Välkommen till Komredo – En ny modern redovisnings- och revisionsbyrå som möter kundens krav på senior kompetens, effektivitet och specialistkunskaper! KomRedo AB är ett modernt och nytänkande företag som erbjuder specialistkompetens inom en rad områden; Hälso- och sjukvård, Kommunal revision, Ledning & styrning, Kommunikation och Ekonomi. Genom våra seniora konsulter levererar vi tjänster som omfattar allt från förvaltnings- och redovisningsrevision, organisationsutveckling och intern kontroll till informationssäkerhet och kommunikation. Vi anordnar även utbildning för exempelvis revisorer och ekonomer för offentlig sektor. Några exempel är GDPR, CRM, Intern kontroll och Politisk styrning. Dessutom arbetar vi med systemutveckling och har tagit fram det webbaserade programmet SPECease. Genom SPECease har vi skapat en unik plattform av digitala tjänster som medför smartare, enklare och resurseffektiva system för exempelvis koncernbokslut, bokslutsspecifikationer, matchning och revision. KomRedo erbjuder kompetens inom bland annat kommunal redovisning och bokföring genom interimslösningar eller via outsourcinguppdrag. Våra seniora konsulter innehar specialistkunskaper inom hela det kommunala och regionala perspektivet, så som intern kontroll, styrning och ledning, hälso- och sjukvård, vård- och omsorg, socialtjänst, upphandling, teknik, bygg och exploatering. Vi erbjuder även revisionstjänster som sakkunnigt biträde riktat mot de förtroendevalda revisorerna i kommuner och regionen samt lagstadgad revision genom vårt samarbete med BDO Mälardalen. Du kan också få stöd och handledning inom bokföring, teknisk projektledning, kommunikation, resursplanering och bemanning, resursutvärdering, LEAN, styrning och ledning. Du kan även anlita KomRedo för att anordna utbildning för exempelvis revisorer och ekonomer med inriktning mot den kommunala sektorn. Komredo AB arbetar med både stora och mindre organisationer. Detta är några av våra kunder: Har du frågor? Vill du anmäla intresse till utbildning, veta mer om oss, våra tjänster eller våra konsulter? Hör gärna av dig. KomRedo AB Adress: Trefasgatan 4, 721 30 Västerås E-post: info@komredo.se Telefon: 021-448 17 70 li|Fagersta kommun, revisionstjänster Norbergs kommun, revisionstjänster Norra Västmanlands Kommunalteknikförbund, revisionstjänster Region Dalarna, revisionstjänster Huddinge kommun, ledning och ekonomistöd Botkyrka kommun, ledning och ekonomistöd Landstinget Sörmland – konsulttjänster inom hälso- och sjukvård Region Västmanland – konsulttjänster inom hälso- och sjukvård Karlskrona kommun – ledning & ekonomistöd Sollentuna kommun – ledning & ekonomistöd Region Uppsala – förvaltningsrevision Ydre kommun – revisionstjänster Aneby kommun – revisionstjänster Eksjö kommun – revisionstjänster Höglandsförbundet – revisionstjänster HöglandsRevisorerna – rådgivning inom kommunal revision Norra Västmanlands utbildningsförbund – förvaltningsrevision SKL – Sveriges kommuner och landsting – specialistutredning Skövde kommun – ledning & ekonomistöd Östhammars kommun – ledning & ekonomistöd st|KomRedo AB är KEF-partner från och med 2020. h2|Komredo – specialistkompetens inom ekonomitjänster Om oss Våra tjänster Kunduppdrag Kontakta oss sp|Rulla ned till innehållet KomRedo AB är ett modernt och nytänkande företag som erbjuder specialistkompetens inom en rad områden; Hälso- och sjukvård, Kommunal revision, Ledning & styrning, Kommunikation och Ekonomi. Genom våra seniora konsulter levererar vi tjänster som omfattar allt från förvaltnings- och redovisningsrevision, organisationsutveckling och intern kontroll till informationssäkerhet och kommunikation. Vi anordnar även utbildning för exempelvis revisorer och ekonomer för offentlig sektor. Några exempel är GDPR, CRM, Intern kontroll och Politisk styrning. Dessutom arbetar vi med systemutveckling och har tagit fram det webbaserade programmet SPECease. Genom SPECease har vi skapat en unik plattform av digitala tjänster som medför smartare, enklare och resurseffektiva system för exempelvis koncernbokslut, bokslutsspecifikationer, matchning och revision. st|KomRedo AB är KEF-partner från och med 2020. h1|Om oss Den 12 februari fick KomRedo ett uppdrag från Botkyrka kommun att stötta redovisningssektionen med koncernbokslutet och därefter löpande controlleruppgifter. Uppdraget pågår till och med maj månad. Den 3 december 2019 fick KomRedo AB uppdraget att leverera revisionstjänster till Ydre kommun. Ydre är en liten kommun i södra Östergötland med stort fokus på livskvalitet. – Det är förvånande är att inga andra revisionsbyråer valde att lägga anbud på revisionsuppdraget i denna fina kommun, KomRedo AB. I det geografiska närområdet finns ytterligare en kommun som inte fått anbud tidigare. – Utvecklingen är oroväckande där de mindre kommunerna måste finna nya lösningar för att bibehålla en revision för framtiden. Jag är glad att vi kunde åta oss uppdraget och att vi nu får bistå Ydre kommun på bästa sätt, avslutar Camilla Karlsson. Från och med den 1 augusti 2019 anlitas KomRedo för ett interimsuppdrag i Huddinge kommun. Uppdraget innebär att ta ansvaret som tillförordnad redovisningschef i tre månader till dess en ny redovisningschef kommer på plats. Under perioden implementeras en del av de förslag till åtgärder som noterades i samband med organisationsöversynen, ett uppdrag som KomRedo genomförde i maj 2019. KomRedo har fått i uppdrag av Huddinge kommun att genomföra en organisationsöversyn av ekonomifunktionen. Projektet varar i två månader med fokus på att genomlysa nuvarande organisation inom kommunen med inriktning mot ekonomi samt se över vad respektive ekonomifunktion har för syn på sitt uppdrag vid socialförvaltning, gymnasie- och arbetsmarknadsförvaltning, barn- och utbildningsförvaltning, miljö- och bygglovsförvaltning, kultur- och fritidsförvaltning samt redovisningsenheten inom ekonomiavdelningen . Söker du nya möjligheter till utveckling? Känner du att du vill ta ett stort personligt ansvar, driva ditt eget arbete och skapa mervärde för dina kunder? Då kan KomRedo vara rätt plats för dig. KomRedo är det flexibla och smarta företaget som alltid sätter kunden i främsta rummet. Genom ett stort mått av lyhördhet och servicekänsla agerar vi där våra kunder är. Vi står också för innovation – vi tänker nytt för att alltid kunna leverera det där lilla extra, oavsett om det gäller vår seniora kompetens eller våra kundanpassade it-system. Dina främsta egenskaper är ditt engagemang, ditt kundfokus och din förmåga att lyssna och omsätta tankar och idéer till affärsmöjligheter. Du är resultatinriktad och har ett flexibelt förhållningssätt, vilket innebär att du gillar att arbeta utifrån flera olika perspektiv och ser möjligheter till lösningar. Du är van att driva ditt eget arbete, och trivs med att ta ett stort personligt ansvar. Att samarbete är nyckeln till framgång – det kan du skriva under på. Du delar gärna med dig av det du kan, och tar samtidigt in kunskap som förmedlas genom andra. Som person är du prestigelös och positiv. Vi vill att du har minst en kandidatexamen med inriktning mot ekonomi och förvaltning. Du har mer än fem års erfarenhet från redovisningsrevision. Har du erfarenhet från uppdrag eller arbete inom offentlig sektor är det meriterande. Vår bas är i Västerås, och det blir också din arbetsplats där du arbetar nära KomRedos VD och de sextiotal seniorkonsulter som ingår i företagets unika kompetensportfölj. Inledningsvis kommer ditt fokus att vara redovisningsrevision där du kommer att få arbeta med varierande redovisnings- och förvaltningsrevisionella uppdrag inom kommuner och landsting. Tjänsteresor förekommer i samband med kundbesök. Tjänsten är en tillsvidareanställning som vi formar och utvecklar på lång sikt, utifrån dina tidigare erfarenheter och de affärsmöjligheter vi skapar gemensamt. Om du är rätt person för oss finns exempelvis möjligheter att gå vidare till en position som certifierad kommunal revisor. KomRedo arbetar på främst uppdrag inom offentlig sektor, framför allt kommuner, landsting och kommunala bolag, men även med varierande uppdrag inom det privata näringslivet. Utvecklingen har präglats av kraftfull tillväxt, företaget bildades 2016 och har snabbt vuxit – både vad gäller omsättning och förtroendekapital. Att kunderna har förtroende för KomRedo visar sig bland annat genom förlängda eller förnyade uppdrag och önskemål om breddat tjänsteutbud. KomRedo har som mål att arbeta 100 procent digitalt med smarta och effektiva system som gynnar både arbetsmiljö men även ytterst kunden. Med ett sextiotal seniora konsulter erbjuder KomRedo ett brett utbud av tjänster, från medicinsk spetskompetens, kommunikation och it-lösningar till revision och ekonomitjänster. Känner du dig redo? Kanske till och med KomRedo? Då vill vi att du kontaktar oss. Skicka ditt cv och personligt brev till ansokan@komredo.se senast den 15 maj. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. KomRedo fortsätter sin framgångsresa med flera förlängda och utökade uppdrag. Sedan 2018 har KomRedo arbetat med projektledning inom industrin – en satsning som nu utökas och intensifieras genom flertalet nya stora projekt som har vunnits och sträcker sig över flera år. – För oss är dessa nya projekt ett kvitto på att vår seniora kompetens inom industri ligger helt rätt i tiden. Det är också en bekräftelse på att det vi hittills levererat har motsvarat de behov som funnits och även överträffat förväntningarna, säger Camilla Karlsson, KomRedos VD. Förutom satsningen på industri har även KomRedos kompetens inom GDPR mottagits väl. – KomRedo har fått fortsatt förtroende som dataskyddsombud i Sollentuna kommun genom upphandling. Det är också mycket glädjande att vi får fortsätta bistå med vår kompetens även inom detta område, avslutar Camilla Karlsson. Över 2000 personer besökte KomRedos monter vid årets Kommek-mässa i Malmö. Förutom hundratals informationsblad om KomRedos erbjudanden bjöds besökarna på mjukglass. Moster Maggan, KomRedos maskot med nära släktband till KomRedos VD, slog personligt rekord; över 1 700 glassar serverade hon under mässans två dagar. – Jag är så glad över uppmärksamheten vi fick. Väl medveten om att mjukglass var en bidragande orsak till våra höga besökssiffror, kan jag ändå nöjt konstatera att intresset var stort även för vår seniora konsultkompetens inom KomRedo AB och vårt systemstöd , säger en nöjd Camilla Karlsson, ägare till KomRedo. I montern genomfördes demonstrationer av SPECease löpande under de två dagar mässan pågick. På plats i montern fanns flera av de seniora konsulter som ingår i KomRedos stora team. Nya kontakter knöts, och nya idéer föddes. – Jag tar med mig så många intryck från en lyckad mässa. Framtiden för KomRedo och SPECease är mycket ljus, konstaterar Camilla som avslutningsvis vill passa på att framföra en varm och glassig hälsning till alla mässbesökare från Moster Maggan. ” ”, bedömer den upphandlande enheten. Uppdraget startade i samband med att nya GDPR-förordningen började gälla, den 25 maj 2018. I uppdraget ingår dels tillsynsansvar som dataskyddsombud (DPO) samt dels en stödjande och rådgivande funktion i form av analys av genomförd kartläggning, workshops med personuppgiftsbiträdens kontor/enheter, sammanställning av processer och upprättande av förslag till ledningssystem enligt ISO/IEC 2700x di|KomRedo AB söker nu en kvalificerad redovisnings-/ verksamhetscontroller med erfarenhet av kommunal förvaltning. Erfarenhet som controller inom vård- och omsorg eller socialtjänst är meriterande. Uppdraget genomförs delvis på plats hos kund men även distansarbete förekommer. Kunden finns i norra Stockholm. Uppdraget är beräknat till halvtid med start så snart som möjligt och fram till 1 augusti, men det finns möjlighet till förlängning. Avbrott för semester under juli. Dokumenterad tidigare erfarenhet som motsvarar kundens behov är ett ska-krav. Vill du ha mer information om tjänsten eller KomRedo AB, hör av dig till Camilla Karlsson, VD KomRedo AB, eller 021-448 17 70. – Västerås är vår bas. Läget är perfekt med goda pendlingsmöjligheter för våra konsulter. Camilla siktar högt. KomRedo har vuxit kraftfullt sedan starten för två år sedan och är redan en framgångssaga på många sätt. Med basen i revision för offentlig verksamhet har företaget nu tagit ett stadigt kliv in på marknaden för hälso- och sjukvård. – Vi har upplevt en fantastisk tillväxt och ser att vi kan erbjuda rätt produkter, i rätt tid och till rätt pris. Framtiden ser ljus ut för KomRedo!, avslutar Camilla. COPYRIGHT: KOMREDO AB, 2021 st|KomRedo befinner sig i en kraftfull expansionsfas och söker Revisorsassistent. h1|Nyheter h2|Inläggsnavigering Nyhetsarkiv Kontakta oss h3|KomRedo vinner uppdrag som DPO (extern dataskyddsombud) i en kommun med ca 70 000 invånare. I uppdraget ingår rådgivning och tillsyn. h5|OM KOMREDO Din ansökan sp|Publicerat Publicerat Publicerat Publicerat Publicerat Publicerat Publicerat Publicerat Publicerat Publicerat Nu finns KomRedo i centrala Västerås, på Norra Källgatan 29. Det nya kontoret är basen för KomRedos fortsatta expansion i Sverige. Sida 1 Sida Nästa sida em|KomRedo AB redovisade bästa kompetens, erfarenheter och referenser för konsulten och att konsulten som ska vara dataskyddsombud ska uppfylla artikel 37 i dataskyddsförordningen. Komredo AB arbetar med både stora och mindre organisationer. Detta är några av våra kunder: li|Fagersta kommun, revisionstjänster Norbergs kommun, revisionstjänster Norra Västmanlands Kommunalteknikförbund, revisionstjänster Region Dalarna, revisionstjänster Huddinge kommun, ledning och ekonomistöd Botkyrka kommun, ledning och ekonomistöd Landstinget Sörmland – konsulttjänster inom hälso- och sjukvård Region Västmanland – konsulttjänster inom hälso- och sjukvård Karlskrona kommun – ledning & ekonomistöd Sollentuna kommun – ledning & ekonomistöd Region Uppsala – förvaltningsrevision Ydre kommun – revisionstjänster Aneby kommun – revisionstjänster Eksjö kommun – revisionstjänster Höglandsförbundet – revisionstjänster HöglandsRevisorerna – rådgivning inom kommunal revision Norra Västmanlands utbildningsförbund – förvaltningsrevision SKL – Sveriges kommuner och landsting – specialistutredning Skövde kommun – ledning & ekonomistöd Östhammars kommun – ledning & ekonomistöd h1|Kunduppdrag Har du frågor? Vill du anmäla intresse till utbildning, veta mer om oss, våra tjänster eller våra konsulter? Hör gärna av dig. KomRedo AB Adress: Trefasgatan 4, 721 30 Västerås E-post: info@komredo.se Telefon: 021-448 17 70 h1|Kontakta oss KomRedo erbjuder kompetens inom bland annat kommunal redovisning och bokföring genom interimslösningar eller via outsourcinguppdrag. Våra seniora konsulter innehar specialistkunskaper inom hela det kommunala och regionala perspektivet, så som intern kontroll, styrning och ledning, hälso- och sjukvård, vård- och omsorg, socialtjänst, upphandling, teknik, bygg och exploatering. Vi erbjuder även revisionstjänster som sakkunnigt biträde riktat mot de förtroendevalda revisorerna i kommuner och regionen samt lagstadgad revision genom vårt samarbete med BDO Mälardalen. Du kan också få stöd och handledning inom bokföring, teknisk projektledning, kommunikation, resursplanering och bemanning, resursutvärdering, LEAN, styrning och ledning. Du kan även anlita KomRedo för att anordna utbildning för exempelvis revisorer och ekonomer med inriktning mot den kommunala sektorn. h1|Våra tjänster I januari 2018 gick Landstinget Sörmland ut i en stor upphandling för att söka leverantörer av konsulttjänster inom Hälso- och sjukvård. KomRedo AB var ett av de företag som lämnade in ett anbud. Idag, 23 april 2018, står det klart att KomRedo är ett av de tre företag som valts ut. – Avtalet ger KomRedo en fantastisk möjlighet att vara delaktig i Landstinget Sörmlands fortsatta utveckling inom hälso- och sjukvård. Genom KomRedos omfattande team av erfarna experter kan vi erbjuda tjänster inom ett brett spektra KomRedo AB. Avtalet omfattar Landstinget Sörmland, men även Region Västmanland, genom option. Avtalet gäller i två år från och med 1 april 2018 och det finns möjlighet att förlänga avtalet med ytterligare två år. I konkurrens med totalt 16 företag som lämnade anbud, har tre företag valts ut. KomRedo AB är ett av dessa. – Jag är mycket stolt över att KomRedo fått detta förtroende. KomRedo har funnits som bolag i endast två år, och redan har vi vunnit flera stora upphandlingar. Framgången är ett kvitto på att vi lyckats väl med vår satsning på unik senior kompetens med Sveriges, och kanske världens, främsta experter inom flera områden, avslutar Camilla Karlsson. Region Uppsala har meddelat att KomRedo AB blir ny avtalspart i ett omfattande ramavtal. Avtalet kommer att löpa på fyra år och omfattar bland annat medicinsk expertis. KomRedo har i sitt anbud erbjudit Region Uppsala legitimerade läkare och professorer inom samtliga specialistområden med tonvikt på geriatrik, kardiologi, intensivvård, ambulanssjukvård och tandvård. Den expertis som KomRedo knutit till sig i detta ramavtal har en gedigen specialistkompetens utifrån medicinsk forskning med kopplingar till lärosäten och forskningscenter som Uppsala universitet, Umeå universitet och Karolinska Institutet. – De 25-tal specialister och den omfattning av medicinsk expertis som KomRedo har tillgång till i sitt nätverk möjliggör ett innovativt arbetssätt i framkant. Vilket är till stor nytta för kunden, KomRedo AB. Ramavtalet omfattar förutom medicinsk expertis även seniora konsulter inom kommunal revision, styrning och ledning, intern kontroll, regional utveckling, automation i medicinsk infrastruktur, fastigheter och teknisk projektledning, psykosocial arbetsmiljö, it och informationssäkerhet, information och kommunikation, upphandling samt kommunal och offentlig rätt. – KomRedo säkerställer en effektiv och kvalitetssäkrad revision. Det är med stor tillförsikt vi kommer att leverera utredningar som gör skillnad för Region Uppsala! Ekonomichefsdagarna toppade med Fd statsministern Fredrik Reinfeldt som talade om vår värld i rörelse och att vi måste vara pålästa och förberedda på den nya världsorganisationen. Han talade även om Peak Child effekt i Sverige, Europa och Kina. Mycket intressanta jämförelser som kan vara till nytta i en kommuns omvärldsanalys och vara förberedd på nya befolkningsrörelser! /Camilla Karlsson, VD, KomRedo AB Just nu lanserar vi en ny hemsida. Sidan du befinner dig på nu är alltså under bearbetning och nytt innehåll kommer att publiceras löpande under januari. Behöver du veta mer om våra tjänster? Hör av dig till oss på info@komredo.se eller ring 021-448 17 70. Under 2017 har KomRedo AB fortsatt sin tillväxtresa. Bolaget har under året fått flera nya och omfattande uppdrag, och dessutom lanserat det webbaserade systemet SPECease. ”Jag vill rikta ett stort tack till såväl kunder som samarbetspartners för året som gått. Jag ser mycket fram emot 2018 och alla spännande utmaningar som ligger framför oss” för KomRedo. Under 2018 fortsätter lanseringen av SPECease med fler smarta funktioner som kommer att underlätta mycket av det rutinarbete som utförs på ekonomiavdelningar. – Redan efter bara några månader har SPECease fått stor uppmärksamhet. Det är mycket roligt, och jag ser fram emot att fortsätta driva utvecklingen och skapa det ultimata verktyget för rapportering av ekonomi, avslutar Camilla Karlsson. KomRedo har vunnit helkundsuppdraget för revision i Skinnskattebergs kommun 2018-2020, med option 2021. ”Jag är oerhört stolt över förtroendet som KomRedo fått av kommunrevisionen i Skinnskattebergs kommun. Kommunrevisionen är en ”nygammal” kund som jag lyckats vinna åter igen – fast nu i egen regi! Det ska bli riktigt spännande att fortsätta det utvecklingsarbete som jag en gång påbörjade”, säger KomRedos VD Camilla Karlsson. KomRedo har utvecklat ett nytt webbaserat systemstöd: SPECease. SPECease är utvecklat för kommuner och landsting av en ekonom för ekonomer. Bakgrunden är det stora behovet av ett smart, snabbt och lätt sätt för att få koll på bokslutsspecifikationer. ”SPECease ger dessutom möjligheten att genomföra månatliga avstämningar (inkl. matchning av konton) och månadsbokslut som utvecklar redovisningen på ett mycket positivt sätt”, berättar KomRedos VD, Camilla Karlsson. Redan nu finns möjligheten att koppla på SPECease smarta tjänster. Och utvecklingen av ytterligare smarta funktioner i programmet pågår. ”Målet är ett kraftfullt paket med smarta webbaserade verktyg som förenklar ditt arbete, sparar din tid – och pengar”, berättar Camilla Karlsson. KomRedo har vunnit helkundsuppdrag för revision i Eksjö kommun 2018-2019, med option 2020-2021. ”Eksjö kommun har idag en aktiv revision och jag är oerhört stolt över att de ser möjligheten som KomRedo har att erbjuda samma tjänster som de stora revisionsbolagen”, säger KomRedos VD Camilla Karlsson. KomRedo har vunnit helkundsuppdrag för revision i Höglandsförbundet för åren 2018-2019, med option för kommande år 2020-2021. ”Höglandsförbundet är ett samverkansförbund inom IT och eftergymnasial utbildning. Det ska bli spännande att arbeta med Höglandsförbundets förtroendevalda revisorer och verka för en värdefull dialog med medlemskommunerna och utveckla revisionen och deras förtroendevalda revisorer (samordnad revision)”, säger KomRedos VD Camilla Karlsson. KomRedo har vunnit helkundsuppdraget avseende revision i Aneby kommun för åren 2018-2019, med option för kommande år 2020-2021. Jag är oerhört stolt över förtroendet som KomRedo har fått och vill hjälpa de förtroendevalda revisorerna att bli den bästa kommunrevisionen i Sverige”, säger KomRedos VD Camilla Karlsson st|Landstinget Sörmland har valt KomRedo AB som leverantör av konsulttjänster inom Hälso- och sjukvård. Avtalet löper på två år, och omfattar även Region Västmanland, genom option. h1|Nyheter h2|Inläggsnavigering Nyhetsarkiv Kontakta oss sp|Publicerat Publicerat Publicerat Publicerat Publicerat Publicerat Publicerat Publicerat Publicerat Publicerat Föregående sida Sida Sida 2 KomRedo drivs av att skapa mervärde för våra kunder och genomföra en revision som gör skillnad! Senior kompetens och effektiv förvaltningsrevision är det som vi kan bidra med förutom traditionell revision. Vi har kompetenser att hantera revision och utredningar inom följande verksamhetsområden: – Vård- och omsorg – Hälso- och sjukvård, inklusive tandvård – Socialtjänst – Kommunal och regional utveckling – Intern kontroll – Styrning och ledning, inklusive mål-, uppdrags- och resultatstyrning – Barn- och utbildning – Teknisk projektledning, inklusive fastigheter – LEAN – Kollektivtrafik – Informationssäkerhet – GDPR – Kommunikation och information – Personalförsörjning – Kommunal redovisning – SIDA-projekt KomRedo samarbetar med ett flertal auktoriserade revisorer som kan erbjuda en effektiv men ändå traditionsenlig revision. h1|Revision h6|Revision Lagstadgad revision Över 2000 personer besökte KomRedos monter vid årets Kommek-mässa i Malmö. Förutom hundratals informationsblad om KomRedos erbjudanden bjöds besökarna på mjukglass. Moster Maggan, KomRedos maskot med nära släktband till KomRedos VD, slog personligt rekord; över 1 700 glassar serverade hon under mässans två dagar. – Jag är så glad över uppmärksamheten vi fick. Väl medveten om att mjukglass var en bidragande orsak till våra höga besökssiffror, kan jag ändå nöjt konstatera att intresset var stort även för vår seniora konsultkompetens inom KomRedo AB och vårt systemstöd , säger en nöjd Camilla Karlsson, ägare till KomRedo. I montern genomfördes demonstrationer av SPECease löpande under de två dagar mässan pågick. På plats i montern fanns flera av de seniora konsulter som ingår i KomRedos stora team. Nya kontakter knöts, och nya idéer föddes. – Jag tar med mig så många intryck från en lyckad mässa. Framtiden för KomRedo och SPECease är mycket ljus, konstaterar Camilla som avslutningsvis vill passa på att framföra en varm och glassig hälsning till alla mässbesökare från Moster Maggan h1|Fullt hus på Kommek 2018! h2|Inläggsnavigering Nyhetsarkiv Kontakta oss h3|Kommentera sp|Publicerat av E-postadressen publiceras inte. Föregående inlägg Föregående Nytt uppdrag som DPO och rådgivare inom GDPR Nästa inlägg Nästa KomRedo får fortsatt förtroende Den 12 februari fick KomRedo ett uppdrag från Botkyrka kommun att stötta redovisningssektionen med koncernbokslutet och därefter löpande controlleruppgifter. Uppdraget pågår till och med maj månad. Den 3 december 2019 fick KomRedo AB uppdraget att leverera revisionstjänster till Ydre kommun. Ydre är en liten kommun i södra Östergötland med stort fokus på livskvalitet. – Det är förvånande är att inga andra revisionsbyråer valde att lägga anbud på revisionsuppdraget i denna fina kommun, KomRedo AB. I det geografiska närområdet finns ytterligare en kommun som inte fått anbud tidigare. – Utvecklingen är oroväckande där de mindre kommunerna måste finna nya lösningar för att bibehålla en revision för framtiden. Jag är glad att vi kunde åta oss uppdraget och att vi nu får bistå Ydre kommun på bästa sätt, avslutar Camilla Karlsson. Från och med den 1 augusti 2019 anlitas KomRedo för ett interimsuppdrag i Huddinge kommun. Uppdraget innebär att ta ansvaret som tillförordnad redovisningschef i tre månader till dess en ny redovisningschef kommer på plats. Under perioden implementeras en del av de förslag till åtgärder som noterades i samband med organisationsöversynen, ett uppdrag som KomRedo genomförde i maj 2019. KomRedo har fått i uppdrag av Huddinge kommun att genomföra en organisationsöversyn av ekonomifunktionen. Projektet varar i två månader med fokus på att genomlysa nuvarande organisation inom kommunen med inriktning mot ekonomi samt se över vad respektive ekonomifunktion har för syn på sitt uppdrag vid socialförvaltning, gymnasie- och arbetsmarknadsförvaltning, barn- och utbildningsförvaltning, miljö- och bygglovsförvaltning, kultur- och fritidsförvaltning samt redovisningsenheten inom ekonomiavdelningen . Söker du nya möjligheter till utveckling? Känner du att du vill ta ett stort personligt ansvar, driva ditt eget arbete och skapa mervärde för dina kunder? Då kan KomRedo vara rätt plats för dig. KomRedo är det flexibla och smarta företaget som alltid sätter kunden i främsta rummet. Genom ett stort mått av lyhördhet och servicekänsla agerar vi där våra kunder är. Vi står också för innovation – vi tänker nytt för att alltid kunna leverera det där lilla extra, oavsett om det gäller vår seniora kompetens eller våra kundanpassade it-system. Dina främsta egenskaper är ditt engagemang, ditt kundfokus och din förmåga att lyssna och omsätta tankar och idéer till affärsmöjligheter. Du är resultatinriktad och har ett flexibelt förhållningssätt, vilket innebär att du gillar att arbeta utifrån flera olika perspektiv och ser möjligheter till lösningar. Du är van att driva ditt eget arbete, och trivs med att ta ett stort personligt ansvar. Att samarbete är nyckeln till framgång – det kan du skriva under på. Du delar gärna med dig av det du kan, och tar samtidigt in kunskap som förmedlas genom andra. Som person är du prestigelös och positiv. Vi vill att du har minst en kandidatexamen med inriktning mot ekonomi och förvaltning. Du har mer än fem års erfarenhet från redovisningsrevision. Har du erfarenhet från uppdrag eller arbete inom offentlig sektor är det meriterande. Vår bas är i Västerås, och det blir också din arbetsplats där du arbetar nära KomRedos VD och de sextiotal seniorkonsulter som ingår i företagets unika kompetensportfölj. Inledningsvis kommer ditt fokus att vara redovisningsrevision där du kommer att få arbeta med varierande redovisnings- och förvaltningsrevisionella uppdrag inom kommuner och landsting. Tjänsteresor förekommer i samband med kundbesök. Tjänsten är en tillsvidareanställning som vi formar och utvecklar på lång sikt, utifrån dina tidigare erfarenheter och de affärsmöjligheter vi skapar gemensamt. Om du är rätt person för oss finns exempelvis möjligheter att gå vidare till en position som certifierad kommunal revisor. KomRedo arbetar på främst uppdrag inom offentlig sektor, framför allt kommuner, landsting och kommunala bolag, men även med varierande uppdrag inom det privata näringslivet. Utvecklingen har präglats av kraftfull tillväxt, företaget bildades 2016 och har snabbt vuxit – både vad gäller omsättning och förtroendekapital. Att kunderna har förtroende för KomRedo visar sig bland annat genom förlängda eller förnyade uppdrag och önskemål om breddat tjänsteutbud. KomRedo har som mål att arbeta 100 procent digitalt med smarta och effektiva system som gynnar både arbetsmiljö men även ytterst kunden. Med ett sextiotal seniora konsulter erbjuder KomRedo ett brett utbud av tjänster, från medicinsk spetskompetens, kommunikation och it-lösningar till revision och ekonomitjänster. Känner du dig redo? Kanske till och med KomRedo? Då vill vi att du kontaktar oss. Skicka ditt cv och personligt brev till ansokan@komredo.se senast den 15 maj. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. KomRedo fortsätter sin framgångsresa med flera förlängda och utökade uppdrag. Sedan 2018 har KomRedo arbetat med projektledning inom industrin – en satsning som nu utökas och intensifieras genom flertalet nya stora projekt som har vunnits och sträcker sig över flera år. – För oss är dessa nya projekt ett kvitto på att vår seniora kompetens inom industri ligger helt rätt i tiden. Det är också en bekräftelse på att det vi hittills levererat har motsvarat de behov som funnits och även överträffat förväntningarna, säger Camilla Karlsson, KomRedos VD. Förutom satsningen på industri har även KomRedos kompetens inom GDPR mottagits väl. – KomRedo har fått fortsatt förtroende som dataskyddsombud i Sollentuna kommun genom upphandling. Det är också mycket glädjande att vi får fortsätta bistå med vår kompetens även inom detta område, avslutar Camilla Karlsson. Över 2000 personer besökte KomRedos monter vid årets Kommek-mässa i Malmö. Förutom hundratals informationsblad om KomRedos erbjudanden bjöds besökarna på mjukglass. Moster Maggan, KomRedos maskot med nära släktband till KomRedos VD, slog personligt rekord; över 1 700 glassar serverade hon under mässans två dagar. – Jag är så glad över uppmärksamheten vi fick. Väl medveten om att mjukglass var en bidragande orsak till våra höga besökssiffror, kan jag ändå nöjt konstatera att intresset var stort även för vår seniora konsultkompetens inom KomRedo AB och vårt systemstöd , säger en nöjd Camilla Karlsson, ägare till KomRedo. I montern genomfördes demonstrationer av SPECease löpande under de två dagar mässan pågick. På plats i montern fanns flera av de seniora konsulter som ingår i KomRedos stora team. Nya kontakter knöts, och nya idéer föddes. – Jag tar med mig så många intryck från en lyckad mässa. Framtiden för KomRedo och SPECease är mycket ljus, konstaterar Camilla som avslutningsvis vill passa på att framföra en varm och glassig hälsning till alla mässbesökare från Moster Maggan. ” ”, bedömer den upphandlande enheten. Uppdraget startade i samband med att nya GDPR-förordningen började gälla, den 25 maj 2018. I uppdraget ingår dels tillsynsansvar som dataskyddsombud (DPO) samt dels en stödjande och rådgivande funktion i form av analys av genomförd kartläggning, workshops med personuppgiftsbiträdens kontor/enheter, sammanställning av processer och upprättande av förslag till ledningssystem enligt ISO/IEC 2700x di|KomRedo AB söker nu en kvalificerad redovisnings-/ verksamhetscontroller med erfarenhet av kommunal förvaltning. Erfarenhet som controller inom vård- och omsorg eller socialtjänst är meriterande. Uppdraget genomförs delvis på plats hos kund men även distansarbete förekommer. Kunden finns i norra Stockholm. Uppdraget är beräknat till halvtid med start så snart som möjligt och fram till 1 augusti, men det finns möjlighet till förlängning. Avbrott för semester under juli. Dokumenterad tidigare erfarenhet som motsvarar kundens behov är ett ska-krav. Vill du ha mer information om tjänsten eller KomRedo AB, hör av dig till Camilla Karlsson, VD KomRedo AB, eller 021-448 17 70. – Västerås är vår bas. Läget är perfekt med goda pendlingsmöjligheter för våra konsulter. Camilla siktar högt. KomRedo har vuxit kraftfullt sedan starten för två år sedan och är redan en framgångssaga på många sätt. Med basen i revision för offentlig verksamhet har företaget nu tagit ett stadigt kliv in på marknaden för hälso- och sjukvård. – Vi har upplevt en fantastisk tillväxt och ser att vi kan erbjuda rätt produkter, i rätt tid och till rätt pris. Framtiden ser ljus ut för KomRedo!, avslutar Camilla. COPYRIGHT: KOMREDO AB, 2021 st|KomRedo befinner sig i en kraftfull expansionsfas och söker Revisorsassistent. h1|Författare: h2|Inläggsnavigering Nyhetsarkiv Kontakta oss h3|KomRedo vinner uppdrag som DPO (extern dataskyddsombud) i en kommun med ca 70 000 invånare. I uppdraget ingår rådgivning och tillsyn. h5|OM KOMREDO Din ansökan sp|Admin Publicerat Publicerat Publicerat Publicerat Publicerat Publicerat Publicerat Publicerat Publicerat Publicerat Nu finns KomRedo i centrala Västerås, på Norra Källgatan 29. Det nya kontoret är basen för KomRedos fortsatta expansion i Sverige. Sida 1 Sida Nästa sida em|KomRedo AB redovisade bästa kompetens, erfarenheter och referenser för konsulten och att konsulten som ska vara dataskyddsombud ska uppfylla artikel 37 i dataskyddsförordningen. I januari 2018 gick Landstinget Sörmland ut i en stor upphandling för att söka leverantörer av konsulttjänster inom Hälso- och sjukvård. KomRedo AB var ett av de företag som lämnade in ett anbud. Idag, 23 april 2018, står det klart att KomRedo är ett av de tre företag som valts ut. – Avtalet ger KomRedo en fantastisk möjlighet att vara delaktig i Landstinget Sörmlands fortsatta utveckling inom hälso- och sjukvård. Genom KomRedos omfattande team av erfarna experter kan vi erbjuda tjänster inom ett brett spektra KomRedo AB. Avtalet omfattar Landstinget Sörmland, men även Region Västmanland, genom option. Avtalet gäller i två år från och med 1 april 2018 och det finns möjlighet att förlänga avtalet med ytterligare två år. I konkurrens med totalt 16 företag som lämnade anbud, har tre företag valts ut. KomRedo AB är ett av dessa. – Jag är mycket stolt över att KomRedo fått detta förtroende. KomRedo har funnits som bolag i endast två år, och redan har vi vunnit flera stora upphandlingar. Framgången är ett kvitto på att vi lyckats väl med vår satsning på unik senior kompetens med Sveriges, och kanske världens, främsta experter inom flera områden, avslutar Camilla Karlsson. Region Uppsala har meddelat att KomRedo AB blir ny avtalspart i ett omfattande ramavtal. Avtalet kommer att löpa på fyra år och omfattar bland annat medicinsk expertis. KomRedo har i sitt anbud erbjudit Region Uppsala legitimerade läkare och professorer inom samtliga specialistområden med tonvikt på geriatrik, kardiologi, intensivvård, ambulanssjukvård och tandvård. Den expertis som KomRedo knutit till sig i detta ramavtal har en gedigen specialistkompetens utifrån medicinsk forskning med kopplingar till lärosäten och forskningscenter som Uppsala universitet, Umeå universitet och Karolinska Institutet. – De 25-tal specialister och den omfattning av medicinsk expertis som KomRedo har tillgång till i sitt nätverk möjliggör ett innovativt arbetssätt i framkant. Vilket är till stor nytta för kunden, KomRedo AB. Ramavtalet omfattar förutom medicinsk expertis även seniora konsulter inom kommunal revision, styrning och ledning, intern kontroll, regional utveckling, automation i medicinsk infrastruktur, fastigheter och teknisk projektledning, psykosocial arbetsmiljö, it och informationssäkerhet, information och kommunikation, upphandling samt kommunal och offentlig rätt. – KomRedo säkerställer en effektiv och kvalitetssäkrad revision. Det är med stor tillförsikt vi kommer att leverera utredningar som gör skillnad för Region Uppsala! Ekonomichefsdagarna toppade med Fd statsministern Fredrik Reinfeldt som talade om vår värld i rörelse och att vi måste vara pålästa och förberedda på den nya världsorganisationen. Han talade även om Peak Child effekt i Sverige, Europa och Kina. Mycket intressanta jämförelser som kan vara till nytta i en kommuns omvärldsanalys och vara förberedd på nya befolkningsrörelser! /Camilla Karlsson, VD, KomRedo AB Just nu lanserar vi en ny hemsida. Sidan du befinner dig på nu är alltså under bearbetning och nytt innehåll kommer att publiceras löpande under januari. Behöver du veta mer om våra tjänster? Hör av dig till oss på info@komredo.se eller ring 021-448 17 70. Under 2017 har KomRedo AB fortsatt sin tillväxtresa. Bolaget har under året fått flera nya och omfattande uppdrag, och dessutom lanserat det webbaserade systemet SPECease. ”Jag vill rikta ett stort tack till såväl kunder som samarbetspartners för året som gått. Jag ser mycket fram emot 2018 och alla spännande utmaningar som ligger framför oss” för KomRedo. Under 2018 fortsätter lanseringen av SPECease med fler smarta funktioner som kommer att underlätta mycket av det rutinarbete som utförs på ekonomiavdelningar. – Redan efter bara några månader har SPECease fått stor uppmärksamhet. Det är mycket roligt, och jag ser fram emot att fortsätta driva utvecklingen och skapa det ultimata verktyget för rapportering av ekonomi, avslutar Camilla Karlsson. KomRedo har vunnit helkundsuppdraget för revision i Skinnskattebergs kommun 2018-2020, med option 2021. ”Jag är oerhört stolt över förtroendet som KomRedo fått av kommunrevisionen i Skinnskattebergs kommun. Kommunrevisionen är en ”nygammal” kund som jag lyckats vinna åter igen – fast nu i egen regi! Det ska bli riktigt spännande att fortsätta det utvecklingsarbete som jag en gång påbörjade”, säger KomRedos VD Camilla Karlsson. KomRedo har utvecklat ett nytt webbaserat systemstöd: SPECease. SPECease är utvecklat för kommuner och landsting av en ekonom för ekonomer. Bakgrunden är det stora behovet av ett smart, snabbt och lätt sätt för att få koll på bokslutsspecifikationer. ”SPECease ger dessutom möjligheten att genomföra månatliga avstämningar (inkl. matchning av konton) och månadsbokslut som utvecklar redovisningen på ett mycket positivt sätt”, berättar KomRedos VD, Camilla Karlsson. Redan nu finns möjligheten att koppla på SPECease smarta tjänster. Och utvecklingen av ytterligare smarta funktioner i programmet pågår. ”Målet är ett kraftfullt paket med smarta webbaserade verktyg som förenklar ditt arbete, sparar din tid – och pengar”, berättar Camilla Karlsson. KomRedo har vunnit helkundsuppdrag för revision i Eksjö kommun 2018-2019, med option 2020-2021. ”Eksjö kommun har idag en aktiv revision och jag är oerhört stolt över att de ser möjligheten som KomRedo har att erbjuda samma tjänster som de stora revisionsbolagen”, säger KomRedos VD Camilla Karlsson. KomRedo har vunnit helkundsuppdrag för revision i Höglandsförbundet för åren 2018-2019, med option för kommande år 2020-2021. ”Höglandsförbundet är ett samverkansförbund inom IT och eftergymnasial utbildning. Det ska bli spännande att arbeta med Höglandsförbundets förtroendevalda revisorer och verka för en värdefull dialog med medlemskommunerna och utveckla revisionen och deras förtroendevalda revisorer (samordnad revision)”, säger KomRedos VD Camilla Karlsson. KomRedo har vunnit helkundsuppdraget avseende revision i Aneby kommun för åren 2018-2019, med option för kommande år 2020-2021. Jag är oerhört stolt över förtroendet som KomRedo har fått och vill hjälpa de förtroendevalda revisorerna att bli den bästa kommunrevisionen i Sverige”, säger KomRedos VD Camilla Karlsson st|Landstinget Sörmland har valt KomRedo AB som leverantör av konsulttjänster inom Hälso- och sjukvård. Avtalet löper på två år, och omfattar även Region Västmanland, genom option. h1|Författare: h2|Inläggsnavigering Nyhetsarkiv Kontakta oss sp|Admin Publicerat Publicerat Publicerat Publicerat Publicerat Publicerat Publicerat Publicerat Publicerat Publicerat Föregående sida Sida Sida 2 KomRedos redovisningskonsulter kan hjälpa dig med hela eller delar av ekonomifunktionen så som: – Löpande bokföring – Leverantörs- och kundreskontrahantering – Skattedeklaration – Period- och årsbokslut h1|Redovisning Just nu lanserar vi en ny hemsida. Sidan du befinner dig på nu är alltså under bearbetning och nytt innehåll kommer att publiceras löpande under januari. Behöver du veta mer om våra tjänster? Hör av dig till oss på info@komredo.se eller ring 021-448 17 70 h1|KomRedo lanserar ny hemsida h2|Inläggsnavigering Nyhetsarkiv Kontakta oss sp|Publicerat av Föregående inlägg Föregående Tack för samarbetet under 2017 Nästa inlägg Nästa Kort rapport från Ekonomichefsdagarna Från och med den 1 augusti 2019 anlitas KomRedo för ett interimsuppdrag i Huddinge kommun. Uppdraget innebär att ta ansvaret som tillförordnad redovisningschef i tre månader till dess en ny redovisningschef kommer på plats. Under perioden implementeras en del av de förslag till åtgärder som noterades i samband med organisationsöversynen, ett uppdrag som KomRedo genomförde i maj 2019 h1|Interimsuppdrag i Huddinge h2|Inläggsnavigering Nyhetsarkiv Kontakta oss h3|Kommentera sp|Publicerat av E-postadressen publiceras inte. Föregående inlägg Föregående Översyn av ekonomifunktionen i Huddinge kommun Nästa inlägg Nästa Revisionstjänster levereras till Ydre kommun Söker du nya möjligheter till utveckling? Känner du att du vill ta ett stort personligt ansvar, driva ditt eget arbete och skapa mervärde för dina kunder? Då kan KomRedo vara rätt plats för dig. KomRedo är det flexibla och smarta företaget som alltid sätter kunden i främsta rummet. Genom ett stort mått av lyhördhet och servicekänsla agerar vi där våra kunder är. Vi står också för innovation – vi tänker nytt för att alltid kunna leverera det där lilla extra, oavsett om det gäller vår seniora kompetens eller våra kundanpassade it-system. Dina främsta egenskaper är ditt engagemang, ditt kundfokus och din förmåga att lyssna och omsätta tankar och idéer till affärsmöjligheter. Du är resultatinriktad och har ett flexibelt förhållningssätt, vilket innebär att du gillar att arbeta utifrån flera olika perspektiv och ser möjligheter till lösningar. Du är van att driva ditt eget arbete, och trivs med att ta ett stort personligt ansvar. Att samarbete är nyckeln till framgång – det kan du skriva under på. Du delar gärna med dig av det du kan, och tar samtidigt in kunskap som förmedlas genom andra. Som person är du prestigelös och positiv. Vi vill att du har minst en kandidatexamen med inriktning mot ekonomi och förvaltning. Du har mer än fem års erfarenhet från redovisningsrevision. Har du erfarenhet från uppdrag eller arbete inom offentlig sektor är det meriterande. Vår bas är i Västerås, och det blir också din arbetsplats där du arbetar nära KomRedos VD och de sextiotal seniorkonsulter som ingår i företagets unika kompetensportfölj. Inledningsvis kommer ditt fokus att vara redovisningsrevision där du kommer att få arbeta med varierande redovisnings- och förvaltningsrevisionella uppdrag inom kommuner och landsting. Tjänsteresor förekommer i samband med kundbesök. Tjänsten är en tillsvidareanställning som vi formar och utvecklar på lång sikt, utifrån dina tidigare erfarenheter och de affärsmöjligheter vi skapar gemensamt. Om du är rätt person för oss finns exempelvis möjligheter att gå vidare till en position som certifierad kommunal revisor. KomRedo arbetar på främst uppdrag inom offentlig sektor, framför allt kommuner, landsting och kommunala bolag, men även med varierande uppdrag inom det privata näringslivet. Utvecklingen har präglats av kraftfull tillväxt, företaget bildades 2016 och har snabbt vuxit – både vad gäller omsättning och förtroendekapital. Att kunderna har förtroende för KomRedo visar sig bland annat genom förlängda eller förnyade uppdrag och önskemål om breddat tjänsteutbud. KomRedo har som mål att arbeta 100 procent digitalt med smarta och effektiva system som gynnar både arbetsmiljö men även ytterst kunden. Med ett sextiotal seniora konsulter erbjuder KomRedo ett brett utbud av tjänster, från medicinsk spetskompetens, kommunikation och it-lösningar till revision och ekonomitjänster. Känner du dig redo? Kanske till och med KomRedo? Då vill vi att du kontaktar oss. Skicka ditt cv och personligt brev till ansokan@komredo.se senast den 15 maj. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden st|KomRedo befinner sig i en kraftfull expansionsfas och söker Revisorsassistent. h1|Driven Revisorsassistent sökes till snabbväxande KomRedo h2|Inläggsnavigering Nyhetsarkiv Kontakta oss h3|Kommentera h5|OM KOMREDO Din ansökan sp|Publicerat av E-postadressen publiceras inte. Föregående inlägg Föregående KomRedo får fortsatt förtroende Nästa inlägg Nästa Översyn av ekonomifunktionen i Huddinge kommun KomRedo har utvecklat ett nytt webbaserat systemstöd: SPECease. SPECease är utvecklat för kommuner och landsting av en ekonom för ekonomer. Bakgrunden är det stora behovet av ett smart, snabbt och lätt sätt för att få koll på bokslutsspecifikationer. ”SPECease ger dessutom möjligheten att genomföra månatliga avstämningar (inkl. matchning av konton) och månadsbokslut som utvecklar redovisningen på ett mycket positivt sätt”, berättar KomRedos VD, Camilla Karlsson. Redan nu finns möjligheten att koppla på SPECease smarta tjänster. Och utvecklingen av ytterligare smarta funktioner i programmet pågår. ”Målet är ett kraftfullt paket med smarta webbaserade verktyg som förenklar ditt arbete, sparar din tid – och pengar”, berättar Camilla Karlsson h1|KomRedo presenterar: SPECease! h2|Inläggsnavigering Nyhetsarkiv Kontakta oss sp|Publicerat av Föregående inlägg Föregående Ännu en framgång för KomRedo! Nästa inlägg Nästa Skinnskattebergs kommun väljer KomRedo igen KomRedo har vunnit helkundsuppdrag för revision i Eksjö kommun 2018-2019, med option 2020-2021. ”Eksjö kommun har idag en aktiv revision och jag är oerhört stolt över att de ser möjligheten som KomRedo har att erbjuda samma tjänster som de stora revisionsbolagen”, säger KomRedos VD Camilla Karlsson h1|Ännu en framgång för KomRedo! h2|Inläggsnavigering Nyhetsarkiv Kontakta oss sp|Publicerat av Föregående inlägg Föregående Höglandsförbundet har valt KomRedo! Nästa inlägg Nästa KomRedo presenterar: SPECease! Intern kontroll är grunden för en tillförlitlig och förtroendegivande verksamhet. Från flera normerande regelverk och olika intressenter ställs nu kraven att företagen/organisationen ska öka graden av mognad, struktur och formalisering när det gäller den interna kontrollen. Många och återkommande skandaler under många år i alla delar av världen anses främst bero på bristfällig och informell intern kontroll. Intern kontroll är ett systematiskt arbete som måste pågå löpande, som utgår från analys, ifrågasättande och utveckling. KomRedo har ett flertal seniora konsulter med omfattande erfarenheter från utredningar, revision och rådgivning inom Intern kontroll. h1|Intern kontroll Under 2017 har KomRedo AB fortsatt sin tillväxtresa. Bolaget har under året fått flera nya och omfattande uppdrag, och dessutom lanserat det webbaserade systemet SPECease. ”Jag vill rikta ett stort tack till såväl kunder som samarbetspartners för året som gått. Jag ser mycket fram emot 2018 och alla spännande utmaningar som ligger framför oss” för KomRedo. Under 2018 fortsätter lanseringen av SPECease med fler smarta funktioner som kommer att underlätta mycket av det rutinarbete som utförs på ekonomiavdelningar. – Redan efter bara några månader har SPECease fått stor uppmärksamhet. Det är mycket roligt, och jag ser fram emot att fortsätta driva utvecklingen och skapa det ultimata verktyget för rapportering av ekonomi, avslutar Camilla Karlsson h1|Tack för samarbetet under 2017 h2|Inläggsnavigering Nyhetsarkiv Kontakta oss sp|Publicerat av Föregående inlägg Föregående Skinnskattebergs kommun väljer KomRedo igen Nästa inlägg Nästa KomRedo lanserar ny hemsida KomRedo fortsätter sin framgångsresa med flera förlängda och utökade uppdrag. Sedan 2018 har KomRedo arbetat med projektledning inom industrin – en satsning som nu utökas och intensifieras genom flertalet nya stora projekt som har vunnits och sträcker sig över flera år. – För oss är dessa nya projekt ett kvitto på att vår seniora kompetens inom industri ligger helt rätt i tiden. Det är också en bekräftelse på att det vi hittills levererat har motsvarat de behov som funnits och även överträffat förväntningarna, säger Camilla Karlsson, KomRedos VD. Förutom satsningen på industri har även KomRedos kompetens inom GDPR mottagits väl. – KomRedo har fått fortsatt förtroende som dataskyddsombud i Sollentuna kommun genom upphandling. Det är också mycket glädjande att vi får fortsätta bistå med vår kompetens även inom detta område, avslutar Camilla Karlsson h1|KomRedo får fortsatt förtroende h2|Inläggsnavigering Nyhetsarkiv Kontakta oss h3|Kommentera sp|Publicerat av E-postadressen publiceras inte. Föregående inlägg Föregående Fullt hus på Kommek 2018! Nästa inlägg Nästa Driven Revisorsassistent sökes till snabbväxande KomRedo Behovet av ett smart, snabbt och lätt sätt för att få koll på bokslutsspecifikationer var utgångspunkten för KomRedos grundare. Efter att själv ha trasslat med olika Excel-lösningar som tog onödig tid och handpåläggning, växte idén om SPECease fram. Ett smart system, webbaserat och enkelt, utvecklat för kommuner och landsting av en ekonom för att underlätta livet för andra ekonomer. Idag används systemet i flera olika typer av organisationer, och intresset för systemet växer. Förutom digitala bokslutsspecar innehåller SPECease även kompletta digitala lösningar för den sammanställda redovisningen – koncernbokslut – inklusive mellanhavandeavstämningar. Systemet är också utvecklat för att stödja den kommunala revisionen i dess arbete med den grundläggande granskningen. h1|SPECease systemstöd pa|En modern redovisnings- och revisionsbyrå med seniorkompetens och specialistkunskaper! Ny KEF-partner 2020 di|– Västerås är vår bas. Läget är perfekt med goda pendlingsmöjligheter för våra konsulter. Camilla siktar högt. KomRedo har vuxit kraftfullt sedan starten för två år sedan och är redan en framgångssaga på många sätt. Med basen i revision för offentlig verksamhet har företaget nu tagit ett stadigt kliv in på marknaden för hälso- och sjukvård. – Vi har upplevt en fantastisk tillväxt och ser att vi kan erbjuda rätt produkter, i rätt tid och till rätt pris. Framtiden ser ljus ut för KomRedo!, avslutar Camilla. COPYRIGHT: KOMREDO AB, 2021 h1|KomRedo växer vidare på ny adress h2|Inläggsnavigering Nyhetsarkiv Kontakta oss h3|Kommentera sp|Publicerat av Nu finns KomRedo i centrala Västerås, på Norra Källgatan 29. Det nya kontoret är basen för KomRedos fortsatta expansion i Sverige. E-postadressen publiceras inte. Föregående inlägg Föregående Landstinget Sörmland väljer KomRedo AB i stor upphandling Nästa inlägg Nästa Nytt uppdrag som DPO och rådgivare inom GDPR KomRedo har vunnit helkundsuppdraget avseende revision i Aneby kommun för åren 2018-2019, med option för kommande år 2020-2021. Jag är oerhört stolt över förtroendet som KomRedo har fått och vill hjälpa de förtroendevalda revisorerna att bli den bästa kommunrevisionen i Sverige”, säger KomRedos VD Camilla Karlsson h1|Ny vinst för KomRedo – Aneby kommun h2|Inläggsnavigering Nyhetsarkiv Kontakta oss sp|Publicerat av Nästa inlägg Nästa Höglandsförbundet har valt KomRedo! KomRedo samarbetar med ett flertal seniora IT-specialister med olika kompetenser inom systemutveckling avseende ett flertal programmeringsspråk och utvecklingsmiljöer, objektorienterad analys, design och implementering, databaser samt webbteknik samt informationsteknologi kopplat till GDPR (General Data Protection Regulation). IT-specialisterna stöttar även KomRedo i den traditionella redovisningsrevisionen i form av registeranalys och stora mängddataanalyser. h1|Informationssäkerhet KomRedo har vunnit helkundsuppdrag för revision i Höglandsförbundet för åren 2018-2019, med option för kommande år 2020-2021. ”Höglandsförbundet är ett samverkansförbund inom IT och eftergymnasial utbildning. Det ska bli spännande att arbeta med Höglandsförbundets förtroendevalda revisorer och verka för en värdefull dialog med medlemskommunerna och utveckla revisionen och deras förtroendevalda revisorer (samordnad revision)”, säger KomRedos VD Camilla Karlsson h1|Höglandsförbundet har valt KomRedo! h2|Inläggsnavigering Nyhetsarkiv Kontakta oss sp|Publicerat av Föregående inlägg Föregående Ny vinst för KomRedo – Aneby kommun Nästa inlägg Nästa Ännu en framgång för KomRedo! Ekonomichefsdagarna toppade med Fd statsministern Fredrik Reinfeldt som talade om vår värld i rörelse och att vi måste vara pålästa och förberedda på den nya världsorganisationen. Han talade även om Peak Child effekt i Sverige, Europa och Kina. Mycket intressanta jämförelser som kan vara till nytta i en kommuns omvärldsanalys och vara förberedd på nya befolkningsrörelser! /Camilla Karlsson, VD, KomRedo AB Har du frågor? Vill du anmäla intresse till utbildning, veta mer om oss, våra tjänster eller våra konsulter? Hör gärna av dig. KomRedo AB Adress: Trefasgatan 4 BV, 721 30 Västerås E-post: info@komredo.se Telefon: 021-448 17 70 h1|Kort rapport från Ekonomichefsdagarna h2|Inläggsnavigering Nyhetsarkiv Kontakta oss sp|Publicerat av Föregående inlägg Föregående KomRedo lanserar ny hemsida Nästa inlägg Nästa Region Uppsala valde KomRedo i stor upphandling Den 12 februari fick KomRedo ett uppdrag från Botkyrka kommun att stötta redovisningssektionen med koncernbokslutet och därefter löpande controlleruppgifter. Uppdraget pågår till och med maj månad h1|KomRedo levererar till Botkyrka kommun h2|Inläggsnavigering Nyhetsarkiv Kontakta oss h3|Kommentera sp|Publicerat av E-postadressen publiceras inte. Föregående inlägg Föregående Revisionstjänster levereras till Ydre kommun Nästa inlägg Nästa Bli en del i det växande teamet på KomRedo pa|En modern redovisnings- och revisionsbyrå med seniorkompetens och specialistkunskaper! Ny KEF-partner 2020 di|KomRedo AB söker nu en kvalificerad redovisnings-/ verksamhetscontroller med erfarenhet av kommunal förvaltning. Erfarenhet som controller inom vård- och omsorg eller socialtjänst är meriterande. Uppdraget genomförs delvis på plats hos kund men även distansarbete förekommer. Kunden finns i norra Stockholm. Uppdraget är beräknat till halvtid med start så snart som möjligt och fram till 1 augusti, men det finns möjlighet till förlängning. Avbrott för semester under juli. Dokumenterad tidigare erfarenhet som motsvarar kundens behov är ett ska-krav. Vill du ha mer information om tjänsten eller KomRedo AB, hör av dig till Camilla Karlsson, VD KomRedo AB, eller 021-448 17 70. COPYRIGHT: KOMREDO AB, 2021 h1|Bli en del i det växande teamet på KomRedo h2|Inläggsnavigering Nyhetsarkiv Kontakta oss sp|Publicerat av Föregående inlägg Föregående KomRedo levererar till Botkyrka kommun KomRedo har vunnit helkundsuppdraget för revision i Skinnskattebergs kommun 2018-2020, med option 2021. ”Jag är oerhört stolt över förtroendet som KomRedo fått av kommunrevisionen i Skinnskattebergs kommun. Kommunrevisionen är en ”nygammal” kund som jag lyckats vinna åter igen – fast nu i egen regi! Det ska bli riktigt spännande att fortsätta det utvecklingsarbete som jag en gång påbörjade”, säger KomRedos VD Camilla Karlsson h1|Skinnskattebergs kommun väljer KomRedo igen h2|Inläggsnavigering Nyhetsarkiv Kontakta oss sp|Publicerat av Föregående inlägg Föregående KomRedo presenterar: SPECease! Nästa inlägg Nästa Tack för samarbetet under 2017 Den 3 december 2019 fick KomRedo AB uppdraget att leverera revisionstjänster till Ydre kommun. Ydre är en liten kommun i södra Östergötland med stort fokus på livskvalitet. – Det är förvånande är att inga andra revisionsbyråer valde att lägga anbud på revisionsuppdraget i denna fina kommun, KomRedo AB. I det geografiska närområdet finns ytterligare en kommun som inte fått anbud tidigare. – Utvecklingen är oroväckande där de mindre kommunerna måste finna nya lösningar för att bibehålla en revision för framtiden. Jag är glad att vi kunde åta oss uppdraget och att vi nu får bistå Ydre kommun på bästa sätt, avslutar Camilla Karlsson h1|Revisionstjänster levereras till Ydre kommun h2|Inläggsnavigering Nyhetsarkiv Kontakta oss h3|Kommentera sp|Publicerat av E-postadressen publiceras inte. Föregående inlägg Föregående Interimsuppdrag i Huddinge Nästa inlägg Nästa KomRedo levererar till Botkyrka kommun ” ”, bedömer den upphandlande enheten. Uppdraget startade i samband med att nya GDPR-förordningen började gälla, den 25 maj 2018. I uppdraget ingår dels tillsynsansvar som dataskyddsombud (DPO) samt dels en stödjande och rådgivande funktion i form av analys av genomförd kartläggning, workshops med personuppgiftsbiträdens kontor/enheter, sammanställning av processer och upprättande av förslag till ledningssystem enligt ISO/IEC 2700x h1|Nytt uppdrag som DPO och rådgivare inom GDPR h2|Inläggsnavigering Nyhetsarkiv Kontakta oss h3|KomRedo vinner uppdrag som DPO (extern dataskyddsombud) i en kommun med ca 70 000 invånare. I uppdraget ingår rådgivning och tillsyn. Kommentera sp|Publicerat av E-postadressen publiceras inte. Föregående inlägg Föregående KomRedo växer vidare på ny adress Nästa inlägg Nästa Fullt hus på Kommek 2018! em|KomRedo AB redovisade bästa kompetens, erfarenheter och referenser för konsulten och att konsulten som ska vara dataskyddsombud ska uppfylla artikel 37 i dataskyddsförordningen. KomRedo har fått i uppdrag av Huddinge kommun att genomföra en organisationsöversyn av ekonomifunktionen. Projektet varar i två månader med fokus på att genomlysa nuvarande organisation inom kommunen med inriktning mot ekonomi samt se över vad respektive ekonomifunktion har för syn på sitt uppdrag vid socialförvaltning, gymnasie- och arbetsmarknadsförvaltning, barn- och utbildningsförvaltning, miljö- och bygglovsförvaltning, kultur- och fritidsförvaltning samt redovisningsenheten inom ekonomiavdelningen h1|Översyn av ekonomifunktionen i Huddinge kommun h2|Inläggsnavigering Nyhetsarkiv Kontakta oss h3|Kommentera sp|Publicerat av E-postadressen publiceras inte. Föregående inlägg Föregående Driven Revisorsassistent sökes till snabbväxande KomRedo Nästa inlägg Nästa Interimsuppdrag i Huddinge Region Uppsala har meddelat att KomRedo AB blir ny avtalspart i ett omfattande ramavtal. Avtalet kommer att löpa på fyra år och omfattar bland annat medicinsk expertis. KomRedo har i sitt anbud erbjudit Region Uppsala legitimerade läkare och professorer inom samtliga specialistområden med tonvikt på geriatrik, kardiologi, intensivvård, ambulanssjukvård och tandvård. Den expertis som KomRedo knutit till sig i detta ramavtal har en gedigen specialistkompetens utifrån medicinsk forskning med kopplingar till lärosäten och forskningscenter som Uppsala universitet, Umeå universitet och Karolinska Institutet. – De 25-tal specialister och den omfattning av medicinsk expertis som KomRedo har tillgång till i sitt nätverk möjliggör ett innovativt arbetssätt i framkant. Vilket är till stor nytta för kunden, KomRedo AB. Ramavtalet omfattar förutom medicinsk expertis även seniora konsulter inom kommunal revision, styrning och ledning, intern kontroll, regional utveckling, automation i medicinsk infrastruktur, fastigheter och teknisk projektledning, psykosocial arbetsmiljö, it och informationssäkerhet, information och kommunikation, upphandling samt kommunal och offentlig rätt. – KomRedo säkerställer en effektiv och kvalitetssäkrad revision. Det är med stor tillförsikt vi kommer att leverera utredningar som gör skillnad för Region Uppsala! Har du frågor? Vill du anmäla intresse till utbildning, veta mer om oss, våra tjänster eller våra konsulter? Hör gärna av dig. KomRedo AB Adress: Trefasgatan 4 BV, 721 30 Västerås E-post: info@komredo.se Telefon: 021-448 17 70 h1|Region Uppsala valde KomRedo i stor upphandling h2|Inläggsnavigering Nyhetsarkiv Kontakta oss h3|Kommentera sp|Publicerat av E-postadressen publiceras inte. Föregående inlägg Föregående Kort rapport från Ekonomichefsdagarna Nästa inlägg Nästa Landstinget Sörmland väljer KomRedo AB i stor upphandling I januari 2018 gick Landstinget Sörmland ut i en stor upphandling för att söka leverantörer av konsulttjänster inom Hälso- och sjukvård. KomRedo AB var ett av de företag som lämnade in ett anbud. Idag, 23 april 2018, står det klart att KomRedo är ett av de tre företag som valts ut. – Avtalet ger KomRedo en fantastisk möjlighet att vara delaktig i Landstinget Sörmlands fortsatta utveckling inom hälso- och sjukvård. Genom KomRedos omfattande team av erfarna experter kan vi erbjuda tjänster inom ett brett spektra KomRedo AB. Avtalet omfattar Landstinget Sörmland, men även Region Västmanland, genom option. Avtalet gäller i två år från och med 1 april 2018 och det finns möjlighet att förlänga avtalet med ytterligare två år. I konkurrens med totalt 16 företag som lämnade anbud, har tre företag valts ut. KomRedo AB är ett av dessa. – Jag är mycket stolt över att KomRedo fått detta förtroende. KomRedo har funnits som bolag i endast två år, och redan har vi vunnit flera stora upphandlingar. Framgången är ett kvitto på att vi lyckats väl med vår satsning på unik senior kompetens med Sveriges, och kanske världens, främsta experter inom flera områden, avslutar Camilla Karlsson st|Landstinget Sörmland har valt KomRedo AB som leverantör av konsulttjänster inom Hälso- och sjukvård. Avtalet löper på två år, och omfattar även Region Västmanland, genom option. h1|Landstinget Sörmland väljer KomRedo AB i stor upphandling h2|Inläggsnavigering Nyhetsarkiv Kontakta oss h3|Kommentera sp|Publicerat av E-postadressen publiceras inte. Föregående inlägg Föregående Region Uppsala valde KomRedo i stor upphandling Nästa inlägg Nästa KomRedo växer vidare på ny adress