pa|Vi använder cookies (webbkakor) på din dator för att göra vår hemsida bättre. Mer detaljer kan du läsa om i Vi har vidtagit nödvändiga åtgärder för att förhindra spridningen av coronaviruset och för att hålla vår produktion igång som vanligt. eller kontakta oss. Vi finns hela tiden närvarande via de digitala kanalerna. Vi finns på telefon, e-post, sociala medier m.m. och för större kundmöten använder vi Teams. +46 Det innebär stora fördelar för dig som kund. Du får en enda kontakt och leverantör med kombinationen av de bästa postala och digitala tjänsterna som går att erbjuda – både nu och för framtiden. Skicka din post digitalt! Via Parajetts kanalväxel kan vi erbjuda ett antal olika digitala distributionssätt vid sidan om traditionell post. Vi kan allt inom offsettryck och variabel 4-färgsprint. Med utgångspunkt från dina data tar vi fram unika färgutskick av högsta kvalitet. Digitala och postala utskick för enklare och effektivare kommunikation. Skriv ut till en eller flera mottagare direkt från din dator på vår virtuella skrivare – sedan tar vi över! Vi kuverterar och distribuerar så att du vet att ditt erbjudande når ända fram till dörren. Fördelarna är många. Distributionen är redan budgeterad och portokostnaderna blir lägre, liksom printkostnaderna. Vill du erbjuda dina kunder möjlighet att få utskick via någon digital kanal istället för via traditionell post kan Parajett tillhandahålla en bra lösning för detta. Med vår hjälp kan du ta fram direktreklam, ODR-, ADR- och EDR-kampanjer som verkligen når rätt person med rätt erbjudande, vid rätt tillfälle. Enklare & snabbare fakturering. Vi hjälper dig ta betalt – och få betalt. Du skapar och skickar dina fakturor, antingen via några få klick i vårt verktyg eller via integration. __ st|vVD h4|Digitala brevlådor Tryck & digital print ekopost® Portooptimering E-tjänster DM/DR & kampanjverktyg Parabill Printshop sp|Tillåt Cookies Tillåt inte Cookies Meny Effektiv kommunikation i både tryckt och digital form Vi vet hur! Vad händer på Parajett med anledning av coronaviruset Per-Anders Olsson All kommunikation med en samarbetspartner! Låt Parajett ta hand om all din kommunikation. Vi vet hur! Mer om Digitala brevlådor Mer om våra trycktjänster Mer om ekopost® Mer om portooptimering Mer om E-tjänster Mer om DM/DR… Mer om Parabill En web-to-printlösning för beställning av återkommande trycksaker som visitkort, foldrar, flyers, broschyrer, brevpapper, kuvert m.m. Mer om Printshop pa|Parajett har sedan början av 2000-talet haft ICA som kund på deras postala marknadskommunikation. 2008 växlade ICA över till att kommunicera en till en. Dvs att ICA:s kunder får idag personliga och helt unika erbjudanden i sina brevlådor. Det är individuella erbjudanden som väljs ut från ICA:s databas och baseras på varje kunds inköp senaste månaderna och varje erbjudande visas med bild i 4-färg. Den individuella rabatten läggs samtidigt in på kundens kort. Över två miljoner ”Mina varor” tillsammans med tidningen ”Buffé” distribueras till ICA:s kunder varje månad. Med en helt annan respons än vad som man har upplevt tidigare. Detta i kombination med personliga utskick i form av vykort, specialstansade försändelser och tidningar, skapar en unik och personlig kommunikation med kunderna. Dynamisk perforering mm, ger möjlighet att anpassa varje unik försändelse för respektive mottagare. Allt med högsta printkvalitet. Så nära offsetkvalitet man kan komma idag. Parajett har sedan början av 2000-talet haft ICA som kund på deras postala marknadskommunikation. 2008 växlade ICA över till att kommunicera en till en. Dvs att ICA:s kunder får idag personliga och helt unika erbjudanden i sina brevlådor. Det är individuella erbjudanden som väljs ut från ICA:s databas och baseras på varje kunds inköp senaste månaderna och varje erbjudande visas med bild i 4-färg. Den individuella rabatten läggs samtidigt in på kundens kort. Över två miljoner ”Mina varor” tillsammans med tidningen ”Buffé” distribueras till ICA:s kunder varje månad. Med en helt annan respons än vad som man har upplevt tidigare. Detta i kombination med personliga utskick i form av vykort, specialstansade försändelser och tidningar, skapar en unik och personlig kommunikation med kunderna. Dynamisk perforering mm, ger möjlighet att anpassa varje unik försändelse för respektive mottagare. Allt med högsta printkvalitet. Så nära offsetkvalitet man kan komma idag. sp|Meny ICA Sverige AB "– Egentligen är kundanpassade erbjudanden inget nytt som företeelse. Redan för 60 år sedan fanns det men då i form av en ICA-handlare som stod bakom disken och han visste mycket om sina kunder. Genom den personliga kontakten kunde han anpassa pris, inköp och sortiment utifrån sin kunskap om varje kund. – Men istället för den gamla handlaren har vi idag en kunddatabas som vi börjat använda för att kunna ge varje kund det den vill ha och behöver. – Så man kan säga att vi nu har vi gått tillbaka till det gamla ”handlarkonceptet” men med ny teknik och moderna verktyg." Torbjörn Norberg på Ica ICA Sverige AB "– Egentligen är kundanpassade erbjudanden inget nytt som företeelse. Redan för 60 år sedan fanns det men då i form av en ICA-handlare som stod bakom disken och han visste mycket om sina kunder. Genom den personliga kontakten kunde han anpassa pris, inköp och sortiment utifrån sin kunskap om varje kund. – Men istället för den gamla handlaren har vi idag en kunddatabas som vi börjat använda för att kunna ge varje kund det den vill ha och behöver. – Så man kan säga att vi nu har vi gått tillbaka till det gamla ”handlarkonceptet” men med ny teknik och moderna verktyg." Torbjörn Norberg på Ica pa|Välj avdelning nedan eller ring vår växel direkt, +46 70-465 45 32 +46 70-465 45 79 +46 70-465 45 80 +46 70-465 45 05 +46 73 079 61 19 +46 70-465 45 98 +46 70-465 45 10 +46 70-465 45 69 +46 73-773 15 76 +46 70-465 45 94 +46 70-465 45 07 +46 70-465 45 17 +46 70-465 45 11 +46 73-773 16 03 +46 70-465 45 32 +46 70-465 45 18 +46 70-465 45 32 +46 70-465 45 79 +46 70-465 45 80 +46 70-465 45 05 +46 73 079 61 19 +46 70-465 45 98 +46 70-465 45 10 +46 70-465 45 69 +46 73-773 15 76 +46 70-465 45 94 +46 70-465 45 07 +46 70-465 45 17 +46 70-465 45 11 +46 73-773 16 03 +46 70-465 45 32 +46 70-465 45 18 Parajett AB Kammakargatan 7 SE-111 40 Stockholm Brennaveien 20 B 1481 Hagan Norge Vägbeskrivning 55.883686,12.84254 Andvord Grafisk AS, Brennaveien 20 B, 1481 Hagan, Norge 59.989858, 10.907798 Parajett AB, Kammakargatan 7 SE-111 40 Stockholm 59.339068,18.0599213 st|, +46 418-545 77. vVD & Affärsutveckling / EVP / Head of Business Development KAM KAM Upphandlingsansvarig/Säljare KAM Kundsupport Kundsupport Kundsupport Säljare Säljare Projektledare Projektledare VD / Produktionschef Kvalitets- & Säkerhetschef vVD & Affärsutveckling / EVP / Head of Business Development IT Chef / CIO vVD & Affärsutveckling / EVP / Head of Business Development KAM KAM Upphandlingsansvarig/Säljare KAM Kundsupport Kundsupport Kundsupport Säljare Säljare Projektledare Projektledare VD / Produktionschef Kvalitets- & Säkerhetschef vVD & Affärsutveckling / EVP / Head of Business Development IT Chef / CIO Försäljningskontor – Produktion Försäljningskontor Försäljningskontor – Produktion Huvudkontor Försäljning - Produktion Försäljning sp|Meny Hitta rätt kontakt +46 418-545 00. Kundsupport Kontakta oss Försäljning/Marknad Försäljning/Marknad Per-Anders Olsson Cathrin Cronqvist Niklas Grönström Mats Hansson Ingela Hertz Kundservice Kundservice Anette Jensen Birgit Cyrén Nina Nilsson Christina Ransed Ola Olsson Carina Drotth Johanna Ahlbom Företagsledning Företagsledning Mattias Stattin Carina Hellborg Per-Anders Olsson Tiina Karlsson Försäljning/Marknad Försäljning/Marknad Per-Anders Olsson Cathrin Cronqvist Niklas Grönström Mats Hansson Ingela Hertz Kundservice Kundservice Anette Jensen Birgit Cyrén Nina Nilsson Christina Ransed Ola Olsson Carina Drotth Johanna Ahlbom Företagsledning Företagsledning Mattias Stattin Carina Hellborg Per-Anders Olsson Tiina Karlsson LANDSKRONA – Huvudkontor Besöksadress: Stenorsvägen 44 SE-261 41 Landskrona Telefon: +46 (0)418-545 00 BG : 868-5208 Postadress: Parajett AB Box 63 SE-261 22 Landskrona Godsadress: Enoch Thulins väg 9 SE-261 53 Landskrona STOCKHOLM Telefon: +46 (0)418-545 00 OSLO – Andvord Grafisk AS Parajett, Stenorsvägen 44, SE-261 41 Landskrona pa|Via Parajetts kanalväxel kan vi erbjuda ett antal olika digitala distributionssätt. Parajett är partner till samtliga digitala brevlådor och genom vår digitala växel skickar vi försändelser till respektive brevlåda. På den svenska marknaden finns de tre privata aktörerna e-Boks, Kivra och Digimail samt den statliga brevlådan Min myndighetspost. Fördelarna är många, t.ex. att brevlådan i princip alltid är tillgänglig oavsett var mottagaren befinner sig, säkerheten är god, försändelserna arkiveras på ett och samma ställe och det finns betalningsmöjlighet direkt i tjänsten. För många kunder kan även miljöaspekten vara viktig. Genom att erbjuda dina kunder nya, digitala sätt att få sina försändelser på stärker du ditt varumärke. Du kommunicerar med dina kunder på deras villkor och på det sätt som de själva valt. En digital brevlåda gör också kommunikationen snabb och säker. På försändelserna som skickas till en digital brevlåda kan du ha med länkar till din hemsida och kundsidor som Mina sidor och därmed driva mer trafik dit. Både privatpersoner och företag kan kostnadsfritt aktivera en digital brevlåda. Tjänsten är kopplad till mottagarens personnummer/organisationsnummer så man tar bara emot post från avsändare som man redan har en relation till. Genom att låta Parajett sköta alla dina leveranser oavsett vilken kanal de går via får du, förutom fördelen med att ha endast en leverantör, andra fördelar. Om Parajett skapar utformning av dina försändelser får du samma utseende på alla dina försändelser, såväl de som går via post som via en elektronisk kanal. Digitala brevlådor bygger på personnummer/organisationsnummer. En förutsättning för att använda tjänsten är att du har denna uppgift lagrad i ditt adressregister och kan lägga in den i filerna som skickas till Parajett. När din fil med försändelser kommer in i kanalväxeln matchar vi den mot respektive digital brevlådas register via personnumret/organisationsnumret. De försändelser som ger träff i registret samlas ihop och skickas till respektive mottagares digitala brevlåda. Använder du dig av andra digitala distributionssätt kan vi göra matchningen mot respektive tjänst enligt din prioritetsordning. Om du så önskar kan vi skicka över en kvittens till ditt system som ett kvitto på att leveransen nått mottagaren. Låter detta intressant? Hör av dig till oss så hjälper vid dig igång med +46 418-545 00 Vår maskinpark är något att skryta om! Jo, det är sant, den är enorm. Detta ska du dra nytta av. Vi kan hjälpa dig med allt inom den grafiska branschen, dvs trycksaker i alla former och format. Parajett har de senaste åren lagt mycket tid och resurser på att kunna erbjuda sina kunder distribution i alla digitala kanaler. Men, vi har inte glömt bort att säkerställa att vi fortsättningsvis också ska vara marknadsledande i den tryckta kanalen, det som landar i kundens/medborgarens fysiska brevlåda. Vi är i dag en komplett grafisk samarbetspartner, oavsett vilken kanal du som kund väljer. Att vår födelse skedde i den traditionella grafiska branschen är ingen nackdel i dag. Fortfarande är det av största vikt att erbjuda våra kunder bred och djup kompetens inom färghantering och andra grafiska grundförutsättningar, oavsett om det är fysiska eller digitala försändelser. Böcker, Häften, Etiketter, Broschyrer, Kataloger, Brevpapper, Block, Visitkort och Mappar. Kalendrar, Kulspetspennor, Block, Musmattor, Skrivbordsunderlägg, Ryggsäckar, T- shirts, Muggar, Spargrisar, Reflexprodukter, Nyckelband och USB-minnen. Affischer, Skyltar, Banners, Segel, Flaggor/vimplar, Fasadskyltar, Fönsterfolie, Printade tapeter, Beachflaggor, Mässväggar, Rollup’s i flera kvaliteter och prisklasser. Parajett kan med stolthet konstatera att vi är stora inom en bransch där noggrannhet och avancerad teknik kan betyda skillnad på liv och död. På riktigt. Vi är sedan länge tongivande inom utvecklingen av trycksaker för sjukvården och har ingående förståelse för de extrema krav på integritet och säkerhet som området kräver. En remiss är i dagens moderna sjukvård ett nyckeldokument för kontakterna mellan olika instanser inom vården. Mycket information ska rymmas på en begränsad yta och remissen är en trycktekniskt avancerad produkt som måste fungera till hundra procent i många steg, från remitterande läkare till provtagning, analys och återrapportering. Streckkoder, dekaler, beställare och patient-ID ska matchas med beställda analyser, nummerserier och medföljande prover. Låter detta intressant? Hör av dig till oss så berättar vi mer om våra . +46 418-545 00 Låter detta intressant? Hör av dig till oss så hjälper vid dig igång. +46 418-545 00 Skicka din kontorspost direkt från datorn till dina kunders brevlåda. Vi ser till att dina budskap når fram på önskat vis, vare sig det är traditionella brevlådan, e-postlådan eller digitala brevlådan. Med ekopost® kan du spara tid och pengar från dag ett! Med ekopost® förenklar och effektiviserar du hanteringen jämfört med dagens tidskrävande och kostsamma hantering av utskick, både postalt och digitalt. Bäst av allt: Vår betalmodell är enkel, du betalar endast en rörlig kostnad för de brev som skickas. Handläggare, kundtjänst, ja alla på kontoret och i organisationen kan använda denna enkla tjänst för att distribuera meddelande/dokument till mottagaren, oavsett vilka system ni använder. Det är enkelt att använda den virtuella skrivaren och webbportalen. Det krävs dock lite tid kring implementation i de fall ni vill göra utskick med en ”hot folder”-lösning eller med en API-koppling. Om så önskas, kontakta oss för en genomgång av dessa lösningar. Låter detta intressant? Hör av dig till oss så hjälper vid dig igång med +46 418-545 00 Det sker hela tiden förändringar på portomarknaden vilket gör det svårt att hålla portooptimeringssystemen uppdaterade med rätt priser, rabatter och regelverk. Parajett har lång erfarenhet av detta och följer postdistributörernas förändringar. För portooptimering använder Parajett avancerade beräkningsmoduler. Med vår lösning kan vi på ett snabbt och enkelt sätt få fram bästa och billigaste distributionssätt för det enskilda brevet. För de kunder som tecknar avtal om porto och optimeringslösning lägger vi in detta som en del i filhanteringsflödet, vilket innebär att vi alltid gör en sortering och redovisar utfallet och resultatet efter varje produktion. Fördelarna är att du får det lägsta portot för ditt utskick. Oavsett hur dina indata ser ut så tar vi hand om det på bästa sätt. Om du skickar in en eller flera filer för utskrift i simplex eller duplex, med eller utan perforering och i olika filformat som PDF, XML, CSV och AFP ser vi till att filerna slås samman till ett utskick. Våra system säkerställer att vi skickar breven med den postdistributör som har det bästa portopriset. Från varje inskickad fil hämtar vi ut brevets mottagaradress. Tillsammans med vikt, format och distributionsdag beräknas det bästa portot utifrån olika postdistributörers erbjudande och rabatter. Kostnadsskillnaden av att göra en vanlig postnummersortering på 5 siffror mot våra avancerade beräkningar kan vara mycket stor. Låter detta intressant? Hör av dig till oss så hjälper vid dig igång med +46 418-545 00 Under lång tid har vi hanterat produktion och distribution av fakturor, betalningspåminnelser och liknande. Tidigare skedde all produktion på papper, som sedan kuverterades och distribuerades i form av brevutskick. Men de senaste åren har den digitala distributionen med t.ex. e-postfakturor och e-fakturor växt allt snabbare. Vi ser detta som komplement till den produktion vi har på papper. Vi tar därmed ansvaret för kundens hela kommunikation. Vill du erbjuda dina kunder möjlighet att få fakturan via någon digital kanal istället för via traditionell post kan Parajett tillhandahålla en bra lösning för detta. Via Parajetts kanalväxel kan vi erbjuda ett antal olika digitala distributionssätt, som faktura via e-post, e-faktura via internetbanken, faktura via EDI eller leverans av faktura till en digital brevlåda. Vår kanalväxel kan också hantera transaktion för autogiro. När din fil med fakturor kommer in i kanalväxeln matchar och distribuerar vi till de olika kanalerna enligt din prioritetsordning. För de av dina kunder som önskar få fakturan via e-post istället för via traditionell post kan vi erbjuda tjänsten e-postfaktura. Allt som krävs är att kunden är taggad för e-postfaktura samt att det finns en e-postadress i den fil som levereras till Parajett. Fakturan, i form av en PDF-fil, skickas som bilaga till ett e-postmeddelande. E-postfakturan ser ut precis som den printade, det är bara distributionsformen som är annorlunda. E-fakturan skickas elektroniskt till din kunds internetbank. Fakturan är snarlik pappersfakturan men det finns möjlighet till mer information som t ex länkar till din hemsida. För att komma igång med e-faktura måste du kontakta din affärsbank för att upprätta ett avtal om e-faktura. Precis som i fallet med e-postfaktura måste kunder som ska ha e-faktura taggas och förses med personuppgifter för respektive internetbank i filen som skickas till Parajett. EDI, Electronic Data Interchange, är ett standardiserat format för utbyte av information av olika slag, bland annat fakturor. I Sverige används oftast Svefaktura (SFTI). Denna fakturavariant används för fakturering mot myndigheter, stat och kommun samt mellan företag. Parajett kan också erbjuda leverans till en digital brevlåda. Om du taggar dina kunder med personnummer kan filen som skickas till Parajett matchas mot aktuell e-boxleverantörs kundregister. Vid träff levereras fakturan i form av en PDF till kundens digitala brevlåda. Parajett är certifierad att hantera transaktioner för autogiro. Både privatpersoner och företag kan betala via autogiro och du som betalningsmottagare kan fakturera betalare med såväl bankkontonummer som bankgironummer. I vår växel selekterar vi ut de kunder som har anmält autogiro och skapar transaktionsfilen för överföring till bankgirot via en säker förbindelse. Oavsett om du har behov av en enklare viewing-tjänst eller ett arkiv för lagring längre tid kan Parajett e-Arkiv vara lösningen. Med Parajett e-Arkiv får du en elektronisk arkivplats för alla de dokument som du skickar ut till dina kunder via Parajett, oavsett om det är en faktura, saldobesked eller något annat transaktionsdokument. Du får en enkel och smidig lösning för ditt arkiv utan att behöva tänka på programvarulicenser, drift- och underhåll eller liknande. Alla dokument, såväl elektroniska som printade, lagras och görs sökbara på samma ställe. Och naturligtvis ser de ut precis som det din kund har framför sig. En stor fördel är att du kan se distributionssätt för kundens dokument, som t ex att det skickats till en digital brevlåda eller som e-faktura. Du söker enkelt fram dokumenten utifrån de begrep du bestämt ska vara sökbara. Du kan skriva ut dokumenten som PDF eller skicka dem via e-post. Arkivet når du som en webbservice och denna integreras direkt i ert ERP-system eller via Mina sidor. Alternativt går det att logga in med användarnamn och lösenord. Säkerheten kring informationen i arkivet är hög och du kan vara trygg med att den information vi lagrar för dig bara görs tillgänglig för dem du bestämmer. Om behov finns kan vi koppla en loggningsfunktion till arkivet som talar om vem som varit inne i arkivet, vad personen har tittat på och när det gjordes. Parajett e-Arkiv erbjuds för lagring mellan 12 och 36 månader och du betalar för den lagringstid du önskar. Om behov finns för längre lagring kan vi naturligtvis lösa det också. När lagringstiden uppnåtts raderas dokumenten med automatik. Vill du få ut dokument för egen lagring finns det möjlighet att koppla på exportfunktionalitet till arkivet. Om du hellre vill få över dina dokument direkt efter utskrift och arkivera dem själv kan vi erbjuda även denna tjänst. Som standard levereras en sökbar PDF men alternativa format kan också levereras. Fördelen med att låta även den digitala leveransen gå via Parajett är att du får samma utseende på alla dina fakturor oavsett om de går via print eller via en digital tjänst. Detta gäller med undantag för fakturor via EDI där formatet är hårt standardiserat. En annan fördel är att du kan samla alla dina utskick, oavsett kanal, i Parajetts e-arkiv. På ett ställe kan då din kundtjänst enkelt söka fram kundens försändelse oavsett om den gått via traditionell post eller via en digital leverans. Låter detta intressant? Hör av dig till oss så hjälper vid dig igång med +46 418-545 00 En bra produktportfölj handlar om innovativt kreativt skapande och att kombinera både ny och etablerad teknik som finns hos Parajett. Våra tjänster inom DM är rådgivning, projektledning, teknisk och visuell kreativitet samt grafisk och digital produktion. Vårt mål är att vara en aktiv partner för företag som vill utveckla dialogen med sina kunder. Vi är angelägna om att tänka holistiskt och vara med från idé till färdig produkt. På detta sätt skapar man bättre lösningar till varje kund. Vi har kompetens och kapacitet att hitta rätt lösning för ditt företag. Med utgångspunkt från det tryckta mediet erbjuder vi ett antal tjänster för att optimera ditt företags marknadskommunikation. Klassiska utskick via post kombineras effektfullt med e-post, mobil och webb. Genom att samordna utskick i flera typer av media, maximeras din kampanjs effekt och svarsfrekvensen ökar, samtidigt minskar du risken för att mottagaren missar ditt budskap. Du kan enkelt bemöta varje enskild kund med ett personligt tilltal och anpassa budskapet individuellt för varje mottagare. Detta medför att intresse väcks och sannolikheten för att din kund ska reagera och agera på utskicket ökar. Effektiviteten i dina kampanjer kan följas via en kontrollpanel som redovisar responsen, i realtid. Detta ger dig möjlighet att justera kampanjen utifrån gensvaret, samtidigt som du får ett bra underlag för att i framtiden kunna utveckla ännu bättre och effektivare kampanjer. Med Parajetts verktyg ökar du genomslagskraften i din kommunikation, underlättar kundvård, förenklar bearbetning av prospekts och kan med enkla medel stärka ditt varumärke bland dina kunder och prospekts. Låter detta intressant? Hör av dig till oss så hjälper vid dig igång med +46 418-545 00 Vill ni automatisera ert fakturaflöde? Vill ni ha en smidigare betaltjänst för era kunder? Vill ni använda ett helt digitalt medgivande för autogiro? Parajett tillhandahåller en bra lösning för detta. Med vår tjänst Parabill får ni en smidigare fakturahantering. Parabill tillhandhåller en komplett infrastruktur för era debiterings- och betalflöden. Genom denna infrastruktur kan vi tillhandahålla samtliga ingående delprocesser för att ni ska kunna ta betalt och få betalt på enklast möjliga vis. En systemlösning som automatiserar hela fakturaflödet – enkelt, automatiskt och smidigt! Tjänsterna kan väljas och finns tillgängliga efter ert specifika behov. Ingen av tjänsterna kräver en mellanhand i likvidflödet utan de är just en infrastruktur för att förenkla och automatisera era betalflöden. Låter detta intressant? Hör av dig till oss så hjälper vid dig igång med +46 70-465 45 80 +46 418-545 00 Som traditionell post (pappersutskrift) Digitala brevlådor (t ex Kivra, e-Boks) e-post (med bifogad PDF) e-faktura (till internetbanken) Elektronisk faktura via EDI (t ex Svefaktura, Peppol) Som traditionell post (pappersutskrift) Digitala brevlådor (t ex Kivra, e-Boks) e-post (med bifogad PDF) e-faktura (till internetbanken) Elektronisk faktura via EDI (t ex Svefaktura, Peppol) li|– avisering med automatisk avstämning av inbetalningar, inklusive bokföringsunderlag tillgängligt för export till huvudbok. – autogiro, Swish, BG, kort. – integrationer till inkassobolag med automatisk återrapportering. som känner av om avisering via e-post eller SMS har mottagits. där slutkund kan se sina fakturor, ladda ner kopior samt genomföra betalning. – inkluderar ett helt digitalt anmälningsförfarande samt löpande dragning enligt skapad avi, inklusive återrapportering. – autentisering och signering via mobilt bankID. – automatisering av utbetalningar till medlemmar, kunder och leverantörer. – som vi tillhandahåller, om så önskas. st|När du bestämt dig för att erbjuda leverans till digitala brevlådor har vi ett gemensamt uppstartsprojekt som innefattar planering, lösningsdiskussioner, avtalsbitar, tester och allt annat som behövs för att gå igång på ett bra och säkert sätt. Digitala brevlådor. Avancerat tryck i remisser tryckeritjänster Kommunicera med dina kunder där dom är. Inga bindningstider, inga fasta avgifter Det finns olika sätt att göra utskick via ekopost Logga in med ditt konto på eller ladda ner och installera den virtuella skrivaren. Det är hur enkelt som helst. Behöver du hjälp kontaktar du vår support. ekopost®. Portooptimering. Enkelt att använda Sökbart Säkerhet Arkiv för kort eller lång tid Leverans till eget arkiv I den fil du skickar till Parajett för utskrift av fakturor måste du tagga de kunder som ska ha en digital leverans. Alternativt kan du skicka över separata filer för olika leveransalternativ. våra e-tjänster. Parajetts hjälper dig ta fram skräddarsydd kommunikation med publicering i alla typer av media Stärker ditt varumärke och dina kundkontakter Några av användningsområdena är Vi anpassar oss efter dina behov. Du behöver inte utnyttja hela verktygslådan. Vill du bara använda e-post och sms-utskick i din aktivitet är det fritt fram. DM/DR & kampanjverktyg. Infrastrukturen inkluderar bland annat: Fakturaservice Betalsätt Kravhantering Smart distributionstjänst Komplett tjänst för Mina Sidor Digitalt Autogiromedgivande Digital signering Betalservice QR-koder Ni väljer själv vilka delar som ni vill använda. Parabill. h4|För Parajett är det självklart att vi ska leda utvecklingen av smartare IT-lösningar för effektivare kommunikation åt våra kunder. sp|Meny Vill dina kunder ta emot dina försändelser på annat sätt än som traditionell post? Visa mer Fördelar med digitala brevlådor Stärker ditt varumärke och dina kundkontakter Enkelt och smidigt för dina kunder Samma utseende oavsett kanal Hur går det till? Kom igång Digitala brevlådor produktblad Mina meddelanden produktblad e-Boks produktblad Kivra produktblad Trycksaker i alla former och format! Visa mer Digitaliseringen tar fart. Länge leve trycksaken! Exempel på några produkter vi kan hjälpa dig med Trycksaker Profilartiklar Storformat för mässor och skyltfönster Specialprodukter Tryck & digital print produktblad Enkelt och smidigt med vår Printshop! Här kan ni göra beställningar av trycksaker, profilartiklar och giveaways. Ni kan enkelt beställa visitkort, foldrar, flyers, broschyrer, brevpapper, kuvert m m. Visa mer Parajett Printshop Vill ni ha en smidigare process för inköp av trycksaker? Vill ni på ett enkelt sätt beställa era lagerhållna artiklar? Vill ni kunna utforma och adressera egna vykort och skicka dessa direkt till era kunder? Parajett tillhandahåller en bra lösning för detta. En web-to-printlösning med möjligheten att redigera, producera och beställa återkommande trycksaker via nätet. Fördelar Eftersom det är ett webbaserat system kan ni själva ta fram prisuppgifter och lägga order när det passar er. Detta sparar tid samtidigt som ni får direkt respons. Ytterligare en tidsbesparing är att ni själva kan skapa original, granska korrektur och ta reda på tryckkostnader. Orderhantering Det finns en inbyggd orderhantering i Printshopen och alla mottagna order bekräftas via e-post och ni kan själva kontrollera orderstatus efter inloggning. För lagerhållna produkter kontrolleras, innan ordern godtas, att det finns tillräckligt antal i lager. Lagersaldo räknas automatisk ned vid leverans och vi kan sätta en beställningspunkt som passar er. Dynamiska mallar Vår Printshop har stöd för dynamiska mallar som ni kan använda för att producera tryckoriginal för era beställningar. Det kan vara enkla mallar för visitkort eller mer avancerade mallar för t.ex. produktblad eller broschyrer. Om ni är intresserade av detta så hjälper vi er vid uppstarten att skapa mallar i systemet. Hur går det till? Vi sätter upp ett konto till dig som användare/administratör och med uppgifter som kontaktperson, leveransadress, leveranstider, fakturauppgifter Dessutom lägger vi in några av de produkter som ni vill kunna beställa. Vill ni ha ett eget gränssnitt med er egna grafiska profil så kan vi bygga det åt er. På så sätt kan ni själva få möjlighet att hantera användare, beställningsbara filer, orderhistorik och statistik. Ni kan då ha flera användare som kan beställa och ni styr själva över vem som får beställa vad. Printshop produktblad printshop.parajett.se ekopost® – din lösning för kontorspost Visa mer Följande kanaler ingår: Fördelar Enkelt och användarvänligt Lätt att ansluta och implementera Kostnadseffektivt Tidsbesparande Statistik, överblick och kontroll Minskad miljöpåverkan Enkelt och smidigt att använda Hur går det till? Använd vår virtuella skrivare, en nedladdningsbar skrivardrivrutin. Logga in i vår molntjänst och ladda upp dokument och eventuella sändlistor. Skapa en integration till oss genom vårt API. Via eko-submission, fungerar som en ”hot folder”. Enkelt att komma igång ekopost® produktblad Se filmen för en snabbgenomgång om hur ekopost® fungerar Behöver du hjälp i portodjungeln? Visa mer Ta det lugnt, vi hjälper dig! Fördelar med portooptimering Hur går det till? Portooptimering produktblad Parajett är en ledande leverantör av utskickstjänster och erbjuder en bra och säker digital leverans. Visa mer e-utskick av fakturor Faktura via e-post e-faktura Faktura via EDI Faktura via digital brevlåda Autogiro e-Arkiv Fördelen att använda Parajett Enkelt att komma igång e-utskick fakturor produktblad e-Arkiv produktblad Optimera ditt företags marknadskommunikation Visa mer Effektivare kampanjer med Parajetts verktyg Fördelar Retargeting & Remarketing Direktmarknadsföring Nyhetsbrev Kundundersökningar Evenemangsmarknadsföring Kampanjhemsidor Prospekthantering Utskick av marknadsföringsmaterial Kundsegmentering Datainsamling Utnyttja allt. Eller bara en liten del. DM/DR & Kampanjverktyg produktblad Parabill Visa mer Fakturaservice som den borde vara! Fördelar Hur går det till? Parabill produktblad pa|Vi är full service provider inom fysiska och digitala kommunikationslösningar. Vi är en väletablerad verksamhet med en unik och modern produktionsmiljö. Vår produktportfölj innehåller naturligtvis också e-tjänster som e-fakturor, e-arkiv, e-post, SMS, digitala brevlådor. Vi tar därmed ansvaret för kundens hela kommunikation. Våra duktiga medarbetare, med hög kompetens och lång erfarenhet, ger våra kunder unika möjligheter att utveckla sina affärer genom smart, välriktad och effektiv kommunikation. Vårt huvudkontor finns i Landskrona. Vi har också försäljningskontor i Stockholm och Oslo. Produktion sker i Landskrona och Oslo. Mejla oss på så hör vi av oss och berättar mer! Den snabba digitala utvecklingen ställer allt högre krav på att vi håller jämna steg med säkerheten. Du ska som kund alltid kunna känna dig helt trygg med hur vi hanterar din information. Parajett arbetar aktivt med informationssäkerheten såväl inom den egna verksamheten som i kontakterna med kunder, leverantörer och omvärlden i övrigt. Parajett levererar avancerade trycklösningar inom områden som kräver allra högsta integritet och noggrannhet. Parajetts verksamhet och trovärdighet får inte äventyras på grund av brister i informationshanteringen. Avbrott i informationsförsörjningen kan vara kritisk för verksamheten och felaktig information kan äventyra säkerheten. Det är därför mycket viktigt att informationshanteringen skyddas från avsiktliga och oavsiktliga störningar. Lagar och föreskrifter ska självklart följas. Arbetet med informationssäkerhet måste vara medvetet och strukturerat med tydliga mål och riktlinjer. Parajett levererar avancerade trycklösningar inom områden som kräver allra högsta integritet och noggrannhet. Som en av de ledande svenska aktörerna inom den grafiska branschen betonar Parajett vikten av att aktivt förebygga och minimera miljöpåverkan. Vi arbetar kontinuerligt för att våra produkter och processer ska påverka miljön så lite som möjligt. Vi använder oss i så hög grad som möjligt av Svanenmärkt papper och är miljöcertifierade enligt ISO 14001 sedan 2005. Parajett bedriver ett kontinuerligt arbete för att kvalitetssäkra verksamheten. Vårt första certifikat enligt ISO 9001 fick vi 2003. Förutom revisioner och systematiskt arbete kopplat till ISO-certifieringarna har vi tagit fram en egen kvalitetspolicy. Den innebär bland annat att vi ska ha säkra orderrutiner och produktionsprocesser med fortlöpande uppföljningsprogram och att de produkter vi tar in från våra leverantörer ska uppfylla våra kvalitetskrav. Året var 1906 och Sydsvenska Biljettryckeriet gjorde sin debut i tryckbranschen med så kallade dansbanebiljetter. En sinnrik liten papperslapp som blev en braksuccé och första steget på en lång och framgångsrik resa. Parajett har sedan dess fortsatt att tidigt anamma ny teknik och ge marknaden nya lösningar. Blanketter i olika varianter och former var dominerande produkter under en lång tid i början av 1900-talet. Samtidigt öppnade metoden som användes vid biljettillverkningen dörrar till andra användningsområden. Som datamailern, en färdigkuverterad blankett. Den producerades för första gången av Parajett och blev även den en storsäljare. På 1930-talet döptes företaget om till Parajett, från latinets para, ”mångfaldigande”, och biljettändelsen ”-jett”. På 1980-talet gjorde fyrfärgstrycket entré och de kreativa lösningarna började flöda med allt hårdare inriktning mot reklam. Även riktade budskap och applikationer, skraptryck och annat blev populärt. Tack vare en teknikvänlig inställning fick Parajett än en gång ett tydligt försprång framför andra i branschen. På 1990-talet, då mobiltelefonerna slog igenom på stort, satsade Parajett på Print-On-Demand; ett snabbt och enkelt sätt för kunden att beställa manualer och böcker i mindre upplagor. Under 2000-talet investerade vi i 4-färgsprintrar vilket är det som vår maskinpark till mestadels består av idag. Detta innebär att vi under många år varit marknadsledande på att producera kundanpassade utskick till mottagaren. Utvecklingen går framåt … De senaste åren har vi byggt upp en högteknologisk kuverteringsavdelning med stor kapacitet och hög säkerhet och vi har investerat i moderna utvecklingsverktyg och digitala 4-färgsmaskiner för både rulle och ark. Idag kan vi på ett effektivt sätt hjälpa våra kunder att skapa och distribuera personaliserade budskap och utskick i den kanal som mottagaren önskar. Tord Ohlsson 1974 som nybliven ägare av Parajett AB. Parajetts fastigheter på Engelbrekstgatan mellan 1937 och 1959. Site TitleSite Slogan li|Tillgänglighet – att informationen finns till hands när den behövs. Sekretess – att informationen bara är åtkomlig för den som har rätt att ta del av den. Riktighet – att informationen är och förblir korrekt, begriplig och fullständig. En säker produktionsprocess med ett kontinuerligt uppföljningsprogram. Parajett ska i hela sin verksamhet och produktframställning arbeta aktivt för att minimera och förebygga negativ påverkan på miljön. Parajett ser det som betydelsefullt att aktivt arbeta för att i all verksamhet förebygga och minimera miljöpåverkan så långt som det är tekniskt och ekonomiskt möjligt. Genom öppenhet mot kunder, myndigheter och andra intressenter, vill vi visa detta och skapa förtroende för vår vilja att nå bästa möjliga lösningar. Genom kontinuerlig information vill vi säkerställa att alla anställda på bästa sätt deltar i vårt miljöengagemang. tillse att Parajett genomsyras av ett kostnadseffektivt agerande i alla led som är till gagn för kunder och övriga intressenter. ligga i framkant vad gäller utveckling av produkter och tjänster för att kunna erbjuda våra kunder de bästa lösningarna. med goda och öppna relationer säkerställa uppfyllanden av både kunders och intressenters förväntan. samarbeta med leverantörer och partners för att kunna ge kunden en helhetslösning. kontinuerligt upprätta och anpassa säkra och styrda processer. agera snabbt och kraftfullt där vi inte uppfyllt ställda krav på levererad produkt samt begränsa eventuell skada. st|Parajett är certifierade enligt ISO 27001. Målsatt kvalitet skall uppnås genom: Vi på Parajett eftersträvar nöjda kunder genom att alltid: sp|Meny För en bra kunddialog – helt enkelt! Information i tryggt förvar Utdrag ur Parajetts policy för informationssäkerhet Syfte Mål Miljön i fokus Parajetts miljöpolicy Vårt kvalitetsarbete Parajetts kvalitetspolicy Det började som en dans… 110 år med Parajett har blivit till det du ser i dag. Vi räknar kallt med att hålla på i 110 år till. pa|Vi är en familjeägd och väletablerad verksamhet, där vår styrka är att vi är full service provider inom fysiska och digitala kommunikationslösningar med en unik och modern produktionsmiljö. Vi tar ansvaret för kundens hela kommunikation. Våra duktiga medarbetare, kompetens och erfarenhet ger våra kunder unika möjligheter att utveckla sina affärer genom smart, välriktad och effektiv kommunikation. Vårt huvudkontor finns i Landskrona. Vi har också försäljningskontor i Stockholm och Oslo. Produktion sker i Landskrona och Oslo. Är du sugen på att bli en del av vårt team och jobba i en organisation med god sammanhållning och korta beslutsvägar så är du välkommen att skicka din ansökan till Vi är en familjeägd och väletablerad verksamhet, där vår styrka är att vi är full service provider inom fysiska och digitala kommunikationslösningar med en unik och modern produktionsmiljö. Vi tar ansvaret för kundens hela kommunikation. Våra duktiga medarbetare, kompetens och erfarenhet ger våra kunder unika möjligheter att utveckla sina affärer genom smart, välriktad och effektiv kommunikation. Vårt huvudkontor finns i Landskrona. Vi har också försäljningskontor i Stockholm och Oslo. Produktion sker i Landskrona och Oslo. Är du sugen på att bli en del av vårt team och jobba i en organisation med god sammanhållning och korta beslutsvägar så är du välkommen att skicka din ansökan till di|Site TitleSite Slogan sp|Meny Jobba hos oss pa|På Parajetts Design & Utvecklingsavdelning jobbar vi med alla förekommande format och media för grafisk produktion samt GMC´s Inspire och StreamServe. Om det finns andra önskemål eller om det är något ni undrar över är ni alltid välkomna att kontakta någon av våra säljare så att vi tillsammans kan hitta den lösning som passar er bäst. När det gäller inlämning av färdigt material föredrar vi PDF-filer med högupplösta bilder. För att använda vår SFTP för säker filöverföring krävs att du har ett konto hos oss. Fråga din kontaktperson om hjälp eller hör av dig till . Dessutom behöver du en programvara som kan hantera krypterad filöverföring, som till exempel Filezilla, . Det går också bra att använda ShareFiles för säker överföring när det gäller enstaka tillfällen. Fråga din kontaktperson om hjälp. Site TitleSite Slogan Acrobat Distiller Denna inställning gör: kompatibilitet: Acrobat 5 (pdf 1.4) Bildupplösningen komprimeras till max 300 dpi Fonterna inkluderas Lämnar färgerna oförändrade, används om PMS färger förekommer. Denna inställning gör: kompatibilitet: Acrobat 4 (pdf 1.3) Bildupplösningen komprimeras till max 300 dpi Fonterna inkluderas Alla färger görs om till CMYK med profil "Europe ISO Coated FOGRA39". Photoshop Infofil om hur du ska ställa in Photoshop. Inställningsfil till Photoshop ICC profil Denna ICC profil är från ECI, ISO Coated FOGRA39. Skapa PDF-filer I denna manual kan du se vilka inställningar du ska göra när du skapar en PDF-fil för tryck. Enfocus Pitstop Denna inställning kontrollerar: Bildupplösningar Varnar för RGB färg Om teckensnitten är inkluderade Justerar för tunna linjer Denna inställning kontrollerar: Bildupplösningar Varnar för RGB färg Om teckensnitten är inkluderade Justerar inte tunna linjer, tänk på att för tunna linjer inte blir bra i tryck, vi rekommenderar 0,25 p som minimum. Denna inställning kan behöva användas i vissa specialfall. sp|Meny Design & Utveckling Filformat och upplösning Hämta inställningsfiler till: Filöverföring Skicka filer via SFTP Skicka filer med ShareFiles Inloggning filöverföring pa|Parajett har upprättat dessa riktlinjer i syfte att förbättra din upplevelse när du besöker parajett.se samt vilka regelverk Parajetts hemsida följer. Vår målsättning är att du ska känna dig säker på att din personliga integritet respekteras och att dina personuppgifter behandlas korrekt. All behandling av personuppgifter hos Parajett, inom ramen för GDPR, gäller från maj 2018. Fram till dess hanterar vi era uppgifter i enlighet med personuppgiftslagen (PuL). Personuppgifter är all information som direkt, eller indirekt tillsammans med andra uppgifter, kan kopplas till en levande fysisk person. Det innebär att vitt skilda uppgifter som t.ex. namn och kontaktuppgifter, IP-adresser, tävlingsbidrag, gjorda val och beteenden utgör personuppgifter. Behandling av personuppgifter är allt som sker med personuppgifterna. Varje åtgärd som vidtas med personuppgifter utgör behandling, oberoende av om den utförs automatiserat eller ej, såsom insamling, registrering, organisering, strukturering, lagring, bearbetning eller ändring, framtagning, läsning, användning, utlämning genom överföring, spridning eller tillhandahållande på annat sätt, justering eller sammanförande, begränsning, radering eller förstöring. Du ska alltid känna dig trygg när du lämnar dina personuppgifter till Parajett. Vi har ett omfattat systematiskt skydd för att hålla dem från att komma i obehörigas händer. All behandling av personuppgifter sker utifrån bestämmelserna i den svenska integritetsskyddslagstiftningen, datainspektionen och den nya dataskyddsförordningen (GDPR). När du beställer en vara eller tjänst på Parajett via någon av våra distributionskanaler, kommer dina personuppgifter först att registreras i vår kunddatabas och användas för administration och skapande av ett konto till dig. Uppgifterna kan också komma att användas för marknads- och kundanalyser och uppföljning samt för marknadsföringsändamål inom Parajett. Vi behåller dina personuppgifter så länge de behövs för att vi ska kunna effektuera din beställning, fakturera, hantera klagomål och reklamationer. För myndigheter, kommuner och näringsidkare registreras, utöver organisationsnumret, kontaktpersoner hos företag med adress, telefonnummer, e-postadress och befattning. När du besöker/använder våra digitala kanaler eller dess tjänster eller kommunicerar med oss i våra digitala kanaler kan vi komma att samla in uppgifter om dig som t. ex. namn, telefonnummer, e-postadress. Parajett kan också komma att ta emot information rörande din profil och dina interaktioner på tredjepartsplattformen från leverantören av densamma. Denna webbplats använder cookies för att samla besöksstatistik. Vill du inte acceptera cookies, kan din webbläsare ställas in så att du automatiskt nekar till lagring av cookies eller informeras varje gång en webbplats begär att få lagra en cookie. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Ingen information överförs till någon tredje part. Enligt lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft den 1 juli 2011, ska alla som besöker webbsidor informeras om vad cookies används till och samtycka till användandet av dessa. En cookie är en liten textfil som lagras på besökarens dator och innehåller textinformation. Den kan inte ställa till med någon skada. En webbplats kan bara läsa en cookie den själv skapat. Vi tar mer än gärna emot spontanansökningar eller intresseanmälningar för att jobba hos oss även utanför ordinarie rekryteringsprocesser. Vi sparar inkomna intresseanmälningar eller spontansökningar i 12 månader, sedan gallras de bort, om man inte gett sitt samtycke till att uppgifterna sparas längre. Om man önskar att ens spontanansökan eller intresseanmälan plockas bort tidigare anmäler man det till . I ordinarie rekryteringsprocesser sparar vi relevanta ansökningar i 24 månader efter avslutad rekrytering, och då endast i förhållande till Diskrimineringslag (2008:567). I övrigt raderas personuppgifterna när processen är avslutad om inte särskilt samtycke givits för ev framtida rekryteringsprocesser. Vi begär endast in relevanta personuppgifter inför varje rekryteringsbehov. Behövs fler uppgifter ber vi om komplettering under rekryteringsprocessens gång. Uppgifterna sparas i rekryteringsverktyget med inloggning via vår hemsida. Endast behörig personal hos Parajett AB har tillgång till personuppgifter kopplade till rekrytering eller spontanansökningar/intresseanmälningar. Har ni frågor gällande denna policy eller om hur vi använder webbplatsen. Vänligen kontakta oss via e-post eller post: E-post: Parajett AB Att: GDPR-ansvarig Box 63 SE-261 22 Landskrona © Parajett AB sp|Meny Parajett – Integritetspolicy Användarvillkor, Integritetspolicy och GDPR Vad är personuppgifter och vad är behandling av personuppgifter Behandlingen av personuppgifter av Parajetts kunder Hantering av köp befintliga kunder Uppgifter om företag Tredjepartkanaler Information om cookies Vad är cookies? Söka jobb hos oss/rekryteringar Kontakta Parajett