pa|Kommunikation och säkerhet Att snabbt kunna återhämta data efter en dataförlust, migrera data vid utbyte av datorer, försäkra er om att affärskritisk data inte lämnar organisationen är centralt för varje organisation. Code42 Next Generation Data Loss Protection är ett sammanhållet komplett verktyg som i en produkt löser ert behov av kontroll organisationens data. Med Code42 i er organisation kan ni vara försäkrade om att all den data som produceras på organisationens klientdatorer är säkrade och att ni har kontroll och överblick över organisationens data. OneLogin Single sign-on (SSO) är en tjänst för att hantera användare med aspekt på användarbehörighet (auktorisering) och användarverifiering (autentisering), så att dessa användare endast behöver logga in en enda gång för att nå de system de har behov av. Fördelen för användaren är att man inte behöver hålla reda på flera olika lösenord. Fördelen för administratören är att OneLogin gör det busenkelt att administrera vilka användare som skall ha behörighet till olika tjänster som t.ex. Office 365, WebEx, Slack, AWS etc. Kerio Connect erbjuder oöverträffad flexibilitet för driftsättning och omfattande mobilstöd. Företagsanvändare använder den e-postklient de trivs bäst med såväl som Kerio Connect-klienten för att hantera webbmail. Kerio Connect är stabil – så att ni kan fokusera på er affärsverksamhet snarare än problemlösning och återställning. Driftsättning och administration är designad att vara enkel, och med lägre licenskostnader och krav på hårdvara levererar Kerio Connect värdefull affärsnytta jämfört med andra alternativ. Skydda ert nätverk från virus, skadlig kod och skadliga aktiviteter med Kerio Control, en allt-i-ett-lösning som också är enkel att administrera. Kerio Control sammanför flera olika förmågor – en nätverksbrandvägg och router, intrångsdetektering och intrångsförebyggande (IPS), virusskydd, VPN, webb- och applikationsfiltrering. Denna omfattande funktionalitet och oöverträffade flexibilitet för driftsättning gör Kerio Control till det perfekta valet för små och medelstora företag. Fyll i och skicka in formuläret nedan, så besvarar vi din förfrågan inom kort. Tack, vi hör av oss inom kort!
h1|Hör av dig.
h2|Code42 Next Generation DLP OneLogin Single Sign-On Kerio Connect Kerio Control UTM
h3|E-post: info@moreware.se Telefon: +46-(0)8-673 0010 en komplett lösning för att skydda mot dataförlust Inloggning som gör det säkrare och enklare e-post, kalendrar, kontakter, uppgifter & chat Unified Threat Management utan komplexitet
Välkommen! * * * *
pa|Upptäck förlust, läckage och stöld utan DLP-policy Säkerhetsavdelningen kan se när dokument läggs till i molnlagring som OneDrive, Google Drive, DropBox, Box och iCloud — eller laddas upp via webbläsare. Erhåll ett varningsmeddelande när en användare kopierar ut stora datamängder från er organisation. Sätt upp regler för vad som kan anses vara normalt beteende och exportera händelsedata till ert SIEM-system*. *Security Information and Event Management Säkerhetsavdelningen kan ha kontroll över när filer flyttas till löstagbara media via USB, eSata, Thunderbolt och SD-kort. Komplett med information om märke, modell och serienummer för enheten såväl som vilka filer som flyttats. Code42s agent agerar i det tysta med att samla in information varje fil som skapas, ändras, döps om, flyttas eller raderas — helt utan att påverka användardatorns prestanda. File changes are collected within minutes and retained for months, allowing you to see both past and present file activity. Alla filförändringar upptäcks — Windows, Mac, Linux, Google Drive och OneDrive; så att ni erhåller en komplett överblick över alla filförändringar i hela organisationen. Sök miljarder av filhändelser på några sekunder för att snabbt undersöka och prioritera . . Identifiera alla tillfällen då användare har skapat länkar till dokument via publik delning i Microsoft OneDrive och Google Drive. . Se när anställa och externa användare har tillgång till filer i era företagsbaserade molntjänstkonton. . Förhandsgranska omedelbart delade filer för att avgöra om de innehåller känslig data. *Data Loss Prevention Tack för visat intresse! Vi hör av oss inom kort.
st|Kontrollera extern fildelning Granska åtkomst av filer Bedöm filinnehållet
h1|Identifiera hur filer och dokument hanteras Erhåll kunskap om filförändringar Hitta delade dokument
h2|Next-Gen DLP* hittar snabbt alla dokument som delats via molntjänster. Låt oss berätta mer om Code42 DLP
h3|Molnaktivitet Misstänkt filaktivitet Löstagbar media All aktivitet Flera månaders historik laptops och moln Snabb säkerhetskontroll
Dataläckage * * * *
pa|Säkerhetskontroller på ett snabbt, enkelt och omfattande sätt. När ni behöver söka rätt på misstänkta filer på klientdatorerna eller på fildelningstjänster som Google Drive eller Microsoft OneDrive kommer Code42 Forensic File Search finna dem direkt, oavsett om klientdatorerna befinner sig inom nätverket eller ej. Sökningen går blixtsnabbt eftersom Code42 Forensic File Search kontinuerligt samlar in och indexerar all metadata på klienterna så att ni alltid har tillgång till en komplett överblick över filaktivitet — på klienter och i fildelningstjänster. Code42 Forensic File Search kan således användas till att lokalisera hemligstämplade rapporter, forskningsresultat, affärshemligheter, kryptomining program etc. inom er organisation. Låt oss visa hur man kan använda Forensic File Search för att söka rätt på en resultatrapport som av misstag kommit på avvägar: Code42 Forensic File Search ingår som en del i Code42 DLP Platinum klientprogram och innebär att inga ytterligare IT-resurser behöver tilldelas för att erhålla denna funktionalitet. Tack för visat intresse! Vi hör av oss inom kort.
h1|Blixtsnabb kontroll över alla dokument på era datorer
h2|Undersök och agera snabbt på säkerhetsincidenter Nedanstående video beskriver hur Code42 Forensic File Search fungerar: Hör gärna av dig, så berättar vi mer.
h3|Hitta misstänkta filer på några sekunder
Filsökning — Forensic File search * * * *
h2|
Nyheter , , ,
pa|Kunskap. Personlighet. Service. Moreware AB etablerades 1986 med fokus på tillbehörsprodukter för Apples Macintoshdatorer. I början av 1990-talet ändrad vi fokus till att omfatta kommunikation- och säkerhetsprodukter för blandmiljö, vilket alltsedan dess varit vårt fokus. Namnet Moreware kommer från en diskussion då vi ville att det skulle framgå att vi erbjuder mer än bara program- eller hårdvara: ” ” – med produkterna CrashPlan och Code42 DLP – sedan 2007. – med produkterna Kerio Connect, Kerio Control & Kerio Operator – sedan 2004. Sedan 2017 ägs Kerio av GFI, och vi är numera skandinavisk distributör för GFI. och produkten OneLogin sedan 2017. Är du intresserad av att samarbeta med oss, eller har frågor om vår verksamhet — hör gärna av dig, vi är öppna för intressanta och spännande projekt inom IT-säkerhet och kommunikation. Tack för att du hör av dig - vi återkopplar inom kort.
st|Certifierad Skandinavisk Partner till Code42 Skandinavisk distributör för Kerio Technologies Certifierad Partner till OneLogin
h1|Bakgrund Hör av dig
h2|
Om oss * * * *
em|Det är inte bara Hardware eller Software — det är Moreware.
pa|Snabb migrering till Windows 10 För användare som har god datormognad kan IT lämna över migreringen till användarna. Tack vare Code42 Migreringsguide blir användarna vägledda att själva initiera migreringen så att de kan fortsätta använda datorn, samtidigt som själva migreringen sker i bakgrunden. Genom att IT-avdelningen först installerar Code42-appen på användarens dator kan IT sedan utföra själva migreringen via Code42 Administrationskonsol. Eftersom IT endast behöver installera Code42-appen och initiera migreringen, säger våra erfenrenheter att den tid som IT behöver lägga ned på migrering minskar med upp till 90%.. Code42 tar backup av Microsoft User State Migration Tool (USMT) vilket minskar behovet av manuell konfigurering av systeminställningar och användarprofiler på Windowsenheter. Integrering av Code42 med era existerande Microsoft SCCM- och JAMF-system förenklar utrullning och administration i samband med teknikuppdateringar av såväl hårdvara som operativsystem. Vi hör av oss inom kort!
st|USMT. SCCM & Jamf. Tack!
h2|I samband med att support för Windows 7 kommer att minska under 2020, ökar behovet av att flytta användare till Windows 10. Genom att installera Code42 idag, kan ni spara tid och IT-resurser utan att riskera avbrott i er dagliga verksamhet. Code42 tillhandahåller två olika sätt att lösa migreringsproblematiken genom att antingen hjälpa användarna att själva utföra migreringen, alternativt låta IT-avdelningen centralt lösa frågan. Migrering kan även ske mellan operativsystem, som migrering från MacOS till Windows, eller tvärtom. Kontakta mig. Vi behöver bättre rutiner för migrering.
h3|Användarna utför migrering själva IT-avdelningen genomför migreringen på distans
Migrering * * * *
pa|Hör gärna av dig!
st|
Tack vi hör av oss inom kort!!
h2|
Kontakt * First Name Last Name * *
pa|Support för återförsäljare och system-administratörer Tack, vi kommer höra av oss inom kort. Du kan även söka efter svaret på respektive produkts supportsidor:
di|Tack för att du kontaktar Morewares support!
h2|Välkommen att kontakta vår support om du har problem med: Code42 CrashPlan, Kerio Connect, Kerio Control eller OneLogin. Klicka på knappen nedan och fyll i formuläret, så kommer det skickas direkt till vår supportpersonal och tas om hand så snart som möjligt. Om ditt ärende är mycket brådskande anger du ett telefonnummer där vi kan nå dig för snabbast möjliga assistans. Leverantörsresurser tillgängliga för er support
h3|—> —> —>
Support * * * * * *
pa|Säkra upp användare, lösenord, tjänster och appar. Övergången till molnbaserade tjänster innebär stora besparingar, minskad infrastruktur och ett modernt arbetssätt. Men det innebär även utmaningar i form av fragmentering då man blandar molntjänster och traditionella serverbaserade funktioner. Det vanligaste tillvägagångssättet kräver flera system för identitetshantering för olika miljöer, nätverk och enheter, vilket ger ännu fler problem: ökad komplexitet och högre kostnader för IT, en dålig användarupplevelse och större säkerhetsrisk. Nu finns det ett bättre sätt. OneLogin centraliserar åtkomst över hela er organisation och uppfyller era snabbt förändrade behov. Det ger er säkerhet, tillförlitlighet och kontroll för alla era data, enheter och användare. Navet i plattformen är OneLogins molnkatalog: en enda källa till all åtkomst för hela organisationen och samarbetspartners, och ni behöver inte ersätta era nuvarande kataloger. OneLogins förkonfigurerade integrerationer fungerar sömlöst med era befintliga kataloger - oavsett om de är on-prem eller i molnet - som Microsoft Active Directory, LDAP, Workday etc. OneLogins Single SignOn-plattform (SSO) ger användarna enkel åtkomst till alla sina appar, i molnet eller bakom brandväggen, när som helst och oavsett var de befinner sig. Med en omfattande appkatalog och en säker portal kan användare alltid se och komma åt sina appar. OneLogin Desktop utökar SSO till MacOS eller Windows-maskiner så att inloggning till datorn direkt ger access till användarens appar. OneLogin Access utökar identitetshantering till äldre apps - on-prem eller i molnet. Allt handlar om säker autentisering. OneLogin lägger till multifaktorautentisering (MFA). Kombinera med personliga säkerhetsfrågor, biometri, OTP, PIN etc. Du definierar reglerna, OneLogin verkställer dem. OneLogins adaptiva autentisering använder maskininlärning för state-of-the-art MFA. Det tar hänsyn till sammanhanget, som plats, IP-adresser och tid på dygnet, för att identifiera och utmana onormala inloggningsförsök. Med OneLogins identitetshantering kan användarna enkelt och automatisera ombord / offboarding. Anslutningar integrerar OneLogin med dina on-prem och moln kataloger med realtidssynkronisering. Effektivisera rättighetshanterien genom kraftfulla regler för att genomdriva intelligent åtkomstpolicy baserad på användarplats, roll, privilegienivå etc. Se till att följa regelverk med sofistikerad rapportering och en centraliserad revisionsspår. Den information ni behöver för att uppfylla kraven från regelverk, eller bedöma cyberhot, finns lätt tillgängliga, och ni behöver inte längre samordna flera system för att ta fram rapporter. OneLogins instrumentbräda kompletteras med en toppmodern rapporteringsmaskin för att kunna sätta sig in i detaljerna om användare, appar och händelser. En identitetslösning som inte är utbyggbar är inte en skalbar lösning. Byggd för utvecklare , är OneLogins API baserat på RESTful-principer, säkras av OAuth 2.0, och tillhandahåller JSON-meddelanden, sökning, paginering, sortering och filtrering. Med OneLogin kan du integrera dina anpassade appar och program från tredje part och utöka systemet för att passa dina arbetsflöden. Tack! Vi hör av oss inom kort!
h1|OneLogin – en enhetlig plattform för identitetshantering
h2|Vad innehåller OneLogin ?
h3|Molnkatalog Enkelt inloggning Säker autentisering Enkel provisioning Rapportering och kontroll Utvecklarverktyg
Onelogin * * *
pa|Code42 klientbackup gör att ni snabbt återhämtar er efter ransomware-attack Varje dag drabbas individer, företag och organistationer av utpressningsvirus. Kostnader för stillestånd och återställning kan vara omfattande, men hålls nere till ett minimum med en effektiv klientbackup. I grafiken ovan visar vi på skillnaden mellan att använda Code42 klientbackup mot att återställa från en central filserver. TaylorMade är ett välkänt märke inom golfens ädla sport med världens kanske mest kände golfspelare Tiger Woods som affischnamn. Som så många andra har även TaylorMade drabbats av en ransomwareattack. I denna pdf beskriver de hur de drabbades och hur de använde Code42 för att återhämta sig efter attacken. Code42 har sammanställt en handledning som beskriver hur Code42 administratören bäst förberedes sig, så att man befinner sig i bästa möjliga läge om man skulle behöva återhämta sig efter en ransomwareattack. Tack! Vi hör av oss till dig inom kort.
h1|Ransomware, eller utpressningsvirus, är en form av datavirus som krypterar filer på datorer och begär att ni betalar en lösensumma för att dekryptera filerna. Istället för att betala till kriminella som ligger bakom ransomware-attacken kan ni använda er av Code42 för att återställa alla filer till en tidpunkt innan ni drabbades av ransomware.
h2|Hör gärna av dig om du vill veta mer.
h3|Ett kundcase Code42’s rekommendationer för skydda sig mot ransomware
Återställning efter ransomware * * * *
h2|
Nyheter , ,
pa|Förstklassig e-post, kalender, kontakter, uppgifter & chat för företaget Det prisbelönade Kerio Connect erbjuder oöverträffad flexibilitet för driftsättning och omfattande mobilstöd. Företagsanvändare använder den e-postklient de trivs bäst med såväl som Kerio Connect-klienten för att hantera webbmail. Kerio Connect är stabil – så att ni kan fokusera på er affärsverksamhet snarare än problemlösning och återställning. Driftsättning och administration är designad att vara enkel, och med lägre licenskostnader och krav på hårdvara levererar Kerio Connect värdefull affärsnytta jämfört med andra alternativ. Det är bara till att inse. Anställda tar med sina egna smartphones och surfplattor som de tycker om och är vana vid, till arbetsplatsen, och det ser inte ut att ändras. Kerio Connect gör BYOD enkelt. Från Android till iPhone och surfplattor, vi stöder i princip alla mobila enheter på marknaden. Kerio Connect är dessutom så enkel att använda att medarbetarna själva kan konfigurera sina egna enheter utan att ta kontakt med IT-avdelningen eller konsulten. Anställda bryr sig inte om e-postservrar. Det enda som betyder något är att e-posten fungerar, att den levererar den flexibilitet som användarna önskar och förväntar sig. Med Kerio Connect klient för Mac, Windows eller i webbläsaren kan du få information om medarbetares närvaro, chatta i realtid, anordna möten och på ett säkert sätt skapa rikt formaterad e-post. Kerio Connect tillhandahåller även fullständigt stöd för Outlook (Windows & Mac) samt många andra IMAP eller POP-kompatibla e-postklienter. Dessutom kan iOS-användare hantera sitt konto i den populära och smarta e-postappen Spark från Readdle, tack vare en integrerad Kerio Connect-profil. Vi har byggt in kraftfull säkerhet i Kerio Connect. Ni är skyddade mot hackare och skadliga attacker, bland annat tack vare SSL-kryptering, S/MIME samt verktyg mot spam och virus. Automatisk backup och återställning på detaljnivå ger en snabb och enkel återställning från alla typer av katastrofer. Automatisk arkivering av all e-posttrafik hjälper företag att följa de regler och riktlinjer som leverantörer och samarbetspartners kan ställa. Microsoft Exchange och Small Business Server (SBS) tar stora IT-resurser i anspråk. Eftersom Microsoft har flyttat SBS ut i molnet, behöver du ett riktigt alternativ som kan erbjuda e-postserver med egen kontroll. Kerio Connect finns i en mängd olika konfigurationer - inklusive egen server och molnlösningar. Kerio Connect innehåller funktioner jämförbara med Microsoft Exchange – utan dess komplexitet och kostnad. Underhåll är enkelt. Med Kerio Connects enkla, rena webbaserade administrationsgränssnitt är det enkelt att konfigurera ditt system från en iPad eller annan surfplatta. Hantera samtliga Kerio-installationer via ett gemensamt webbgränssnitt - MyKerio. Uppgraderingar via ett enda klick gör det smidigt och enkelt att se till att er server är av senaste version. Den enkla licenshanteringen gör hantering av användare till en dans. Vi lever upp till dina krav med marknadens bästa och mest flexibla kommunikationsserver. Kerio Connect har stöd för tre olika installationsalternativ, så att du kan välja den metod som fungerar bäst med befintliga IT-processer och infrastruktur. Oavsett vilket alternativ du använder, ger Kerio Connect samma uppskattade slutanvändarupplevelse, rigorösa säkerhet och enkla administration. - Installera enkelt Kerio Connect på er befintliga hårdvara. Vi stödjer de flesta versioner av Windows, Linux och Mac. Eller välj VMware virtual appliance för att samtidigt köra Kerio Connect bredvid era andra företagkritiska applikationer på samma hårdvara utan att behöva oroa er för kompatibilitet mellan operativsystem . - Installera denna moduluppbyggda lösning med flera servrar för större skalbarhet och högre prestanda i större organisationer och verksamheter med flera kontor eller som en hostad Kerio molnlösning. - Vill du inte hantera er egen server? Välj den problemfria Kerio Cloud via någon av våra samarbetspartners. , så öppnas ett nytt fönster där du länkas du vidare till GFI/Kerio svenska hemsida där du finner information systemkrav för server och klienter, nedladdningar av senaste version såväl som äldre versioner, 3:e parts integrationer och release notes.
st|Kerio Connect Single-Server Kerio Connect Muli-Server Kerio Cloud
h2|
h3|BYOD på ett enkelt sätt Flexibel med stöd för klienter i blandmiljö Säker och skyddad e-post Oöverträffad enkelhet Flexibel installation Systemkrav, nedladdningar, 3:e parts integrationer och release notes
Kerio Connect
pa|Bevara integriteten i dina servrar med djupanalys av nätverkspaket och avancerad routing i nätverket samt prallellt IPv4 och IPv6-stöd. Skapa policy för inkommande och utgående trafik som begränsar kommunikationen till bestämda webbadresser, applikationer, trafiktyper, innehållskategorier och tid på dygnet. Kerio Control IPS förser ert nätverk med ett osynligt skydd, med Snort-baserad beteendeanalys, och en regelbundet uppdaterad databas med regler och svartlistade IP-adresser från nya hot. Se till att virus, maskar, trojaner och spionprogram inte angriper ditt nätverk med den integrerade Kerio Antivirus Gateway. Detta valfria tillägg skannar all webb- och FTP-trafik, e-postbilagor och nedladdningar, och ser till att automatiskt uppdatera sig med de senaste virusdefinitionerna. Välj att selektivt logga, tillåta eller blockera logga tillgång till 141 kategorier av webbinnehåll och applikationer med Kerio Control Webbfilter. Håll bandbreddsslukande trafik som strömmande video från ditt nätverk eller blockera peer-to-peer-nätverk. Håll dina användare borta från skadliga webbplatser som är kända för att innehålla virus, spionprogram eller bedriver nätfiske och identitetsstöld. Kerio Control Webbfilter med applikationsavkänning, är ett tillägg som begränsar rättsligt ansvar, skyddar nätverket och ökar användarnas produktivitet genom att begränsa användarnas tillgång till farliga eller olämpliga webbplatser. Prioritera och övervaka nätverkstrafiken enkelt, för att garantera bästa överföringshastighet för de viktigaste trafiktyper. Lastbalansering optimerar tillgång till Internet genom att sprida trafiken över flera Internetlänkar. Kerio Control övervakar länktillgänglighet, avaktiverar och återaktiverar automatiskt länkar för att säkerställa kontinuerlig tillgång till Internet. Kerio Control QoS ger finkornig kontroll över hur mycket bandbredd varje typ av nätverkstrafik får konsumera. Begränsa lägre prioriterad trafik genom att ange en maximal bandbredd, och garantera högt prioriterad trafik genom att tilldela ett minimum av tillgänglig bandbredd. Kerio Control använder också lastbalansering mellan Internetlänkar för att sprida Internettrafik över flera länkar. Erhåll detaljerad utnyttjanderapportering med Kerio Controls statistik. Denna komponent gör att chefer och administratörer kan se enskilda användares internet- och applikationsaktivitet - via en lista över alla webbplatser som besökts samt vilka söktermer som används på sökmotorer och webbplatser. Genom att använda denna information kan man förfina trafikregler etcetera. Dessa mycket detaljerade rapporter genereras automatiskt och skickas till mottagaren via e-post. Länka huvudkontor till fjärranvändare och filialer - till och med till tredje-parts brandväggar – säkert och enkelt. Säkra anslutningar för klient-till-nätverk och server-till-server med Kerios egenutvecklade VPN-klient. Den kräver inte någon konfiguration, är användarvänligt och ger en högpresterande nätverksanslutning. Eller använd branschstandarden IPsec för att använda vanliga VPN-klienter, som de förinstallerade på mobila enheter, så att de kan VPN-ansluta mot Kerio Control eller för att ansluta icke-Kerio brandväggar och routrar mot Kerio Control. Aktivera 2-stegs verifiering för att erhålla ytterligare en säkerhetsnivå vid all form av fjärranslutning. Hantera all administrations- och konfigurationsaktivitet via en anpassningsbar webbaserad konsol från din dator eller surfplatta. Snabbt och säkert erhåller du tillgång till säkerhetsinställningar, kan hantera användare och bandbredd samt ställa trafikpolicy från ett lättanvänt gränssnitt. Behåll kontrollen över dina installationer med MyKerio, oavsett var du befinner dig. Hantera flera installationer genom ett centraliserat webbgränssnitt som ger en sammanfattad översikt, automatisk backupkonfiguration, statusövervakning, systemmeddelanden och fullständig fjärrkonfigurering. Erhåll varningar och meddelanden direkt till din mobil via en app för iPhone och Apple Watch. Du kan vara säker på att dina installationer är väl fungerade och om status förändras, kommer du vara den första att veta. Se till att säkra verksamheten i alla IT-miljöer, nu och framöver. Kerio Control finns som en programvara, en virtuell maskin, eller en prestandaoptimerad hårdvara. Kerio Control stöder fullt ut organisationens IPv6 strategi, oavsett om du går över från IPv4 eller använder båda protokollen. Och du kan använda ditt favorit SNMP-verktyg för att övervaka Kerio Controls status.
st|Unified Threat Management utan komplexitet
h2|Skydda ert nätverk från virus, skadlig kod och skadliga aktiviteter med Kerio Control, en allt-i-ett-lösning som också är enkel att administrera. Kerio Control sammanför flera olika förmågor – en nätverksbrandvägg och router, intrångsdetektering och intrångsförebyggande (IPS), virusskydd, VPN, webb- och applikationsfiltrering. Denna omfattande funktionalitet och oöverträffade flexibilitet för driftsättning gör Kerio Control till det perfekta valet för små och medelstora företag.
h3|Nästa generations brandvägg, router och spjutspets IPS Avancerad Kerio Antivirus Gateway Branschledande webb-, innehålls- och applikationsfiltrering oöverträffad quality of service Produktivitetshöjande utnyttjanderapportering Säker VPN Fjärrhantering och övervakning Flexibel installation
Kerio Control
pa|Återställning Code42 Next-Gen DLP återställer viktiga dokument på några sekunder Sök rätt på de dokument och filer som innehåller den information ni söker efter i samband med GDPR-ärenden eller andra ärenden av känslig karaktär. Återställ äldre versioner av dokument och raderade filer. Återställ filer till sin ursprungliga plats, till en annan plats eller till “hämtade filer”. Välj filer utifrån datum, tid eller version. Ge era användare möjlgiheten att själva återställa dokument som skrivits över eller raderats av misstag. Användarna återställer enkelt med några få klick. Återställ en enhet till det tillstånd den befann sig i ett par minuter före utpressningsviruset slog till; Återställ program och system på traditionellt sätt och välj sedan en dag och tid för att återställa en ren version av alla dokument och inställningsfiler. Om en dator stjäls eller förloras på annat sätt kan ni enkelt återställa alla dokument som fanns på datorn vid tillfället för förlusten, för att på så vis avgöra vilka data som kan ha exponerats. Utspullet kaffe och tappade laptops är inte ovanligt och leder till avbrott i arbetet och förlorad produktivitet. Eftersom Code42 kontinuerligt samlar samlar in alla dokument, finns det alltid en fräsch backup att förlita sig på. Undvik stillestånd som vanligtvis hör samman med data migrering och teknikuppdatering. Code42 migrerar alla filer och användarinställningar från en enhet till en annan och minskar stilleståndet från 180 minuter (eller mer) till 30 minuter per enhet. En av de största fördelarna med att ha Code42 är att vi inte längre riskerar dataförlust, som leder till förlorad tid, som leder till ökade kostnader och tilltro till vår verksamhet.” – “Med Code42 har vi minskat vår responstid på en mängd cyberhot. För våra datasäkerhetsexperter är det en revolution.” – “Tiden det tog att uppdatera en enhet var tidigare 4-8 timmar per uppdatering. Tack vare Code42 har vi fått ned den tiden till 30 minuter.” – Tack! Vi kontaktar dig inom kort.
st|Kontinuitet i verksamheten. Agera snabbare i risksituationer. Minska tiden vid teknikuppdateringar.
h1|Återställ alla filer på en enhet Produktivitet, rykte & lönsamhet
h2|Återställ dokument och äldre versioner av dokument Code42 Next-Gen DLP snabbar upp återställning efter ransomeware eller dataförlust Kontakta mig! Vi behöver bättre rutiner för snabb återställning.
h3|Hitta rätt information återställ förlorade filer aktivera självservice återställ efter ransomeware Identifiera risker då en laptop blir stulen skydda data från olyckor Snabba upp utbytet av datorer Code42 Next-Gen DLP ger ett värdefullt skydd
Återställ snabbt förlorade, raderade och krypterade dokument * * * *
pa|Ett enda säkert lösenord för molntjänster och appar Med OneLogin’s Single Sign On-portal behöver användarna bara ange sitt lösenord en enda gång för att komma åt sina molntjänster eller appar; från dator, mobil eller padda. Detta ökar säkerheten samtidigt som det gör livet enklare för användarna. Genom att ange krav på lösenord; komplexitet, längd och hindra återanvändning av lösenord samt automatisk timeout och självbetjäning vid lösenordsbyte kan säkerheten hållas på en hög nivå utan att var vägen för användarna. Med OneLogin Desktop kan inloggning till molntjänster och appar göras ännu enklare: När användaren loggar in på sin dator är hen automatiskt inloggad på de molntjänster och appar hen skall ha tillgång till — vilket leder till ett enda lösenord att hantera för användaren. Användare som redan loggat in i sin Windows-domän kommer automatiskt vara inloggade i OneLogin tack vare integration med Windows autentisering. OneLogin är inte begränsad till organisationens appar. Det går även att tillåta användarna att lägga till egna appar som LinkedIn, Twitter eller liknande i sin OneLogin-portal, vilket ytterligare förenklar det för användarna utan att behöva involvera IT-anvdelningen. Tack, vi hör av oss inom kort.
h2|Hör gärna av dig för att prata med en produktspecialist
h3|En säker inloggningsplats för alla tjänster Automatisk inloggning vid inloggning på datorn Egna appar
Single Sign On * * * *
pa|Säker backup för individer och små företag På grund av uppdaterade säkerhetsinställningar i macOS skall ni uppdatera era datorer som kör CrashPlanklienten enligt instruktionerna . De fyra vanligaste frågorna vi får runt CrashplanCenter är: Hur gör jag för att återställa ett dokument? Hur gör jag för att återställa en hel dator när jag blivit bestulen eller skaffat mig en ny dator? Hur gör jag för att göra en lokal backup, så att jag har en backup i molnet och en backup på kontoret? Vi har gjort dessa 3 videos som svar på dessa frågor. Den fjärde vanligaste frågan vi får är: Hur vet jag att min backup är komplett? Svaret på frågan är enkel: Öppna CrashPlan på din dator – om du ser en grön bock så är din backup komplett, annars står det att ett antal procent återstår i samma ruta. I nedanstående video visar vi hur du installerar Crashplan-appen på din Mac-dator. I nedanstående video visar vi hur du återställer data via Crashplan-appen på din Mac-dator. I nedanstående video visar vi hur du lägger till en lokal backup till en USB-disk via Crashplan-appen på din Mac-dator. Programvaran som används för backup till CrashplanCenter är utvecklad och ägs av Code42 Software, Inc. Även lagring som används ägs av Code42 Software befinner sig i Amsterdam respektive Dublin - båda inom EU. Genom att teckna dig för backupabonnemang till CrashplanCenter har du rätt att säkerhetskopiera upp till 4 datorer som du använder. Detta kan till exempel vara en arbetsdator, en hemdator och en virtuell dator - men det kan inte vara andra användares datorer, till exempel medarbetare eller familjemedlemmars datorer. Det finns ingen begränsning i mängden data som du kan säkerhetskopiera via CrashplanCenter, men vi förbehåller oss rätten att kontakta dig och diskutera hur du kan hålla nere datamängden om den skulle överstiga 6TB. Tjänsten tillhandahålls med en garanterad tillgänglighet på 99,9% per månad. För övriga detaljer se .
st|OBS! Viktig information till Mac-användare! Installation av Crashplan-appen Återställa data Lägga till en lokal backup Programvara och lagring Kortfattat förklaring av användarvillkoren
h1|CrashplanCenter användarvillkor
h2|Tips till dig som använder CrashplanCenter
crashplancenter
h2|
Nyheter , , ,
pa|Datasäkerhet vid digitalt samarbete och distansarbete Validera korrekt användning av sanktionerade samarbetsverktyg, till exempel Slack och OneDrive Upptäck Shadow IT-applikationer som kan indikera brister i företagsverktyg eller utbildning Få synlighet i filaktivitet utanför nätverket, till exempel webbuppladdningar och molnsynkroniseringsappar Upptäck, undersök och agera snabbt på dataläckage från distansarbetare Erhåll aktivitetsvarningar baserade på filtyp, storlek eller antal Åtkomst till detaljerade användaraktivitetsprofiler gör det möjligt att snabbare undersöka och reagera Code42’s ”2020 Data Exposure Report” visar att 37% av anställda använder icke-auktoriserade appar varje, och ytterligare 26% använder dem varje vecka för att dela filer med kollegor - för att det är enkelt och fungerar. Rapporten omfattar intervjuer med 4500 med anställda som beskriver hur deras arbete förändras varför traditionella system inte längre skyddar mot dataläckage - och det som kan klassificeras som ”insiderbrott”.
h1|Incydr skyddar mot dataläckage i samband med distansarbete: Vi använder verktyg som fungerar
h2|
h3|genom att Aktivera säkert samarbete Genom att Visa på riskfylld aktivitet hjälper er Förbättra svarstiden
Code42 Incydr
pa|Kontinuerlig, säker klientbackup utan begränsningar. För att alltid vara på den säkra sidan då det gäller datasäkerhet följer vi två viktiga principer; automatisera det som kan automatiseras och se till att utbilda användarna för att minimera säkerhetsriskerna. Med Crashplan säkerhetskopieras klientdatorerna kontinuerligt och helt automatiskt till Crashplan Cloud i EU — backup sker var 15:e minut eller oftare — samtidigt som all historik bevaras helt utan begränsningar. Förlorad data återställs av användarna själva med ett fåtal klick — utan att behöva begära hjälp från en redan hårt belastad IT-avdelning. Crashplan gör det möjligt att upptäcka hot tidigare, agera snabbare och alltid komma igång igen — allt via en enda app.Det viktigaste med dataåterställning är hur snabbt ni kan vara igång igen, så att verksamheten kan fortsätta. Crashplan bygger på att alla användares data krypteras redan på datorn innan den skickas till Crashplan Cloud i EU. I molnet sparas all data krypterat och där ni som användare har kontroll över krypteringsnycklarna. . Eftersom användarna har obegränsad lagring i molnet finns det inget behov av att filtrerar bort eller utesluta viss data från säkerhetskopiering, vilket garanterar att ni alltid kan lita på funktionerna som Code42 erbjuder. Sist, men inte minst; Juridiska krav på att lagra data påverkar inte tillgänglig lagring vilket gör att ni kan säga farväl till kapacitetsplanering. När en användare erhåller en ny dator behöver detta i princip inte innebära något avbrott i användarens rutiner. Gör som en mängd Crashplankunder; minska tiden till 30 minuter för att gå från en gammal dator till en ny. Distansarbetare, som inte kan lämna in sin dator till IT-avdelningen, kan själva utföra migreringar tack var en enkel snitslad bana, och på så vis själva hantera flytten till en ny dator. Dessutom — användaren har direkt full tillgång till sin dator och kan fortsätta arbeta under tiden som filer och dokument överförs till datorn. Eftersom migrering med Crashplan återställer såväl data som användarprofilen på nya Windowsenheter, behöver ingen omkonfigurering ske. På så vis känner användaren igen sig även efter byte av dator. Crashplan tillåter även migrering mellan plattformar, så att det blir enklare för er att låta användarna själva välja vilken typ av dator de skall använda. Se till att alltid vara förberedd på att utföra migreringar genom en automatisk, kontinuerlig klientbackup. Crashplan tillhandahåller återställning i realtid av enstaka dokument och ser till att snabbt komplett återställa en dator. Case study - Tech Guide - Case study - Crashplan skapar en tidslinje som visar på viktiga juridiska händelser, som vem skapade och hade tillgång till dokument samt när. Den inbyggda funktion för Legal Hold förenklar arbetet med att samla upp och behålla elektroniskt lagrad information som finns utspridd på laptop och skrivbordsdatorer. Tack vare att insamling av data sker i realtid finns det inget behov av manuell insamling av data, eller att införa ytterligare en applikation. Detta innebär att Code42 erbjuder ett repeterbart juridiskt arbetsflöde som är lätt repeterbart, lätt att hantera och underlättar alla delar av juridisk tillsyn. Behåll ESI – elektroniskt lagrad information – utan att behöva ytterligare lagring, så att ni kan minska behovet av hårdvara. Detta innebär att juridiska krav på att lagra data påverkar inte tillgänglig lagring vilket gör att ni kan säga farväl till kapacitetsplanering. Code42 API gör det enkelt att integrera med skräddarsydda rutiner för interndebitering eller rent av slutanvändardata i ert eDiscovery-system, så att dataintegritet och autenticitet hålls intakt.
st|Övervinn den mänskliga faktorn Obegränsad lagring och obegränsad historik Återställning i realtid säker lagring till code42’s moln i EU Produktivitet för IT-avdelningen – Migrera snabbare Backup av användarprofilen Ändra era befintliga arbetsflöden för migrering Länkar Inga lagringskostnader API Länkar
h2|
h3|klientbackup och återställning migrering legal hold — sammanställ och bevara användarnas elektroniskt lagarade information
h4|Affärskritisk data och intellektuella tillgångar är det som får varje kommersiell verksamhet att pulsera. Att snabbt kunna återhämta data efter en dataförlust, migrera data vid utbyte av datorer, försäkra er om att affärskritisk data inte lämnar organisationen är därför centralt för er datasäkerhetsstrategi. Med Crashplan i er organisation kan ni vara försäkrade om att all den data som produceras på organisationens klientdatorer är säkrade och att ni har kontroll och överblick över organisationens data.
Code42 Crashplan
em|Detta innebär att Code42 och dess underleverantörer inte kan komma åt krypteringsnycklarna utan er medverkan
pa|Skydda företagsdata när anställda slutar Det är enkelt att lägga till Alexander till en bevakningsrutin som automatiskt varnar vid olika typer av aktiviteter som att flytta data till USB-minne, molnlagring, fildelning eller uppladdning via webbläsaren såväl som aktiviteter som omfattar en viss mängd data eller filer. Undersök de senaste månadernas hantering av filer och dokument. Utöka eller avgränsa tidsintervall, typ av aktivitet, typ av dokument, filnamn, hash etcetera. Meddelandet innehåller information enligt de kriteria säkerhetschefen fastställt; Vilken typ av aktivitet, när och av vem. Genom att följa länkarna får kan man se exakt vad som utlöst varningen. Här kan säkerhetschefen se all filaktivitet inklusive namn, vem som skapat dokumentet, hash, sökväg samt när dokumentet kopierades till DropBox. I Exceldokumentet syns det tydligt kontaktuppgifter till kunder som Kalle inte bör ta med sig till det nya jobbet. Med Code42 får ni snabbt den information ni behöver för att snabbt kunna agera när ni upptäcker att data har lämnat organisationen på ett otillbörligt sätt. Så fort ett dataläckage upptäcks för ni omedelbart meddelande om detta. Code42 tillhandahåller olika kategorier som visas i varningen, så att ni snabbt kan avgöra om problemets art. Kategorierna omfattar arkiv, ljud, dokument, app, bild, PDF, presentation, script, källkod, kalkylblad, video och virtuell disk. När ni erhåller en varning kan ni omgående få tillgång till filerna och avgöra om det är filer som den anställde har rätt till. Eftersom denna typ av insiderbrott kan följa en mängd olika scenarios måste varje säkerhetsansvarige och dennes team ha satt upp regler för hur man skall agera vid ett eventuellt obehörigt dataläckage. Det kan variera från en tillsägelse från en chef, till en juridisk påföljd beroende på era interna regler. Code42 Next Gen DLP upptäcker när användare flyttar eller kopierar filer till löstagbara enheter, webbläsare, webbappar och synkroniserade webbmappar. Ni kan även upptäcka om filer delas utanför organisationen via tjänsterna OneDrive, Google Drive och Box. Anställda som planerar att ta med sig data, gör ofta detta i god tid innan de säger upp sig. Därför har vi gjort det möjligt för ert säkerhetsteam att se filaktivitet upp till 90 dagar bakåt i tiden. Säkerhetsteamet kan självfallet se till att alltid få en varning om misstänkt filkopiering. Eftersom Code42 automatiskt säkerhetskopierar all data från användarnas datorer och bevarar dem i molnet, kan IT-avdelningen hjälpa till att återskapa alla raderade filer. • Sparar filändringar för löstagbara media, webbläsare och molnet — utan policy. • Behåller 90 dagar av användarnas filaktivitet. • Detaljerad information om files, enheter, molndestinationer och läckage. • Behåller filer för analys så länge det är nödvändigt. • Snabb tillgång till berörda filer för att avgöra vilken information de innehåller. • Återskapa filer som anställda raderat. • Återskapa filer från stulna eller förlorade datorer.
st|Hur upptäcks dataläckage? Vad kan jag göra om jag upptäcker dataläckage? Vilken typ av aktivitet kan ni upptäcka? Varför visar ni även historiska händelser? Vad händer om den anställde raderar filer då hen säger upp sig? Historik: Analys på djupet: Tillgänglighet:
h1|Vanliga frågor om hur man skyddar data när en anställd slutar Upptäck och reagera snabbare på dataförlust med hjälp av: Vill du veta mer? Hör av dig till oss, så blir du kontaktad av en produktspecialist.
h2|Alexander har fått anställning hos en konkurrent Säkerhetschefen undersöker vad Alexander haft för sig innan han sade upp sig 3 dagar senare erhåller säkerhetschefen ett varningsmeddelande Säkerhetscefen tar en titt på vilka filer Alexander kopierat till sin DropBox Säkerhetsavdelningen öppnar Excel-filen med kundinformation Alexander måste omedelbart radera dokumentet från sin DropBox
h3|När Alexander säger upp sig ser säkerhetsavdelning till att lägga till honom på en bevakningsrutin. En snabb överblick visar inget onormalt under de senaste 90 dagarna. Alexander har kopierat upp dokument till sin privata DropBox för bara några minuter sedan. Det mesta ser korrekt ut; CV några foton men även något som verkar vara en kundlista. En snabb genomgång visar att listan innehåller information om aktiva kunder som Kalle inte skall ta med sig till sitt nya jobb. Säkerhetsavdelningen vidtalar Kalles chef om kundlistan. Kalles chef kontrollerar när Kalle permanent raderar kundlistan från sin DropBox.
Anställd byter jobb
h2|
Nyheter , ,
h2|
Nyheter ,
h2|
Nyheter , ,
pa|Tips. Produktnyheter. Webinarer. Mässor. Från och med kommer GFI ändra licensform för Kerio Connect och Kerio Control, då man går över från underhållsavtal till prenumerationstjänst. Vad innebär detta? Skillnaden mellan ett underhållsavtal och en prenumeration är framför allt att produkten kommer sluta fungera när en prenumeration går ut medan ett underhållsavtal i huvudsak låter produkten fungera, men utan rätt till programuppdateringar och support. Prenumerationen kan tecknas för 12, 24 och 36 månader åt gången och omfattar programvara med valda tilläggsfunktioner, samt omfattar versionsuppdateringar, stöd för olika operativsystem och support. Den nya licensformen innebär något höjda kostnader från och med den 1 oktober, men om ni passar på att förlänga underhållsavtalen med 1, 2 eller 3 år redan nu finns det pengar att spara . Hör gärna av dig till oss, om du har några frågor! — info@moreware.se
di|Previous Next
st|Underhållsavtal ersätts av prenumerationslicenser OBS! Beställning av underhållsavtal måste göras senast fredagen den 25 september , därefter är det endast prenumeration som är möjlig!
h1|Ny licensmodell för Kerio Connect och Kerio Control
h2|
h4|Byt till CrashPlan Molntjänst Checklista för dig som ska införa "Data Loss Protection".
Nyheter Facebook 0 Twitter LinkedIn 0 0 Likes Code42 Jörgen Olsson Jörgen Olsson
h2|
Nyheter , , ,
pa|Tips. Produktnyheter. Webinarer. Mässor. Dagens mest moderna teknik används i de mest avancerade molntjänsterna; avancerade RAID-lösningar, dubbla nätverkskort, dubbel strömförsörjning, dubbelt av det mesta helt enkelt. Tillgängligheten beskrivs som hög — man talar om 99,99% tillgänglighet vilket känns betryggande. Trotts alla dubbla system finns det alltid en punkt som inte kan dubbleras. Datacenter använder allt oftare SSD diskar som havererar mer sällan än traditionella hårddiskar, men som har en benägenhet att förlora data. 0,01% innebär över 89 timmar — nästan 4 dygn — på ett år, och tillgänglighet är inte samma sak som tillförlitlighet. Så vad innebär det då för mig som användare? Hur ser jag till att alltid ha tillgång till mina data? Vi rekommenderar att du alltid har dubbla backup:er - en backup i molnet och en lokalt. På så vis har du den lokala backup:en att tillgå även om du skulle tappa internetaccess eller om den centrala backupservern mot all förmodan inte skulle vara tillgänglig. Samtidigt kommer molnbackupen göra att även om du drabbas av stöld eller ett omfattande haveri, tex vid en översvämning, kommer du alltid ha en backup i molnet. Med CrashPlanCenter och med Code42 DLP är det enkelt att se till att ha både molnbackup och backup lokalt - ta gärna del an våra instruktionsfilmer här.
di|Previous Next
st|Men är det verkligen betryggande?
h1|När det går år skogen
h2|
h4|Dataförlust som är värre än en förlorad dator Oracle börjar ta betalt för Java – Vad innebär det för Code42?
Nyheter , Facebook 0 Twitter LinkedIn 0 0 Likes Code42, CrashplanCenter Jörgen Olsson DLP, Code42 Jörgen Olsson
pa|Tips. Produktnyheter. Webinarer. Mässor. När CrashPlan lanserades för företag var vi många som valde att ha en egen CrashPlan-server. Tryggheten i att ha kontroll över data och krypteringsnycklar inom de egna väggarna var några av de avgörande fördelarna. Med tiden har allt fler upptäckt fördelarna med att ha sin backupdata i molnet, framför allt enkelheten: Slippa allt underhåll av server i form av systemuppdateringar och uppdateringar av serverprogramvaran. Slippa hårdvaruunderhåll — även om servern inte ännu gått sönder så kanske den kommer göra det, och då finns risk att den är så gammal att det är omöjligt att hitta reservdelar. Slippa planering av hårddiskutrymmet. Ökad säkerhet: Även om ni skulle drabbas av inbrott eller översvämning så kommer er molnbackup inte drabbas. Under tiden har Code42 — företaget bakom CrashPlan — arbetat intensivt på att förbättra molntjänsten: Datacenter som använder sig av Code42 egen hårdvara har etablerats inom EU — Amsterdam och Dublin. Säkerhetsmodellen för hantering av krypteringsnycklar har förfinats så att krypteringsnycklar aldrig lagras på samma plats som backupdata och kan heller inte exporteras. Backupdata skickas i en krypterad tunnel till Code42’s moln där de lagras i krypterad form. Dessutom har alla säkerhetsrutiner har utvärderats och har certifierats enligt ISO/IEC 27001:2013 Så om ni ännu inte tagit steget, passa på att göra det nu. Eller, ta reda på vad det skulle innebära… Hör av dig till oss, så tar vi fram en offert och en plan för hur det skulle gå till för er att gå över till CrashPlan molntjänst. Fyll i formuläret nedan, eller ring oss, så berättar vi mer. Tack! Vi hör av oss inom kort.
di|Next
h1|Byt till CrashPlan Molntjänst
h2|Tiderna förändras… Erbjudande: Byt ut er server mot CrashPlan molntjänst
h4|Ny licensmodell för Kerio Connect och Kerio Control
Nyheter * First Name Last Name * * * * Facebook 0 Twitter LinkedIn 0 0 Likes Jörgen Olsson
pa|Tips. Produktnyheter. Webinarer. Mässor. Vi tänker oftast på dataförlust i form av att vi blir av med en dator, en dator havererar eller att vi av misstag raderar data. Allt detta är förstås viktigt och kostnaden för att återställa data som inte har säkerhetskopierats kan vara hög och ibland omöjlig. Men det finns en annan form av dataförlust som kan vara ännu svårare att hämta sig från - det rör sig om stöld av data. Varje år stjäls data för enorma värden, och ofta går det oförmärkt förbi — till dess att det är för sent. Tyvärr är insiderbrottet vanligt förekommande, inte minst i samband med att en anställd lämnar företaget. KPMG skrev en omfattande rapport om problemet för ett par år sedan, en rapport som är väl värd att läsa - . På Code42 har man uppmärksammat problemet och de senaste åren har Code42 vidareutvecklats från att vara en produkt för backup, återställning och migrering, till att omfatta ett antal verktyg för att förhindra dataläckage — såväl ofrivilligt läckage som planerad stöld. Läs gärna mer på vår hemsida om ett verklighetsbaserat scenario med en anställd som planerar att lämna företaget med mer än vad han har rätt till. .
di|Previous Next
h1|Dataförlust som är värre än en förlorad dator
h2|
h4|Hur hanteras affärshemligheter när ni arbetar hemifrån? När det går år skogen
Nyheter , , Facebook 0 Twitter LinkedIn 0 0 Likes Jörgen Olsson Jörgen Olsson Säkerhet, Code42
pa|Tips. Produktnyheter. Webinarer. Mässor. Vi har några grundregler som vi alltid följer när det gäller lösenord, som kanske kan vara till nytta för dig som står i begrepp att byta lösenord till en webbplats eller en app: – ha aldrig samma lösenord för olika platser. Det innebär att du skall inte ha samma lösenord på FaceBook som i din e-post, och om du har flera e-postkonton skall varje e-postkonto ha sitt eget lösenord. Detta innebär att om någon lyckas komma över ditt lösenord till FaceBook, så har den personen inte automatiskt tillgång till din e-post – vilket ju känns tryggt. – ha långa lösenord som är svåra att gissa. Detta innebär att lösenord som password, qwertyeller 12345 självfallet inte skall användas eftersom de är så lätta att gissa. Du skall inte heller ha lösenord som andra kan gissa sig till genom att ta reda på lite om dig. Om du har en hund som föddes 2012 och heter Lilla Gubben, så bör du således inte använda lösenordet lillagubben2014, eftersom det också är ganska enkelt att gissa. Av Huvudreglerna framgår således att lösenord skall vara många, långa, ologiska och helt omöjliga att komma ihåg – vilket verkar vara en omöjlig uppgift att lösa. Därför har vi ytterligare en huvudregel: – se till att ha ett program som hjälper dig skapa säkra lösenord och som gör det enkelt att hålla reda på dem. Vi använder själva, och rekommenderar alltid, ett program som heter 1Password som finns för Mac, Windows, iOS (iPhone & iPad) samt Android. Med 1Password skapar du enkelt säkra lösenord, uppdaterar lösenord, får hjälp att hålla reda på lösenord samt synkroniserar lösenord mellan din dator, mobil och platta. Det finns säkert andra produkter som gör samma sak, men vi har inte haft anledning att söka efter alternativ eftersom 1Password fungerar så bra.
di|Previous
st|Huvudregel 1 Huvudregel 2 Huvudregel 3
h1|Viktigt att veta när du skall byta lösenord
h2|
h4|Oracle börjar ta betalt för Java – Vad innebär det för Code42?
Nyheter Facebook 0 Twitter LinkedIn 0 0 Likes Jörgen Olsson
pa|Tips. Produktnyheter. Webinarer. Mässor. När säkra arbetsplaster byts mot hemmiljö ökar riskerna för dataläckage i myndigheters och företags system. En läcka kan leda till stora inkomstförluster, därför är det viktigt att hantera frågor om dataläckage för att undvika långtgående konsekvenser. Välkommen till ett kostnadsfritt seminarie. Vi beskriver hur ni undviker dataläckage via enskilda användare och molntjänster.
di|Previous Next
st|Hur ni får kontroll på era användares data när de arbetar hemifrån.
h1|Hur hanteras affärshemligheter när ni arbetar hemifrån?
h2|
h4|Checklista för dig som ska införa "Data Loss Protection". Dataförlust som är värre än en förlorad dator
Nyheter Facebook 0 Twitter LinkedIn 0 0 Likes Jörgen Olsson Code42, CrashplanCenter Jörgen Olsson DLP, Code42
pa|Tips. Produktnyheter. Webinarer. Mässor. Från den 1 januari 2019 har Oracle börjat ta betalt för att använda sig av Java. Eftersom Code42 använder sig av Java är det viktigt att veta om det innebär extra kostnader för er som använder Code42. Vi hörde av oss till Code42 för att få svar på frågan, och svaret är lika positivt som det är kort: Code42 is aware of Oracle’s JDK licensing changes and we are evaluating how this may impact our future product roadmap. Within your Code42 deployment, Oracle’s changes will not result in additional fees to your organization or impact Code42's packaged JRE. Detta innebär således att det för Java för er som använder er av Code42 CrashPlan.
di|Previous Next
h1|Oracle börjar ta betalt för Java – Vad innebär det för Code42?
h2|
h4|När det går år skogen Viktigt att veta när du skall byta lösenord
Nyheter ni inte blir drabbad av ytterligare kostnader Facebook 0 Twitter LinkedIn 0 0 Likes Jörgen Olsson Säkerhet, Code42 Jörgen Olsson
pa|Tips. Produktnyheter. Webinarer. Mässor. När säkra arbetsplaster byts mot hemmiljö ökar riskerna för dataläckage i myndigheters och företags system. En läcka kan leda till stora inkomstförluster, därför är det viktigt att hantera frågor om dataläckage för att undvika långtgående konsekvenser. Välkommen till ett kostnadsfritt seminarie om vad man bör tänka på i samband med att man sätter upp rutiner för att minska risken för oönskat dataläckage. Informationen i webinaret baserar sig på erfarenheter från företag som framgångsrikt infört Code42 DLP.
di|Previous Next
h1|Checklista för dig som ska införa "Data Loss Protection".
h2|
h4|Ny licensmodell för Kerio Connect och Kerio Control Hur hanteras affärshemligheter när ni arbetar hemifrån?
Nyheter Facebook 0 Twitter LinkedIn 0 0 Likes Jörgen Olsson Jörgen Olsson