer om händelsen. En av de viktigaste aspekterna på ett intranät är att medarbetaren känner delaktighet och möjlighet att engagera sig. För detta finns kommentarsfunktionen. Du hittar denna funktionen där ett innehåll finns skapat på intranätet vilket gör att medarbetaren kan kommentera, ställa frågor och engagera sig om hen vill. Administratör kan välja att inaktivera denna funktion på textsidor och nyheter, om det av någon anledning inte ska kunna gå att kommentera på det innehåll som skapats. Generellt är det ett stort mervärde att medarbetaren kan kommentera och engagera sig i allt som finns på intranätet så att hen känner sig delaktig i allt, stort som smått. Med funktionen för kompetensutveckling kan ni efter förhandling med medarbetare mata in önskat antal timmar kompetensutveckling ni kommit överens om och sen följa upp vilka kurser den anställde har gått. Tack vare denna funktionen kan ni alltid ha koll på vad ni kommit överens om, samt vad som kvarstår i kompetensutveckling under året för medarbetaren. I medarbetarkatalogen, eller personkatalogen som vissa säger, kan du enkelt hitta dina kollegor genom smarta sökningar utifrån exempelvis kompetens, position eller namn. Uppdateringar som sker i katalogen, antingen när en ny användare ansluter till intranätet eller när en befintlig kontakt uppdaterar sin egen profil, sker per automatik vilket i sin tur innebär att medarbetarkatalogen alltid är uppdaterad. Mediagallerier är en bra samlingspunkt för intranätets alla mediafiler, där det går att ladda upp exempelvis bilder och filmer. Dessa filer kan sedan användas på när textsidor, bloggar och nyheter skapas. För att förenkla för användaren kan man skapa mappstrukturer och sätta rättigheter för vem som får redigera och ladda upp innehåll i dem. När en fil laddas upp finns även möjlighet att lägga till information kring filen, som exempelvis vem som är fotograf, ägare, taggar och så vidare. För att underlätta användandet av Spintr och göra det mer tillgängligt, är intranätet responsivt. Det innebär att intranätet är anpassat för att fungera smidigt på alla olika plattformar, som exempelvis en smartphone eller surfplatta. Det kan även ladda ner Spintr-appen till din enhet för att kunna få notiser när något nytt händer på intranätet. När det kommer till användarens upplevelse har intranätet har samma funktion vare sig du använder det via en dator, telefon, surfplatta eller applikationen. Du som administratör kan dock inte göra allt via den responsiva versionen/appen. Med mottagargrupper sätter du själv ihop grupper med användare som du kan rikta specifik information till. Notissystemet genererar i notifikationer i högerpanelen när nya händelser sker på intranätet som direkt berör den specifika användaren, till exempel om någon kommenterat hens inlägg. I högerpanelen så förs också en logg över de senaste notiserna och det går även att ställa in vilka slags notiser du vill nås av via dina profilinställningar. Nyheterna och nyhetsflödet hittar du i mitten av startsidan. En nyhet kan till exempel vara information om en nyanställd, uppdaterad årsredovisning, ett nytt kontor som öppnar eller säljstart på en kommande kampanj. Som användare kan du alltid gilla, och i de allra flesta fallen kommentera, dessa nyheter för att öka känslan av delaktighet och dialog. Det är dock bara administratör och redaktörer som kan skapa nyheter till flödet, och även de som kan välja om det ska gå att kommentera nyheten eller inte. För att göra er organisation så transparent för medarbetarna som möjligt är det en god idé att illustrera er organisationsstruktur i Spintr! Här kan ni skapa sidor för de olika enheterna och visa vem som jobbar på vilken del av organisationen – allt för att alla ska känna sig sedda och viktiga, samt för alla att få en bra inblick i vad ens kollegor arbetar med. En viktig funktion på ett intranät är möjligheten att snabbt och enkelt kunna hitta kontaktuppgifter till dina medarbetare. I Spintrs personkatalog kan du söka på namn, roll eller kontor. Information som finns där kan hämtas från ett AD eller importeras med en enkel CSV-fil. Alla användare på intranätet har en egen profilsida där information och kontaktuppgifter visas. Som användare kan du byta profilbild, lägga till information om dig och dina kompetenser, lägga upp utbildningar du gått och så vidare. Med hjälp av Q&A, Frågor & Svar, kan du som administratör skapa en kunskapsbank för att ge svar på de allra vanligaste frågorna. Du kan tagga dessa så att att användarna får en överblick och på ett smidigt sätt kan navigera och hitta svar på de frågor de har. Du som admin styr över vilka som ska kunna skapa frågor och skriva in svar. På intranätet sker de flesta interaktionerna och innehållsskapandet i realtid. Det betyder att så fort en kollega skrivit ett meddelande till dig så kommer den synas på din egen sida samtidigt utan fördröjning. Detsamma gäller för uppdateringar i sociala flödet, gruppchatt och så vidare. Detta gör att det inte är någon fördröjning på arbetet på intranätet och dina kollegor kan befinna sig på olika platser men fortfarande alla jobba i samma grupp och se samma information samtidigt som produceras på intranätet. I Spintr finns möjlighet att lägga upp era resurser som konferensrum, projektorer eller poolbilar med bokningsbara tider. Detta för att underlätta användandet för era medarbetare av de resurserna så alla vet vad som gäller. Ni väljer själva vad som är en bokningsbar resurs hos just er. En RSS-prenumeration fungerar på det viset att du kan hämta in information från en extern källa och visa det i Spintr. Ett exempel på detta kan vara nyheter från en branschtidning som du tycker att alla bör ta del av eller ert flöde för pressmeddelanden. Det som krävs är en RSS-länk till den sida du vill hämta information från och sedan syns RSS-flödet på första sidan under en egen flik. Det sociala flödet hittar du längst till vänster på startsidan. Här kan alla delta genom att skriva, dela bilder/filmer, gilla och kommentera. Det sociala flödet kan ses som ”pulsen” på intranätet. Administratör eller redaktör kan ta bort inlägg som känns opassande. I Spintrs adminpanel finns möjlighet att se statistik över användandet av intranätet. Du kan till exempel se antal besök och inloggningar, vilka textsidor som är mest besökta, hur lång tid användarna spenderar på intranätet, om de använder intranätet via dator, mobil eller surfplatta med mera. All statistik är till för dig som administratör så att du kan anpassa innehållet i ditt intranät och få en idé kring vad du kan göra för att skapa en nyfikenhet, ett större engagemang och delaktighet hos dina medarbetare. Med hjälp av sökmotorn hittar du enkelt det du letar efter. Du kan söka på filer, nyheter, medarbetare, grupper – i stort sätt allt innehåll på intranätet är sökbart. Du kan till och med söka på ord i ett PDF-dokument och sökfunktionen kommer att hitta det. Tack vare söket så effektiveras din arbetsdag och du slipper spendera tid med att leta efter viktig information som du behöver för att utföra ditt jobb. Har ni dessutom kopplat ihop Spintr med ert Office 365 så hittar söket även dessa filer och dokument. En viktig del i att skapa ett intranät anpassat för medarbetarna är att veta vad de söker efter, så att verksamheten i sin tur kan leverera ett så användarvänligt innehåll som möjligt. I vårt statistikverktyg hittar ni de mest populära sökorden för en given tidsperiod. Verktyget visar även misslyckade sökningar för att ni ska veta vilket innehåll som saknas på intranätet och som kanske behöver läggas till eller ändras för att matcha sökkriterierna. Är du van vid att arbeta med taggar så kan du jobba med det även på ditt intranät. Taggningsfunktionen finns på nyheter, textsidor, bloggar, wikis med mera, där du kan välja att lägga till flera taggar samtidigt. Viktigt att tänka på när man taggar är att vara konsekvent. Textsidor är den del av intranätets innehåll som har längst livslängd. Med det menas att här lägger du upp information som den anställda behöver i sin vardag. Det kan vara allt från företagets policy, personalhandbok, förmåner, rutiner och processer till information om bolagets mål, vision och strategi. Textsidor kan du även rikta till olika målgrupper i organisation vilket gör att du kan anpassa innehållet på intranätet så att det blir relevant för varje enskild användare. Med textpuffar kan extra viktigt innehåll lyftas på startsidan som ni i verksamheten anser är av stor vikt för medarbetarna att ta del av. Det kan vara allt från en länk till ett tidsrapporteringssystem, eller den mest besökta sidan på intranätet – allt för att underlätta för användaren. Textpuffarna går självklart att rikta till olika målgrupper inom organisationen för att optimera användarupplevelsen. Varje gång en textsida skapas och sparas på intranätet, skapas även en versionskopia i intranätet där man kan följa redigeringshistoriken. Det görs via de tre prickarna i sidans högra hörn, alternativet ”Visa versioner”, där en lista visas i daterad ordning. Redigeringshistoriken visas sedan gulmarkerad i dessa dokument så man tydligt kan se vad som skiljer versionerna åt. Wikis är ett utmärkt redskap för flera olika ändamål. Det kan till exempel fungera som kunskapsöverföring i organisationen med korta enkla trådar kring olika ämnen som kan vara relevanta för någon annan. Exempel på användningsområden kan vara handbok för kundsystem, intranät, larmrutiner, kunskapsbank och så vidare. Du bygger enkelt upp en struktur med Wiki, artikel och sektioner. Det skapas per automatik en innehållsförteckning så att det är lätt att klicka sig vidare till den sektion man vill läsa. Wikis kan vara låsta för redigering men även öppna för alla med syfte att kunna fylla på och dela sin kunskap kring ett visst ämne eller problem st| h1|Spintr funktionslista h2|Ledningssystem h3|Arbetsgrupper Aktivitetslogg Akutmeddelanden Anteckningar Att göra Avdelningssidor/Enhetssidor Bloggar Chatt Delafunktion Driftinformation Favoriter Fil- och dokumenthantering Formulär Frånvaro Födelsedagar Genvägar Gillafunktion iFrames Instagram Intranätöversikt Kalender Kommentarsfunktion Kompetensutveckling Medarbetarkatalog Media Mobilitet Mottagargrupper Notissystem Nyheter Organisationsstruktur Personalkatalog Profilsidor Q&A Realtidsuppdateringar Resursbokning RSS-prenumeration Sociala flödet Statistik Sökmotor Sökmotorstatistik Taggar Textsidor och strukturerat innehåll Textpuffar Versionshantering Wikis Verksamhetsprocesser Rutinansvarig Anpassade rutiner per verksamhetsdel Avvikelsehantering Förbättringshantering Kompetensutveckling sp|menu pa|When you combine Office 365 with Spintr communication tools, you’ll deliver targeted information and make accessible all your tools and services for employees. You’re welcome to contact us to give Spintr a trial. Successful employers in both the private and public sectors rely on Spintr for their internal communications. Spintr is a turnkey solution delivered at a fixed cost, that includes comprehensive customer support and ongoing updates. A ready-to-use and reliable product, we guarantee a Spintr project is simple to start and easy to adopt. Our Customer Success team are ready and waiting for you. Customer support can be reached Monday - Friday from 8am to 5pm CET through chat, email and phone or search our help center for information. Spintr comes ready-made with an easy-to-use and modern interface adapted for mobile, tablet, PC and screen readers according to WCAG 2.1 AA. With 49 features and apps to help increase engagement and internal communication within your organization Spintr is a social platform for connecting colleagues and communities. Easily schedule, target and publish timely content to your organization with Spintr's built-in CMS. Whatever devices you and your colleagues are using, you can utilize Spintr. Spintr searches all sources and documents - even in your Office 365 environment for a unified search function. Spintr is a ready-to-use communication solution integrated with Office 365. A perfect start and end to the working day. Our customers reach their goals Spintr has a unique and comprehensive offering True SaaS means a ready-made solution, ongoing updates, professional and accessible customer support all at a fixed price. Genuine SaaS means a ready-made solution, continuous further development, fixed price and proactive and reactive support for you. We can help empower your employees through internal communication. Explore our webinars, crash courses and blog posts. Spintr is built on Microsoft technology, fully integrated with Office 365 from the moment you launch it. Spintr is an accessible platform that complies with all the legal requirements for accessibility and WCAG 2.1. Through our Microsoft Azure service provider, we adhere to the security requirements that come with ISO 27001. We help our customers reach their goals! st|Features Social Media The Company Anna Karin h1|The best way to bring together Office 365 and your internal communication h2|Hundreds of organizations trust Spintr Why customers choose Spintr Our features Integrated with Office 365 and Teams Our customers see results What makes Spintr different? Get started today! h3|100% focus on security in our projects With Spintr getting help is easy User-friendly and stylish product Social features Content Management System Web and mobile plattforms Enterprise sök Ready-to-go solution, quickly up and running! True SaaS We know internal communication Office 365 Integration Available according to WCAG standards Operational safety according to ISO 27001 sp|menu © 2021 pa|With Spintr getting help is easy. You can search in our help center, call, email, ask questions in the support forum or chat with us. Below you can find frequently asked questions. Our help center offers a comprehensive FAQ where you will find everything you need to know about Spintr. . Feel free to . Our goal is to respond within 24 hours. Office hours Monday-Friday, 9am-5pm CET. Yes, when it is time to renew your contract, you can choose to cancel. Spintr is not automatically renewed. Absolutely! Upon renewal it is easy to make any changes. Spintr costs about ¼ of the price of a traditional intranet, and all features are included, ready to use. No project-risk, no hidden fees. To secure your intranet’s information and to future-proof the system, we have built Spintr on Microsoft .NET-technology that is compliant with any standard. Yes. You can choose your own domain name if you don’t want to use the “yourname.spintr.com” domain that is activated for free once you start up. Of course. It is so easy, you can do it yourselves. No. Hosting of your content is included in Spintr. It takes less than 5 minutes to register and get started. All features are ready to go. Absolutely. If you like, we can set-up a web demo before making the decision. Yes, we can make all tools for importing content available, so that users, projects and other content is saved. In our current pricing model, 1GB of space per user st|Help center Email support Call us Features Social Media The Company Anna Karin h1|Customer service h2|Frequently asked questions h3|Can I cancel Spintr at any time? Can I change pricing model later? How expensive is Spintr compared to similar systems? How secure is Spintr? Can I use my own domain name? Can I customize my intranet from Spintr to fit with our corporate identity? Do I need web hosting? When can we start using the Intranet? Can you help us adjust everything? I want to import all existing content to our new intranet, is this possible? How much space is included? sp|menu © 2021 pa|More engagement, more efficiency and better dialogue. Spintr is a social and complete intranet with all the functions you need to maximize your internal communication. Easy to use - ready to launch. Spintr integrates Office 365 products into the intranet. It takes 5 minutes to fix and maximizes the benefits of Office 365. Use our mobile apps to push notices of important news, events and to capture everyday life in the workplace. Easy for most to understand with a modern design and environment. We also have plenty of power for the advanced. "With Spintr we feel that we can increase transparency, which leads to more contact between the offices and better participation." Spintr has a low total cost of ownership compared to other similar solutions, all included in a single monthly cost. With a ready-to-use product and an integrated CMS, it is easy to budget and decide on a launch date. Everything is included - no surprises. We don't build Spintr on SharePoint which gives you a better interface, less worries and no eternity project as we develop the product all the time. At Spintr you have your own contact person who helps you all the way to launch and is available throughout the journey. Your intranet is deployed in Microsoft Azure - one of the world's most reliable services. Of course we supply monitoring and the entire delivery to you. The data is always in Europe, always with double backup at Microsoft. Spintr is GDPR compliant and your data is always your data. When something doesn't feel right you should quickly get help in everything from functions to communication paths - in Swedish and English. The product is always up to date and never gets old. With Spintr you get a continuous delivery, it is not a consultancy building that we hand over to decay with you. Spintr improves Office 365. We combine the productivity of Office 365 with really good internal communication and create a nice employer branding. Which tools and programs do you want in your intranet? With our SSO bridges, you can easily take other applications directly into the intranet. Do you work with staff outside your organization? Connect several organizations and use Spintr as a collaboration engine. Spintr may be ready to start, but the product is also adaptable. With our own local technology team and many partners, we can adapt to your needs. All tools for more efficient internal communication in one place. With SpintrCore your employees can communicate and collaborate easier to make the work day more efficient. Everything from SpintrCore as well as being able to integrate your company's Office 365-licences to reach as an efficient work day as possible - all on one platform. *Your price may be affected by what options you make. Please fill in your e-mail address for an exact price. You are only one step away from better internal communication. Easy to start, easy to use st|Your price* Features Social Media The Company Anna Karin h1|Everything you need to succeed with internal communication h2|The Product The Project Security and technology Integration and customizable It should be cheap to be the best! Number of users Join 50 000 successful users! h3|A complete intranet Take advantage of the value in Office 365 Mobile apps for iOS and Android User friendly from start Full budget control Get it done guarantee No SharePoint hack Easy, safe and personal Market-leading reliability Safe place, safe storage Appreciated intranet support Always the latest version Office 365 SSO along with external systems External contacts in the intranet Configurable and customizable sp|menu Fastighetsägarna 0-50 39 39 59 59 51-100 37 37 57 57 101-150 32 36 48 54 151-200 30 34 45 52 201-250 28 33 42 50 251-350 25 30 38 46 351-500 24 30 37 45 501-750 23 29 34 44 751-1500 21 28 31 43 1501-3000 19 27 28 41 3001-5000 16 25 24 38 5001- Contact us for price Contact us for price Contact us for price Contact us for price Chosen Chosen Pick a product first / user and month © 2021 em|core Choose spintr 365 Choose pa|Spintr är ett socialt och färdigt intranät med alla de funktioner du behöver för maxad internkommunikation. Problemfritt och redo att lansera. Spintr integrerar de flesta Office 365-produkterna i intranätet. Det tar 5 minuter att fixa och det maximerar nyttan av era Office 365-licenser. Använd våra mobilappar för att pusha ut notiser om viktiga nyheter, händelser i organisationen och för att fånga vardagen på arbetsplatsen. Enkelt för användaren och lätt att förstå med modern design och lättöverskådlig miljö. Vi har även gott om kraft för den avancerade. Alla verktyg för en effektivare internkommunikation samlade på samma ställe. Med SpintrCore kan ni kommunicera och samarbeta smidigt och effektivt för att underlätta arbetsdagen. Allt från SpintrCore + att du dessutom kan integrera er verksamhets Office 365-licenser för att ytterligare effektivisera arbetet på en och samma plattform. *Ditt pris kan eventuellt påverkas av vilka tillval du gör. Fyll i er e-post för exakt pris. "Med Spintr känner vi att vi kan öka transparensen vilket leder till mer kontakt mellan kontoren och bättre delaktighet." Spintr har en låg total ägandekostnad jämfört med andra motsvarande lösningar, allt ingår i en enda månadskostnad. Med en startklar produkt och ett integrerat CMS är det lätt att budgetera och tidsätta lanseringen. Allt ingår – utan överraskningar i projektet. Vi bygger inte Spintr på SharePoint vilket ger er bättre gränssnitt, mindre bekymmer och inget evighetsprojekt då vi utvecklar produkten hela tiden. Hos Spintr har ni en egen kontaktperson som hjälper er på vägen fram till lansering och som finns som bollplank under resans gång. Ert intranät driftsätts i Microsoft Azure. En av världens mest driftssäkra tjänster och vi levererar förstås övervakning och helheten i leverans till er. Datan är alltid i Europa, alltid med dubbel backup hos Microsoft. Spintr är GDPR-compliant och er data är alltid er data. När något inte känns rätt ska ni snabbt få hjälp i allt från funktioner till kommunikationsvägar – på svenska och engelska. Produkten är alltid uppdaterad och blir aldrig gammal. Med Spintr får ni en kontinuerlig leverans, det är inget konsultbygge som vi lämnar över att förfalla hos er. Spintr förpackar och förbättrar Office 365. Vi kombinerar produktiviteten i Office 365 med riktigt bra internkommunikation och skapar en fin arbetsgivarkänsla. Vilka verktyg och program vill du ha i ditt intranät? Med våra SSO-bryggor kan ni enkelt ta in andra applikationer direkt i intranätet. Jobbar ni med personal utanför er organisation? Koppla ihop flera organisationer och använd Spintr som samarbetsmotor. Spintr må vara startklart men även anpassningsbart. Med eget lokalt teknikteam och många partners kan vi anpassa efter era behov. Du är bara ett steg ifrån bättre internkommunikation. Lätt att komma igång, lätt att använda st|Läs kundcase Johnny Nordström Ditt pris h2|Det ska vara billigt att vara bäst! Antal användare Projektet Säkerhet och teknik Integration och anpassningsbart Gör som cirka 50 000 andra framgångsrika användare. h3|Kom igång kostnadsfritt Produkten Fullständig budgetkontroll Kom i mål-garanti Inget SharePoint-hack Smidigt, säkert och personligt Marknadsledande driftsäkerhet Säker plats, säker lagring Uppskattad intranätsupport Alltid senaste versionen Office 365 SSO mot externa system Externa kontakter i intranätet Konfigurerbart och anpassningsbart h4|”Intranätet bidrar till tydlighet och samskapande för engagerade medarbetare i en arbetsmiljö med människor i fokus.” h5|☑️ Komplett och färdigt intranät ☑️ Dra nytta av värdet i Office 365 ☑️ Mobilappar för iOS och Android ☑️ Användarvänligt från start sp|menu 0-50 39 39 59 59 51-100 37 37 57 57 101-150 32 36 48 54 151-200 30 34 45 52 201-250 28 33 42 50 251-350 25 30 38 46 351-500 24 30 37 45 501-750 23 29 34 44 751-1500 21 28 31 43 1501-3000 19 27 28 41 3001-5000 16 25 24 38 5001- Kontakta oss för pris Kontakta oss för pris Kontakta oss för pris Kontakta oss för pris Spintr Core Vald Spintr 365 Vald Välj en produkt först / användare och månad Fastighetsägarna em|core Välj spintr 365 Välj pa|Why companies love us! "With Spintr we feel that we can increase transparency, which leads to more contact between the offices and better participation." "With Spintrs help and their easy and available support, you can reach wherever you like, at the pace you want." You are only one step away from better internal communication. Easy to start, easy to use st|Features Social Media The Company Anna Karin h1|"Spintr is the obvious start of the working day. Here you find everything you need!" h2|Join 50 000 successful users! h3| sp|menu Fastighetsägarna Vadstena kommun © 2021 pa|More engagement, more efficiency and better dialogue. Spintr is a social and complete intranet with all the functions you need to maximize your internal communication. Easy to use - ready to launch. Spintr integrates Office 365 products into the intranet. It takes 5 minutes to fix and maximizes the benefits of Office 365. Use our mobile apps to push notices of important news, events and to capture everyday life in the workplace. Easy for most to understand with a modern design and environment. We also have plenty of power for the advanced. "With Spintr we feel that we can increase transparency, which leads to more contact between the offices and better participation." Spintr has a low total cost of ownership compared to other similar solutions, all included in a single monthly cost. With a ready-to-use product and an integrated CMS, it is easy to budget and decide on a launch date. Everything is included - no surprises. We don't build Spintr on SharePoint which gives you a better interface, less worries and no eternity project as we develop the product all the time. At Spintr you have your own contact person who helps you all the way to launch and is available throughout the journey. Your intranet is deployed in Microsoft Azure - one of the world's most reliable services. Of course we supply monitoring and the entire delivery to you. The data is always in Europe, always with double backup at Microsoft. Spintr is GDPR compliant and your data is always your data. When something doesn't feel right you should quickly get help in everything from functions to communication paths - in Swedish and English. The product is always up to date and never gets old. With Spintr you get a continuous delivery, it is not a consultancy building that we hand over to decay with you. Spintr improves Office 365. We combine the productivity of Office 365 with really good internal communication and create a nice employer branding. Which tools and programs do you want in your intranet? With our SSO bridges, you can easily take other applications directly into the intranet. Do you work with staff outside your organization? Connect several organizations and use Spintr as a collaboration engine. Spintr may be ready to start, but the product is also adaptable. With our own local technology team and many partners, we can adapt to your needs. All tools for more efficient internal communication in one place. With SpintrCore your employees can communicate and collaborate easier to make the work day more efficient. Everything from SpintrCore as well as being able to integrate your company's Office 365-licences to reach as an efficient work day as possible - all on one platform. *Your price may be affected by what options you make. Please fill in your e-mail address for an exact price. You are only one step away from better internal communication. Easy to start, easy to use st|Your price* Features Social Media The Company Anna Karin h1|Everything you need to succeed with internal communication h2|The Product The Project Security and technology Integration and customizable It should be cheap to be the best! Number of users Join 50 000 successful users! h3|A complete intranet Take advantage of the value in Office 365 Mobile apps for iOS and Android User friendly from start Full budget control Get it done guarantee No SharePoint hack Easy, safe and personal Market-leading reliability Safe place, safe storage Appreciated intranet support Always the latest version Office 365 SSO along with external systems External contacts in the intranet Configurable and customizable sp|menu Fastighetsägarna 0-50 39 39 59 59 51-100 37 37 57 57 101-150 32 36 48 54 151-200 30 34 45 52 201-250 28 33 42 50 251-350 25 30 38 46 351-500 24 30 37 45 501-750 23 29 34 44 751-1500 21 28 31 43 1501-3000 19 27 28 41 3001-5000 16 25 24 38 5001- Contact us for price Contact us for price Contact us for price Contact us for price Chosen Chosen Pick a product first / user and month © 2021 em|core Choose spintr 365 Choose pa|Our mission is to inspire co-workers worldwide to email less and become more informed and engaged. Spintr is made of a team creative, sharp and ambitious individuals with its main office in Örebro, Sweden. Our contact people are: Communications are built on someone wanting to convey a message. Easy? Sure! But why does it so often end up wrong and how can you actively work to prevent these mistakes, both at work and at home? Buying licenses for Office 365 products gives you an ocean of opportunities with various programs to use for work. The questions is whether or not you need all these applications – maybe a small selection would be enough? Cervera needed a more efficient, simple and secure way of informing and communicate with and between their 77 stores. With their new intranet they now have a platform that enables them to focus on the right things st|Features Social Media The Company Anna Karin h1|We are innovation and ambition h2|The Spintr Team h3|What is Spintr h4|CEO / Founder Chairman Of The Board Key Account Manager Customer Success Manager Head of Partnership Inhouse Journalist Quality Manager Support Customer Centric Product Specialist Market Coordinator sp|menu Spintr a Swedish start-up is a cloud based social intranet for easier internal communications and increased employee engagement in the workplace. You can use Spintr to collaborate and communicate in the digital workspace, integrating with Office 365 and Google G Suite. All of which enhance employee wellbeing, commitment and productivity during the working day. Spintr customers can be found across Europe, supporting a stable business operation built on recurring revenues from new and satisfied customers. Spintr’s cloud-based platform with its SaaS business model was launched in 2015. The business has its roots in the IT and web consulting company Onesys and its predecessor MyLive. The founding team behind Spintr started working together in 2009 and the company today has 14 employees located in Örebro, Sweden. Today we have hundreds of customers in the private and public sectors, as loyal customers they choose Spintr because it is stylish, ready-made, user-friendly and simple to adopt and roll out. Get to know us even better. Follow us on social media and our for the latest updates. Vadstena municipality’s intranet was nominated one of Sweden’s best intranets at the annual WSA gala – but what are the success factors for the municipality’s nominated intranet? © 2021 pa|The activity log allows you to follow the Intranet activity in real-time. User interactions, reading lists and other activities are gathered for easy editing and transparency into the Intranet use. The birthday feature is used to post on the Intranet and throughout the digital workspace whenever a co-worker has a birthday. This stimulated engagement and interaction. Spintr’s comprehensive blog feature allows the users to start their own individual blogs, or together with co-workers to share info regarding their work. A blog can also have “official” status for higher priority and visibility. Spintr offers you the opportunity to create one or more calendars in the Intranet. The calendars can have various themes and titles and can be targeted different parts of the organization. Some examples: educational calendar, marketing calendar, and, why not, an after-work calendar. The Spintr chat feature helps you keep the dialogue going between individuals or in chat groups, no matter the client type or thirty-party product. With the competence development feature one can, after consulting with employees, publish the desired number of hours dedicated to competence development, and follow-up on which courses have been completed and how many are remaining to get to the next skill level. The dashboard elements app lets you feed your organization’s key data to the Intranet, and you can follow, in real-time, key numbers, top lists and budgets. Ideal if you have a KPI driven organization. The e-mail app allows you to automate and send out newsletters regarding important news on the intranet, to the whole organization. In the employee portfolio, or list, you will find co-workers via smart searches, based on competence, title or name. Spintr has a powerful file – and document handling with a flexible a with flexible folder structure, rights handling, check in and check out features that are social to facilitate dialogue and knowledge sharing around files and documents. The app gives you the opportunity to create various forms for research, orders and notifications. Create the form and paste it where you like, in the news section or on content pages. Spintr gives you the opportunity to link to external or internal systems or other web content, using the Iframes feature to create iframes and frame content that can be linked in to the structure later on. The Spintr Instagram app lets you link from one or more Instagram feeds to your main social flow on the home page of the Intranet. This is especially useful for the employer branding effect, and makes for an attractive visual impression. The Intranet map lets you get a smart overview of all the Intranet content. Everything is nicely structured in alphabetical order, and the user can quickly navigate to the page of choice. The Media-hub is the place for graphics, logos, images from social events or other press material. Folders can be rights-controlled. A big part of Spintr is the comprehensive news feature that lets you communicate personalized and targeted news in different formats with defined publishing times and priority. Spintr offers the users a basic absence feature to be able to report on planned and other types of non-attendance in the organization. The Notes feature lets users make their own notes from meetings or in an information sharing project, across departments. Notes are easy to share with co-workers. Spintr informs its users regarding changes in content, relevant social interactions, and editors regarding reader statistics. Visualize your organizational structure, create pages for the various departments and show who works in what part of the organization. With this app you can build a knowledge database with questions and answers based on themes and subjects. The app is in a beta version and is constantly updated. This Spintr app facilitates quick messaging of urgent communication, like security messages or other types of communications that everyone on the organization needs to be updated on. Using receiver groups you can set-up groups of users that can receive targeted information. This can be…. Spintr offers the opportunity to include your resources as conference rooms, projectors or carpool with booking times. You define what resource can be booked. With our feature for RSS-import you can link to external information and external feeds from, for instance, a press or alert service. The search engine is one of our most popular features. With a quick search you get hits on people, files, text pages, news etc. You can even search text within documents like Word or PDF. An important part of creating an Intranet adapted for the users is knowing what they search for. In our statistics tool you will find the most popular search queries over a given time period. The tool even shows failed searches, so that you get visibility to content that is missing in the Intranet. The service information app lets you inform the whole organization about planned system revisions and updates, on all levels. The shortcuts feature allows you to create shortcuts to external or internal systems. web sites or other resources. It can also be used to create automatic log-ins and make important shortcuts a priority. Spintr is a super-social product and an important component is our social flow. This is a complex function that supports knowledge transfer, sharing competence, and sharing social events. With social flow you can share text, images, links and videos throughout the organization. The configuration and edit features ensure that this works well for all types of organizations. Statistics is an important element, to be able to track traffic of interactions in the Intranet. Using statistics in Spintr you can adapt the Intranet and create a content demand. You can survey popular search phrases, visit numbers, traffic details etc. There’s a lot of content in Spintr that can be tagged. A tag sends a signal to a search engine and is displayed in a tag-cloud that is easy to use to search and filter information. You can use Text boost to lift extra important content on the start page. This could be anything from a link to a time management system or the most visited page on the intranet. Another feature to make things as easy as possible for the user. These boosts can be targeted specific user groups in the organization as well. Text, or structured content, pages is the part of the Intranet with the highest information level. You can build a structure with sub-pages that are easy to edit. Features like add images, tables, videos, forms etc. are naturally included. The To-do lists feature allows you to send out to-do lists to all units in the organization and track how all individual units complete their tasks. Smart team working in work groups with Spintr’s powerful work spaces. You can synchronize dialogue, planning, calendar, file handling and many more tools. Perfect for shorter or longer collaborations in smaller or larger teams. Wikis is a popular feature that is used in larger organizations. A wiki offers the possibility to create a communal knowledge-hub where the employees can further develop the content together st|Features Social Media The Company Anna Karin h1|Spintr Feature list h2|Spintr Feature list Management Systems h3|Activity Log Birthdays Blog Calendar Chat Competence development Dashboard elements E-mail Employee Portfolio File - and document handling Forms Iframes Instagram Intranet Overview Media-hub News Non Attendance Notes Notification-system Organizational structure Q & A Quick Messaging Receiver Groups Resource booking RSS and import of syndicated information Search Engine Search Engine Statistics Service information Shortcuts Social flow Statistics Tags Text boost Text pages and structured content To-do lists Work-groups Wikis Business Processes Routine responsible Specific routines per operating unit Incident handling Improvement handling Competence development sp|menu © 2021 pa|spintr.com (“spintr.com”) is owned and managed by Spintr AB, company registration number 556746-2428, with registered address Fridhemsgatan 2, 702 32 Örebro (“Spintr AB”, “We” or “Us”), in connection with our partners and/or affiliates, as applicable. By registering on spintr.com, or by down- loading or submitting information or content on spintr.com, you (the “User” or “You”) accept, without any limitation or reservations, these terms of service (“ToS”) and you agree to abide by them. These ToS shall be deemed in force up until You cease to use spintr.com, or when You and Spintr AB signs a license agreement. Spintr AB reserves the right, in its sole discretion, to modify, alter or otherwise change these ToS at any time or to impose new or additional terms or conditions,, which will be considered binding as soon as published, or otherwise communicated to You through messages or otherwise. By registering on or downloading spintr.com You receive a limited non-exclusive try out license to use spintr.me during a try out period. When the try out period is ended You have no right to continue to use spintr.me without signing a license agreement with Spintr AB. SPINTR AB MAKES NO WARRANTY OR REPRESENTATION THAT ACCESS TO, CONTENT OF OR OPERATION OF SPINTR.ME WILL BE UNINTERRUPTED OR ER- ROR FREE. YOU ASSUME FULL RESPONSIBILITY AND RISK OF LOSS RESULTING FROM YOUR DOWNLOADING AND/OR USE OF FILES, INFORMATION, CONTENT OR OTHER MATERIAL OBTAINED FROM SPINTR.COM. You may from time to time receive information from Us regarding the use of spintr.me through messages or otherwise. You undertake to follow the instructions in such mes- sages, of which the content shall, for the avoidance of doubt, be deemed to form an inte- grated part of these ToS. spintr.com may only be used as set forth in these ToS and as permitted under law. You are explicitly not allowed to: (i) use spintr.com in a way that, in Our sole judgement, de- grades the accessibility, reliability, and otherwise operational functionality of spintr.com, (ii) apply data scraping or other ways of automated data collection methods, or (iii) collect usernames, email addresses or other contact means of other users with the purpose to send unsolicited messages. You are solely responsible for maintaining the confidentiality and security of your account, and for all activities that occur on or through your account, and you agree to immediately notify Spintr AB of any security breach of your account. Spintr AB shall not be responsible for any losses arising out of the unauthorized use of Your account. You agree that any information and/or material provided by You within spintr.com (“User Material”) shall be Your sole responsibility, and shall not infringe or violate the rights of any other party or violate any laws, contribute to or encourage infringing or unlawful con- duct. You represent and warrant that no User Material contains any extreme (political, re- ligious, racist, discriminating, or otherwise obscene) statements. Spintr AB reserves the right to delete and refuse distribution of such material, and further reserves the right to prohibit You from using spintr.com and/or terminate Your account on spintr.com, at Spintr AB’s sole discretion, if the User Material contains such statements. Any User Material provided by You within spintr.com shall be deemed provided with a war- ranty and representation that You hold any and all rights to such User Material, and You take full responsibility for the User Material. The intellectual property rights in spintr.com, including, without limitation, all text, images, graphics and code contained in it, except for User Material, is owned by Spintr AB or its third party providers, and no such rights are transferred. Spintr AB reserves all rights and reproduction of part or all of the contents of spintr.com in any form. Creating any derivative work based on spintr.com is prohibited without prior written approval from Spintr AB. Spintr AB may only use User Material for statistical purposes and provided that the User Mate- rial is non-identifiable. You agree to indemnify and hold harmless Spintr AB from and against any claims, loss, liability, damages or expense, including legal fees, asserted by any third party arising out of the User Material or related to any use of spintr.com in violation of the ToS by You or any other person You allow to use spintr.com. Furthermore, if You have violated any of these ToS, or if Spintr AB has strong grounds to believe that You have violated any of these ToS, Spintr AB may prohibit You from using spintr.com and/or terminate Your ac- count on spintr.com, as applicable and at Spintr AB’s sole discretion. When using spintr.com certain information will be simultaneously processed within spintr.com in accordance with spintr.com’s privacy policy (LINK HERE) In no event shall Spintr AB be liable for any direct or indirect damages, except in the event of gross negligence or willful misconduct. Notwithstanding anything to the contrary, Spintr AB’s aggregated liability for any damages shall be limited to 50 000 SEK. The ToS may be modified by Us for any reason at any time without prior notice. It is Your responsibility to keep Yourself updated on amendments and we encourage You to regu- larly check for updates of the ToS. By continue to use spintr.com You agree and accept the amendments to the ToS. These ToS shall be governed by the substantive laws of Sweden, without respect to its provisions on choice of law. Any dispute or claim arising out of or in relation to the ToS or otherwise to the use of spintr.com, shall be finally settled by Swedish public court, whereby the District Court of Göteborg shall be the court of first instance. If any provision, in part or in whole, of the ToS is deemed invalid, the remaining provi- sions shall not be affected and shall remain in full force and effect. Failure or omission by Us to enforce any provision in the ToS shall not be construed as a waiver of that provision or any other right hereunder. The ToS and/or any rights hereunder may not be transferred by You, but may be assigned by Us without restriction, and shall inure to the benefit of our successors, assignees or equivalent. For further information questions or assistance, please contact Us. You may find applica- ble contact information on spintr.com as applicable from time to time. Spintr AB Fridhemsgatan 2 702 32 Örebro Tel. +4620 – 12 11 33 E-mail st|Features Social Media The Company Anna Karin h3|1. LIMITED LICENSE 2. INFORMATION FROM SPINTR AB 3. USER OBLIGATIONS 4. INTELLECTUAL PROPERTY 5. BREACH OF AGREEMENT AND INDEMNITY 6. PRIVACY 7. LIMITATION OF LIABILITY 8. CHANGES AND AMENDMENTS 9. GENERAL 10. CONTACT sp|menu © 2021 pa|”Intranätet bidrar till tydlighet och samskapande för engagerade medarbetare i en arbetsmiljö med människor i fokus.” “Eftersom intranätet är interaktivt och socialt har vi fått enklare, snabbare och mer otvungen kommunikation.” “Med hjälp av Spintr och deras enkla och tillgängliga support når ni dit ni vill i den takt ni själva önskar.” di|Johnny Nordström BRIS Karolina Collins Cervera Åsa Murakami Vadstena kommun