Vi får det ständigt bekräftat att med rätt leverantör och med rätt engagemang sparar våra kunder både tid och pengar. Dessutom skapar detta långsiktighet och våra kunder finner trygghet hos Engra som leverantör. Logistiken kring leverans är enkelt, hur man däremot tar hand om en kund efter köpet utgör den stora skillnaden. Engras support är omtyckt bland våra kunder och troligtvis beror det på att vi har nära och personlig kontakt med våra kunder och vi är alltid engagerade i att ge den bästa hjälpen som finns. Vi nöjer oss aldrig med medelmåttiga lösningar eller support. di|Service Vi värderar serviceärenden högt och tar ansvar för de produkter vi levererar. Digital körjournal Vi levererar Digital körjournal, du är igång på 5 minuter. Headset Om man pratar mycket i telefon bör man överväga att använda headset. h1|Vår support ger total hjälp med 100% engagemang! Eftermarknad med stort engagemang! h2|Nyhetsbrev Tryggt val Våra kunder känner sig trygga med Engra som leverantör. Vi tar ett helhetsansvar och rekommenderar endast något vi själva skulle valt. Projektledning av enkla såväl som komplexa projekt till implementering och drift samt underhåll är något vi har sysslat med sedan 1999. Användarnamn Lösenord h1|Logga in h2|Nyhetsbrev h1|Produkter h2|Mobilitet Headset och Hörselskydd Konferenstelefoner Digital körjournal Fast Telefoni Nyhetsbrev Vi arbetar med alla ledande tillverkare inom produktområdet kommunikation. Vi kan genom detta ta fram bra och kostnadseffektiva produktlösningar samt hjälpa er ta fram de alternativ som passar för era behov. Genom att hela tiden arbeta med de mest optimala lösningarna och produkterna så bidrar detta till att hålla nere era kostnader. hjälper kunder att knyta ihop marknadsledande tillverkare utifrån kundens önskemål, krav och framtidsbild för att få mer information kring utrustning & tjänster för olika växelsystem. De olika växelsystemen är allt från virtuella växlar till fasta traditionella växlar eller mjukvarubaserade växlar som ligger i molnet - mobilväxlar. Engra hjälper till med insamling av data, hjälp med kravställningar, identifiering av ev. problem, kartläggning, flödesschemor och analyserar dessa och offererar skräddarsydda lösningar som vi sedan tar ett helhetsansvar för implementering och driftsättning. h1|Växlar h2|Funderar du på att implementera en växel, missar du för många samtal eller vill veta mer? Nyhetsbrev Ange din e-postadress st|Företagsnamn E-postadress Jag vill bli uppringd Telefonnummer Ditt meddelande h1|Kontakta oss h2|Nyhetsbrev * * * grundades 1999 av personal med lång och gedigen branscherfarenhet. Vi vänder oss till företag och organisationer i hela Sverige. Sedan april 2002 ingår vi i den rikstäckande telekomkedjan RingUp - Sveriges ledande telekomkedja för företag. Med fokus på kundernas behov, förutsättningar och önskemål tar vi fram de lösningar som bidrar till en god, effektiv samt trygg och långsiktig relation. Vår ambition och drivkraft är att alltid vara kundens bästa telekomleverantör. Engra levererar ett brett sortiment av produkter såsom mobiltelefoner, systemtelefoner, mobila växlar, ip-telefoni, konferensutrustning, headset, tjänster så som mobila växlar, funktionshyra, MDM med mera. Med vårt breda sortiment, kunskap, service och support så är vi en helhetsleverantör inom kommunikation. st|- Er kommunikation - Vår styrka - h1|Om Engra h2|Historik Engras affärsidé En helhetsleverantör Nyhetsbrev Engras support är omtyckt bland våra kunder och troligtvis beror det på att vi har nära och personlig kontakt med våra kunder och vi är alltid engagerade i att ge den bästa hjälpen som finns. Vi ger alltid det svar vi själva skulle vilja få och nöjer oss aldrig med medelmåttiga lösningar. Supporten, nås via telefon eller mail, hjälper till att avlasta era administratörer, medarbetare samt er IT-avdelning. Vi hjälper till med alla olika frågor som kan uppstå kring produktsupport, abonnemangshantering, abonnemangstjänster eller fakturafrågor. Supporten består av medarbetare med hög kompetens och har total fokus på er som kund. Vårt engagemang och snabbhet i supportfrågor är en av våra absolut största styrkor. Vi får det ständigt bekräftat att med rätt leverantör och med rätt engagemang sparar våra kunder både tid och pengar. Dessutom skapar detta långsiktighet och våra kunder finner trygghet hos Engra som leverantör. Som kund till Engra kan ni välja mellan olika servicenivåer (SLA) beroende på ert behov. Vill du veta mer kring hur vi kan hjälpa er eller hur vi hjälper andra - tveka inte att ta kontakt med oss! h1| h2|Ett Supportnummer ger total hjälp med 100% engagemang! Nyhetsbrev Support Telecenters målsättning är att på bästa möjliga sätt medverka till att minska den negativa påverkan på miljön genom att efterleva lagar och andra krav samt ta ett socialt och etiskt ansvar för miljön. Naturens tillgångar är begränsade. Det är därför viktigt att vi hushåller med dessa och ger förutsättningar för kretslopp d.v.s. att råvaror kan återanvändas. Att verka för en hållbar utveckling är viktigt, inte minst för att ge vår nästa generation en bra miljö att växa upp i. Syftet med detta dokument är att övergripande beskriva de aktiviteter inom Engra Telecenter som kan ha påverkan på vår miljö och på vilket sätt den påverkan kan minimeras. Engra Telecenter bidrar till en hållbar miljöutveckling genom att aktivt medverka till att minska miljöbelastningen enligt företagets egna förutsättningar och möjligheter. Medarbetarnas medvetenhet och kompetens ska underhållas genom att företagsledningen kontinuerligt tar upp de vardagliga ting som kan öka miljötänkandet. Engra Telecenter iakttar allmän varsamhet som bidrar till att minska miljöbelastningen, det kan vara små vardagliga åtgärder såsom att till exempel När det gäller den utåtriktade verksamheten vidtar vi följande miljöåtgärder li|släcka belysning i lokaler där ingen arbetar anpassa inomhustemperaturen minska pappersförbrukningen lämna alla förpackningar till återvinning. sortera internt avfall omsorgsfullt på miljöstationer i avsedda fraktioner och att inte kassera materiel som kan användas. För trycksaker som t.ex. visitkort, brevpapper m.m. anlitas miljöcertifierade tryckerier som använder miljömärkta produkter i sin produktion. Vid transporter anlitas DHL, vilka är miljöcertifierade och våra bud vi använder oss av ingår i DHL Solutions miljöpolicy. Vi använder auktoriserade servicestäder som är certifierade enligt ISO standard. Sådana produkter som vi en gång sålt kan vi ta emot och vi tillser då att dessa återvinns på ett miljövänligt sätt på miljöstationer i avsedda fraktioner. I vårt arbete och i samarbete med leverantörer och våra kunder skall vi verka för bästa miljöalternativ kombinerat med bästa funktion och kostnad för våra produkter och tjänster. Vår verksamhet skall medvetet styras mot återanvändning, återvinning och minimering av miljöstörande ämnen och avfall. h1|Miljöpolicy h2|Målsättning Bakgrund Tillvägagångssätt Nyhetsbrev Vi på Engra Telecenter värderar hanteringen av serviceärenden eller eftermarknaden som en av våra viktigaste uppgifter. Vi ser det som mycket viktigt att ta ansvar för de produkter vi levererar i både service- och återvinningssyfte. Att leverera en produkt idag är enkelt, hur man däremot tar hand om en kund efter köpet utgör den stora skillnaden. Vi har därför skapat rutiner som gör att hanteringen av serviceärenden fungerar både enkelt och smidigt. Det ska inte behöva vara jobbigt att ha en trasig telefon - så länge man har väl fungerande rutiner för att åtgärda telefonen. Med vår lösning har kunderna full kontroll på sina serviceärenden. De kan sköta hela hanteringen oavsett var de befinner sig, bara de har tillgång till internet. Hela serviceärendet tar inte mer än två minuter att registrera. h1|Service h2|Eftermarknad med engagemang! Nyhetsbrev 556572-7392 Måndag - Fredag 08:00 - 17:00 Lunchstängt 12:00 - 13:00 Engra Telecenter i Stockholm AB har F-skattebevis st|Besöksadress: E-post: Telefon: Org-nr: Våra öppettider h1|Kontakta Oss h2|Nyhetsbrev RingUp är en svensk återförsäljarekedja med primär fokus på telekomprodukter och företagsmarknaden. Kedjans medlemmar består av fristående och sammansvurna entreprentörer. Kedjan bildades på initiativ av ett tjugotal återförsäljare för Ericsson vid ett gemensamt möte i Jönköping 1989. Vid utgången av år 2010 fanns det 58 butiker i landet. Varumärket RingUp-Kedjan ägs av Electragruppen. RingUps huvudsortimentet består av operatörstjänster, mobila tjänster, mobila produkter samt egna IT-tjänster som kompletteras kontinuerligt med fler områden för att RingUp ska kunna leverera en helhet inom kommunikation. Hit hör fast och mobil telefoni, mobila bredbandstjänster, systemintegration, IT-produkter samt mobila IT-tjänster. Vill du veta mer om RingUp-kedjan? h1|RingUp-kedjan h2|Sortiment Nyhetsbrev em|RingUp har levererat kommunikations-lösningar till företag i sedan 1989. RingUp finns på ca 50 orter i Sverige, från Malmö i söder till Östersund i norr. RingUp satsar på långsiktiga relationer som skapar förtroende. Vi är alltid på jakt efter nya stjärnor. Vi söker nya medarbetare och letar efter dig som är positiv, driftig och gillar att jobba i ett högt tempo med många bollar i luften. Har du erfarenhet ifrån branschen är det naturligtvis en fördel. Känner du dig redo för nya utmaningar, är du alltid välkommen att höra av dig till oss med en spontan ansökan. Du skickar in din CV med spontanansökan till Vi ser fram emot att höra från dig! h1|Jobba hos oss h2|Nya medarbetare Nyhetsbrev Funktionshyra är en produkt framtagen för kunder som har en etablerad/vill etablera en mobiltelefons policy. Med Funktionshyra kan vi på Engra se till att ert företag alltid har den senaste tekniken. Vi byter ut er utrustning efter 18 eller 24 månader. Ni betalar en månatlig hyra som sett över avtalstiden understiger kontantpriset på produkterna. Med funktionshyra slipper man binda upp sina mobila abonnemang då dessa är helt skilda från själva produkten, vilket gör att ert företag alltid kan välja den mest förmånliga operatören och abonnemangsformen. - 100% avdragsgill - Förenklar budgetarbete - Påverkar inte balansräkningen - Funktionshyra har ett miljöriktig hantering av återtagna produkter. - Funktionshyra har efter hyrestiden en informationssäker hantering av produkterna enligt ISO 27001 h1|Funktionshyra h2|Vill du veta mer om funktionshyra och hur det fungerar? Nyhetsbrev Fördelar em|(Ni som kund medverkar till en miljöbesparing om 15 kg CO2 per hanterad smartphone) (Informationssäkerhet). Telecenter är en helhetsleverantör som vänder sig till stora och medelstora företag där vi agerar samarbetspartner till våra kunder. Vi arbetar med allt från att leverera en produkt, starta upp ett nytt abonnemang, service & support till större komplexa lösningsorienterade affärer - det är våra kunder som "begränsar" nyttjande graden av våra tjänster och vad de behöver hjälp/avlastning med. Med Engra som Single Point of Contact inom telekom hjälper vi er med alla enkla såväl som komplexa vardagsärenden. Snabbt och enkelt. Våra kunder känner sig enormt avlastade med våra snabba återkopplingar och lösningar. Ett telefonnummer ger total hjälp med 100 % engagemang! Våra kunder vet att vi tar ett stort ansvar för eftermarknaden och de väljer oss bl a för vårt stora engagemang inom detta område. All ärendehantering - allt från service av en mobiltelefon, fakturafrågor från operatör till supportfrågor - går idag via oss. Vi är ett kompetensstöd, en avlastning för organisationen och vi ger den bästa möjliga servicen och support på allt vi levererar. Vi ger er löpande kostnads- och tidsbesparingar men framför allt ger vi våra kunder harmoni. Våra kunder har alltid en dedikerad kontaktperson som är insatt i hur kundens organisation fungerar, hur de arbetar och vilka policys de har. Kontaktpersonens roll är att föräldra detta vidare i Engras organisation så att vi alltid håller oss á jour med de förändringar som sker hos kund. Vi får det ständigt bekräftat att, med rätt leverantör och med rätt engagemang sparar våra kunder både tid och pengar. Dessutom skapar detta en långsiktighet och våra kunder finner trygghet hos Engra som samarbetspartner. h1|Hur vi arbetar h2|Vad gör Engra? Enkelhet Harmoni Dedikerad kontaktperson Slutsats Nyhetsbrev Vi ska vara den mest engagerade och fokuserade leverantör för och tillsammans med våra kunder. Att ta något jobbigt och kanske lite ostrukturerat och göra det till något fantastiskt. En vardag som är full av harmoni och enkelhet där er kommunikation står i fokus. Låt oss tillsammans ta nästa steg mot er framtida destination. h1|Vision h2|Nyhetsbrev Mission Nedan finner du några av våra samarbetspartners inom mobilitet. Letar du efter något specifikt? gärna! h1|Hybrider Smartphones Tablets h2|Microsoft Surface Sony Xperia Samsung Galaxy Apple iPhone Microsoft Lumia BlackBerry HTC Huawei Caterpillar ZTE Lenovo Nyhetsbrev Mobilitet em|(f.d Motorola) Telecenter hjälper till vid upphandling mot operatörer. Vi hjälper kunder med hela eller delar av upphandlingsuppdraget i form av följande punkter: - Förberedelser - Vägledning genom hela upphandlingsprocessen - Formulering av kravspecifikationer - Information om kundens befintliga innehav - Dialog mot operatör(er) - Benchmarking - Granskning av befintligt samt nytt avtalsförslag - Beslutsunderlag - Beslutsstöd Engra Telecenter bör ses som ett externt oberoende beslutsstöd vid en upphandling och det är kunden som slutligen avgör vilket alternativ som passar bäst in hos kunden utifrån deras behov, önskemål, krav och målsättning. h1|Upphandlingsstöd h2|Vill du veta mer eller funderar du på att göra en upphandling och behöver hjälp? Nyhetsbrev är en helt oberoende och opartisk leverantör. Vi samarbetar med de största teleoperatörerna för att ge våra kunder tillgång till de olika näten. Utöver detta har vi även ett utomordentligt bra samarbete med tillverkarna vilket gör att vi har goda kunskaper om såväl befintliga produkter som lanseringar av nya produkter och andra viktiga nyheter och tjänster. Ovan finner ni ett axplock av våra samarbetspartners. Letar du efter något speciellt? h1|Samarbetspartners h2|Nyhetsbrev samarbetar med marknadsledande aktörer inom återanvändning/återköp och livscykelhantering av datorer, mobiler och andra IT-produkter. Inlämningen kan ske styckvis eller att kund samlar ihop en större mängd för återköp/återvinning. Vid inlämning av enheter och efter att dessa har undersökts erhåller kunden en rapport. Rapporten innehåller raderingscertifikat, miljörapport (koldioxidbesparing) samt ev. ersättning. h1|Återvinning Återköp / återanvändning h2|Vill du veta mer om återvinning, återköp och/eller återanvändning? Nyhetsbrev Vi på Engra anser att det är viktigt att bidra med de delar man kan för att värna om miljön. Vi som leverantör av kommunikationsutrustning hjälper till med lösningar som gör att våra företagskunder på ett mycket enkelt och smidigt sätt, kan lämna in sina uttjänta produkter, vare sig det är en mobiltelefon, dator eller server för återvinning. Våra samarbetspartners är certifierade inom följande: - Kvalitet ISO-9001 - Miljö ISO-14001 - Informationssäkerhet ISO-27001 - Arbetsmiljö OHSAS-18001 Nedan finner ni ett axplock av tillverkare vi samarbetar med inom systemtelefoni. Letar du efter något specifikt? gärna! h1| h2|Cisco Mitel Avaya Polycom Alcatel Aastra Nyhetsbrev Systemtelefoner Nedan beskrivs hur Engra Telecenter i Stockholm AB, org. nr 556572-7392, med adress Kuskvägen 8, 19162 Sollentuna, (”vi” eller ”oss”), behandlar personuppgifter i förhållande till er som kund. Integritetsskydd är en fråga som prioriteras av oss. Det är därför viktigt för oss att skydda era personuppgifter och försäkra oss om att vår behandling av dem sker på ett korrekt och lagligt sätt. I denna personuppgiftspolicy förklarar vi vilka typer av personuppgifter vi kan komma att behandla och i vilket syfte vi behandlar dem. Vi redogör också för vår behandling av personuppgifter samt vilka val och vilka rättigheter ni har i relation till den. Vi ber er läsa igenom vår personuppgiftspolicy noggrant och göra er införstådd med dess innehåll. Vänligen notera att denna personuppgiftspolicy rör behandling av personuppgifter för vilka vi är personuppgiftsansvariga. Det innebär att vi ansvarar för hanteringen och behandlingen av era personuppgifter. Det innebär även att det är till oss ni ska vända er med frågor eller synpunkter, eller om ni vill utnyttja någon av de rättigheter ni har i förhållande till vår hantering av era personuppgifter. Personuppgifter avser uppgifter som kan hänföras till er. Vi kan komma att hantera följande personuppgifter som kan hänföras till er som kund: (a) namn; (b) adress; (c) e-postadress; (d) telefonnummer; (e) användarnamn och lösenord; (f) orderinformation; (g) IP-nummer; samt (h) annan information som ni lämnar vid era kontakter med oss. Vi behandlar era personuppgifter för ändamålet att administrera våra kundrelationer, leverera varor, tillhandahålla support samt marknadsföra våra varor och tjänster. Behandlingen sker på basis av att det är nödvändigt för att vi ska kunna fullgöra vårt avtal med er samt för vårt berättigade intresse av att nå ut med marknadsföring. Vi lagrar era personuppgifter så länge som det är nödvändigt för att uppfylla ändamålet med behandlingen. Om kundförhållandet med oss upphör, lagrar vi ert namn, er adress, er e-postadress och ert telefonnummer i marknadsföringssyfte i högst ett år efter det att kundförhållandet upphörde. Vi behandlar alltid era personuppgifter i den utsträckning och under den tid vi är skyldiga att göra det enligt lag. I den mån era personuppgifter inte längre är nödvändiga för att uppfylla ändamålet med behandlingen, eller behandlingen av annan anledning inte längre skulle vara tillåten, så anonymiseras eller raderas uppgifterna. Vi kan komma att lämna ut era personuppgifter till våra personuppgiftsbiträden, t.ex. bolag som tillhandahåller vår e-handelsplattform, arbetar med fakturaadministration eller IT- och molntjänster. I sådana fall ingås personuppgiftsbiträdesavtal som säkerställer att era personuppgifter endast behandlas i enlighet med denna personuppgiftspolicy. Vår hemsida och webbshop använder s.k. cookies i syfte att anpassa er användarupplevelse och förbättra webbplatsen. Cookies är små textfiler som lagras på våra besökares dator och som är möjliga att använda för att följa vad en besökare gör på vår webbplats. Det finns två typer av cookies: (i) en permanent cookie som ligger kvar på besökarens dator under en bestämd tid och (ii) ensessionscookie lagras endast under besöket på webbplatsen. Sessionscookies försvinner när ni stänger er webbläsare. Cookies behandlas med stöd av ert samtycke. Om ni inte accepterar att cookies används kan ni stänga av cookies i er webbläsares säkerhetsinställningar. Ni kan även ställa in webbläsaren så att ni får en fråga varje gång en webbplats försöker placera en cookie på er dator. Genom webbläsaren kan också tierare lagrade cookies raderas. Se webbläsarens hjälpsidor för mer information. Vidare kan ni när som helst radera cookies manuellt från er hårddisk. Observera att om ni väljer att inte acceptera cookies kan funktionaliteten komma att begränsas på vissa webbsidor. Ni har rätt att få bekräftelse på om vi behandlar personuppgifter som rör er, och i så fall få tillgång till dessa personuppgifter och även information kring personuppgifterna och vår hantering av dem. Ni har rätt att få felaktiga personuppgifter som rör er rättade av oss utan onödigt dröjsmål. Ni har även med beaktande av ändamålet med behandlingen rätt att i vissa fall komplettera ofullständiga personuppgifter. Ni har rätt att under vissa omständigheter få era personuppgifter raderade av oss, t.ex. om personuppgifterna inte längre är nödvändiga för att uppfylla de ändamål för vilka de samlades in, eller om personuppgifterna behandlats på ett olagligt sätt. Ni har rätt att kräva att vi begränsar behandlingen av era personuppgifter i vissa fall. Om ni t.ex. bestrider personuppgifternas korrekthet kan ni kräva att vi begränsar behandlingen av dem under den tid det tar för oss att kontrollera om uppgifterna är korrekta. Ni har rätt att göra invändningar mot behandlingen av era personuppgifter som sker på basis av vårt berättigande intresse. Om så sker måste vi påvisa tvingande berättigade skäl som väger tyngre än era intressen, rättigheter och friheter för att få fortsätta behandlingen. Ni har rätt att invända mot behandlingen av era personuppgifter i den mån behandlingen sker för direkt marknadsföring. Vid en sådan invändning kommer vi inte längre att behandla era personuppgifter för det ändamålet. Ni har rätt att under vissa omständigheter få ut de personuppgifter som ni lämnat till oss och som rör er i ett elektroniskt format som är allmänt använt. Ni har rätt att överföra sådana uppgifter till en annan personuppgiftsansvarig (dataportabilitet). Om ni har synpunkter på vår behandling av era personuppgifter är ni välkommen att kontakta oss. Ni har också rätt att lämna in klagomål till Datainspektionen. Vi kan komma att göra tillägg eller ändringar i denna personuppgiftspolicy. Om vi gör det kommer vi att publicera den uppdaterade policyn på vår hemsida. Om så sker så ber vi er att noggrant läsa igenom den uppdaterade personuppgiftspolicyn. För att uppdatera, rätta eller radera uppgifter vi har om er eller nyttja rättigheter som tillkommer er enligt ovan, är ni välkommen att kontakta oss på support@engra.se. __________________________ Denna personuppgiftspolicy gäller från och med 2018-05-25 st|Engra personuppgiftspolicy 1. Personuppgiftspolicyns omfattning 2. Personuppgifter som behandlas 3. Ändamålet med behandlingen och rättsliga grunder 4. Lagring av personuppgifter 5. Mottagare 6. Cookies 7. Era rättigheter 8. Tillägg och ändringar 9. Kontakta oss h1| h2|Nyhetsbrev En abonnemangsoptimering innebär att man analyserar ringmönster och trafikdata på abonnemangsnivå för bolag- eller koncernnivå. En abonnemangsoptimering innebär inte att begränsa medarbetaren, förändra dess beteende eller utbilda medarbetare kring hur de ska använda sitt abonnemang utan tvärtom - man gör det för att se vilket abonnemang, surftjänst och ev. tilläggstjänster som passar en medarbetare bäst utifrån kundens befintliga ramavtal. Detta kan innebära kostnadsbesparingar. Efter en abonnemangsoptimering är gjord presenteras resultatet med rekommendationer till kund, efter revidering från kundens sida utförs ändringarna kort därefter. Vi rekommenderar att se över sina abonnemang två gånger per år beroende på antalet abonnemang. h1|Abonnemangsoptimering h2|Vill du veta mer om abonnemangsoptimering eller önskar du få hjälp med detta? Nyhetsbrev h1| h2|Nyhetsbrev Mobile Device Management Användandet av telefoner har förändrats och utvecklats mycket de senaste åren. Vi blir allt mer rörliga i vårt sätt att arbeta och behovet av snabb tillgång till information bara ökar, vilket medför att inköp av smartphones och tablets ökar. Då Smartphones och surfplattor används idag mer som datorer än som traditionella mobiltelefoner ökar även risken att företagskänslig information hamnar på villovägar och säkerheten blir allt viktigare. Det är nu strategiskt viktigt för alla bolag att ha kontroll på sina mobila enheter. Företagen har idag stor säkerhet på datasidan men saknar samma säkerhet på smartphones och surfplattor. Vi tror att det även är viktigt att se över sin telefonpark och ta fram en mobil säkerhetspolicy. Med en Mobile Device Management- (MDM) lösning får ni en total kontroll över hela er Mobilpark och kan snabbt göra de åtgärder som önskas. Vi arbetar idag med olika lösningar inom området Mobile Device Management, detta för att ha möjligheten till att hitta just den lösning som passar ert företag bäst. Några punkter att tänka på: - Har ni koll på hur många enheter som används inom företaget? - Har ni en mobil strategi i er mobilpolicy? - Hur ser flödet ut från inköp, konfiguration till användning av nya enheter? - Hur distribuerar ert företag ut appar, inställningar, certifikat till de mobila enheterna? - Har ni koll/kontroll på vilka appar som används på företaget? - Hur skyddar ni era mobila enheter på publika WiFi-nätverk? - Har ni översikt på vilka enheter som är anslutna till er Exchange server? Har du frågor, funderingar eller är du intresserad och vill veta mer? Hjälp med att välja rätt Konftel för era behov. Klicka Vill du ladda ner Konftels produktguide, klicka h1|Konferenstelefoner Konftel Polycom h2|Konftel 55 Serien Konftel 300 Serien Konftel 200 Serien CX Serien Soundstation Serien Realpresence Trio Serien Nyhetsbrev Tänk en körjournal som är helt automatiskt där du enkelt kan logga in på datorn eller mobilen för att ta fram senaste månadens körjournal för varje bil och maila den vidare. Tänk att användaren enkelt kan välja om en körning var privat eller på företagets räkning. Utöver det positioneras alla fordon i realtid via GSM och fungerar både i Sverige och i hela Europa. h1| h2|Nyhetsbrev Ger dig full koll på alla företagsbilar Vill du veta mer om de olika headset modellerna, vilka som passar vem och vilka miljöer? gärna! h1| h2|Nyhetsbrev Kontorsheadset Hörselskydd Vill du vara säker på att alltid ha en fungerande mobiltelefon? Nu kan du säkerställa dig om att alltid vara trygg i händelse av att din telefon skulle gå sönder. Med Engras stafettservice är du garanterad att få en utbytesenhet inom 24 timmar från det att du anmälde felet. Tjänsten gäller i 12/24 månader från inköpstillfället (eller senast från leveranstillfället). När du har köpt tjänsten Engra Stafettservice får du inloggningsuppgifter till vår servicesida. Via servicesidan gör du en felanmälan på din enhet. Inom 24 timmar skickas en utbytesenheten samt en frankerad returpåse till dig. Utbystesenheten behåller du under den återstående tiden och den gamla, trasiga enheten lägger du ner i returpåsen och skickar i väg. Inga kostnader för reparation tillkommer – under förutsättning att det är ett garantifel på enheten. Är det däremot något annat fel på enheten som inte faller under garanti, tillkommer reparationskostnader som vanligt. : Kan man köpa Engra Stafettservice? : Ja, tjänsten kan tecknas ända fram tills en månad är kvar på garantin. Stafettservicetjänsten behöver dock tecknas innan skadan uppstår. : I vilka situationer gäller Engra Stafettservice? : I de situationer enheten är sönder – oavsett anledning. : Är tjänsten förbrukad om jag haft ett fel och utnyttjat stafettservicen eller fått en fri fraktsedel? : Nej, Engra Stafettservice gäller under hela giltighetsperioden oavsett hur många gånger tjänsten utnyttjas. : Hur gäller Engra Stafettservice på lördagar och söndagar? : Felanmälan kan göras under alla helger och helgdagar via hemsidan på Internet och ärendet hanteras den första helgfria vardagen efter helgen/helgdagen. st|Fråga Svar Fråga Svar Fråga Svar Fråga Svar h1|Engra Stafettservice h2|Vad händer om enheten går sönder? FAQ Nyhetsbrev Jabras trådbundna headset är perfekta när du önskar en stabil uppkoppling. Njut av superb ljudkvalitet när du pratar i telefon. När du inte pratar förhöjer headsetet din upplevelse av dina datorapplikationer pga. dess höga kvalitet. Med vårt breda utbud av bärstilar och mikrofontekniker kan du känna dig både komfortabel och produktiv då du kan arbeta med händerna fria. Jabras headset är kända för att sin oöverträffliga ljudkvalitet, hållbara design och goda komfort. Jabras trådlösa lösningar är perfekta när du vill kunna röra dig obehindrat - inne på kontoret eller utanför. td|Jabras headset är kända för att sin oöverträffliga ljudkvalitet, hållbara design och goda komfort. Jabras trådlösa lösningar är perfekta när du vill kunna röra dig obehindrat - inne på kontoret eller utanför. h1|Jabra h2|Trådbundna vid skrivbordet Trådlöst kontoret Trådlöst mobil Nyhetsbrev Vill du förlänga garantin på din Apple enhet med ytterligare 12 månader? Med Engra Förlängd garanti får du totalt 24 månader garanti och fria fraktsedlar under denna tid. När du har köpt tjänsten Engra Förlängd garanti får du inloggningsuppgifter till vår servicesida. Via servicesidan gör du en felanmälan på din enhet. Inom 24 timmar skickas det ut en frankerad servicepåse till dig. Du använder servicepåsen för att skicka in din en felanmälda enhet och ärendet hanteras därefter precis som ett vanligt service ärende. Tjänsten Förlängd Garanti går under ordinarie servicevillkor men skiljer sig genom att garantiperioden utökas och du erhåller fria fraktsedlar under garantitiden. h1|Förlängd Garanti h2|Vad händer om enheten går sönder? Nyhetsbrev När du står inför valet av ett headset utan att behöva bullerdämpning finns det bara ett alternativ som ger verklig valuta för pengarna, Sennheisers SH200-serie. Precis som i Sennheisers exklusiva modeller är de utrustade med det patenterade ActiveGard™ systemet som skyddar dig mot för höga toner och akustisk ljudchock, egenskaper som är unika i den här prisklassen. Kevlarförstärkta kablar, Sennheisers välkända ljudkvalitet och dubbelsidigt justerbar huvudbåge är egenskaper som också bidrar till en lång livslängd och en mycket bra komfort. Självklart är också SH200-serien kompatibel med alla stora telefonsystem som idag finns på svenska marknaden – oavsett om det är fast-, mobilt- eller IP-telefoni. Sennheisers trådbundna SH300-serie är det lätta, eleganta och kvalitetsmässiga valet för användare som värdesätter kombinationen av hög komfort och bästa ljudkvalitet. Den fungerar utmärkt till alla typer av telefoner oavsett om det är fast-, mobil- eller IP-telefoni. Bullerdämpande mikrofoner som eliminerar omgivande ljud, ActiveGard™ som skyddar mot akustisk ljudchock och Kevlar©-förstärkta kablar är unika egenskaper hos dessa produkter. SH300-serien erbjuder olika bärtyper, - över örat – huvudbåge, enkel eller dubbelsidigt. Oavsett vad du föredrar finns det här ett headset med Sennheisers erkänt höga ljudkvalitet och komfort. CC500-serien är det absolut bästa valet för intensiv och långvarig användning. Utmärkande för hela produktserien är att den är designad med utgångspunkt för professionell användning, och det märks på alla detaljer. Headseten fungerar till både fast- och IP-telefoni men inte minst också till mobiltelefon där CC500-serien och mobilen blir en oslagbar kombination. Den extra bullerdämpande mikrofonen eliminerar effektivt störande bakgrundsljud och motparten uppfattar därför inget oönskat ljud. Hörsnäckorna finns i tre olika storlekar för den som själv behöver stänga ute ljud och jobba ostört. Den ergonomiska utformningen tillsammans med inställningsmöjligheterna ger en absolut passform och ActiveGard™ teknologin är marknadens effektivaste skydd mot akustisk chock. Produkterna har också Kevlar©-förstärkta kablar. Tillsammans med Sennheisers erkänt höga ljudkvalitet är detta komfort och teknik som förenats till ett av marknadens absolut bästa headset. Mobilserien är en produktlinje för professionell affärskommunikation till människor som primärt använder mobiltelefon. Produkter för dig som är i rörelse och inte vill kompromissa när det gäller ljudkvalitet och komfort. Hittar du inte den anslutning du behöver, eller det headset du vill ha, bland dessa produkter så kan du även välja vilket headset som helst ur Sennheisers kontorsserier för att använda till mobiltelefon. Du väljer då ur ett brett sortiment av headset med olika bottenkablar till de allra flesta fabrikat av mobiltelefoner med olika typer av anslutningskontakter. Sennheisers välkända ljudkvalitet finns tillgänglig även i Bluetooth®-headset. Störande ljud som vind, trafikbuller eller sorlet från en folkmassa reduceras effektivt med Sennheisers patenterade teknologier för en klarare och mer lättförstådd konversation. För den mest krävande användaren finns nu MB Pro-serien som utrustats med de allra bästa teknikerna Sennheiser har att erbjuda, såsom ultrabullerdämpande mikrofon, ActiveGard, Noise Dependent Volume Control, och upp till 15 timmars taltid. Kombinerat med den bekväma bärstilen är MB Pro en headsetserie helt unik i sitt segment. st|De är inte bara prisvärda. De är snälla mot dina öron också. Högsta kvalitet för den krävande användaren. h1| h2|SH200 - Det lilla kontoret SH300 - Kontorsserien CC500 - Proffsserien Mobilserien - Trådbundet Mobilserien - Trådlöst Nyhetsbrev h3|State-of-the-art- lösningar för professionella användare i öppna kontorsmiljöer och Call Centers. Hög komfort och suverän ljudkvalitet i en total kombination. När du söker det bästa i ljud, kvalité och komfort för de mobila affärssamtalen. Ett HighEnd Bluetooth®-headset -Kristallklart? – Självklart! Ett enkelt och prisvärt headset som erbjuder hög komfort och prestanda. Headsetet finns med ljud i ett öra samt med ljud i båda öronen. Båda dessa varianterna har en effektiv bullerdämpande mikrofon. Headsetet har dessutom widebandöverföring för ett klarare och tydligare ljud. td|En enkel och flexibel lösning för den som är på språng och behöver rörlighet och frihet i arbetet. li|Ett lätt och komfortabelt headset med en eller två hörlurar Wideband ger ett bredare frekvensomfång och en otroligt bra ljudkvalitet, både in och ut. Bullerdämpande mikrofon som reducerar upp till 92% av omgivingsljudet. Det fullt justerbara huvudbandet ger en stabil passform medan en mjuk öronkuddedämpar bakgrundsljud Quick Disconnect™-kontakt gör att Du enkelt kan koppla ur headsetet för att hämta något Finns i flera olika modeller Svara & avsluta samtal på avstånd Anslut upp till tre extra headsets för konferenssamtal Ett intelligent headset som hanterar tre enheter samtidigt. Dator, Mobil och Bordstelefon Avancerat bredbandsljud med CAT-iq-teknik för högupplöst röstkvalitet. Förbättrad Digital Signal Processing (DSP) ger mer naturligt ljud. Med Trevägs-anslutning kan du enkelt växla mellan PC, mobil och bordstelefon Konferenssamtal - anslut upp till 3 extra headset under pågående samtal. Snabb och enkel ihopparning av headset och bas – sätt headset i dockan, klart. One-touch volym + / -, mute,och svara / avsluta. Räckvidd upp till 120meter. Updaterar din UC status automatisk i aktuell softphone. DECT 6,0 teknologi eliminerar störningar från Wi-Fi-nätverk. Bluetooth Version 2.1 mellan mobil och headset bas. st|Headset till bordstelefonen - Trådbundet Entera-serien SupraPlus-serien Headset till bordstelefonen - Trådlöst, DECT CS500-serien Savi 700-serien Headset till mobiltelefonen - Bluetooth h1| h2|Nyhetsbrev Entera (HW111N) Entera (HW121N) SupraPlus (HW351N) SupraPlus (HW361N) CS520 CS530 CS540 Savi W720 Savi W730 Savi W740 Voyager Legend M165 Voyager Edge BackBeat Go 2 Savi Go Hej! Vi vill börja med att tacka för att ni återkopplar till oss med er prisförfrågan. Här nedan fyller ni i de uppgifter vi behöver för att kunna återkoppla med en offert. Vi återkommer snarast möjligt, dock senast inom 2 arbetsdagar. Vad heter företaget du representerar? Vad heter du som ställer förfrågan till oss Ange mailadress dit vi ska skicka offerten Med denna tjänst har ni koll på samtliga biltulls passeringar st|Företagsnamn Organistationsnummer Namn E-postadress Antalet bilar Vill ni använda er av biltulls-tjänsten? Ange koden h1| h2|Nyhetsbrev * * * * * * ( ) Musklerna i nacke och axlar ansträngs om man trycker fast en telefonlur mot örat – samtidigt som man försöker arbeta med till exempel en dator. På sikt kan detta ge värk i axlar, armar och rygg och kan göra att arbetskapaciteten sjunker. Att använda headset, kan vara ett sätt att spara många tusenlappar i utebliven kort- eller långtidsfrånvaro – till följd av att belastningsskadorna minskar i dessa muskelpartier. Använder du headset kan du arbete effektivt med båda händerna, även fast du talar i telefon. Du kan till exempel skriva och använda datorn på ett mycket friare sätt. Vissa headset ger dig också frihet att lämna skrivbordet även fast du kanske väntar i en telefonkö eller väntar på ett samtal. Det finns ett antal alternativ att välja mellan. Noice Cancelling väljer man om man vill filtrera bort bakgrundsljud eller annan störande ljudmiljö vilket gör att den du talar med i telefon hör dig tydligare. En växeltelefonist eller kundtjänstfunktion bör välja ett headset som ger ljud i båda öronen – dessa kan uppleva att man då kan koncentrera sig bättre på det pågående samtalet. De flesta brukar dock välja headset med ljud i ett enda öra. Ett headset med bygel över huvudet upplevs av de flesta som bekvämt. Det viktigaste för ett headset är att de sitter still utan att klämma eller trycka på huvudet. Hörkapseln bör ha rätt material, det finns varianter av skumgummi och konstläder att välja mellan. Många telefonister använder sig av headset som inte går över huvudet då dessa kan ställa till det med frisyren. En klassiker för många har blivit Stetomiken som går under hakan och är lätt att ta av och på. Det finns även andra headset med lösningar som inte går över huvudet utan istället använder sig av ringar och krokar eller går bakom nacken. h1| h2|Nyhetsbrev h3|Det är i första hand en ergonomisk fråga och kan spara pengar Headset ger frihet Behovet styr valet Alla är vi olika - Headset finns för alla Alternativ för de som inte sitter still Headset till det mobila kontoret Kombinerad / anpassade lösningar IP Headset borde vara självklart! Trådlösa headset har blivit mycket populära då de ger en mer frihet när man sitter med samtal. Med dessa headset kan du även svara i telefon på distans, detta gör man med hjälp av en lurlyftare. Dessa headset passar alla de som har behov av att göra flera saker samtidigt som de sitter med telefonsamtal. På senare tid har dessa varit mycket populära i receptioner eller helpdesk miljöer. Arbetar man i det mobila kontoret så finns det fler skäl än enbart ergonomi att tänka på. Strålning som uppstår mot huvudet reduceras av headset och har man både en fast telefon och en mobil så kan det vara lönsamt att skaffa sig ett trådlöst headset med multipoint funktion. Detta innebär att headsetet kan vara anslutet mot två enheter och samtalskopplingen sköts helt automatiskt och parallellt. För personer som har hörselbesvär eller andra krav så finns det digitala förstärkare som styr både inkommande och utgående ljudkvalité och volym. Förstärkare filtrerar bort störande frekvenser och det ökar kvalitet på ljudet till att upplevas som perfekt. Gällande IP telefoni fungerar de flesta headset för denna typ av telefoni, det som oftast krävs är en UC/Bluetooth adapter som man kopplar till datorn. Är ni intresserade av att testa & utvärdera headsetmodeller för att hitta den optimala modellen? Konftel 55 är en lättanvänd och kompakt konferensenhet med imponerande kristallklart ljud tack vare den patenterade ljudteknologin OmniSound®. Konftel 55 är speciellt utvecklad till att vara navet för din kommunikation och ansluter dator, mobiltelefon/surfplatta och bordstelefon. Oavsett kommunikationsverktyg kan du mötas obehindrat med högsta ljudkvalitet. Dessutom kan VoIP-samtal bryggas med samtal via bords- eller mobiltelefon. Växla och kombinera anslutningar enkelt på LCD-färgskärmens smarta användargränssnitt som bara visar de aktuella anslutningarna. Ring så startas mötet! UC-integration Tillväxten för UC-applikationer är stark då användarna mer och mer kommunicerar och samarbetar i realtid vid sin PC. Det är ett beteende som Konftel underlättar genom smarta funktionslager till konferensenheterna i 55-serien. Lösningen gör samtalsfunktioner i UC-klienten direkt tillgängliga på pekskärmen i Konftel 55 och 55W. st|Konftel 55Wx Konftel 55-seriens produktblad klicka Konftel 55 Konftel 55-seriens produktblad klicka h1|Konftel 55 Serien UC-integration h2|Konftel 55Wx Konftel 55 Nyhetsbrev Konftel 55Wx – webb- och telefonmöten på ditt sätt Konftel 55Wx är en lättanvänd och kompakt högtalartelefon med den patenterade ljudtekniken OmniSound®. HD-ljud återger rösten kristallklart och mer naturligt än vid ett traditionellt telefonsamtal. Nyanserna kommer fram och hela dialogen kan flyta smidigare. Det gäller även när konferensenheten ansluts trådlöst via Bluetooth. Konftel 55Wx är UC utan begränsningar, smidig och integrerad kommunikation oavsett vilket verktyg du väljer att använda. Konferensenheten ansluts direkt till Skype for Business, Cisco Jabber eller Avaya Communicator på din dator. Det smarta funktionslagret i 55-seriens mjukvara gör samtalsfunktioner i UC-klienten tillgängliga på pekskärmen. Men det tar inte stopp där. Konftel 55Wx är utvecklad för att fungera som navet i din kommunikation. Den ansluter förutom dator även mobiltelefon/surfplatta och bordstelefon. VoIP-samtal kan bryggas med samtal via bords- eller mobiltelefon och du växlar och kombinera anslutningar enkelt på skärmens smarta användargränssnitt, som bara visar de aktuella anslutningarna. Ring så startas mötet! Konftel 55Wx passar lika bra på skrivbordet eller hemmakontoret som i mötesrummet. Med extra mikrofoner hanteras även större konferenssamtal med upp till 20 deltagare. Konftel 55 – för smidiga webb- och telefonmöten Med Konftel 55 kan du spela in samtal eller diktamen och flytta minneskortet med ljudfilerna till din dator för att spara eller dela med dig. Konftel 55 är lätt att bära med sig, den passar lika bra på skrivbordet och hemmakontoret som i konferensrummet. Uppgradera din Konftel 55 med den senaste mjukvaran (version 2.0.6 eller senare) så får du ett utökat stöd för funktionerna i Microsoft Lync. Konftel 55Wx – webb- och telefonmöten på ditt sätt Konftel 55Wx är en lättanvänd och kompakt högtalartelefon med den patenterade ljudtekniken OmniSound®. HD-ljud återger rösten kristallklart och mer naturligt än vid ett traditionellt telefonsamtal. Nyanserna kommer fram och hela dialogen kan flyta smidigare. Det gäller även när konferensenheten ansluts trådlöst via Bluetooth. Konftel 55Wx är UC utan begränsningar, smidig och integrerad kommunikation oavsett vilket verktyg du väljer att använda. Konferensenheten ansluts direkt till Skype for Business, Cisco Jabber eller Avaya Communicator på din dator. Det smarta funktionslagret i 55-seriens mjukvara gör samtalsfunktioner i UC-klienten tillgängliga på pekskärmen. Men det tar inte stopp där. Konftel 55Wx är utvecklad för att fungera som navet i din kommunikation. Den ansluter förutom dator även mobiltelefon/surfplatta och bordstelefon. VoIP-samtal kan bryggas med samtal via bords- eller mobiltelefon och du växlar och kombinera anslutningar enkelt på skärmens smarta användargränssnitt, som bara visar de aktuella anslutningarna. Ring så startas mötet! Konftel 55Wx passar lika bra på skrivbordet eller hemmakontoret som i mötesrummet. Med extra mikrofoner hanteras även större konferenssamtal med upp till 20 deltagare. Konftel 55 – för smidiga webb- och telefonmöten Konftel 55 är en lättanvänd och kompakt konferensenhet med imponerande kristallklart ljud tack vare den patenterade ljudteknologin OmniSound®. Konftel 55 är speciellt utvecklad till att vara navet för din kommunikation och ansluter dator, mobiltelefon/surfplatta och bordstelefon. Oavsett kommunikationsverktyg kan du mötas obehindrat med högsta ljudkvalitet. Dessutom kan VoIP-samtal bryggas med samtal via bords- eller mobiltelefon. Växla och kombinera anslutningar enkelt på LCD-färgskärmens smarta användargränssnitt som bara visar de aktuella anslutningarna. Ring så startas mötet! Med Konftel 55 kan du spela in samtal eller diktamen och flytta minneskortet med ljudfilerna till din dator för att spara eller dela med dig. Konftel 55 är lätt att bära med sig, den passar lika bra på skrivbordet och hemmakontoret som i konferensrummet. Uppgradera din Konftel 55 med den senaste mjukvaran (version 2.0.6 eller senare) så får du ett utökat stöd för funktionerna i Microsoft Lync. Tillväxten för UC-applikationer är stark då användarna mer och mer kommunicerar och samarbetar i realtid vid sin PC. Det är ett beteende som Konftel underlättar genom smarta funktionslager till konferensenheterna i 55-serien. Lösningen gör samtalsfunktioner i UC-klienten direkt tillgängliga på pekskärmen i Konftel 55 och 55W. di|Nu är det möjligt att ha trådlösa konferenssamtal med HD-kvalitet i din IP-telefoni. DECT-basen Konftel IP DECT 10 ansluts via SIP och kan ha ända upp till 5 HD-kapabla Konftel 300Wx registrerade. Konftel 300Wx går att sätta upp med IP DECT-basar från tredjepartstillverkare som Konftel stödjer, men Konftel IP DECT 10 ger dig några unika fördelar och gör det enkelt att komma igång. Tack vare Konftel ZTI – Zero Touch Installation – kan användare förses med ip-konferenstelefoner som det bara är att koppla in och börja använda. Webbtjänsten eliminera behovet av att ha en egen provisioneringsserver på det nät där Konftel 300IP ska installeras. Som administratör matar du in serienummer och mac-address för de enheter som ska provisioneras. Konftel ZTI kan därefter peka enheterna till den server där konfigurationsfilen finns att hämta. st|Konftel 300Mx roduktblad klicka K onftel 300Wx roduktblad klicka Konftel 300IP roduktblad klicka Konftel 300 h1|Trådlösa IP-möten med kraftfullt ljud Konftel ZTI - installera utan krångel h2|Nyhetsbrev Konftel 300Mx – möten utan begränsningar Världens enda mobila konferenstelefon ger dig bättre ljudkvalitet än i fast telefoni. 300Mx bygger på Konftels ljudteknik OmniSound® och har stöd för HD Voice i mobilnäten. Det kristallklara och naturliga ljudet gör att nyanserna i samtalet kommer fram och dialogen kan flyta smidigt. Konftel 300Mx är perfekt för företag som valt en mobil kommunikationslösning eller behöver komplettera fasta installationer. Sätt i SIM-kortet och starta mötet direkt, helt utan kablar och trassel. Batteriet ger upp till 30 timmars taltid och laddas när Konftel 300Mx ställs på det medföljande laddstället. Den här mobila konferenstelefonen har också en självklar plats i dina PC- och webbaserade möten tack vare USB-anslutningen. Konftel 300Mx är utmärkt tillsammans med verktyg som Skype for Business, Cisco Jabber och Avayas UC-svit. Använd linjeväljaren för att smidigt växla mellan och kombinera mobil- och USB-anslutningarna. Andra nyttiga funktioner är inspelning på SD-minneskort, SMS och konferensguiden som hjälper dig att spara samtalsgrupper, vilket är till stor hjälp vid återkommande flerpartssamtal. Med Konftel 300Mx kan hålla distansmöten var som helst, när som helst. Koppla in extramikrofoner så hörs upp till 20 personer tydligt och klart utan ansträngning. Konftel 300-seriens p Konftel 300Wx – total frihet med trådlös konferenstelefon Med Konftel 300Wx har du telefonmöten där du vill utan att tänka på telefon- och eluttag. Det uppladdningsbara batteriet ger dig upp till 60 timmars taltid, du kan prata en hel arbetsvecka utan att ladda! Konftel 300Wx stödjer GAP/CAT-iq och kan kopplas till installerade DECT-sys¬tem. Den kan också ge din organisation möten med trådlöst HD-ljud, tack vare CAT-iq och möjligheten att ansluta till IP DECT-basar. Konftel 300Wx ansluts enkelt till din dator via USB för VoIP-samtal och webbmöten eller till din mobiltelefon. Den inbyggda bryggfunktionen gör att du kan koppla ihop DECT, mobiltelefon och USB till flerpartssamtal. Konftel 300Wx har flera smarta funktioner som underlättar dina telefonmöten. Spela in dina möten på SD-minneskort och lyssna på dem i efterhand. Konferensguiden hjälper dig att ringa flerpartssamtal och spara samtalsgrupper, som är till stor hjälp vid återkommande möten. Konftel 300Wx är utrustad med Konftels patenterade ljudteknologi OmniSound®, som ger kristallklart ljud, och kan kompletteras med extramikrofoner för större situationer. Den eleganta skandinaviska designen gör att Konftel 300Wx pryder varje konferensrum. Konftel 300-seriens p Konftel 300IP för innovativa telefonmöten Konftel 300IP är en SIP-baserad och flexibel konferenstelefon för alla företag som valt IP för sin telefoni. Telefonen är utrustad med Konftels patenterade ljudteknologi OmniSound® med wideband som ger ett klart och naturligt ljud. Konftel 300IP har inte bara en spännande design, den är också fylld med smarta funktioner som hjälper dig att skapa effektivare telefonmöten. Du kan till exempel spela in och lagra dina möten på ett minneskort. Med konferensguiden kan du ringa en förprogrammerad grupp med bara ett enda knapptryck. Dina kontakter importeras och exporteras enkelt via ett webbgränssnitt. Med funktionen personliga användarprofiler skapas din egen telefonbok. Konftel 300IP passar också för de större sammanhangen. Du kan ansluta mikrofoner, externt trådlöst headset och högtalaranläggning. Med Konftel 300IP får ditt företag en högklassig konferenstelefon som kombinerar IP-telefonins alla fördelar med nyskapande funktioner. Konftel 300-seriens p Konftel 300 – för alla dina möten Konftel 300 är fylld med många smarta funktioner och utvecklad för flexibelt användande. Du kan spela in dina samtal på SD minneskort och linjeväljaren gör att du kan växla mellan och kombinera tre anslutningar, analog, mobiltelefon och USB. Konferensguiden hjälper dig att ringa flerpartssamtal och spara samtalsgrupper som är till stor hjälp vid återkommande flerpartssamtal. Konftel 300 passar också för de större sammanhangen. Du kan ansluta extramikrofoner, ett trådlöst headset eller ett befintligt PA-system. Naturligtvis har du ljudkvalitet i toppklass som bygger på OmniSound®, den nya generationen av Konftels kristallklara ljudteknologi. Sist men inte minst – Konftel 300 har en snygg skandinavisk design som pryder varje konferensbord. st|Konftel 250 roduktblad klicka Konftel 220 roduktblad klicka h1| h2|Nyhetsbrev Konftel 250 – enkla telefonmöten med högsta ljudkvalitet Konftel 250 är ett utmärkt val när du vill ha enkla telefonmöten utan att tumma på ljudkvalitén. Telefonen är utrustad med Konftels patenterade ljudteknologi OmniSound®, som ger kristallklart ljud. Spara kontakter i telefonboken och med konferensguiden får du hjälp att koppla samman flera parter eller ringa förprogrammerade grupper. Konftel 250 har dessutom en inspelningsfunktion som gör att du kan spela in dina samtal på SD minneskort. Med sin moderna skandinaviska design kommer Konftel 250 att pryda varje konferensrum, även de större rummen då du kan ansluta extramikrofoner för större upptagningsområde. Samla dina kollegor och ha effektiva telefonmöten, en mötesform som sparar både på tid och miljö samtidigt som du sänker reskostnaderna. Konftel 200-seriens p Konftel 220 – möts helt enkelt Konftel 220 är en analog lättanvänd konferenstelefon med samma suveräna ljudkvalitet som Konftels mer avancerade modeller. Den patenterade ljudteknologin OmniSound® borgar för kristallklart ljud i båda riktningarna. Utöver det fokuserar Konftel 220 på att du kommer igång snabbt och får ett enkelt handhavande. De fem snabbvalsknapparna kan förprogrammeras, något som förenklar uppringning till de mest frekventa mötesparterna. Starta dina möten med ett enda knapptryck! Konftel 220 har en snygg skandinavisk design och liknar exteriört sina kusiner i 300-serien. Den pryder sin plats på ditt skrivbord eller i mindre konferensrum. Konftel 220 är ett tryggt och bra alternativ för kontorsmiljöer med analoga telefonsystem. Konftel 200-seriens p di|+ = h2|Nyhetsbrev