pa|, Astra Zeneca , Husqvarna Close st|Elisabeth Björk Patrik Jägenstedt h1|Tre förslag till dig Kan man vara introvert och chef? Kan man vara introvert och chef? Vad är en shotgun-day? Vad är en shotgun-day? Kan man vara öppen med sina misstag? Mer inkluderande arbetsplatser genom bra ledarskap Lyssna på avsnitt Lyssna på intro Lyssna på avsnitt Lyssna på intro Lyssna på avsnitt pa|Waterfront Building Klarabergsviadukten 63 111 64 Stockholm di|Mittledarskappodden Mitt Ledarskap Podden st|People Labs Nordic AB h1|Kontakta oss Integritetspolicy Kontakta oss Bottenmeny Go to Top pa| di|Mittledarskappodden st| h1|Mitt Ledarskap Podden - Säsong 1 h3| pa|Skillnaden mellan en bra och en dålig chef är att en bra chef får sin personal att växa! Därför vänder vi oss till unga talanger som letar efter rätt arbetsplats att utvecklas på, vi vill ge dig exempel på bra ledarskap från de allra bästa. De som just vill se dig växa och utvecklas. Vi tror nämligen att nyckeln till att behålla dig som talang stavas just LEDARSKAP. I Mitt Ledarskap Podden ger vi dig därför ledarskapsresor från , , , , , , , , och . Genom dessa chefers berättelser, idéer och misstag påminns vi om att bra ledarskap inte är en slump utan något som vissa organisationer arbetar hårt med att förtjäna… (Ledarskaps-konsult) Representerar du en arbetsplats med en sund kultur och framsynt ledarskap? Eftersom bra berättelser inte hittas på. De hittas. Genom att göra era bästa chefer synonymt med er organisation sätter vi er på ledarskapskartan och skapar ett innehåll som era målgrupper aktivt söker upp. Vi hjälper er skapa Employer Branding som går bortom bilagor och arbetsmarknadsdagar genom genuin kommunikation som kommer direkt från ert DNA. Ledarskap förblir en oomtvistad del av hur man bedömer en arbetsgivare och ett aktivt chefskap blir därför en förutsättning för att bottna i sin Employer Branding. di|Mittledarskappodden Vi jobbar med de bästa. sm|Bra chef / bra ledarskap Trevliga kollegor / bra stämning Bra lön och förmåner Goda utvecklingsmöjligheter Flexibel arbetsplats & arbetstid Källa: YPAI 2017 Sverige st|Bra berättelser om ledarskap och kultur hittas inte på. De hittas. Därför startade vi en podcast med vanliga chefer från 10 utvalda organisationer som sedan länge på ett medvetet sätt arbetar med sitt ledarskap… och just därför är stolta över sin kultur. Per Falk h2|Vad utmärker en riktigt bra arbetsplats? Ledarskapet! Om podden Nyfiken på att delta i säsong 2? h3|Gör era chefer till ett rekryteringsverktyg Skapar kommunikation direkt från ert DNA Låter er bottna i er Employer Branding Mer inkluderande arbetsplatser genom bra ledarskap 63% 63% 61% 56% 53% 38% em|”Bra chef och ledarskap anses av målgruppen vara allra viktigast vid val av arbetsgivare…” pa|I slutet på säsongen kommer vi att klippa ihop ett ”best-of-avsnitt” med de bästa verktygen – fyll i dina uppgifter så ser vi till att du får avsnittet i din mail-korg. di|Mittledarskappodden h3|Vill du ha de bästa verktygen? Mer inkluderande arbetsplatser genom bra ledarskap Genom att kryssa i denna ruta godkänner jag tävlingsreglerna, att ni får lagra mina uppgifter enligt er integritetspolicy, att ni får använda min epost till framtida utskick samt att ovan epost till vän/kollega är godkänd av personen i fråga att ange här på detta sätt. di|Mittledarskappodden Vi håller gärna kontakten med dig... men kommer inte mail-bomba dig! st|People Labs Nordic AB Integritets– och cookiepolicy för People Labs Nordic AB I denna policy för integritet och marknadsföring förklarar vi hur och varför vi behandlar personuppgifter och cookies på vår webbplats, samt dina rättigheter och våra skyldigheter gentemot dig som besökare och kund. 1. Allmänt Denna policy avseende integritet och marknadsföring (“Integritetspolicy”) beskriver hur People Labs Nordic AB , org. nr 559069-0979, Klarabergsviadukten 63, 111 64 Stockholm, e-mail: info@mittledarskappodden.se (“People Labs Nordic AB”, “vi”), samlar in, använder, lämnar ut och lagrar dina personuppgifter. Integritetspolicyn gäller då People Labs Nordic AB ingår avtal med kund som köper tjänster av People Labs Nordic AB. Integritetspolicyn gäller även för besökare till People Labs Nordic ABs webbplatser. Vi vill med denna Integritetspolicy visa hur vi säkerställer att dina personuppgifter behandlas i enlighet med gällande personuppgiftslagstiftning. 2. Personuppgiftsansvar 2.1 People Labs Nordic AB som Personuppgiftsansvarig People Labs Nordic AB är personuppgiftsansvarig för behandling av dina personuppgifter som kund eller besökare till vår webbsida och ansvarar för att sådan behandling sker i enlighet med tillämplig lagstiftning. 2.2 People Labs Nordic AB som Personuppgiftsbiträde People Labs Nordic ABs kunder är i sin tur personuppgiftsansvariga för personuppgifter de samlar in och delger People Labs Nordic AB, vid till exempel marknadsföring via sms mot kundens målgrupp som innehåller personuppgifter (till exempel namn, telefonnummer). People Labs Nordic ABs roll blir då som Personuppgiftsbiträde till våra kunder. Detta är något som People Labs Nordic AB har tagit fram tillsammans med våra juridiska partners och är ett personuppgiftsbiträdesavtal som gäller alla kunder till oss som anlitar oss som biträde. 2.3 Kund som Personuppgiftsansvarig Om du delger personuppgifter genom att till exempel ge leverantörer inloggning till er webbplats, är det viktigt att du säkerställer att just personuppgifter inte delges åtkomst – alternativt att du skriver biträdesavtal med din leverantör. Detta är något som är viktigt främst för dig som kund att vara medveten om och du behöver som personuppgiftsansvarig då se till att du har ett biträdesavtal med instruktioner till din leverantör. 3. När behandlar vi dina personuppgifter? För att du ska kunna besöka vår webbplats och få en så bra upplevelse som möjligt, få viss information eller nyhetsbrev eller ingå avtal med oss måste vi samla in och behandla personuppgifter om dig. People Labs Nordic AB samlar in och behandlar personuppgifter om dig när du besöker vår webbplats, ingår avtal med oss, när du deltar på ett event People Labs Nordic AB anordnar eller på annat sätt har kontakt med People Labs Nordic AB. Informationen som samlas in från dig vid köp av våra tjänster eller vid begärd information om våra tjänster krävs för att du ska kunna ingå avtal med People Labs Nordic AB och för att People Labs Nordic AB ska kunna tillhandahålla sina tjänster och erbjudanden. 4. Vilka personuppgifter behandlar vi om dig? 4.1 För dig som är kund till People Labs Nordic AB De personuppgifter People Labs Nordic AB samlar in och behandlar om dig i egenskap av kund som genomför köp av våra tjänster är: Namn och identifikationsnummer (organisationsnummer) Adress Telefonnummer och e-postadress Betalningsuppgifter Kundnummer IP-adress och information om din användning av People Labs Nordic ABs webbplats 4.2 För dig som är besökare till vår webbplats De personuppgifter People Labs Nordic AB samlar in och behandlar om dig som besökare till vår webbplats är: Namn Adress Telefonnummer och e-postadress IP-adress och information om din användning av People Labs Nordic ABs webbplats Information om vilka av våra tjänster eller erbjudanden du varit intresserad av, hur du använder dig av vårt nyhetsbrev, blogg och sociala kanaler samt vilka event du anmält dig till. 5. Varför behandlar vi uppgifter om dig? 5.1 För dig som är kund till People Labs Nordic AB People Labs Nordic AB behandlar dina personuppgifter för olika ändamål. Huvudsakligen behandlar People Labs Nordic AB dina personuppgifter i syfte att: Fullgöra våra förpliktelser gentemot dig som kund, som genomförande av avtal mellan parterna, fakturering och tillhandahållande av våra tjänster och support. Möjliggöra allmän kundvård och kundservice, som för att besvara frågor och rätta felaktiga uppgifter. Lämna information och rikta marknadsföring, per post, e-post, SMS/MMS samt telefon avseende People Labs Nordic ABs och utvalda samarbetspartners tjänster. Ge dig relevant information och anpassade erbjudanden i nyhetsbrev samt på webben eller sociala kanaler. Bedöma vilka betalningsmodeller vi kan erbjuda dig, till exempel genom kreditbedömningar. Förbättra vårt kunderbjudande, till exempel utveckling av tjänster, produkter och funktioner. Uppgifterna kan även utgöra underlag för marknads- och kundanalyser, marknadsundersökningar, statistik, affärsuppföljning samt affärs- och metodutveckling relaterat till köp av tjänster. 5.2 För dig som är besökare till vår webbplats Cookies lagras kontinuerligt, så länge du har godkänt det. I annat fall lagras personuppgifter när: Du laddar ner en guide eller annan fil via ett formulär. Du startar en chat. Du anmäler dig till vårt nyhetsbrev eller önskar mer information från oss om våra tjänster. På annat sätt lämnar över personuppgifter till oss digitalt, exempelvis via kontaktformulär eller anmälan till utbildning, event och seminarium. Utöver uppräkningen ovan behandlar People Labs Nordic AB personuppgifter om besökare av vår webbplats även i syfte att: Tillhandahålla specialerbjudanden. Möjliggöra kommunikation med dig som besökare via post, e-post, telefon eller SMS/MMS. Möjliggöra personliga erbjudanden, marknadsföring och eventinbjudningar via telefon, post, e-post samt SMS/MMS. 6. De lagliga grunderna för vår behandling av dina personuppgifter People Labs Nordic AB baserar behandlingen av dina personuppgifter på ett antal lagliga grunder. Dessa beskrivs i det här avsnittet. Vi behandlar bland annat dina personuppgifter för att kunna fullgöra avtalet med dig som kund, som att kunna kontakta dig för genomgång av våra tjänster vi utför på uppdrag av dig. Gentemot dig som besökare av vår webbplats, som ditt beteende på vår hemsida, din interaktion med People Labs Nordic AB samt ditt intresse av våra erbjudanden och produkter för att kunna fullgöra vårt åtagande att tillhandahålla dig personliga erbjudanden. En del av den behandling av personuppgifter som vi utför baserar sig på en så kallad intresseavvägning. Detta gäller exempelvis den behandling vi utför för att kunna skicka erbjudanden till dig om våra tjänster samt för att göra en begränsad segmentering av kunder, till exempel baserat på totala inköpssummor. People Labs Nordic AB behandlar inte känsliga personuppgifter med stöd av en intresseavvägning och utför ingen behandling som utgör profilering med stöd av en intresseavvägning. I vissa fall kan People Labs Nordic AB ha en rättslig förpliktelse att behandla dina personuppgifter. Detta gäller till exempel för den behandling av personuppgifter som vi utför för att kunna uppfylla bokföringslagens krav. 7. Sammanställning av vår personuppgiftsbehandling För att leverera, administrera och utveckla våra tjänster samt tillhandahålla support har vi som rättslig grund fullföljande av avtal om köp (försäljningsvillkor). Här är kategorier av personuppgifter namn, telefonnummer och e-postadress. Lagringstiden gäller till två år efter att du senast varit aktiv kund till People Labs Nordic AB. För att försäkra oss om att lagkrav efterlevs, som bokföringslagen ä rPeople Labs Nordic ABs rättsliga grund rättslig förpliktelse. Kategorier av personuppgifter är namn och identifikationsnummer (organisationsnummer), adress (inklusive faktureringsadress) och kundnummer. Vi lagrar uppgifterna så länge vi är skyldiga att lagra uppgifterna enligt tillämplig lag. För att marknadsföra People Labs Nordic AB och våra samarbetspartners eller koncernbolags tjänster genom post, e-post, telefon och SMS/MMS är vår rättsliga grund intresseavvägning. Kategorier av personuppgifter är namn, telefonnummer och e-postadress.People Labs Nordic AB lagrar dessa uppgifter till två år efter att du senast varit aktiv kund till People Labs Nordic AB. För att ge dig som besökare till vår webbplats möjlighet att få anpassade erbjudanden samt möjliggöra direktmarknadsföring via post, e-post, telefon eller SMS/MMS är vår rättsliga grund intresseavvägning och samtycke. Kategorier av personuppgifter är namn, telefonnummer och e-postadress, IP-adress och information om din användning av People Labs Nordic ABs webbplats, information om hur du använder vår webb, om vilka av våra erbjudanden du varit intresserad av, vilka av våra nyhetsbrev du interagerat med och vilka av våra event du anmält dig till. People Labs Nordic AB lagrar dessa uppgifter så länge du inte själv begär att vi skall ta bort dina uppgifter och sluta kommunicera med dig. 8. Profilering People Labs Nordic AB kan behandla dina personuppgifter genom profilering av dina besök på vår webbplats. People Labs Nordic AB kan analysera information om hur du använder vår webb, om vilka av våra tjänster och erbjudanden du varit intresserad av, vilka av våra nyhetsbrev du interagerat med och vilka av våra event du anmält dig till, uppgifter om dina surfbeteende på vår webbplats för att tillhandahålla dig erbjudanden som vi tror passar dig och för att bjuda in dig till event vi tror att du skulle vilja gå på. Du kan närsomhelst invända mot behandling av personuppgifter genom profilering. Detta gör du genom att kontakta oss på privacy@mittledarskappodden.se . När People Labs Nordic AB har mottagit din anmälan kommer vi att upphöra med att behandla dina personuppgifter för detta ändamål. 9. Hur länge sparar vi uppgifter om dig? Dina personuppgifter sparas endast så länge som det finns ett behov av att spara dem för att fullgöra de ändamål som uppgifterna samlades in för i enlighet med denna Integritetspolicy. People Labs Nordic AB kan komma att spara uppgifterna längre om det behövs för att följa lagkrav eller för att bevaka People Labs Nordic ABs rättsliga intressen, till exempel om det pågår en juridisk process. People Labs Nordic AB sparar uppgifter om kunder i högst 24 månader sedan du senast varit aktiv kund till People Labs Nordic AB. People Labs Nordic AB sparar uppgifter om besökare till People Labs Nordic ABs webbplats tills du begär att få dina personuppgifter borttagna. 10. Vem lämnar vi ut personuppgifter till? People Labs Nordic AB kommer att lämna ut dina uppgifter till tredje part, som till People Labs Nordic ABs marknadsföringspartners och leverantörer vid tjänster för kreditupplysning. Tredje part som People Labs Nordic AB lämnar ut information till eller på annat sätt tillhandahåller information om en kund eller besökare till People Labs Nordic ABs webbplats får endast använda informationen i syfte att sälja och marknadsföra People Labs Nordic AB och People Labs Nordic ABs samarbetspartners tjänster och produkter eller i syfte att leverera tjänster med anknytning till People Labs Nordic ABs avtal med dig som kund eller besökare till vår webbsida. Personuppgifter kommer att lämnas ut av People Labs Nordic AB om det är nödvändigt för att följa gällande lagkrav eller krav från myndigheter, för People Labs Nordic ABs rättsliga intressen eller för att upptäcka, förebygga eller uppmärksamma bedrägerier och andra säkerhets- eller tekniska problem. People Labs Nordic AB kommer att överföra dina personuppgifter till land utanför EU/EES, om någon av People Labs Nordic ABs leverantörer eller samarbetspartners befinner sig där. Om personuppgifter överförs till något land utanför EU/EES, kommer People Labs Nordic AB vidta åtgärder för att se till att personuppgifterna fortsätter vara skyddade och även vidta de åtgärder som krävs för att på lagligt sätt överföra personuppgifter till länder utanför EU/EES. People Labs Nordic AB kommer inte att sälja dina personuppgifter till tredje part om vi inte har ditt tillstånd till det. 11. Ändring av integritetspolicy People Labs Nordic AB har rätt att ändra Integritetspolicyn och vi kommer med rimlig varsel underrätta dig när ändringar sker av Integritetspolicyn. 12. Skyddet av dina personuppgifter Vi vill att du skall kunna känna dig trygg när du lämnar dina personuppgifter till oss. Vi har tagit fram och infört säkerhetsåtgärder som behövs för att skydda dina personuppgifter mot otillbörlig åtkomst, förändring och radering. 13. Dina rättigheter People Labs Nordic AB ansvarar för att dina personuppgifter behandlas i enlighet med gällande lagstiftning. People Labs Nordic AB kommer på din begäran eller på eget initiativ att rätta, avidentifiera, radera eller komplettera uppgifter som upptäcks vara felaktiga, ofullständiga eller missvisande. Du har rätt att begära: Tillgång till dina personuppgifter. Det innebär att du har rätt att begära ett registerutdrag över den behandling som vi genomför avseende dina personuppgifter. Du har även rätt att få en kopia av de personuppgifter som behandlas. Du har rätt att kostnadsfritt erhålla ett registerutdrag från om vilka personuppgifter som finns registrerade om dig, ändamålen med behandlingen och till vilka mottagare uppgifterna har lämnats eller ska lämnas ut. Du har även rätt att i registerutdraget få information om var uppgifterna har hämtats ifrån om personuppgifterna inte har samlats in från dig, förekomsten av automatiserat beslutsfattande (inklusive profilering) samt den förutsedda period under vilken uppgifterna kommer att lagras eller kriterierna som används för att fastställa denna period. Du har vidare rätt att i registerutdraget få information om dina övriga rättigheter som anges i denna punkt. Rättelse av dina personuppgifter. Vi kommer på din begäran att så snabbt som möjligt rätta de felaktiga eller ofullständiga uppgifter vi behandlar om dig. Radering av dina personuppgifter. Det innebär att du har rätt att begära att dina personuppgifter tas bort om de inte längre är nödvändiga för det ändamål de samlades in för. Det kan dock finnas lagkrav på att vi inte omedelbart får radera dina personuppgifter i exempelvis bokförings- och skattelagstiftning. Vi kommer då att avsluta den behandling som görs för andra ändamål än att följa lagstiftningen. Begränsning av behandling. Det innebär att dina personuppgifter markeras så att de endast får behandlas för vissa avgränsade ändamål. Du kan bland annat begära begränsning när du anser att dina uppgifter är felaktiga och du har begärt rättelse. Under tiden uppgifternas korrekthet utreds kommer behandlingen av dem att begränsas. People Labs Nordic AB kommer att underrätta varje mottagare till vilken personuppgifterna har lämnats ut enligt punkten 10 ovan om eventuella rättelser eller radering av uppgifter samt begränsning av behandling av uppgifter. Du har rätt till dataportabilitet. Det innebär en rätt att under vissa förutsättningar få ut och överföra dina personuppgifter i ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format till en annan personuppgiftsansvarig. Du har rätt att invända mot personuppgiftsbehandling som utförs med stöd av en intresseavvägning. Om du invänder mot sådan behandling kommer vi enbart att fortsätta behandlingen om det finns berättigade skäl till behandlingen som väger tyngre än dina intressen. Om du inte vill att vi behandlar dina personuppgifter för direktmarknadsföring har du alltid rätt att invända mot sådan behandling genom att skicka ett mail till privacy@mittledarskappodden.se . När har vi mottagit din invändning kommer vi att upphöra med att behandla personuppgifterna för sådant marknadsföringsändamål. Du har rätt att inge eventuella klagomål angående behandling av dina personuppgifter till Datainspektionen. 14. Cookies När du besöker vår hemsida använder vi cookies. För oss på People Labs Nordic AB är det viktigt att vara helt transparenta, både i hur vi arbetar och hur vi hanterar den information som vi samlar in. Vi vill förtydliga varför vi behandlar cookies på vår webbplats, vad dina rättigheter är samt vad våra skyldigheter är gentemot dig som besökare. 1. Vad är cookies? Cookies är små textfiler som skickas till din dator via webbläsaren när du besöker en webbplats. Deras funktion är att samla information om hur en besökare använder en webbplats, ofta för att kunna erbjuda anpassat innehåll. 2. Varför använder People Labs Nordic AB cookies? Tanken bakom vår webbplats är att leverera en så bra upplevelse som möjligt för våra besökare. Vi vill kunna presentera skräddarsydda lösningar och fördjupad information, anpassade till varje person som använder hemsidan. För att vi skall kunna göra det spårar vi hur besökare klickar runt och hur man använder webbplatsen. Det gör att vi senare kan ge förslag på vidare läsning inom det specifika ämnet eller relaterade områden. Det går självklart att använda vår webbplats utan att låta oss lagra cookies. Då blir upplevelsen dock inte lika personlig och fantastisk som den är tänkt att vara. Om du vid något tillfälle lämnar din e-postadress till oss under ditt besök på webbplatsen så knyts cookien till denna. Det gör att vi, om du ger ditt medgivande till det, kan kontakta dig med förslag på fördjupad läsning inom det område du är intresserad av eller att vi ger förslag på produkter vi tror att du är intresserad av. 3. Vad använder People Labs Nordic AB cookies till? Cookies spåras med hjälp av trackers, med olika syften. I vårt fall handlar det enbart om att erbjuda besökaren en skräddarsydd upplevelse av vårt utbud. 4. Överförs information till en tredjepart? Vi använder följande trackers för att spåra och analysera cookies: Google Analytics, varaktig 2 år. Informationen i dessa cookies, inklusive IP-adressen, förs över till Google endast för att de ska kunna utföra tjänster för People Labs Nordic AB kopplade till webbplatsen. People Labs Nordic AB har ingen direkt tillgång till dessa IP-nummer. Google överför inte informationen till någon tredje part, utom i de fall där detta krävs enligt lag eller när tredje part behandlar informationen på uppdrag av Google. Se samtliga cookies från Google Analytics. Syfte: Dessa cookies hjälper oss analysera besökarnas beteende på webbplatsen för att förbättra användarupplevelsen och säkerställa webbplatsens funktionalitet. Facebook Pixel, varaktig 12 månader Informationen i dessa cookies, förs över till Facebook endast för att de kunna bygga relevanta målgrupper. People Labs Nordic AB har ingen direkt tillgång till denna användardata. Syfte: Bygga målgrupper för att anpassa kundupplevelsen https://www.facebook.com/policies/cookies/ Albacross, varaktig 12 månader Information om samtycke till Albacross behandling av personuppgifter Albacross erhåller ditt samtycke till behandling av personuppgifter på uppdrag av Albacross Nordic AB (”Albacross”). Information som samlas in från cookies som är inställda på din enhet som kvalificerar som personuppgifter behandlas av Albacross, ett företag som erbjuder ledningsidentifiering och annonsinriktade tjänster med kontor i Stockholm och Krakow. Vänligen se nedan för fullständiga kontaktuppgifter. Syftet med behandlingen av personuppgifter är att det gör det möjligt för Albacross att förbättra en tjänst som gjorts för oss och vår webbplats (t ex ”Lead Generation” -tjänst) genom att lägga till data i databasen om företag. De uppgifter som samlas in och används av Albacross för att uppnå detta syfte är information om den IP-adress från vilken du besökte vår hemsida och teknisk information som gör det möjligt för Albacross att berätta olika besökare från samma IP-adress. Albacross lagrar domänen från formulärinmatning för att korrelera IP-adressen med din arbetsgivare. För fullständig information om vår behandling av personlig information, se fullständig sekretesspolicy . 5. När lagrar People Labs Nordic AB cookies? Cookies lagras kontinuerligt, så länge du har godkänt det. Om du väljer att inte ge oss ditt samtycke för användning av cookies på vår webbplats kommer en cookie sparas på din dator i enbart syfte för att komma ihåg ditt val. 6. Dina rättigheter En del föredrar att inte använda cookies. I de flesta webbläsare kan du därför välja själv hur cookies ska hanteras. I vissa webbläsare begränsas eller raderas cookies. Därför rekommenderar vi att du granskar inställningarna för cookies och annonser . I vissa webbläsare får du mer exakt kontroll i och med att du kan ange regler för hur cookies ska hanteras på olika webbplatser. Det innebär att du kan ange att cookies endast ska tillåtas från webbplatser som du litar på. Inställningar för webbläsare: De flesta webbläsare har inställningar för att förhindra att cookies laddas ner på din dator. Om du väljer att blockera cookies kan detta samtidigt innebära att några av funktionerna i denna webbplats (och andra) inte kommer att fungera korrekt, vilket kan begränsa din upplevelse av den. Inställningarna hittar du normalt under alternativ- eller inställningsmenyerna i din webbläsare. För att välja rätt inställningar kan någon av följande länkar vara till hjälp. Du kan också använda hjälpfunktionen i din webbläsare för mer information. Cookie settings in Internet Explorer Cookie settings in Firefox Cookie settings in Chrome Inaktivera anonyma Google Analytics-cookies: Du kan installera en Google Analytics”webbläsar-plug-in” för att förhindra att webbplatsen skickar information om ditt besök till Google Analytics. Mer information om detta hittar du nedan: Google Analytics & Privacy 15. Kontaktinformation Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor om denna Integritetspolicy, behandlingen av dina personuppgifter eller om du vill begära ett registerutdrag. Vår kontaktinformation hittar du nedan. Klarabergsviadukten 63, 111 64 Stockholm privacy@mittledarskappodden.se Hjälp oss få upp en säsong 2! Jag godkänner att ni hanterar mina uppgifter enligt er . bo|3.1 3.2 6.1 6.2 6.3 6.4 8.1 8.2 9.1 9.2 9.3 10.1 10.2 10.3 10.4 10.5 11.1 13.1 13.2 13.3 13.4 13.5 13.6 13.7 13.8 pa|Brinner du för ledarskap, planering och utveckling av supply chain? Då kanske rollen som chef för vår serieplanering är din nästa utmaning! Do you want to work with the development of world-class mission-critical incident management solutions, aiming to keep People and Society safe? Som systemansvarig hos oss arbetar du med att leda och ansvara för utvalda delar inom vidmakthållande av spaningsradarsystemen PS871, PS861 och PS640. Som mjukvaruingenjör inom området flygdata och navigering kommer du tillsammans med andra att utveckla och leverera funktioner till JAS 39 Gripen, t ex information om flygplanets rörelse, position och vart det är på väg. Are you a newly graduated engineer with a desire to explore your potential within a global biopharmaceutical organisation? Our LUMINI Graduate Programme could be the perfect start to your career. It is an exciting time for Ericsson as we are establishing an Open Source Office; a dedicated organization to support open source consumption and contribution across the company! Ericsson is looking for an engaged and result orientated Head of Connected Data and Analytics, who brings a deep understanding of how to build and scale a marketing analytics function (team, rhythm, tools, insights, analytical & measurement methods) in a dynamic fast paced business. Now we are looking for a role within Product Development Unit radio Common Radio Modules Project Office to work as a project manager who is responsible for feature and function release within mainly RA Sub6, potentially also work within RA (Requirement Area) MidBand with similar scope. In your primary role of Process Manager, you will evaluate and make improvements to Radio SCM processes. We are now looking for a Strategic Product Manager (SPM) responsible for driving all aspects of 5G Network Management, to join our Product Management team. Du kommer att ingå i gruppen avtal och villkor. Gruppen stödjer och utbildar Försvarsmaktens chefer och andra HR funktioner i organisationen i avtals- och villkorsfrågor. Din huvudsakliga arbetsuppgift består i avtals- och arbetsrättslig rådgivning där avdelningen fungerar som ett centralt expertstöd. Just nu söker vi uppdragsledare El/Tele till vårt kontor i Norrköping. Norrköpingskontoret består av ca 110 medarbetare varav 6 st tillhör Systems El/Tele. Vi ser till att våra medarbetare har möjlighet att utveckla sitt sätt att arbeta genom bland annat återkommande erfarenhetsåterföring och utbildning. di|Mittledarskappodden 10 organisationer som tror på sina värderingar st|SAAB – Chef serieplanering, Karlskoga SAAB – Senior Software developers for Public Safety and Security, Göteborg SAAB – Systemansvarig Spaningsradar till Saab AB, Arboga Flygdata och navigering JAS 39 Gripen söker mjukvaruingenjörer, Linköping Astra Zeneca – LUMINI, Graduate Programme, Södertälje Ericsson – Open Source Manager, Stockholm Ericsson – Head of Connected Data & Analytics, Stockholm Ericsson – Project Manager Feature Release, Stockholm Ericsson – Radio Supply Chain Management (Process Manager), Stockholm Ericsson – Strategic Product Manager for 5G Network Management within Solution Line OSS, Stockholm FÖRSVARSMAKTEN – HR-SPECIALIST AVTAL OCH VILLKOR, STOCKHOLM SWECO, UPPDRAGSLEDARE EL/TELE NORRKÖPING, NORRKÖPING h1|Aktuella rekryteringar Alla AstraZeneca Ericsson Försvarsmakten SAAB Sweco pa|Just nu söker vi uppdragsledare El/Tele till vårt kontor i Norrköping. Norrköpingskontoret består av ca 110 medarbetare varav 6 st tillhör Systems El/Tele. Vi ser till att våra medarbetare har möjlighet att utveckla sitt sätt att arbeta genom bland annat återkommande erfarenhetsåterföring och utbildning. sm|Sweco st|Helena Hed SWECO, UPPDRAGSLEDARE EL/TELE NORRKÖPING, NORRKÖPING h2|Några aktuella rekryteringar Fler avsnitt från säsong 1 h3|Kan du prata om ledarskap inför din grupp? Hela avsnittet Sammandrag Visa alla rekryteringar pa|Brinner du för ledarskap, planering och utveckling av supply chain? Då kanske rollen som chef för vår serieplanering är din nästa utmaning! Do you want to work with the development of world-class mission-critical incident management solutions, aiming to keep People and Society safe? Som systemansvarig hos oss arbetar du med att leda och ansvara för utvalda delar inom vidmakthållande av spaningsradarsystemen PS871, PS861 och PS640. sm|SAAB st|Johan Stjernfeldt SAAB – Chef serieplanering, Karlskoga SAAB – Senior Software developers for Public Safety and Security, Göteborg SAAB – Systemansvarig Spaningsradar till Saab AB, Arboga h2|Några aktuella rekryteringar Fler avsnitt från säsong 1 h3|Kan man vara öppen med sina misstag? Hela avsnittet Sammandrag Visa alla rekryteringar pa|We are looking for Business Analysts to the Product Engineering & Requirement team, belonging to the Process & IT tools department at Range & Product Development sm|IKEA st|Karima Kinana IKEA, Business Analyst, Älmhult h2|Några aktuella rekryteringar Fler avsnitt från säsong 1 h3|Varför är uppföljning en rättighet? Hela avsnittet Sammandrag Visa alla rekryteringar pa|Brinner du för ledarskap, planering och utveckling av supply chain? Då kanske rollen som chef för vår serieplanering är din nästa utmaning! Do you want to work with the development of world-class mission-critical incident management solutions, aiming to keep People and Society safe? Som systemansvarig hos oss arbetar du med att leda och ansvara för utvalda delar inom vidmakthållande av spaningsradarsystemen PS871, PS861 och PS640. , IKEA , PwC , Atlas Copco , Sweco , Sodexo , Försvarsmakten , Ericsson , Husqvarna , SAAB , Astra Zeneca Close sm|SAAB st|Lena Hallgren SAAB – Chef serieplanering, Karlskoga SAAB – Senior Software developers for Public Safety and Security, Göteborg SAAB – Systemansvarig Spaningsradar till Saab AB, Arboga Karima Kinana Pernilla Nordström Mikael Monsell Helena Hed Camilla Ekström Patrik Berge Kristina Allgurén Patrik Jägenstedt Lena Hallgren Elisabeth Björk h2|Några aktuella rekryteringar Fler avsnitt från säsong 1 h3|Vilka gamla sanningar har du omkring dig? Varför är uppföljning en rättighet? Varför är uppföljning en rättighet? Varför våga söka ett chefsjobb fast du inte känner dig helt redo? Varför våga söka ett chefsjobb fast du inte känner dig helt redo? Varför är 45 minuter med Mikael så effektivt? Vad är ”45min med Mikael”? Kan du prata om ledarskap inför din grupp? Kan du prata om ledarskap inför din grupp? Varför måste man våga vara dålig? Varför måste man våga vara ’dålig’? Varför är millennials bättre soldater? Varför är millennials bättre soldater? Vad innebär det att lämna över 'HUR' till gruppen? Vad innebär det att lämna över ’HUR’ till gruppen? Vad är en shotgun-day? Vad är en shotgun-day? Vilka gamla sanningar har du omkring dig? Vilka gamla sanningar har du omkring dig? Kan man vara introvert och chef? Kan man vara introvert och chef? Mer inkluderande arbetsplatser genom bra ledarskap Hela avsnittet Sammandrag Visa alla rekryteringar Lyssna på avsnitt Lyssna på intro Lyssna på avsnitt Lyssna på intro Lyssna på avsnitt Lyssna på intro Lyssna på avsnitt Lyssna på intro Lyssna på avsnitt Lyssna på intro Lyssna på avsnitt Lyssna på intro Lyssna på avsnitt Lyssna på intro Lyssna på avsnitt Lyssna på intro Lyssna på avsnitt Lyssna på intro Lyssna på avsnitt Lyssna på intro pa| sm|PwC st|Pernilla Nordström h2|Några aktuella rekryteringar Fler avsnitt från säsong 1 h3|Varför våga söka ett chefsjobb fast du inte känner dig helt redo? Hela avsnittet Sammandrag Visa alla rekryteringar pa| sm|Sodexo st|Camilla Ekström h2|Några aktuella rekryteringar Fler avsnitt från säsong 1 h3|Varför måste man våga vara dålig? Hela avsnittet Sammandrag Visa alla rekryteringar pa|You will be a member of one of our Agile engineering teams developing new and enhanced functionality in our command control communication platform – SAFE Tasks will include: To thrive in this role, you are a self-motivated person with great communication skills. You are used to efficiently collaborating with team members as well as other stakeholders. We believe that you are structured and have a confident mindset enabling you to adapt to circumstances. You enjoy learning new things and to share your knowledge to make your colleagues grow. You want to deliver customer value and take pride in delivering fully functional software. Required skills: Desired skills: This position requires that you will be approved in a security screening in accordance with the Swedish Protective Security Act You will collaborate with experienced engineers and professionals in an environment that fosters career development and personal growth. You will be part of the Public Safety and Security (PSS) unit who develop incident management systems for Police, Public transportations, Airports and alarm centers among others. PSS is part of the Business Area Industrial Product and Services. Kindly observe that this is an ongoing recruitment process and that the position might be filled before the closing date of the advertisement. di|Mittledarskappodden 10 organisationer som tror på sina värderingar li|Evolve and maintain our core system so it can meet customers future need of capabilities Collaborate in a team with highly skilled developers & testers Collaborate around architectural decisions Bachelor degree in systems science, computer science, or another SW development related field Minimum five years of relevant experience Excellent communication skills in English, verbal and written Experience with complex software systems Good social skills, and desire to work in teams Experience in working within the AGILE software development methodology Documented experience from working with .NET, C # and SQL Server technologies Documented experience from working with cloud (for ex. Azure) environment Experience in optimizing SQL performance in native and cloud environment. Experience of SQL profiling and optimizations. Experience in scaling & tuning SW applications in native and cloud environment. Experience in working with Kubernetes and Docker. Experience of SIP telephony Experience of managing issues between development and IT operations. We believe that you have a genuine interest in solving SW problems with a creative mindset st|SÖK JOBBET HÄR h1|SAAB – Senior Software developers for Public Safety and Security, Göteborg h2|Project navigation h3|Your role Your profile What you will be a part of Mer inkluderande arbetsplatser genom bra ledarskap Previous Previous project: SAAB – Systemansvarig Spaningsradar till Saab AB, Arboga Next Next project: SAAB – Chef serieplanering, Karlskoga pa|We are looking for an experienced software developer to one of our core future initiatives – cloud services! sm|Atlas Copco st|Mikael Monsell Atlas Copco – Software Developer, Microsoft Azure PaaS technology stack, Stockholm h2|Några aktuella rekryteringar Fler avsnitt från säsong 1 h3|Varför är 45 minuter med Mikael så effektivt? Hela avsnittet Sammandrag Visa alla rekryteringar pa|It is an exciting time for Ericsson as we are establishing an Open Source Office; a dedicated organization to support open source consumption and contribution across the company! Ericsson is looking for an engaged and result orientated Head of Connected Data and Analytics, who brings a deep understanding of how to build and scale a marketing analytics function (team, rhythm, tools, insights, analytical & measurement methods) in a dynamic fast paced business. Now we are looking for a role within Product Development Unit radio Common Radio Modules Project Office to work as a project manager who is responsible for feature and function release within mainly RA Sub6, potentially also work within RA (Requirement Area) MidBand with similar scope. sm|Ericsson st|Kristina Allgurén Ericsson – Open Source Manager, Stockholm Ericsson – Head of Connected Data & Analytics, Stockholm Ericsson – Project Manager Feature Release, Stockholm h2|Några aktuella rekryteringar Fler avsnitt från säsong 1 h3|Vad innebär det att lämna över 'HUR' till gruppen? Hela avsnittet Sammandrag Visa alla rekryteringar pa| sm|Husqvarna st|Patrik Jägenstedt h2|Några aktuella rekryteringar Fler avsnitt från säsong 1 h3|Vad är en shotgun-day? Hela avsnittet Sammandrag Visa alla rekryteringar pa|Du kommer att ingå i gruppen avtal och villkor. Gruppen stödjer och utbildar Försvarsmaktens chefer och andra HR funktioner i organisationen i avtals- och villkorsfrågor. Din huvudsakliga arbetsuppgift består i avtals- och arbetsrättslig rådgivning där avdelningen fungerar som ett centralt expertstöd. sm|Försvarsmakten st|Patrik Berge FÖRSVARSMAKTEN – HR-SPECIALIST AVTAL OCH VILLKOR, STOCKHOLM h2|Några aktuella rekryteringar Fler avsnitt från säsong 1 h3|Varför är millennials bättre soldater? Hela avsnittet Sammandrag Visa alla rekryteringar pa|Are you a newly graduated engineer with a desire to explore your potential within a global biopharmaceutical organisation? Our LUMINI Graduate Programme could be the perfect start to your career. sm|Astra Zeneca st|Elisabeth Björk Astra Zeneca – LUMINI, Graduate Programme, Södertälje h2|Några aktuella rekryteringar Fler avsnitt från säsong 1 h3|Kan man vara introvert och chef? Hela avsnittet Sammandrag Visa alla rekryteringar pa|IKEA of Sweden, or IoS, is responsible for developing the IKEA range and making it available to stores and customers all over the world. IoS is leading business development at IKEA and the core IKEA matrices Range, Supplying, Technical and Commercial. At IKEA of Sweden you will work in a company with endless opportunities to develop in different operational areas and countries. Range & Product Development is a part of IKEA of Sweden the Product Engineering & Requirement team secure relevant solutions for IKEA Range & Supply – today and tomorrow. Our goal is to connect business and people with information technology. The future is near, join us and make it perfect Do you have good communication skills, verbally and in writing? Would you like to be part of the team working with solutions in the core of IKEA? If this is you, continue reading and reflect in your application how you, with your experience, knowledge, motivation and capabilities will contribute as a driven Business Analyst. In the Product Engineering & Requirements team we work with a number of different solutions used to develop and maintain our products, including engineering, documentation, legal requirements etc. The team consists of several Solution Owners, Business Analysts and Solution Architects working together developing user friendly business solutions. As a Business Analyst you will mainly work with following: To be successful in this role you need to have: Process & IT tools department at Range & Product Development manage and develop around 40 IT solutions, supporting users globally in the following areas: Product Development Range Management Product Information to our customers Product Documentation to our suppliers Compliance reporting Sustainability performance Sales Collaboration We manages the portfolio of all initiatives with an IT component and lead and develop current and new solutions connected to the product development process. This is done in projects, major enhancements initiatives or in a continuous improvements work. We work in an agile way in close co-operation with our external IT Supplier. We also support users with communication, learning and subject matter expertise. We work in an international environment which could lead to some travelling but primary location for this assignment is Älmhult. Sounds interesting? Submit your application as soon as possible however not later than 21st February 2020. Please note that we will be interviewing continuously, which means that we may close the application process earlier than stated if we find the right candidate. If you have any questions regarding the position, please contact Magnus Wetterholt, Solution Team Leader, at magnus.wetterholt@inter.ikea.com . For information about the recruitment process, please contact Recruitment Specialist, Jonas Levin at We look forward to receive your application, in English di|Mittledarskappodden 10 organisationer som tror på sina värderingar li|Full-time Requirements Management, User Experience Design and Solution Evaluation Elicit, challenge and document improvement areas and user needs and transform those into a user experience design that gives value to business and users. This is done through capturing functional and non-functional requirements, test scenarios, acceptance criteria, user stories etc. Facilitate the identification and elaboration of feasible business solutions for process, organization and service with business modelling while managing expectations among the stakeholders. Validate compliance of business requirements through the Service Validation/Test & Configuration Management processes execution by the IT Suppliers, review test results, follow-up and steer on defined test Contribute to the creation of solution documentation in co-operation with process/business teams and IT Suppliers. Contribute to the creation of the ‘learning offer’ for the solution including training materials and delivery of training. Experience in business analysis, requirements engineering process and user experience research, design and testing. Experience working with product compliance managementGood at facilitating, planning and managing workshops and activities. Good at identify, analyse and ideate solution ideas beyond the initial thoughts.Good understanding of project and software lifecycle management. Steering according to processes and methods for developing, integrating and building user friendly IT solutions. Have good understanding of working in agile environments. st|Are you passionate about people and information technology? We are looking for Business Analysts to the Product Engineering & Requirement team, belonging to the Process & IT tools department at Range & Product Development SÖK JOBBET HÄR h1|IKEA, Business Analyst, Älmhult Business Analyst h2|Company Description Job Description Qualifications Additional Information Project navigation Älmhult, Sweden Previous Previous project: Atlas Copco – Software Developer, Microsoft Azure PaaS technology stack, Stockholm Next Next project: SWECO, UPPDRAGSLEDARE EL/TELE NORRKÖPING, NORRKÖPING pa|Feb 24, 2021 Ericsson As the tech firm that created the mobile world, and with more than 54,000 patents to our name, we’ve made it our business to make a mark. When joining our team at Ericsson you are empowered to learn, lead and perform at your best, shaping the future of technology. This is a place where you’re welcomed as your own perfectly unique self, and celebrated for the skills, talent, and perspective you bring to the team. Are you in? Come, and be where it begins. Business Area Networks: where 5G was born! We’re a global team of approx. 30,000 in 93 countries, with 126 nationalities represented. About half of us work in R&D, approx. 6,000 in Group Supply and 5,000 in Service Area Networks. Together we create future-proof, scalable network architectures in an industry that is constantly on the move. Now we are looking for a role within Product Development Unit radio Common Radio Modules Project Office to work as a project manager who is responsible for feature and function release within mainly RA Sub6, potentially also work within RA (Requirement Area) MidBand with similar scope. Here at Ericsson, our culture is built on over a century of courageous decisions. With us, you will no longer be dreaming of what the future holds – you will be redefining it. You won’t develop for the status quo, but will build what replaces it. Joining us is a way to move your career in any direction you want; with hundreds of career opportunities in locations all over the world, in a place where co-creation and collaboration are embedded into the walls. You will find yourself in a speak-up environment where empathy and humanness serve as cornerstones for how we work, and where work-life balance is a priority. Welcome to an inclusive, global company where your opportunity to make an impact is endless. To prepare yourself for next steps, please explore here: https://www.ericsson.com/en/careers/job-opportunities/hiring-process If you feel that you share the same values with us, we are happy to see your application in English! Location: Stockholm, Sweden. Please enclose your CV in English. Last application date: 10.03.2021. You will be reporting to Head of Project Office CRM at Business Area Networks. Due to the GDPR we cannot accept applications sent to email please apply with your CV and cover letter through the system. In case of questions please contact the recruiter: Anastasiia Moriarti at anastasiia.moriarti@ericsson.com. Do you believe that an organization fostering an environment of cooperation and collaboration to execute with speed creates better business value? Do you value a culture of humanness, where fact based decisions are important and our people are encouraged to speak up? Do you believe that diverse, inclusive teams drive performance and innovation? At Ericsson, we do. We provide equal employment opportunities without regard to race, color, gender, sexual orientation, transgender status, gender identity and/or expression, marital status, pregnancy, parental status, religion, political opinion, nationality, ethnic background, social origin, social status, indigenous status, disability, age, union membership or employee representation and any other characteristic protected by local law or Primary country and city: Sweden (SE) || || Stockholm || R&D Req ID: 520462 di|Mittledarskappodden 10 organisationer som tror på sina värderingar li|Drive for radio related feature release with functions covering radio SW, system, integration and verification &certification within PDU radio, Lead project team to manage project scope, resources and schedule as agreed, make sure the release can happen on time to meet customer need Work with both radio domain and RAN SW functions, for example BB, CAT and E2E release within RA sub6, with across site cooperation as well Secure delivery quality with project team Keep regular communication with key stakeholders on project status, to make sure project needs are achieved in a timely manner Drive project on efficiency improvement and new ways of working Bachelor’s degree in related field At least 6 years of working experience Radio and RAN SW project release and project management experience Planning and Organizing skills Lean, Agile & Flow Knowledge and Skills Coaching and Mentoring Skills E2E Product Development Knowledge Attitude that is comfortable delivering results while meeting customer expectations st|Posted date: Location: Company: Our Outstanding Opportunity You will To be successful in the role you must have What´s in it for you? What happens once you apply? Curious to know more about the life at Ericsson? Meet some of your future colleagues and watch our People film. h1|Ericsson – Project Manager Feature Release, Stockholm Project Manager Feature Release h2|Project navigation Stockholm, AB, SE SÖK JOBBET HÄR Previous Previous project: Ericsson – Radio Supply Chain Management (Process Manager), Stockholm Next Next project: Ericsson – Head of Connected Data & Analytics, Stockholm pa|Brinner du för ledarskap, planering och utveckling av supply chain? Då kanske rollen som chef för vår serieplanering är din nästa utmaning! Vi står inför fortsatta utmaningar att möta framtiden med stabila processer, produkter, digitalisering, krav på effektivisering och lönsamhet. Vi söker därför en engagerad och driven medarbetare till produktionens ledningsgrupp som tillsammans med övriga tar ytterligare steg i processen att säkra våra åtaganden och vårt resultat. I rollen ingår ansvar för hela planeringen av flödet på seriegodkända produkter samt att utveckla produktionssystemet mot nya och stabilare arbetssätt. I rollen ingår också personalansvar för ca 20 medarbetare arbetande i olika roller. Ett nära samarbete med inköp, vårt projektkontor och affärsenhet Ground Combat är en nyckel för att vi tillsammans ska lyckas. Ditt huvudsakliga ansvar är att: Funktionen är under skapande/utveckling. Att leda och coacha funktionens medarbetare för att skapa ett gott arbetsklimat både inom funktionen och i samtliga gränssnitt till befintliga organisationsgrenar är centralt. Som person är du trygg och stabil med god självinsikt. Du drivs av att förändra, förbättra och implementera nya metoder och arbetssätt. Du har goda ledaregenskaper och förväntas vara en tydlig kommunikatör. Du är van att ställa krav samtidigt som du är lyhörd för andras åsikter och idéer. Dina kunskaper och erfarenheter: Meriterande kunskaper och erfarenheter: Denna tjänst kräver att du godkänns i en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Saab Dynamics, ett affärsområde inom Saab, erbjuder understödsvapen, missiler, torpeder, sensorer, obemannade undervattensfarkoster, kamouflagesystem och träningssystem för försvarsmarknaden. Produktportföljen innefattar även produkter för den civila säkerhetsmarknaden såsom fjärrstyrda undervattensfarkoster till oljeindustrin och kärnkraftverk. Enhet Produktion består i dag av ca 600 medarbetare med verksamhet på orterna Karlskoga, Linköping och Motala. Vi har en bred kompetens i de produkter och tjänster vi levererar. Du kommer bli en del av Produktionsenhetens ledningsgrupp men också ha ett stort inflytande inom inköp och Affärsenhet Ground Combat. Placeringsort för denna tjänst är Karlskoga. Medarbetare inom avdelningen kommer också vara placerade i Karlskoga. di|Mittledarskappodden 10 organisationer som tror på sina värderingar li|Säkra stabilt flöde genom vår supply chain. Från våra underleverantörer genom vår egen produktion till slutprodukt. Identifiera och initiera förbättringsaktiviteter i syfte att stabilisera och förbättra produktionssystemet. Vara en aktiv del i arbetet att definiera handlingsplaner för att möta framtida utmaningar. Strukturera och förbättra planeringsprocesserna för materialförsörjning och interna tillverkningsprocesser samt att utveckla arbetssätt i vårt affärssystem (IFS). Högskole- eller civilingenjörsutbildning med relevant inriktning Några års ledarerfarenhet Goda kunskaper i svenska och engelska både skriftligt och muntligt Erfarenhet av volymproduktion Goda kunskaper i företagsledning och företagsekonomi och hur det omsätts till styrning och ledning i ett producerande företag. Kunskaper i IFS Erfarenhet av inköp Erfarenhet ifrån affärsområdet Dynamics st|SÖK JOBBET HÄR h1|SAAB – Chef serieplanering, Karlskoga h2|Project navigation h3|Din framtida utmaning Den du är idag Vad du blir en del av Mer inkluderande arbetsplatser genom bra ledarskap Previous Previous project: SAAB – Senior Software developers for Public Safety and Security, Göteborg pa|Mar 1, 2021 Ericsson As the tech firm that created the mobile world, and with more than 54,000 patents to our name, we’ve made it our business to make a mark. When joining our team at Ericsson you are empowered to learn, lead and perform at your best, shaping the future of technology. This is a place where you’re welcomed as your own perfectly unique self, and celebrated for the skills, talent, and perspective you bring to the team. Are you in? Come, and be where it begins. It is an exciting time for Ericsson as we are establishing an Open Source Office; a dedicated organization to support open source consumption and contribution across the company! Our aim is to become a center of excellence for tracking and understanding Ericsson’s use of and engagement in this field! The Open Source Office will be located in the Implementation Components Unit, which is part of the Standard and Industry Initiatives organization at Group Function Technology. It will consist of open source managers covering the following areas: IPR protection, policies and procedures, compliance, risk assessment, training and internal communications, Mergers & Acquisitions (M&A) due diligence, strategy, external liaison, and leadership and culture. While each open source manager will be focusing on one (or a few) of the areas above, all of them will be expected to have a general understanding of all (or most) of them. The position can be based either in Europe (Sweden preferably) or in North America and will report to the Head of Implementation Components. The selection and interview process is ongoing, so send your application as soon as it is ready. If you have specific questions you are welcome to email recruiter Karolina Grad at karolina.grad@ericsson.com Last day to apply is the 15th of March, 2021. We welcome the opportunity to meet you! Kindly note that we cannot process applications sent via email. Curious to know more about the life at Ericsson? Meet some of your future colleagues and watch our People film. Here at Ericsson, our culture is built on over a century of courageous decisions. With us, you will no longer be dreaming of what the future holds – you will be redefining it. You won’t develop for the status quo, but will build what replaces it. Joining us is a way to move your career in any direction you want; with hundreds of career opportunities in locations all over the world, in a place where co-creation and collaboration are embedded into the walls. You will find yourself in a speak-up environment where empathy and humanness serve as cornerstones for how we work, and where work-life balance is a priority. Welcome to an inclusive, global company where your opportunity to make an impact is endless. To prepare yourself for next steps, please explore here: https://www.ericsson.com/en/careers/job-opportunities/hiring-process Do you believe that an organization fostering an environment of cooperation and collaboration to execute with speed creates better business value? Do you value a culture of humanness, where fact based decisions are important and our people are encouraged to speak up? Do you believe that diverse, inclusive teams drive performance and innovation? At Ericsson, we do. We provide equal employment opportunities without regard to race, color, gender, sexual orientation, transgender status, gender identity and/or expression, marital status, pregnancy, parental status, religion, political opinion, nationality, ethnic background, social origin, social status, indigenous status, disability, age, union membership or employee representation and any other characteristic protected by local law or Primary country and city: Sweden (SE) || || Stockholm || ProdMgt di|Mittledarskappodden 10 organisationer som tror på sina värderingar li|Work closely with our Business and Development Units on defining and driving open source strategies Cooperate with external partners as needed Define, maintain and update strategies, policies, and procedures Develop training materials and provide training across the organization Analyze the effect of M&A activities and engagements in open source communities on Ericsson’s intellectual property Provide mentorship on open source in general as well as on specific topics such as compliance and risk assessment A University degree (MSc or BSc) or equivalent 10+years of experience in the ICT industry Proven track record in open source, including: compliance and legal aspects, IPR and licensing, the business mechanics of open source, technologies made available via open source, software management or open source community experience Outstanding communication skills and capability to build networks Proficiency in English, both written and spoken st|Posted date: Location: Company: Our Exciting Opportunity You will To be successful in the role you must have Application in English What´s in it for you? What happens once you apply? SÖK JOBBET HÄR h1|Ericsson – Open Source Manager, Stockholm Open Source Manager h2|Project navigation Stockholm, AB, SE Previous Previous project: Ericsson – Head of Connected Data & Analytics, Stockholm Next Next project: Astra Zeneca – LUMINI, Graduate Programme, Södertälje pa|Avdelningen Sensor Services är specialiserad på att ge support och underhålla markbaserade radarsystem såsom spaningsradar, landningsradar och väderradar. Vi arbetar också med driftsupport, tekniskt stöd och underhåll av Försvarsmaktens Optiska och Elektro-Optiska spaningssystem och arbetet sker i en nära dialog och samarbete med kunderna. Avdelningen består idag av ett 40-tal medarbetare lokaliserade i Arboga Som systemansvarig hos oss arbetar du med att leda och ansvara för utvalda delar inom vidmakthållande av spaningsradarsystemen PS871, PS861 och PS640. Du kommer med stöd av nuvarande tekniker ansvara för planering, resurssäkring och genomförande av de åtaganden som uppkommer. Arbetet sker i nära samarbete med våra kunder och underleverantörer. Resor förekommer, dock mest inom Sverige Placeringsort Arboga Vi söker dig som sätter kunden i fokus och har ett lösningsinriktat förhållningssätt. Det är viktigt för oss att du har ett accepterande förhållningssätt till andra människor oavsett vem du möter. Respekt och värdighet bör vara ledord för dig i alla sammanhang. Änvidare är du tekniskt intresserad, noggrann och strukturerad och tycker om att styra och leda en grupp mot gemensamma resultat. Meriterande Denna tjänst kräver att du godkänns I en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas redan under annonseringstiden. , ett affärsområde inom Saab, levererar ett brett utbud av tjänster och integrerade supportlösningar till kunder inom försvar och på kommersiell marknad för kostnadseffektiv support av system och plattformar under hela livscykeln. Inom affärsenheten Communication & Tactical Solutions (CTS) brinner vi för att göra bra affärer. Våra chefer och ledare kan kombinera ett utpräglat affärsmannaskap med ett gott ledarskap för uthållig och långsiktig framgång. Kommunikation och samarbete är viktiga ledord i vår kultur. Vi har en spännande utveckling framför oss, med en klar tillväxtstrategi för hela affärsenheten. Affärsenheten CTS har som ambition att utveckla de ingående verksamheterna och skapa tillväxt, framförallt genom att anpassa våra erbjudanden till en internationell och nationell marknad. Vi erbjuder våra tjänster till både militära och civila kunder och har i dagsläget verksamhet i Sverige, huvudsakligen i Arboga, Linköping, Växjö, Halmstad, Karlskrona och Östersund samt i Sönderborg, Danmark. di|Mittledarskappodden 10 organisationer som tror på sina värderingar li|Radarkunskap Planerings- och projektledarskapserfarenhet Matlab erfarenhet h1|SAAB – Systemansvarig Spaningsradar till Saab AB, Arboga h2|Project navigation h3|Din Roll Din Profil Vad du blir en del av Mer inkluderande arbetsplatser genom bra ledarskap SÖK JOBBET HÄR Previous Previous project: SAAB – Flygdata och navigering JAS 39 Gripen söker mjukvaruingenjörer, Linköping Next Next project: SAAB – Senior Software developers for Public Safety and Security, Göteborg pa|Mar 1, 2021 Ericsson As the tech firm that created the mobile world, and with more than 54,000 patents to our name, we’ve made it our business to make a mark. When joining our team at Ericsson you are empowered to learn, lead and perform at your best, shaping the future of technology. This is a place where you’re welcomed as your own perfectly unique self, and celebrated for the skills, talent, and perspective you bring to the team. Are you in? Come, and be where it begins. In your primary role of Process Manager, you will evaluate and make improvements to Radio SCM processes. You will ensure the efficiency of business operations, build and implement changes or improvements as needed. An important task would also be to generate documentation of existing processes and improvements, forecast expected results of process changes, analyze implemented changes and making further adjustments to the workflow, schedules or other processes as required. In order to keep up to date with the Supply Planner aspect of the role, you would also be tasked with the creation of optimized supply plan each month for some Radio products. For that you would be enabling the dimensioning of resources to fulfill targets of lead time, delivery precision, cost, and capital under the process which you would own and improve in primary role. Due to the criticality of the role you would report directly to Head of Radio SCM and present your findings and suggested improvements to incorporate change together with Radio SCM LT. Here at Ericsson, our culture is built on over a century of courageous decisions. With us, you will no longer be dreaming of what the future holds – you will be redefining it. You won’t develop for the status quo, but will build what replaces it. Joining us is a way to move your career in any direction you want; with hundreds of career opportunities in locations all over the world, in a place where co-creation and collaboration are embedded into the walls. You will find yourself in a speak-up environment where empathy and humanness serve as cornerstones for how we work, and where work-life balance is a priority. Welcome to an inclusive, global company where your chance to create an impact is endless. To prepare yourself for next steps, please explore here: https://www.ericsson.com/en/careers/job-opportunities/hiring-process Last day to apply March 15, 2021. We look forward to receiving your application in English. Please note we cannot accept applications via email. Primary location for this role: Kista, Stockholm. For specific questions please contact hiring manager Kirill Viazmenskii at or recruiter Mirosław Coś at We welcome the opportunity to meet you! Do you believe that an organization fostering an environment of cooperation and collaboration to execute with speed creates better business value? Do you value a culture of humanness, where fact based decisions are important and our people are encouraged to speak up? Do you believe that diverse, inclusive teams drive performance and innovation? At Ericsson, we do. We provide equal employment opportunities without regard to race, color, gender, sexual orientation, transgender status, gender identity and/or expression, marital status, pregnancy, parental status, religion, political opinion, nationality, ethnic background, social origin, social status, indigenous status, disability, age, union membership or employee representation and any other characteristic protected by local law or Primary country and city: Sweden (SE) || || Stockholm || Supply&Log di|Mittledarskappodden 10 organisationer som tror på sina värderingar li|Host Radio SCM related process area and contribute to process community Drive integrated business planning and deploy in Radio SCM Review forecast/planning cycle and supply chain E2E to identify and address areas of improvements Based on strategic priorities, initiate improvements in the plan process Join Plan process community and collaborate with Plan process owner as a driver Super user for Plan process and Radio SCM area as consultant Coordinate process documentation work with other process area drivers Develop competence plan in process area and train partners in forecast and planning related topics Drive strategic projects or programs internally and externally University degree in Engineering / Business or equal work experience. Statistical knowledge At least 5 years of experience Domain experience: Supply Chain Planning and Process Management Experience from supply, logistics and/or production Good knowledge in mathematical and statistical analysis. Supply Chain & Supply Process experience in Telecom/High-tech industry Interest in continuous improvements within the value chain and our ongoing development projects Confidence and ability to work independently, but with a lot of interactions Competence to influence across organizations, effectively leading change, originating ideas, gaining commitment Proficiency in English, both written and spoken st|Posted date: Location: Company: Our Exciting Opportunity You will To be successful in the role you have What´s in it for you? What happens once you apply? Application: Curious to know more about the life at Ericsson? Meet some of your future colleagues and watch our People film. SÖK JOBBET HÄR h1|Ericsson – Radio Supply Chain Management (Process Manager), Stockholm Radio Supply Chain Management (Process Manager) h2|Additional Requirements Project navigation Stockholm, AB, SE Previous Previous project: Ericsson – Strategic Product Manager for 5G, Stockholm Next Next project: Ericsson – Project Manager Feature Release, Stockholm pa|As the tech firm that created the mobile world, and with more than 54,000 patents to our name, we’ve made it our business to make a mark. When joining our team at Ericsson you are empowered to learn, lead and perform at your best, shaping the future of technology. This is a place where you’re welcomed as your own perfectly unique self, and celebrated for the skills, talent, and perspective you bring to the team. Are you in? Come, and be where it begins. Ericsson is looking for an engaged and result orientated Head of Connected Data and Analytics, who brings a deep understanding of how to build and scale a marketing analytics function (team, rhythm, tools, insights, analytical & measurement methods) in a dynamic fast paced business. The Head of Connected Data and Analytics is responsible to build a well-designed marketing analytics strategy with the goal to make smarter and more informed business decisions and improve overall business outcome. The Marketing & Communications Excellence and Common Services unit enables marketing and corporate relations (M&C) globally to be successful by providing a stable backbone of specialized expertise. In addition to marketing data & analytics, we focus on marketing operations, strategy & marketing intelligence, and digital marketing development. This role requires close partnership within Ericsson across M&C in Group Functions, Business Areas and Market Areas, as well as with Digital Transformation, Global Data Enablement Office, Group Analytics, Automation & AI, and Group Legal. It is an outstanding opportunity to be a part of our journey, advance our analytical efforts & generate relevant insights to enable high impact execution across channels! Take the challenge and join our team! It is a full-time position, location is flexible, role will report to the VP and Head of M&C Excellence and Common Services and be a member of the leadership team. Here at Ericsson, our culture is built on over a century of courageous decisions. With us, you will no longer be dreaming of what the future holds – you will be redefining it. You won’t develop for the status quo, but will build what replaces it. Joining us is a way to move your career in any direction you want; with hundreds of career opportunities in locations all over the world, in a place where co-creation and collaboration are embedded into the walls. You will find yourself in a speak-up environment where empathy and humanness serve as cornerstones for how we work, and where work-life balance is a priority. Welcome to an inclusive, global company where your opportunity to make an impact is endless. To prepare yourself for next steps, please explore here: You are very welcome with your application in English. The selection process will start in parallel to the job posting period, please do not wait with submitting your application. Kindly note that we cannot process applications sent via email. If you have any specific questions about this role, please contact recruiter Nina Juthage, nina.juthage@ericsson.com Location for this role: Stockholm/Flexible Last day to apply: 5th of March 2021 Curious to know more about the life at Ericsson? Meet some of your future colleagues and watch our People film. Do you believe that an organization fostering an environment of cooperation and collaboration to execute with speed creates better business value? Do you value a culture of humanness, where fact based decisions are important and our people are encouraged to speak up? Do you believe that diverse, inclusive teams drive performance and innovation? At Ericsson, we do. We provide equal employment opportunities without regard to race, color, gender, sexual orientation, transgender status, gender identity and/or expression, marital status, pregnancy, parental status, religion, political opinion, nationality, ethnic background, social origin, social status, indigenous status, disability, age, union membership or employee representation and any other characteristic protected by local law or Primary country and city: Sweden (SE) || || Stockholm || SalesStratMkt&ComMgt di|Mittledarskappodden 10 organisationer som tror på sina värderingar li|Set the strategic direction to advance marketing analytics and future capabilities to build a competitive advantage for Ericsson Head a Center of Excellence of data and analytics specialists on their evolution, from data management perfection and optimization towards mastering more sophisticated analytics Evolve the data architecture and data management across full MarTech stack, including Customer Relationship Management (CRM), and contact management (global contact database) Develop and maintain digital marketing analytics capabilities Define with executive stakeholders the most important Key Performance Indicators to track, measure and report Establish adoption for full value of data, analytics, and insights Work to be built on business needs and use cases to uncover where analytics can drive business value, and support marketing and communications activities the most Work strategically as well as operational Support team members in ongoing analyses and lead projects involving cross-team collaboration Proactively propose innovative analytical solutions to derive impactful marketing insights Define needs for integration in the MarTech tool stack in close collaboration with the Digital Marketing Development team 10+ years’ experience from Digital marketing, and Advanced analytics within marketing Bachelor’s degree in Business Administration, Science, a quantitative field (Masters preferred) or equivalent qualification Experience as a senior leader with proven success in global roles working in a matrix organization The ability to encourage and lead high-performing teams efficiently Highly skilled at turning data & analytics into relevant impactful insights Advanced knowledge of modern data science tools and models Hands-on experience from marketing analytics and full suite of platforms Deep knowledge of SoMe, media, web, search, customer analytics & profiling, and marketing automation Courage to influence across organizations, efficiently leading change, originating ideas, and proven success in building influential networks Critical thinking and enjoy problem-solving Excellent project leadership skills and experience in leading cross-functional teams, including agencies To be an effective communicator, who interacts with clarity and purpose, and who has experience interacting at all levels of the organization Excellent written and verbal communication skills including delivering presentations The ability and the will, of being a great team-player Experience of medium and large-scale business to business marketing (preferable) Exposure to the technology, Information and Communication Technology (ICT), and telecoms sectors will be an advantage st|Our Exciting Opportunity You will We look for Additional qualifications: What’s in it for you? What happens once you apply? Application Process SÖK JOBBET HÄR h1|Ericsson – Head of Connected Data & Analytics, Stockholm h2|Project navigation Head of Connected Data & Analytics Posted date: Feb 26, 2021 Location: Stockholm, AB, SE Previous Previous project: Ericsson – Project Manager Feature Release, Stockholm Next Next project: Ericsson – Open Source Manager, Stockholm pa|Som mjukvaruingenjör inom området flygdata och navigering kommer du tillsammans med andra att utveckla och leverera funktioner till JAS 39 Gripen, t ex information om flygplanets rörelse, position och vart det är på väg. Du kommer att ingå i ett team som arbetar med både system- och mjukvaruutveckling. Ditt fokus kommer framförallt att ligga på mjukvara och det finns goda möjligheter att få ledande roller inom mjukvaruutveckling. Rollen är mångsidig och erbjuder stor möjlighet att bredda och fördjupa sig i teknikområdet. I ditt arbete har du många kontaktytor mot flygplanets andra delsystem och teknikområden samt kontakter med internationellaunderleverantörer och kunder. Några exempel på arbetsuppgifter kan vara: Denna tjänst kräver att du godkänns i en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Aeronautics, ett affärsområde inom Saab, erbjuder flygrelaterade delsystem, obemannade flygsystem, flygplansstruktur och service till försvarskunder och civil flygindustri över hela världen. Aeronautics ansvarar också för utveckling, produktion, marknadsföring, försäljning och support av Gripensystemet. Du kommer bli en del av ett härligt team med blandade åldrar, män och kvinnor som tycker om att ha kul på jobbet Observera att du kan ansöka på antingen svenska eller engelska. Sista ansönkningsdag är 2021-01-31. di|Mittledarskappodden 10 organisationer som tror på sina värderingar li|Design och implementation av mjukvara Kravdefinition Test och verifiering från applikationsnivå upp till systemnivå i simulatorer Säkerställande av krav- och processuppfyllnad för kod och dokumentation Erfarenhet och ett genuint intresse av programmering och test Relevant teknisk utbildning Känsla för ordning och reda, vilket behövs då arbetet till stor del består av flygkritiska system Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av C ++ God skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på svenska och engelska Samarbets- och initiativförmåga st|SÖK JOBBET HÄR h1|SAAB – Flygdata och navigering JAS 39 Gripen söker mjukvaruingenjörer, Linköping h2|Välkommen med din ansökan! Project navigation Previous Previous project: Astra Zeneca – LUMINI, Graduate Programme, Södertälje Next Next project: SAAB – Systemansvarig Spaningsradar till Saab AB, Arboga bo|Din framtida utmaning Den du är idag Vad du blir en del av pa|Tycker du om att ha rollen som expert? Trivs du med att stötta och coacha chefer? Då är den här rollen något för dig. Arbetsgivarstödsavdelningen, med totalt 20 medarbetare, stöttar hela Försvarsmaktens rikstäckande verksamhet. Avdelningen är uppdelad i tre specialistgrupper, arbetsmiljö, lönebildning samt avtal och villkor. Du kommer att ingå i gruppen avtal och villkor. Gruppen stödjer och utbildar Försvarsmaktens chefer och andra HR funktioner i organisationen i avtals- och villkorsfrågor. Din huvudsakliga arbetsuppgift består i avtals- och arbetsrättslig rådgivning där avdelningen fungerar som ett centralt expertstöd. Du kommer att ha en viktig roll i det kontinuerliga utvecklings-, förändrings- och förbättringsarbetet inom området avtal och villkor. Du kommer även att fungera som en viktig länk mellan HR centrum och Högkvarterets HR strateger. Försvarsmakten arbetar processorienterat och du kommer att ingå i ett processteam som bedriver kontinuerligt utvecklingsarbete. Arbetsgivarstöd har olika fokusområden som vi ansvarar för där du kan få möjlighet att driva egna utvecklingsarbeten. Vi söker dig som erfarenhet av att arbeta i en stödjande och konsultativ roll. Du är van vid att arbeta självständigt och att ta eget ansvar. Du kommer att ha många kontaktytor i organisationen varvid din förmåga att samarbeta och kommunicera är något som vi värdesätter. Vi ser gärna att du har en god pedagogisk förmåga då utbildning inom Försvarsmakten är en del av din roll. Du är även van vid att dokumentera och ser detta som en naturlig del av ditt arbete. Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper. Anställningen gäller en tillsvidareanställning. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde: Snarast eller efter överenskommelse. Arbetsort: Stockholm. HR-specialist Arbetsgivarstödsavdelningen, Amanda Pranic, tel. (vxl): 08 , mail: amanda.pranic@mil.se. HR Specialist, Ellinor Bergroth, mobil , mail: ellinor.bergroth@mil.se. SACO – Camilla Robertsson SEKO – Lise-Lotte Larsson OFR/S – Freddy Tullgren OFR/O – Arne Nilsson Samtliga nås via växeln: Välkommen med din ansökan senast 2020-03-06. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Försvarsmakten HR Centrum är en service- och supportfunktion som har ansvar över Försvarsmaktens gemensamma förvaltning och stödverksamhet inom service, administration och HR. Vi är cirka 680 medarbetare med verksamhet i 26 orter runt om i landet. Varje dag och varje timme gör Försvarsmaktens medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes. di|Mittledarskappodden 10 organisationer som tror på sina värderingar li|Akademisk examen inom HR eller juridik eller relevant motsvarighet Dokumenterad flerårig erfarenhet av kvalificerat HR-arbete Erfarenhet av att leverera professionellt stöd till chefer Erfarenhet av att se saker ur ett arbetsgivarperspektiv Erfarenhet av att läsa och tolka juridisk text Goda kunskaper i svenska, såväl i tal som skrift Erfarenhet från anställning i Försvarsmakten eller annan statlig verksamhet Erfarenhet av statlig arbetsrätt st|Befattningen erbjuder Om avdelningen Huvudsakliga arbetsuppgifter Kvalifikationer Meriterande Personliga egenskaper Övrigt För upplysningar om befattningen kontakta För information om rekryteringsprocessen kontakta Fackliga representanter Sista ansökningsdag SÖK JOBBET HÄR h1|FÖRSVARSMAKTEN – HR-SPECIALIST AVTAL OCH VILLKOR, STOCKHOLM HR-SPECIALIST AVTAL OCH VILLKOR h2|OM TJÄNSTEN Project navigation Previous Previous project: SWECO, UPPDRAGSLEDARE EL/TELE NORRKÖPING, NORRKÖPING Next Next project: Ericsson – Strategic Product Manager for 5G, Stockholm pa|Are you a newly graduated engineer with a desire to explore your potential within a global biopharmaceutical organisation? Our LUMINI Graduate Programme could be the perfect start to your career. You’ll gain invaluable insight, exposure and opportunities across our diverse, dynamic, and international organisation. This will elevate your learning and development in order to prepare you for a future leadership role. In this local graduate programme, you will be working at Sweden Operations, AstraZeneca’s ”production heart” in Södertälje, which is our largest manufacturing site. The production here has an influential role in development and delivery of products all over the world. This is your opportunity to work on real, life-saving projects right from the beginning, supported by some of the best colleagues the industry has to offer. We thrive in a high-tech and LEAN-based environment where we put a high value on collaboration and creatively effective solutions. At AstraZeneca, health is our business and our contribution to society. How we operate supports sustainable ecosystems for healthcare that benefit people and our planet through science-based innovation. Our two sites are located close to urban environments as well as the waterfront and forests. Why not start the day in our gym or end the day with your colleagues in a spinning class? Starting in September 2021, the LUMINI Graduate Programme lasts 2 years, consisting of 3 rotations in Södertälje and includes permanent employment. These rotations will provide you with insight into our world and the chance to influence the direction in which we’re moving. Your rotations will be decided based on your own development plan, combined with the organisation’s strategic business needs. Sweden Operations consists of multiple PETs (Process Execution Teams) and various support functions. Here are examples of some of the areas where you could be working: You will gain an invaluable blend of on-the-job experience and coaching. You’ll enjoy guidance and advice from a huge support network, including a dedicated programme manager, as well as a mentor, if you desire. We’ll also encourage you to identify and build collaborative relationships with specialists and leaders across our organisation. Together, we’ll help accelerate your development and knowledge. As a LUMINI Graduate, you will waste no time by quickly becoming part of our business and will have the opportunity to influence your development and future career at AstraZeneca! We are looking for driven talents with leadership skills who will contribute to the well-being of millions of patients worldwide. You have an agile attitude, are able to identify new perspectives with confidence and vision to critically assess and challenge existing ways of working. Are your ready to make a difference? Send in your application and together we will make it happen! The application period is open until the . Your application should include your CV, as well as a personal letter describing who you are and why you are interested in becoming a LUMINI Graduate. Applications are welcomed in both Swedish and English. An initial selection will be made based on the questionnaire and your application. Those who progress to the second stage in the process will be invited to our Assessment Centre, which will take place on . For questions about the LUMINI-Programme and the recruitment process, please contact PG Månsson: : (+46) 709154760 Together, we push the boundaries of science to deliver life-changing medicines to patients around the world! To find out more about Early Career opportunities at AstraZeneca, please visit: AstraZeneca embraces diversity and equality of opportunity. We are committed to building an inclusive and diverse team representing all backgrounds, with as wide a range of perspectives as possible, and harnessing industry-leading skills. We believe that the more inclusive we are, the better our work will be. We welcome and consider applications to join our team from all qualified candidates, regardless of their characteristics. We comply with all applicable laws and regulations on non-discrimination in employment (and recruitment), as well as work authorisation and employment eligibility verification requirements. di|Mittledarskappodden 10 organisationer som tror på sina värderingar li|– where we produce and package pharmaceuticals. – driving investment projects as well as projects for the production of new products. – is where you find our LEAN specialists, responsible for the constant development and streamlining of processes and ways of working. – securing the quality of our pharmaceuticals and production chains. – Overarching responsibility over procurement, production planning and the flow of material in and out from our site. A master’s degree (in engineering or similar) awarded in 2020, or due to be awarded in spring 2021. A passion to work in pharmaceuticals and healthcare, with a real desire to make a difference to patients and our business. Interest in sustainability and digitalisation. Agility of thought and understanding, and the curiosity and flexibility to work anywhere within AstraZeneca. Strong business acumen, leadership potential and the ability to inspire change. Fluent in Swedish and English. st|SÖK JOBBET HÄR h1|Astra Zeneca – LUMINI, Graduate Programme, Södertälje h2|LUMINI – Graduate Programme Södertälje, Sweden Project navigation Södertälje, Stockholm, Sweden R-095688 12-18-2020 Previous Previous project: Ericsson – Open Source Manager, Stockholm Next Next project: SAAB – Flygdata och navigering JAS 39 Gripen söker mjukvaruingenjörer, Linköping bo|Location Job ID Date posted Location: Production Project Management Operational Excellence Quality Sourcing & Supply Who are we looking for? Essential Requirements 5th of February, 2021 Friday, 19 March, 2021 Email Phone: Applications Open: 18 December 2020 Applications Close: 5th February 2021 pa|Swecos installationskonsulter erbjuder tjänster inom energidesign, komfort och säkerhet. Tjänsteutbudet är brett och omfattar allt från rådgivning och projektering till kontroll och besiktning inom VVS, el, tele, brand och systemintegration. Just nu söker vi uppdragsledare El/Tele till vårt kontor i Norrköping. Norrköpingskontoret består av ca 110 medarbetare varav 6 st tillhör Systems El/Tele. Vi ser till att våra medarbetare har möjlighet att utveckla sitt sätt att arbeta genom bland annat återkommande erfarenhetsåterföring och utbildning. Vi arbetar ofta i gränsöverskridande team tillsammans med medarbetare på andra orter och inom andra kompetensområden. Du får möjligheten att arbeta varierat vilket gör att du utvecklas och utmanas kontinuerligt. På Sweco kommer du att arbeta i en stimulerande miljö med trevlig gemenskap och där din personliga utveckling värderas högt. Du kommer ha stor frihet att själv och tillsammans med kunder och kollegor på Europas största teknikkonsultföretag utforma ditt arbete. I din roll som Uppdragsledare inom El/Tele får du verka i större och mindre uppdrag inom installation. Uppdragen varierar från enstaka förstudie till kompletta leveranser och spänner över projektens olika faser, från rådgivning och konceptutformning till detaljering och genomförande. Rollen innebär förutom att leda uppdrag även ansvar för att utveckla kompetenser i gruppen samt ansvara för kundrelationer. Vi tror att du som söker: – Har relevant teknisk utbildning på gymnasie-, högskole eller civilingenjörsnivå. – Har minst 5 års erfarenhet av EL/Tele-projektering i konsultbranschen som uppdragsledare eller känner att det är nästa steg i din karriär. – Har relationer med fastighetsägare och entreprenörer på den lokala marknaden. – Har intresse och förmåga att delta inom eller att leda en projektgrupp i större projekt eller arbeta självständigt i mindre projekt. För att trivas i rollen som konsult hos oss tror vi att du är en person med en väl utvecklad social kompetens och som tycker att mötet med andra människor är både spännande och stimulerande. Du vill ha roligt på jobbet och ser samarbetet med kollegor och kunder som en naturlig del av vardagen. Du är stolt över din kompetens men ödmjuk inför andra människor. Du har förmågan att arbeta på ett strukturerat sätt och känner ett stort ansvar för det du gör samtidigt som du har en god förståelse för kraven på måluppfyllelse och lönsamhet. Vi träffar intressanta kandidater löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Vill du höra mer om tjänsten och hur vi jobbar i gruppen? Välkommen att kontakta Toni Welander, Gruppchef: Toni.Welander@Sweco.se Telefon: di|Mittledarskappodden VERKSAMHETSOMRÅDE Installation REGION Östergötlands län ANSÖKNINGSTID 2021 – 02 – 28 10 organisationer som tror på sina värderingar st|Varför jobba hos oss? Din framtida roll Dina erfarenheter Vem är du? Ansökan Kontakta oss SÖK JOBBET HÄR h1|SWECO, UPPDRAGSLEDARE EL/TELE NORRKÖPING, NORRKÖPING h2|Project navigation Previous Previous project: IKEA, Business Analyst, Älmhult Next Next project: FÖRSVARSMAKTEN – HR-SPECIALIST AVTAL OCH VILLKOR, STOCKHOLM em|Sweco planerar och utformar framtidens samhällen och städer. Resultatet av vårt arbete blir hållbara byggnader, effektiv infrastruktur och tillgång till el och rent vatten. Med 17 000 medarbetare i Europa kan vi erbjuda våra kunder rätt kompetens för varje sammanhang. Vi genomför uppdrag i 70 länder varje år. Sweco är Europas ledande konsultföretag inom teknik och arkitektur med en omsättning på cirka 20.6 miljarder SEK. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm. pa|We are looking for an experienced software developer to one of our core future initiatives – cloud services! Data Driven Services is an R&D software team developing cloud services based on production- and sensor data and is one of Atlas Copco Industrial Technique’s core future initiatives. The team’s mission is to develop high quality products to the Service Division, giving them support in delivering unrivalled customer values. Our customers are found world-wide, for example in automotive, aerospace, electronics and wind power industries. In close cooperation with our customers, Atlas Copco creates innovative and business-critical solutions for the industry of the future. At Atlas Copco, innovation and sustainability always go hand in hand. In this role you will join a 20 people strong team consisting of project management, data scientists and engineers, backend developers, UX/frontend developers, test engineers and test developers. The team works close to both end customers and our own service division and is small enough to move fast and make own decisions. At the same time, we have access to all the technical resources available in a large company. At Atlas Copco we have a friendly, family-like atmosphere and a culture known for respectful interaction, ethical behaviour and integrity. We offer plenty of opportunities to grow and develop, as well as potential to see your ideas realized and make an impact. You have plenty of occasions to international interaction and, as part of the Atlas Copco Group, you also have access to global job opportunities. At Atlas Copco we believe in challenging the status quo, always looking for a better way. Our caring culture and leading-edge technology enable us to innovate for a sustainable future. With us you become part of a global community of passionate people making a tangible impact on people’s lives. We offer a wide range of interesting job roles and many opportunities to grow. This is where it begins – Join us at the Home of Industrial Ideas. di|Mittledarskappodden 10 organisationer som tror på sina värderingar li|Work with the Microsoft Azure PaaS technology stack and develop scalable and distributed software products for a global market. Perform complex analysis, design, develop, test and debug software with a focus on backend development using C#. Work with various cloud storage concepts (SQL Server, Blob storage, Azure Data Lake and Cosmos DB) and design performance critical high data volume storages. Work in a Team that have a passion to deliver high quality, efficient and readable code with a strong preference to work with Test Driven Development. You hold a Bachelor or Master of Science in Software Engineering or similar You have several years of experience in relevant back-end development You are a team player who likes to learn, interact and share experiences with your colleagues You have good communication skills in English You’re familiar with version control (GIT) and continuous integration & delivery PowerShell Some frontend experience, vue.js st|What you will do: Who you are: Good to have: Start a journey towards something greater SÖK JOBBET HÄR h1|Atlas Copco – Software Developer, Microsoft Azure PaaS technology stack, Stockholm h2|Project navigation Functional area: Research and Development Country: Sweden City: Stockholm Company name: Atlas Copco Industrial Technique AB Date of Posting: December 28, 2020 Last date to apply: January 31, 2021 Next Next project: IKEA, Business Analyst, Älmhult pa|Ericsson As the tech firm that created the mobile world, and with more than 54,000 patents to our name, we’ve made it our business to make a mark. When joining our team at Ericsson you are empowered to learn, lead and perform at your best, shaping the future of technology. This is a place where you’re welcomed as your own perfectly unique self, and celebrated for the skills, talent, and perspective you bring to the team. Are you in? Come, and be where it begins. Do you want to work with the latest advanced technology and products with Ericsson? We are now looking for a Strategic Product Manager (SPM) responsible for driving all aspects of 5G Network Management, to join our Product Management team. The role will predominantly focus on 5G Radio Access Network (RAN) management both for Physical and Cloud RAN but also look at the evolution of our Network Management offering for 5GC. Come be part of an international team of dedicated professionals serving a large share of Operators in the world with state-of-the-art operational systems! : Stockholm, Sweden or Athlone, Ireland. Here at Ericsson, our culture is built on over a century of courageous decisions. With us, you will no longer be dreaming of what the future holds – you will be redefining it. You won’t develop for the status quo, but will build what replaces it. Joining us is a way to move your career in any direction you want; with hundreds of career opportunities in locations all over the world, in a place where co-creation and collaboration are embedded into the walls. You will find yourself in a speak-up environment where empathy and humanness serve as cornerstones for how we work, and where work-life balance is a priority. Welcome to an inclusive, global company where your opportunity to make an impact is endless. Feel free to apply and include resume in English, outlining how you meet the specific requirements of the position. The selection and interview process are ongoing. Therefore, send in your application in English as soon as possible, by at the latest. If you have any further questions, you are welcome to contact the recruiter: Rebecka Gustafsson (rebecka.gustafsson@ericsson.com). We welcome the opportunity to meet you! We will ensure that individuals with disabilities are provided reasonable accommodation to participate in the job application or interview process, to perform essential job functions, and to receive other benefits and privileges of employment. Please contact us to request accommodation. Do you believe that an organization fostering an environment of cooperation and collaboration to execute with speed creates better business value? Do you value a culture of humanness, where fact based decisions are important and our people are encouraged to speak up? Do you believe that diverse, inclusive teams drive performance and innovation? At Ericsson, we do. We provide equal employment opportunities without regard to race, color, gender, sexual orientation, transgender status, gender identity and/or expression, marital status, pregnancy, parental status, religion, political opinion, nationality, ethnic background, social origin, social status, indigenous status, disability, age, union membership or employee representation and any other characteristic protected by local law or Primary country and city: Sweden (SE) || || Stockholm || ProdMgt Req ID: 509904 di|Mittledarskappodden 10 organisationer som tror på sina värderingar li|Work with stakeholders within and outside of Solution Area (SA) OSS in Business Area Networks (BNEW) and Business Area Digital Services (BDGS) to define product portfolio and positioning for 5G Network Management Define short and long-term product strategy in area of responsibility Be responsible for product life-cycle management, including producing decision material and communications according to BDGS process Engage in key customer opportunities in cooperation with SPM, Sales Support and the Account Teams Secure product competitiveness, customer needs and best business outcomes, including cost/benefit analysis Manage and prioritize the requirement backlog considering strategy, customer requirements, business opportunities, technology evolution and development budget frames Secure Product Marketing collaterals for SL OSS Network Management for 5G RAN and Core. Define commercial packaging & pricing together with the others in SA OSS team Travel and interact with Market Areas (MA’s) and customers, do customer presentations and engage in workshops in the area of responsibility Drive continuous improvements Report into Head of SL Network Management. An academic degree such as MSc, MBA or equivalent Good OSS product and market knowledge Good Radio Access Network (RAN) product knowledge Good understanding of R&D processes and challenges Experience from product management, technical sales, system management or similar roles Good negotiation skills and capability to translate our products into values for our customers A result-orientated approach with ability to lead activities and work in a structured way as a teammate Good skills in working with multiple stakeholders – building and maintaining relations with MA’s, Customer Units and Customers, as well as the Development Unit Techno-commercial competence with extensive technology/product knowledge together with an eye for business Outstanding communication skills, with all levels of customer representatives including C-level as well as to peers and management internally. st|Posted date: Location: Company: Our Exciting Opportunity Location You will To be successful in the role you have What’s in it for you? What happens once you apply? 19th March Kindly note that we do not accept applications sent via e-mail. SÖK JOBBET HÄR h1|Ericsson – Strategic Product Manager for 5G, Stockholm Strategic Product Manager for 5G Network Management within Solution Line OSS h2|Project navigation Feb 25, 2021 Stockholm, AB, SE Previous Previous project: FÖRSVARSMAKTEN – HR-SPECIALIST AVTAL OCH VILLKOR, STOCKHOLM Next Next project: Ericsson – Radio Supply Chain Management (Process Manager), Stockholm