Certifieringen är datorbaserad och allt du behöver är en PC eller Mac med internet-anslutning och en webbkamera. Vi är stolta över vårt kursmaterial och vill dela det med dig. Vi erbjuder kvalitativt innehåll och funktionalitet till ett mycket konkurrenskraftigt pris. Utbildningslösningar online Populära kurser Certifieringar Prova vår e-bok på din nästa kurs ITIL V3 Service Design SIAM COBIT5 VeriSM Ta din certifiering online från bekvämligheten av ditt hem eller kontor Startkit med allt du behöver Hos oss kan du delta från kontoret eller hemmet på en lärarledd kurs online. Alla schemalagda kurser levereras med lärare via nätet på vår utbildningsplattform online. Vi kan även genomföra dessa företagsinternt där alla deltar online. Vårt ackrediterade kursmaterial erbjuds som e-bok och spiralbundet 4-färg print med snabb leverans och möjligheten att profilera kursmaterialet på ett professionellt sätt med din logotyp. Vi levererar certifieringar inom ITIL, PRINCE2, COBIT5, Lean IT, Devops och VeriSM. Vi erbjuder datorbaserade certifieringar online som du kan göra från kontoret eller hemifrån. Vår e-learning innehåller allt du behöver för att klara din certifiering. Varje kapitel innehåller videos, texter och övningsfrågor. Vi har ett brett utbud av utbildningslösningar för att komplettera dina styrkor. Kontakta oss för en diskussion hur vi tillsammans får nöjda kursdeltagare. JAG VILL VETA MER Engelska Svenska Go to Top Våra kurser är schemalagda och du kan delta online via internet från valfri plats. Du kan anmäla dig till våra schemalagda kurser genom Kursschema i menyn. Vi garanterar en lärorik kursupplevelse med en dedikerad instruktör. Vi erbjuder alla våra kurser online även företagsinternt. Detta ger instruktören möjligheten att använda er situation som ett exempel och som diskussionsunderlag under kursen. Alla kan delta från valfri plats. Våra kurser kan skräddarsys för att möta era specifika utbildningsbehov. IT Service Management Project Management IT Governance IT Service Management Process och kvalitet ITIL V3 Service Design SIAM COBIT5 VeriSM Som ackrediterade utbildare till Axelos, Peoplecert och Exin kan vi lösa alla era utbildningsbehov inom IT Service Management. ITIL V4 ITIL V3 PRINCE2 LEAN IT COBIT5 VeriSM™ Vi har ett brett utbud av utbildningar och kursmaterial som kan anpassas efter era behov. Kontakta oss för att diskutera vidare. JAG VILL VETA MER Engelska Svenska Go to Top Vi fokuserar på att ta fram marknadsledande utbildningsmaterial för att hjälpa er tillämpa kunskapen. Vi eftersträvar konkreta resultat för våra kunder och försöker hela tiden utmana med nya lösningar och områden. Ackrediterade utbildningar online inom ITIL®, PRINCE2®, Lean IT, DevOps, COBIT5® och VeriSM™. Kursmaterial med högsta kvalitet. Färgprint och e-bok Ledande instruktörer med lång utbildning och erfarenhet Certifieringar online på valfri plats Företagsinterna utbildningar online eller på valfri plats ITIL V3 Service Design SIAM COBIT5 VeriSM Utbildning är kärnan i vår verksamhet och utifrån denna skapar vi kursmaterial och verktyg för att underlätta lärandet. Hos oss arbetar Sveriges ledande experter inom IT Service Management som älskar att dela med sig av sin kunskap. Vi har lång erfarenhet som konsulter, instruktörer och från praktiskt arbete i både privata företag och offentlig sektor. Kontakta oss gärna för referenser från våra kunder. Aim 4 Knowledge AB Högbergsgatan 36 116 20 Stockholm +46 704 425 49 35 Vänligen kontakta oss via formuläret till höger så kommer vi att höra av oss inom kort. ITIL V3 Service Design SIAM COBIT5 VeriSM Alla kurser schemalagda nedan genomförs online. I alla priser ingår en certifiering som genomförs online vid valfri tidpunkt och plats. Er framgång blir vår framgång. Vi hjälper er att bli ackrediterade och ni får tillgång till allt material ni behöver för att komma igång snabbt, smidigt och enkelt. Vårt kursmaterial är ackrediterat av Peoplecert och Axelos. Vi erbjuder alla certifieringar inom ITIL, PRINCE2, COBIT5, RESILIA, VeriSM, TRIM och Kepner-Tregoe. Vi kan erbjuda instruktör inom alla våra kursområden, ITIL, PRINCE2, COBIT5, RESILIA, VeriSM, TRIM och Kepner-Tregoe, för leverans på valfri ort. Vi hjälper er genom ackrediteringsprocessen så att ni kan erbjuda våra utbildningar till era kunder. Antingen med era egna instruktörer, med våra eller en kombination. Har ni behov internt för utbildning eller vill erbjuda utbildningar till era kunder? Vi hjälper er med båda oavsett om ni vill använda era egna instruktörer eller ta hjälp av oss. Arbetar du inom en IT-organisation som behöver utbilda internt? Vi kan hjälpa er med upplägg för egna interna instruktörer samt med kursmaterial och certifieringar. Möt dina kunders behov utan att behöva investera något för att bredda din kursportfölj. Vårt kursmaterial finns som 4-färgs tryck eller e-bok. Kursmaterialet innehåller fallstudier, övningar, övningsprov och innehållet är väl strukturerat med högsta kvalitet. Vi levererar papper- och datorbaserade certifieringar i samband med kurs eller datorbaserade certifieringar med testledning via webkamera. Vi hjälper dig genom processen att bli ackrediterad för Peoplecert och Axelos snabbt och enkelt. IT Service Management Project Management IT Governance IT Service Management Process och kvalitet Marknadsför dina kurser i vårt kurschema. Vi hjälper dig fylla dina kurser och säljer kursplatser till dina kurser. Du kan erbjuda alla våra kurser och certifieringar direkt till dina kunder. Allt material finns färdigt. Om du behöver hjälp med instruktör som kan leverera i din regi så har vi det tillgängligt. Vi sköter all administration kring kursmaterial och certifieringar. Du kan koncentrera dig på dina kunder. Du blir en del av vårt nätverk som vi kan hänvisa till när vi får förfrågningar på uppdrag. Högklassigt kursmaterial i 4-färgsprint eller e-bok som vi förvaltar och underhåller. ITIL V3 Service Design SIAM COBIT5 VeriSM Med oss som partner får du tillgång till all vår kunskap och erfarenhet. Med marknadens bästa kursmaterial, flexibla certifieringar, och ackrediterade instruktörer har du verktygen för att möta dina kunders och medarbetares behov. Vårt ackrediterade kursmaterial erbjuds som e-bok och spiralbundet 4-färg print med snabb leverans och möjligheten att profilera kursmaterialet på ett professionellt sätt med din logotyp. Vi levererar pappers- och datorbaserade certifieringar i samband med kurs eller individuella datorbaserade certifieringar när som helst med testledning via webbkamera. Behöver du hjälp med ackrediterade instruktörer som kan leverera i din regi så kan vi hjälpa dig. Vi har hittills aldrig misslyckats att leverera en ackrediterad instruktör på en förfrågan. UTBILDNINGSFÖRETAG KONSULTFÖRETAG IT-ORGANISATIONER Våra ATO-affiliates levererar ackrediterade kurser för Axelos/Peoplecert/Exin. Bli ackrediterad snabbt och smidigt med dina egna instruktörer och leverera kurser och certifieringar till dina kunder med vårt kursmaterial. Komplettera din portfölj Kursmaterial Certifieringar Affiliate Partner Vi har ett brett utbud av utbildningslösningar för att komplettera dina styrkor. Kontakta oss för en diskussion hur vi tillsammans får nöjda kursdeltagare. Partners 2021-01-25T09:46:35+00:00 Läs mer Läs mer Läs mer VI ARBETAR TILLSAMMANS Bli vår Partner Engelska Svenska Go to Top Lean, en operationell strategi som prioriterar flödeseffektivitet (snabbt flöde av kundvärde, meningsfull återkoppling och lärande i centrum), har visat sig kunna leverera produkter och tjänster snabbare och på ett mer tillförlitligt sätt än de traditionella strategierna. Det är inte magi, det handlar om kontinuerliga, dagliga förbättringar. En konstant disciplin att bedriva högre prestanda. Möt dina kunders krav utan att behöva investera något för att bredda din kursportfölj med Lean. Med vårt kursmaterial får du ett bra verktyg för dina utbildningar. Vi erbjuder interaktiva e-böcker eller printat kursmaterial i 4-färg, spiralbunden i högsta kvalitet. Båda alternativen till ett mycket attraktivt pris. Vi arrangerar pappers- och datorbaserade certifieringar i samband med kursen eller individuella datorbaserade certifieringar med testledning via webbkamera. Vi erbjuder våra e-böcker som självstudier eller förberedelser inför en kurs. Du kan beställa en certifieringsvoucher och ta din certifiering online från bekvämligheten av ditt hem eller kontor. ITIL V3 Service Design SIAM COBIT5 VeriSM I dagens snabbrörliga och starkt konkurrensutsatt värld, är Lean tänkande nödvändigt för att etablera ett hållbart arbetssätt för snabbt värdeskapande. Det handlar om att kunna effektivisera de värdeskapande strömmar som finns inom organisationen från början till slut ”end-to- end” (från kunden tillbaka till kunden). För utbildningsleverantörer För studenter Standarden rekommenderar vilka element som bör finnas med i IT-processerna, vilka nyckeltal som bör användas, hur man ska mäta processernas mognad och identifiera risker. Möt dina kunders krav utan att behöva investera något för att bredda din kursportfölj med COBIT5. Med vårt kursmaterial får du ett bra verktyg för dina utbildningar. Vi erbjuder interaktiva e-böcker eller printat kursmaterial i 4-färg, spiralbunden i högsta kvalitet. Båda alternativen till ett mycket attraktivt pris. Vi arrangerar pappers- och datorbaserade certifieringar i samband med kursen eller individuella datorbaserade certifieringar med testledning via webbkamera. Vi erbjuder våra e-böcker som självstudier eller förberedelser inför en kurs. Du kan beställa en certifieringsvoucher och ta din certifiering online från bekvämligheten av ditt hem eller kontor. ITIL V3 Service Design SIAM COBIT5 VeriSM COBIT, Control Objectives for Information and Related Technology, är en generell standard för styrning av IT vars främsta syfte är att definiera de organisationsprocesser som krävs för att IT ska uppfylla företagets affärsmål. Om ITIL definierar hur det operativa IT-arbetet ska organiseras talar COBIT om vilka krav affärsverksamheten ska ställa på IT-sidan. För utbildningsleverantörer För studenter Vi kan erbjuda instruktörer inom alla våra kursområden – ITIL, PRINCE2, COBIT5, Lean IT och VeriSM för leverans på valfri ort. Vårt ackrediterade kursmaterial erbjuds som e-bok och spiralbundet 4-färg print med snabb leverans och möjligheten att profilera kursmaterialet på ett professionellt sätt med din logotyp. Vårt kursmaterial är ackrediterat av Peoplecert och Axelos. Vi levererar pappers- och datorbaserade certifieringar i samband med kurs eller individuella datorbaserade certifieringar när som helst med testledning via webbkamera. Vi erbjuder alla certifieringar inom ITIL, PRINCE2, COBIT5, Lean IT och VeriSM. Enstaka kurser vid behov Alla kurser inom ett område Enstaka kurser vid behov Utbildningsprogram för egen personal eller kunder Vi kan genomföra alla kurser eller komplettera er egen personal som håller i kurserna Stöd till er personal som vill hålla i kurser internt och/eller mot kund Enstaka kurser vid behov Utbildningsprogram internt Vi kan köra alla kurser eller komplettera er egen personal som håller i kurserna Stöd till er personal som vill hålla i kurser internt och/eller mot kund Instruktörer Ackrediterade instruktörer KURSOMRÅDEN ITIL V3 Service Design SIAM COBIT5 VeriSM Vi har ett brett utbud av utbildningslösningar för att komplettera dina styrkor. Du kan boka en av våra erfarna och ackrediterade instruktörer för att leverera i din regi eller boka en hel utbildning med ackrediterat kursmaterial med eller utan certifiering. Utbildningsföretag Konsultföretag IT-organisationer Kursmaterial CERTIFIERING Vi har ett brett utbud av utbildningar och kursmaterial som kan anpassas efter era behov. Kontakta oss för att diskutera vidare. Instruktörer 2020-12-03T07:59:49+00:00 Läs mer Läs mer VI ARBETAR TILLSAMMANS JAG VILL VETA MER Svenska Go to Top Vi har skrivit avtal med Van Haren Publishing. Det innebär att Van Haren kommer att erbjuda allt vårt kursmaterial inom [...] , Nu finns den nya certifieringen, TRIM Foundation från Peoplecert, här. Aim 4 Knowledge är utbildningspartner till OpenTRIM och ackrediterade av [...] Förutom den schemalagda Kanban Foundation har vi nu ett antal Kanban Essentials och Kanban i praktiken Webinars inplanerade. De leds [...] När du bokar dig på någon av våra kurser i Gävle eller Borlänge får du en en Samsung surfplatta som [...] Slutför dina aktiviteter med Kanban KOSTNADSFRITT FRUKOSTSEMINARIE ”Mer, snabbare!” det är numera strävan för varje organisation. Många arbetsgrupper har idag [...] - Hi Christophe and welcome to Aim 4 Knowledge! - [...] Nu lanserar vi en ny portal där du som partner till oss kan: Hitta all information kring vårt kursmaterial En [...] Vi har lanserat en ny version av vårt kursmaterial för ITIL Service Operation, version 1.3.0. Finns som Print och e-bok. [...] Vi har lanserat en ny version av vårt kursmaterial för ITIL Foundation, version 2.2.0. Finns som Print och e-bok. Kursmaterialet [...] Vi välkomnar Insperio som partner och ATO Affiliate till oss. Insperio är ett konsultbolag med fokus på rådgivning inom IT ledning [...] VeriSM™ -modellen visar organisationer hur de kan anta en rad metoder på ett flexibelt sätt för att leverera rätt produkt eller tjänst till rätt tid för sina kunder. VeriSM™ möjliggör ett skräddarsydd tillvägagångssätt beroende på vilken typ av verksamhet du har, organisationsstorleken, dina affärsprioriteringar, din organisationskultur – och till och med arten av det enskilda projektet eller den tjänst du jobbar med. VeriSM™ hjälper företagen att hantera och leverera värde till sina kunder med hjälp av integrerad service management praxis, snarare än att fokusera på ett preskriptivt sätt att arbeta. Möt dina kunders krav utan att behöva investera något för att bredda din kursportfölj med VeriSM. Med vårt kursmaterial får du ett bra verktyg för dina utbildningar. Vi erbjuder interaktiva e-böcker eller printat kursmaterial i 4-färg, spiralbunden i högsta kvalitet. Båda alternativen till ett mycket attraktivt pris. Vi arrangerar pappers- och datorbaserade certifieringar i samband med kursen eller individuella datorbaserade certifieringar med testledning via webbkamera. Vi erbjuder våra e-böcker som självstudier eller förberedelser inför en kurs. Du kan beställa en certifieringsvoucher och ta din certifiering online från bekvämligheten av ditt hem eller kontor. ITIL V3 Service Design SIAM COBIT5 VeriSM VeriSM™ är en service management approach från organisationsnivå och tittar på helheten snarare än enstaka avdelningar i ett företag. För utbildningsleverantörer För studenter För att alla deltagare ska få förståelse för varandras roller och behov lägger metoden stor vikt på ett uttalat projektansvar. Det finns en tydlig struktur för ansvar, delegering, befogenhet och kommunikation. Genom metodens produktfokusering blir det klart för alla inblandade vad projektet ska leda till, varför, när, från vem och till vem. Metoden kan användas i alla projekt och kan enkelt förbättra och komplettera befintliga modeller av projektarbete hos företag. Metoden är flexibel och anpassningsbar. Den kan användas som ett ramverk för alla typer av projekt oavsett storlek, bransch, organisationsform, geografiskt läge och kultur. Med PRINCE2 kan verksamheter både utveckla och vidareutveckla sitt projektarbete. Metoden ger dig praktiska verktyg och konkreta tips som beskriver hur du genomför projekt på bästa sätt.Vi erbjuder ett komplett utbud av utbildningar och kursmaterial inom Prince2 – Foundation, Practitioner och Agile och allt material är ackrediterat av Peoplecert och Axelos. Möt dina kunders krav utan att behöva investera något för att bredda din kursportfölj med PRINCE2. Med vårt kursmaterial får du ett bra verktyg för dina utbildningar. Vi erbjuder interaktiva e-böcker eller printat kursmaterial i 4-färg, spiralbunden i högsta kvalitet. Båda alternativen till ett mycket attraktivt pris. Vi arrangerar pappers- och datorbaserade certifieringar i samband med kursen eller individuella datorbaserade certifieringar med testledning via webbkamera. Vi erbjuder våra e-böcker som självstudier eller förberedelser inför en kurs. Du kan beställa en certifieringsvoucher och ta din certifiering online från bekvämligheten av ditt hem eller kontor. ITIL V3 Service Design SIAM COBIT5 VeriSM PRINCE2 är en världsledande projektledningsmetod som beskriver hur du genomför projekt på ett kontrollerat och affärsinriktat sätt från start till mål. Metoden utgår från praxis och är utvecklad genom erfarenheter från oräkneliga projektsponsorer, projektledare, projektteam, kursledare och konsulter. För utbildningsleverantörer För studenter Kursmaterialet är utvecklat av våra ledande experter. Certifieringen är datorbaserad och allt du behöver är en PC eller Mac med internet-anslutning och en webbkamera. Med erfarna instruktörer och ackrediterat kursmaterial. får du en optimal förberedelse inför din certifiering. Certifiera dig E-bok Certifiering Utbildning online KURSOMRÅDEN MED CERTIFIERING ITIL V3 Service Design SIAM COBIT5 VeriSM Våra e-böcker kan användas för självstudier och som förberedelser inför kurs Ta din certifiering online från bekvämligheten av ditt hem eller kontor Våra ackrediterade utbildningar innehåller allt du behöver för att klara din certifiering Utbildning är kärnan i vår verksamhet och utifrån denna skapar vi material och verktyg för att underlätta lärandet. , Nu finns den nya certifieringen, TRIM Foundation från Peoplecert, här. Aim 4 Knowledge är utbildningspartner till OpenTRIM och ackrediterade av [...] Slutför dina aktiviteter med Kanban KOSTNADSFRITT FRUKOSTSEMINARIE ”Mer, snabbare!” det är numera strävan för varje organisation. Många arbetsgrupper har idag [...] , Den 12 februari genomför vi en 1-dagars TTT där vi går igenom den nya kursen ITIL Practitioner. Vi erbjuder dig [...] Man måste förstå och anpassa ITIL för att få det att fungera. I Sverige har vi ett ganska enhetligt sätt [...] Vi har skrivit avtal med Van Haren Publishing. Det innebär att Van Haren kommer att erbjuda allt vårt kursmaterial inom [...] Nu lanserar vi en ny portal där du som partner till oss kan: Hitta all information kring vårt kursmaterial En [...] Vi välkomnar Insperio som partner och ATO Affiliate till oss. Insperio är ett konsultbolag med fokus på rådgivning inom IT ledning [...] Vi välkomnar CBO2 Consulting och Illumineight som partner och ATO Affiliates till oss. De kommer att erbjuda kurser på alla nivåer inom [...] Vi är jätteglada att kunna presentera Olingo som samarbetspartner kring vår modell The Rational IT Model, TRIM. Det innebär att [...] , Vi är stolta att kunna meddela att vi nu är en ackrediterad utbildningsorganisation (ATO – Accredited Training Organisation) via Peoplecert. , Nu finns den nya certifieringen, TRIM Foundation från Peoplecert, här. Aim 4 Knowledge är utbildningspartner till OpenTRIM och ackrediterade av [...] Förutom den schemalagda Kanban Foundation har vi nu ett antal Kanban Essentials och Kanban i praktiken Webinars inplanerade. De leds [...] När du bokar dig på någon av våra kurser i Gävle eller Borlänge får du en en Samsung surfplatta som [...] Vi har lanserat en ny version av vårt kursmaterial för ITIL Service Operation, version 1.3.0. Finns som Print och e-bok. [...] Vi har lanserat en ny version av vårt kursmaterial för ITIL Foundation, version 2.2.0. Finns som Print och e-bok. Kursmaterialet [...] Nu har vi lanserat vårt ITIL Practitioner kursmaterial som finns tillgängligt som 4-färgs print och e-bok. Kursen kan genomföras på 2 [...] , Den 12 februari genomför vi en 1-dagars TTT där vi går igenom den nya kursen ITIL Practitioner. Vi erbjuder dig [...] Från nu kan vi erbjuda e-bok till alla våra kurser. Välj tryckt kursmaterial med e-bok som komplement alternativt enbart e-bok. [...] , Vi är stolta att kunna meddela att vi nu är en ackrediterad utbildningsorganisation (ATO – Accredited Training Organisation) via Peoplecert. Vi välkomnar CBO2 Consulting och Illumineight som partner och ATO Affiliates till oss. De kommer att erbjuda kurser på alla nivåer inom [...] Nu har vi lanserat vårt ITIL Practitioner kursmaterial som finns tillgängligt som 4-färgs print och e-bok. Kursen kan genomföras på 2 [...] , Den 12 februari genomför vi en 1-dagars TTT där vi går igenom den nya kursen ITIL Practitioner. Vi erbjuder dig [...] Från nu kan vi erbjuda e-bok till alla våra kurser. Välj tryckt kursmaterial med e-bok som komplement alternativt enbart e-bok. [...] Vi är jätteglada att kunna presentera Olingo som samarbetspartner kring vår modell The Rational IT Model, TRIM. Det innebär att [...] Man måste förstå och anpassa ITIL för att få det att fungera. I Sverige har vi ett ganska enhetligt sätt [...] , Vi är stolta att kunna meddela att vi nu är en ackrediterad utbildningsorganisation (ATO – Accredited Training Organisation) via Peoplecert. Ta kursen från en mobiltelefon, surfplatta eller PC/Mac. Våra erfarna lärare finns tillgängliga, du kan maila oss frågor under kursen och inför certifieringsprov. Efter kursen, vid valfri tidpunkt, har du möjlighet att skriva certifieringsprovet som leder till en certifiering i ITIL 4 Foundation. När du har slutfört alla delar av kursen får du ett kursintyg för utskrift. I kursen ingår även vårt fulla kursmaterial via e-bok. Med hjälp av den kan du studera lite extra som hjälp inför din certifiering. Loading... Alla priser inkluderar certifiering online och är exkl. E-learning ackrediterad av Peoplecert och Axelos ITIL V3 Service Design SIAM COBIT5 VeriSM E-learning när det passar dig Stöd från ackrediterad instruktör Certifieringsprov Kursintyg Extra studiematerial Vår e-learning med engelsktalande instruktör innehåller allt du behöver för att klara din certifiering. Varje kapitel innehåller videos, texter och övningsfrågor. Vid slutet av kursen kan du förbereda dig för certifieringen med övningsprov. Vi trycker allt vårt material i 4-färg, spiralbunden i högsta kvalitet. Med korta ledtider levererar vi snabbt över hela Sverige. För att underlätta din kursleverans ingår ett instruktörskit till våra kursmaterial som innehåller powerpoints, övningar, handledning mm. Vi erbjuder möjligheten att profilera kursmaterialet på ett professionellt sätt med din logotyp. Detta gäller för den tryckta versionen. Våra e-böcker innehåller interaktiva övningsprov och fungerar offline på smartphones, surfplattor, Mac och PC eller online från webbläsaren. Fyll i formuläret till höger för 30 dagar access till en full licens av vårt kursmaterial för ITIL Foundation. Skriv en kommentar i textfältet om du är intresserad av ett annat kursmaterial. IT Service Management Project Management IT Governance IT Service Management Process och kvalitet ITIL V3 Service Design SIAM COBIT5 VeriSM Vårt kursmaterial är utvecklat av våra egna ledande experter som också levererar utbildningar. Du kan vara säker på att innehållet är väl strukturerat med högsta kvalitet. Vi är kursmaterialpartner med Axelos och alla våra kursmaterial är ackrediterade och godkända av Peoplecert och Axelos. Prova vårt kursmaterial helt utan kostnad. Vi är stolta över vårt kursmaterial och vill dela det med dig. Om du är en utbildningsleverantör, intresserad av att bli en utbildningsleverantör, arbetar i en IT-organisation eller ett konsultföretag som gör intern/extern utbildning – vi vill att du ska prova vårt kursmaterial. Många instruktörer globalt använder vårt uppskattade kursmaterial idag. Flexibelt deltagarmaterial, printat eller e-bok samt fullständigt kit till instruktör med powerpoint och alla instruktioner som behövs. Certifiering online ingår i alla våra schemalagda kurser. Ta din certifiering online från bekvämligheten av ditt hem eller kontor. Var som helst och när som helst. Kontakta oss om du vill ha hjälp att förbereda dig inför certifieringstillfället. Om du ska certifiera dig inom ITIL Lifecycle, MALC eller Prince2 Practitioner/Agile behöver vi kopior av relevanta certifikat. Vi behöver även ett kursintyg från en ackrediterad utbildare om du inte gått kursen hos oss. Du kan maila det till oss på Vi levererar inom 24 timmar. ITIL V3 Service Design SIAM COBIT5 VeriSM Du kan ta alla dina certifieringar via oss oavsett om du gått kursen hos oss eller ej. Certifieringen är datorbaserad och allt du behöver är en PC eller Mac med internet-anslutning och en webbkamera. Vouchern är giltig i 6 månader och går att boka senast 4 timmar innan provstart (förutsatt att det finns en ledig tid). Vi förstår att du behöver flexibla certifieringstillfällen för att uppfylla dina kunders krav. Vi kan hjälpa dig att ordna certifieringstillfällen på önskad plats. Slut i lager De 5 kurserna inom Service Lifecycle vänder sig till deltagare som behöver kunskaper om praxis och tillämpning inom ITIL Service Lifecycle. Primärt fokus är livscykeln, tillämpning av processer, funktioner, roller och aktiviteter samt ledningsförmågor som krävs för att leverera Service Management med hög kvalitet i en organisation. Den här produkten är just nu slut i lager och inte tillgänglig. Välj nedan vad du är intresserad av så kommer vi att kontakta dig inom kort. 3 dagar Denna 3-dagars kurs vänder sig till IT-proffs som behöver en bra förståelse för processer, funktioner och aktiviteter relaterade till Service Design inom Service Lifecycle. Denna kurs är certifieringsgrundande. Dag 3 har du möjlighet att skriva certifieringsprovet som leder till en certifiering i Service Design. Provet är på 120 minuter. Stad Datum Kursarrangör Relaterade produkter ITIL V3 Service Design SIAM COBIT5 VeriSM Beskrivning De 5 kurserna inom Service Lifecycle vänder sig till deltagare som behöver kunskaper om praxis och tillämpning inom ITIL Service Lifecycle. Primärt fokus är livscykeln, tillämpning av processer, funktioner, roller och aktiviteter samt ledningsförmågor som krävs för att leverera Service Management med hög kvalitet i en organisation. Du lär dig Kursinnehåll Jag vill veta mer Mer information Du lär dig Kursinnehåll Du lär dig Kursinnehåll Kursområden Certifiering Förkunskaper Möt dina kunders krav utan att behöva investera något för att bredda din kursportfölj med ITIL. Med vårt kursmaterial får du ett bra verktyg för dina utbildningar. Vi erbjuder interaktiva e-böcker eller printat kursmaterial i 4-färg, spiralbunden i högsta kvalitet. Båda alternativen till ett mycket attraktivt pris. Vi arrangerar pappers- och datorbaserade certifieringar i samband med kursen eller individuella datorbaserade certifieringar med testledning via webbkamera. Vi erbjuder vår e-learning och e-böcker som självstudier eller förberedelser inför en kurs. Du kan beställa en certifieringsvoucher och ta din certifiering online från bekvämligheten av ditt hem eller kontor. ITIL V3 Service Design SIAM COBIT5 VeriSM Idag används ITIL globalt av mer eller mindre alla organisationer. Små som stora företag och privata som offentliga organisationer använder detta ramverk som best practice för att arbeta effektivt i sin IT-organisation. För utbildningsleverantörer För studenter Den bygger på ramverket ITIL®, har anpassats till svenska förhållanden och beskriver på ett enkelt sätt hur helheten i IT Service Management fungerar. Modellen visar hur de olika delarna inom IT-organisationen är beroende av varandra och ger konkreta förslag på funktioner och processer som behövs för att skapa en tjänstebaserad IT-leverans. Möt dina kunders krav utan att behöva investera något för att bredda din kursportfölj med TRIM. Med vårt kursmaterial får du ett bra verktyg för dina utbildningar. Vi erbjuder interaktiva e-böcker eller printat kursmaterial i 4-färg, spiralbunden i högsta kvalitet. Båda alternativen till ett mycket attraktivt pris. Vi arrangerar pappers- och datorbaserade certifieringar i samband med kursen eller individuella datorbaserade certifieringar med testledning via webbkamera. Vi erbjuder vår e-learning och e-böcker som självstudier eller förberedelser inför en kurs. Du kan beställa en certifieringsvoucher och ta din certifiering online från bekvämligheten av ditt hem eller kontor. ITIL V3 Service Design SIAM COBIT5 VeriSM TRIM är en komplett modell för IT-organisationen och beskriver en enklare väg till IT Service Management. För utbildningsleverantörer För studenter Kursområden Den här produkten är just nu slut i lager och inte tillgänglig. Kursen vänder sig till dig som vill göra praktiska övningar kopplat till supportprocesserna, men även de mjukare delarna av användarsupport. Stor del av utbildningen ägnas åt diskussioner och case studies. Jag vill veta mer Välj nedan vad du är intresserad av så kommer vi att kontakta dig inom kort. 4 dagar Denna 4-dagars kurs vänder sig till IT-proffs som behöver en djup förståelse för processer, roller, funktioner och aktiviteter relaterade till Operational Support and Analysis inom Service Lifecycle. Denna kurs är certifieringsgrundande. Dag 4 har du möjlighet att skriva certifieringsprovet som leder till en certifiering i Capability Operational Support and Analysis. Provet är på 120 minuter. Certifiering i ITIL Foundation samt praktiska erfarenheter från IT-verksam­het eller Service Management. Stad Datum Kursarrangör Längd Förkunskaper Relaterade produkter Du lär dig Course content Mer information Du lär dig Kursinnehåll Du lär dig Kursinnehåll Kursområden Målgrupp Certifiering Slut i lager De 4 kurserna inom Service Capability vänder sig till deltagare som behöver djupa kunskaper om processerna och rollerna i ITIL. Service Lifecycle behandlas i kursen men primärt fokus är processer, funktioner, roller och aktiviteter med dess tillämpning och användning genom livscykeln. Kurserna inom Service Capability är rollbaserade moduler som alla har en separat certifiering. Varje kurs innehåller en gruppering av processer och roller inom ITIL avsedd för att ge deltagare en specifik kunskap över praxis och tillämpning relaterat till det dagliga arbetet. Den här produkten är just nu slut i lager och inte tillgänglig. Du får en djupare förståelse för den del av ITIL-ramverket som rör säkerställande av IT-tjänsternas tillgänglighet. Kursen vänder sig framför allt till dig som arbetar aktivt med planering och drift av IT-tjänster från ett tillgänglighetsperspektiv, både inom design- och operations-fasen. Du får svar på frågor om hur tillgänglighet ska planeras och mätas på bästa sätt samt varför det är så viktigt med kontinuitetshantering. Välj nedan vad du är intresserad av så kommer vi att kontakta dig inom kort. Stad Datum Kursarrangör Relaterade produkter ITIL V3 Service Design SIAM COBIT5 VeriSM Beskrivning De 4 kurserna inom Service Capability vänder sig till deltagare som behöver djupa kunskaper om processerna och rollerna i ITIL. Service Lifecycle behandlas i kursen men primärt fokus är processer, funktioner, roller och aktiviteter med dess tillämpning och användning genom livscykeln. Kurserna inom Service Capability är rollbaserade moduler som alla har en separat certifiering. Varje kurs innehåller en gruppering av processer och roller inom ITIL avsedd för att ge deltagare en specifik kunskap över praxis och tillämpning relaterat till det dagliga arbetet. Du lär dig Course content Jag vill veta mer Mer information Du lär dig Kursinnehåll Du lär dig Kursinnehåll Kursområden Slut i lager De 4 kurserna inom Service Capability vänder sig till deltagare som behöver djupa kunskaper om processerna och rollerna i ITIL. Service Lifecycle behandlas i kursen men primärt fokus är processer, funktioner, roller och aktiviteter med dess tillämpning och användning genom livscykeln. Kurserna inom Service Capability är rollbaserade moduler som alla har en separat certifiering. Varje kurs innehåller en gruppering av processer och roller inom ITIL avsedd för att ge deltagare en specifik kunskap över praxis och tillämpning relaterat till det dagliga arbetet. Den här produkten är just nu slut i lager och inte tillgänglig. Kursen vänder sig framför allt till dig som arbetar aktivt med att planera och utföra förändringar på IT-tjänster. Du får en fördjupad förståelse för samverkan mellan kravställning, testning och driftsättning samt vikten av att ha en väl fungerande configuration management. Välj nedan vad du är intresserad av så kommer vi att kontakta dig inom kort. 4 dagar Denna 4-dagars kurs vänder sig till IT-proffs som behöver en djup förståelse för processer, roller, funktioner och aktiviteter relaterade till Release, Control & Validation inom Service Lifecycle. Denna kurs är certifieringsgrundande. Dag 4 har du möjlighet att skriva certifieringsprovet som leder till en certifiering i Capability Release, Control & Validation. Provet är på 120 minuter. Certifiering i ITIL Foundation samt praktiska erfarenheter från IT-verksamhet eller Service Management. Stad Datum Kursarrangör Längd Relaterade produkter ITIL V3 Service Design SIAM COBIT5 VeriSM Beskrivning De 4 kurserna inom Service Capability vänder sig till deltagare som behöver djupa kunskaper om processerna och rollerna i ITIL. Service Lifecycle behandlas i kursen men primärt fokus är processer, funktioner, roller och aktiviteter med dess tillämpning och användning genom livscykeln. Kurserna inom Service Capability är rollbaserade moduler som alla har en separat certifiering. Varje kurs innehåller en gruppering av processer och roller inom ITIL avsedd för att ge deltagare en specifik kunskap över praxis och tillämpning relaterat till det dagliga arbetet. Du lär dig Kursinnehåll Jag vill veta mer Mer information Du lär dig Kursinnehåll Du lär dig Kursinnehåll Kursområden Målgrupp Certifiering Förkunskaper Slut i lager De 4 kurserna inom Service Capability vänder sig till deltagare som behöver djupa kunskaper om processerna och rollerna i ITIL. Service Lifecycle behandlas i kursen men primärt fokus är processer, funktioner, roller och aktiviteter med dess tillämpning och användning genom livscykeln. Kurserna inom Service Capability är rollbaserade moduler som alla har en separat certifiering. Varje kurs innehåller en gruppering av processer och roller inom ITIL avsedd för att ge deltagare en specifik kunskap över praxis och tillämpning relaterat till det dagliga arbetet. Den här produkten är just nu slut i lager och inte tillgänglig. Du får chansen att öva på att skapa SLAer och tjänstekataloger men även skapa business case för tjänster, baserat på specifika scenarios. Det här är en praktisk kurs för dig som arbetar i gränssnittet mellan IT och verksamheten (kunden) eller leverantörer. Välj nedan vad du är intresserad av så kommer vi att kontakta dig inom kort. 4 dagar Denna 4-dagars kurs vänder sig till IT-proffs som behöver en djup förståelse för processer, roller, funktioner och aktiviteter relaterade till Service Offerings & Agreements inom Service Lifecycle. Denna kurs är certifieringsgrundande. Dag 4 har du möjlighet att skriva certifieringsprovet som leder till en certifiering i Capability Service Offerings & Agreements. Provet är på 120 minuter. Certifiering i ITIL Foundation samt praktiska erfarenheter från IT-verksam­het eller Service Management. Stad Datum Kursarrangör Längd Certifiering Relaterade produkter ITIL V3 Service Design SIAM COBIT5 VeriSM Beskrivning De 4 kurserna inom Service Capability vänder sig till deltagare som behöver djupa kunskaper om processerna och rollerna i ITIL. Service Lifecycle behandlas i kursen men primärt fokus är processer, funktioner, roller och aktiviteter med dess tillämpning och användning genom livscykeln. Kurserna inom Service Capability är rollbaserade moduler som alla har en separat certifiering. Varje kurs innehåller en gruppering av processer och roller inom ITIL avsedd för att ge deltagare en specifik kunskap över praxis och tillämpning relaterat till det dagliga arbetet. Du lär dig Kursinnehåll Jag vill veta mer Mer information Du lär dig Kursinnehåll Du lär dig Kursinnehåll Kursområden Målgrupp Förkunskaper Kursområden – Våra e-böcker fungerar offline på smarta telefoner, tabletter, Mac och PC eller online från webbläsaren. E-boken levereras som en kod med instruktioner om hur får tillgång till kursmaterialet. Beställ en e-bok ITIL V3 Service Design SIAM COBIT5 VeriSM Beskrivning Våra e-böcker kan användas för självstudier eller som förberedelser inför en kurs. Kursmaterialet är utvecklat av våra instruktörer med en bred branschkompetens. Innehållet är välstrukturerat och innehåller interaktiva övningar och övningsprov. Kursområden Slut i lager The Rational IT Model (TRIM) är en komplett referensmodell för hur din organisation kan anamma Service Management och bygga upp en effektiv leverans av IT-tjänster. Modellen bygger på ramverket ITIL® men har anpassats och skalats ned till en nivå som är enklare att förstå och använda inom en IT-organisation. Den här produkten är just nu slut i lager och inte tillgänglig. [fullwidth background_color=”” background_image=”” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_webm=”” video_mp4=”” video_ogv=”” video_preview_image=”” overlay_color=”” overlay_opacity=”0.5″ video_mute=”yes” video_loop=”yes” fade=”no” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”20″ padding_bottom=”0″ padding_left=”” padding_right=”” hundred_percent=”yes” equal_height_columns=”no” hide_on_mobile=”no” menu_anchor=”” class=”” id=””] TRIM är resultatet av mer än 10-års samlad erfarenhet från konsulter och IT-organisationer i Sverige, och som nu innehåller mallar och verktyg för hur du enkelt kopplar ihop din befintliga organisation med tjänster, processer, ekonomi och ansvar. Den viktigaste komponenten i en tjänsteorienterad IT-leverans är den egna organisationen. Under kursen går vi igenom grunderna i Service Management samt ger en övergripande introduktion till styrmodellen i TRIM och hur denna kopplas till den egna organisationen. Under kursen går vi igenom de grunder som måste finnas inom IT-organisationen, samt ger en övergripande introduktion till de processer och funktioner som ingår i modellen. En del av innehållet i kursen bygger på ITIL® böckerna, så som processer och begrepp, men där ITIL® böckerna beskriver en best practice som behöver anpassas, är vi under denna kurs mer specifika och beskriver även hur det bör göras så att du som deltagare enkelt kan koppla kursens teori till din egen verksamhet. Introduktion till Service Management TRIM som styrmodell Strategifasen Relationsfasen Leveranskontrollfasen Överlämningsfasen Driftsfasen Jag vill veta mer Välj nedan vad du är intresserad av så kommer vi att kontakta dig inom kort. 2 dagar Denna kurs vänder sig dels till dig som idag arbetar med Service Management frågor och vill veta mer om modellen TRIM och få konkreta förslag på hur du kan förenkla användandet av ramverket ITIL®. Men även till dig som vill få en introduktion och grundläggande förståelse för Service Management. Denna kurs är certifieringsgrundande. Dag 2 har du möjlighet att skriva certifieringsprovet som leder till en certifiering i TRIM Foundation. Tidigare kunskap inom ITIL® är bra men Inga förkunskaper krävs för denna kurs. Kursen beskriver grunderna i Service Management på ett sådant sätt att även deltagare som inte läst ITIL® tidigare kan få en förståelse för hur det fungerar. Stad Datum Kursarrangör Grundbegrepp Tjänstekonceptet Funktioner och roller Processer Organisationen i modellen Flöden och ansvar Styrning av IT-tjänster IT-styrgrupp Hantering av strategi Hantering av tjänsteportfölj Kundansvar Hantering av verksamhetsrelationer Hantering av servicenivåer Leveransansvar Hantering av tjänstekatalog Hantering av leverantörer Hantering av kunskap Kontinuerlig förbättring Change management Tjänstedesign Release management Service Desk Teknisk drift & Applikationsdrift Request fulfilment Incident management Koordinering Problem management Driftuppgifter Längd Målgrupp Förkunskaper ITIL V3 Service Design SIAM COBIT5 VeriSM Beskrivning The Rational IT Model (TRIM) är en komplett referensmodell för hur din organisation kan anamma Service Management och bygga upp en effektiv leverans av IT-tjänster. Modellen bygger på ramverket ITIL® men har anpassats och skalats ned till en nivå som är enklare att förstå och använda inom en IT-organisation. Du lär dig Kursinnehåll Mer information Du lär dig Kursinnehåll Du lär dig Kursinnehåll Kursområden Slut i lager De 5 kurserna inom Service Lifecycle vänder sig till deltagare som behöver kunskaper om praxis och tillämpning inom ITIL Service Lifecycle. Primärt fokus är livscykeln, tillämpning av processer, funktioner, roller och aktiviteter samt ledningsförmågor som krävs för att leverera Service Management med hög kvalitet i en organisation. Den här produkten är just nu slut i lager och inte tillgänglig. Välj nedan vad du är intresserad av så kommer vi att kontakta dig inom kort. 3 dagar Denna 3-dagars kurs vänder sig till IT-proffs som behöver en bra förståelse för processer, funktioner och aktiviteter relaterade till Service Strategy inom Service Lifecycle. Denna kurs är certifieringsgrundande. Dag 3 har du möjlighet att skriva certifieringsprovet som leder till en certifiering i Service Strategy. Provet är på 120 minuter. Certifiering i ITIL Foundation samt praktiska erfarenheter från IT-verksam­het eller Service Management. Stad Datum Kursarrangör Relaterade produkter ITIL V3 Service Design SIAM COBIT5 VeriSM Beskrivning De 5 kurserna inom Service Lifecycle vänder sig till deltagare som behöver kunskaper om praxis och tillämpning inom ITIL Service Lifecycle. Primärt fokus är livscykeln, tillämpning av processer, funktioner, roller och aktiviteter samt ledningsförmågor som krävs för att leverera Service Management med hög kvalitet i en organisation. Du lär dig Kursinnehåll Jag vill veta mer Mer information Du lär dig Kursinnehåll Du lär dig Kursinnehåll Kursområden Målgrupp Förkunskaper Slut i lager Den här produkten är just nu slut i lager och inte tillgänglig. Deltagarna kan förvänta sig en interaktiv och aktiv dag med en holistisk introduktion till BRM och hur man kan navigera i komplexiteten av BRM. Områden som berörs: Välj nedan vad du är intresserad av så kommer vi att kontakta dig inom kort. Stad Date Kursarrangör Definiera BRM som en förmåga, roll och disciplin Förstå vad BRM gör och gör inte Tillhandahålla språket som krävs för att ändra uppfattning och perspektiv Lära sig hur disciplinen BRM interagerar med andra discipliner (projekt, arkitektur, BA, Business functions, Strategy etc inom en organisation En grundläggande introduktion till olika ramverk, processer och modeller som ger struktur och råd inom BRM Introduktion och förväntningar • Business Relationship Management Institute • Knowledge Path to Success Vad är Business Relationship Management (BRM) • BRM DNA= Develop, Nurture and Advance • BRM är en förmåga, roll och disciplin Varför BRM • BRM är lösningen till hur man kan sammanfoga olika funktioner till Strategisk partnerskap som delar ansvar för strategi och resultat • BRM utvecklar kulturen I hela organisationen (enterprise) • BRM förmågan bygger strategiskt partnerskap och driver affärsvärde BRM in Action • Utveckla en organisationsövergripande kultur • Bygga strategiskt partnerskap • Driva affärsvärde BRM Resultat • Relationer • Affärsvärde • BRM leveranser • Kommunikation Avslutning • Orsaker till att BRM-initiativ misslyckas • Certificate of Experience: BRM Fundamentals • Nästa steg Längd Förkunskaper ITIL V3 Service Design SIAM COBIT5 VeriSM Beskrivning Business Relationship Management (BRM) Fundamentals är en endagskurs som introducerar BRM som en förmåga, roll och disciplin. Kursen är utformad för att skapa en förståelse för grunderna I BRM och är öppen för alla som önskar lära sig mer om hur man kan interagera med affärsverksamheten och hur man når framgång genom BRM. Kursinnehåll Jag vill veta mer Mer information Kursområden Slut i lager Den här produkten är just nu slut i lager och inte tillgänglig. Att vara en strategisk partner förtjänas och byggs upp genom bl a förtroende, trovärdighet och kommunikation, strategisk partner är inte en titel eller någon vi kan bestämma att vi plötsligt är eller kan ”sälja” – det förtjänas över tid. Så länge vi arbetar med förhållandet kund – leverantör så kommer vi ha svårt att nå strategisk partnerskap just pga den historiska användningen av orden och förhållandet kund-leverantör! Business Relationship Management Professional ger dig kunskap och verktyg för att utveckla BRM hos er och säkerställa att ni skapar just strategiskt partnerskap. Kursen är tre dagar och du får lära dig om BRM som roll, förmåga och process och vad som är vitkigt för att skapa strategisk parterskap mellan en intern leverantör och dess kärnverk-samhet. Kursen är på svenska med engelskt material och den avslutas med certifiering. Du kommer också att lära dig mer om bl a BRM DNA: Välj nedan vad du är intresserad av så kommer vi att kontakta dig inom kort. 3 dagar Kursen är lämplig för alla som arbetar som intern leverantör, affärspartner, projektledare, analyst, Service Manger eller på något sätt arbetar med verksamhetsvärde och önskar utöka sin kunskap om värdeskapande. Inga förkunskaper krävs. Stad Datum Kursarrangör Mål och målsättningar med BRM rollen Kunskap om varför BRM rollen blir viktigare och viktigare och hur den utvecklas för att svara upp mot verksamhetens efterfrågan. Business Demand Maturity och Provider Supply Maturity och hur dessa influerar BRM rollen Drivkrafterna för relationens mognad och förmågan att diffrentiera den taktiska och strategiska BRM-rollen samt hur detta relaterar till de olika nivåerna i Business relationship maturity model. Hur en grundläggande BRM organisation och rapportering kan struktureras Strategic Partnering Business IQ Portfolio Management Business Transition Management Provider Domain Powerful communications Längd Målgrupp Förkunskaper ITIL V3 Service Design SIAM COBIT5 VeriSM Beskrivning Säkerställ verksamhetsvärdet genom strategisk partnerskap Kursinnehåll Jag vill veta mer Mer information Kursområden Kursområden Relaterade produkter Kursområden Slut i lager Det naturliga steget efter ITIL Foundation där du fick grunderna i IT Service Management. På denna kurs lär du dig att anpassa och använda ramverket för att driva förbättringsarbete i din egen organisation. Den här produkten är just nu slut i lager och inte tillgänglig. [fullwidth background_color=”” background_image=”” background_parallax=”none” enable_mobile=”no” parallax_speed=”0.3″ background_repeat=”no-repeat” background_position=”left top” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_webm=”” video_mp4=”” video_ogv=”” video_preview_image=”” overlay_color=”” overlay_opacity=”0.5″ video_mute=”yes” video_loop=”yes” fade=”no” border_size=”0px” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”20″ padding_bottom=”0″ padding_left=”” padding_right=”” hundred_percent=”yes” equal_height_columns=”no” hide_on_mobile=”no” menu_anchor=”” class=”” id=””] Kursen består till större delen av praktiskt arbete där du får prova att använda flera olika verktyg för att underlätta ditt arbete med förbättringar. 2 dagar Denna 2-dagars kurs vänder sig till IT-personal som är engagerade i leveransen av IT-tjänster och behöver en bra förståelse för att kunna tillämpa ”bästa praxis” inom IT Service Management. Du behöver ha genomfört kursen ITIL Foundation alternativt ha motsvarande kunskap. Ett scenariobaserat flervalsprov med en fallstudie som testar din förmåga att tillämpa kunskaper och färdigheter inom ITIL. Certifieringen är ”Open book” dvs du får ha med boken ” ITIL Practitioner Guidance”. Provet är på 1 timme och 45 minuter och du behöver minst 70% (28 poäng) för godkänt. Certifiering genomförs inte vid kurstillfället utan bokas och genomförs vid annan tidpunkt. Du behöver ha en certifiering för ITIL Foundation för att skriva certifieringsprov. Stad Datum Kursarrangör Tillämpa dina teoretiska kunskaper inom ITIL Driva förbättringar inom IT Service Management Hantera förändringar ur ett större perspektiv Organisatorisk förändring Kommunikation Mätning och rapportering Mål och målnedbrytning för olika delar av organisationen Att använda ITIL Grundläggande riktlinjer Metod för kontinuerliga förbättringar (ITIL CSI Approach) Mätning och analys Rapportering Utvärderingar Nedbrytning av mål Kommunikation Organisatorisk förändringshantering Business Case Mallar och verktyg för förbättringsarbete Längd Målgrupp Certifiering Förkunskaper Relaterade produkter ITIL V3 Service Design SIAM COBIT5 VeriSM Beskrivning Det naturliga steget efter ITIL Foundation där du fick grunderna i IT Service Management. På denna kurs lär du dig att anpassa och använda ramverket för att driva förbättringsarbete i din egen organisation. ITIL Practitioner är en praktisk kurs där vi går igenom bland annat mätning, information och den organisatoriska förändringen som krävs för att förbättringen skall bli bestående. Du lär dig Kursinnehåll Request Information Mer information Du lär dig Kursinnehåll Du lär dig Kursinnehåll Kursområden Slut i lager De 5 kurserna inom Service Lifecycle vänder sig till deltagare som behöver kunskaper om praxis och tillämpning inom ITIL Service Lifecycle. Primärt fokus är livscykeln, tillämpning av processer, funktioner, roller och aktiviteter samt ledningsförmågor som krävs för att leverera Service Management med hög kvalitet i en organisation. Den här produkten är just nu slut i lager och inte tillgänglig. Välj nedan vad du är intresserad av så kommer vi att kontakta dig inom kort. 3 dagar Denna 3-dagars kurs vänder sig till IT-proffs som behöver en bra förståelse för processer, funktioner och aktiviteter relaterade till Service Operation inom Service Lifecycle. Denna kurs är certifieringsgrundande. Dag 3 har du möjlighet att skriva certifieringsprovet som leder till en certifiering i Service Operation. Provet är på 120 minuter. Certifiering i ITIL Foundation samt praktiska erfarenheter från IT-verksam­het eller Service Management. Stad Kursarrangör Relaterade produkter ITIL V3 Service Design SIAM COBIT5 VeriSM Beskrivning De 5 kurserna inom Service Lifecycle vänder sig till deltagare som behöver kunskaper om praxis och tillämpning inom ITIL Service Lifecycle. Primärt fokus är livscykeln, tillämpning av processer, funktioner, roller och aktiviteter samt ledningsförmågor som krävs för att leverera Service Management med hög kvalitet i en organisation. Du lär dig Kursinnehåll Jag vill veta mer Mer information Du lär dig Kursinnehåll Du lär dig Kursinnehåll Kursområden Målgrupp Slut i lager Kursen COBIT Foundation beskriver fördelarna med ett ordentligt ramverk för IT Governance och förklarar hur en organisation kan uppnå effektiv IT Governance med hjälp av “best practice” enligt COBIT. Den här produkten är just nu slut i lager och inte tillgänglig. COBIT 5 är det enda ramverk för styrning och ledning av företagets IT som behövs. Denna senaste version innehåller de senaste tankegångarna i företagsadministration och metoder, globalt accepterade principer, metoder, analytiska verktyg. Den nya versionen innehåller även modeller för att öka förtroendet för, och värdet från informationssystem. COBIT 5 bygger på och expanderar från COBIT 4.1 genom att integrera andra stora ramar, standarder och resurser, inklusive ISACA: s Val IT och Risk IT, ITIL ® och relaterade standarder från International Organization for Standardization (ISO). Efter genomgången utbildning kommer deltagaren att ha erhållit kunskap om: Introduktion till IT Governance och COBIT Översikt av ramverket COBIT Översikt av COBIT-komponenterna Cobit och IT-miljön Inför certifiering Välj nedan vad du är intresserad av så kommer vi att kontakta dig inom kort. 3 dagar Kursen riktar sig till företagsledning, affärsområdeschefer, IT-management och revisorer, IT-revisorer, verksamhetsutvecklare, IT-chefer, kvalitetsansvariga inom IT, processansvariga och chefer i organisationer som tillhandahåller IT-tjänster. Certifieringen består av 50 flervalsfrågor och minst 50% skall besvaras rätt för ett godkänt resultat. Inga Stad Datum Kursarrangör Hur IT Management-frågor påverkar organisationer Behovet av ett kontrollramverk som drivs av behovet av IT Governance Förståelse av principerna för IT Governance och hur IT Governance bidrar till att hantera IT Management-frågor, och vem som ansvarar för IT Governance Hur COBIT motsvarar förväntningarna och kraven på ett ramverk för IT Governance Identifiera COBIT med sina komponenter, vad som är kontrollobjekt, kontrollpraxis och ledningsinstruktioner Förstå hur man tillämpar COBIT i praktiken Identifiera vilka funktioner som COBIT tillhandahåller och fördelar som uppnås med COBIT Definitioner Principer Behovet av IT Governance och ett ramverk för kontroll Utmärkande för ett ramverk för kontroll Värde, begränsningar, komponenter och fördelar Koppla samman COBIT och IT Governance Premisser och principer för COBIT COBIT-kuben – ramverket Koppla samman verksamhetsmål, IT-mål och IT-processer Ramverk, kontrollobjekt och kontrollpraxis Ledningsinstruktioner Revisionsinstruktioner Position jämfört med andra standarder och ramverk Anpassning till lagar och förordningar COBIT och Sarbanes-Oxley (Sox) Tips och råd inför COBIT Foundation-certifieringen Hur certifieringen går till Längd Målgrupp Certifiering Förkunskaper ITIL V3 Service Design SIAM COBIT5 VeriSM Beskrivning Kursen COBIT Foundation beskriver fördelarna med ett ordentligt ramverk för IT Governance och förklarar hur en organisation kan uppnå effektiv IT Governance med hjälp av “best practice” enligt COBIT. Du lär dig Kursinnehåll Jag vill veta mer Mer information Du lär dig Kursinnehåll Du lär dig Kursinnehåll Kursområden Slut i lager VeriSM™ Foundation fokuserar på VeriSM™ modellen som har värdefokus på resultat och organisationens mål. Det innehåller också vägledning för att välja lämplig ledningsmetod för att etablera produkten eller tjänsten. Den här produkten är just nu slut i lager och inte tillgänglig. Efter kursen kommer du att leda vägen genom; I den officiella publikationen VeriSM: Service Management for digital age, beskriver VeriSM ett service management-tillvägagångssätt som är: Välj nedan vad du är intresserad av så kommer vi att kontakta dig inom kort. 2 dagar VeriSM™ Foundation är lämpligt både för IT-personal som är nya inom Service Management samt de som redan arbetar inom en Service Management-miljö. Detta inkluderar alla som är engagerade i leveransen av affärsdrivna IT-tjänster. Denna kurs är certifieringsgrundande. Dag 2 har du möjlighet att skriva certifieringsprovet som leder till en certifiering i VeriSM Foundation. Provet är på 60 minuter. Inga förkunskaper krävs. Stad Datum Kursarrangör Tjänsteorganisationen Servicekultur Människor och organisationsstruktur VeriSM™ modellen Progressiv praxis Innovativ teknik Komma igång Driva internt engagemang och göra förändringar som är viktiga för kunden Leverera ny service management hantering och produktutvecklingspraxis som sätter din verksamhet först Implementera service management som adderar värde för ditt företag och gör dig mer värdefull på marknaden Att vara en del av VeriSM™ community Att vara en eftertraktad pionjär inom service management för den digitala tiden Värdedriven Utvecklande Mottaglig Integrerad Service Ledning Längd Målgrupp Certifiering Förkunskaper ITIL V3 Service Design SIAM COBIT5 VeriSM Beskrivning VeriSM™ Foundation fokuserar på VeriSM™ modellen som har värdefokus på resultat och organisationens mål. Det innehåller också vägledning för att välja lämplig ledningsmetod för att etablera produkten eller tjänsten. Du lär dig Jag vill veta mer Mer information Du lär dig Du lär dig Kursområden Surfplatta vid kursbokning ITIL V3 Service Design SIAM COBIT5 VeriSM När du bokar dig på någon av våra kurser i Gävle eller Borlänge får du en en Samsung surfplatta som du kan använda till vårt kursmaterial som finns på e-bok. Kursområden Slut i lager Denna 2-dagars kurs ger en grundläggande förståelse för terminologin som används i DevOps samt belyser grunder och fördelarna med DevOps. Den här produkten är just nu slut i lager och inte tillgänglig. Stad Datum Kursarrangör Kursområden Relaterade produkter Kursområden Slut i lager Kursen ger kunskaper i ITIL och dess terminologi, struktur och grundläggande koncept. Kursen ger också möjligheten att certifiera sig på ITIL Foundation. Den här produkten är just nu slut i lager och inte tillgänglig. ITIL-termer och certifieringstestet till denna kurs är på engelska. Våra öppna kurser genomförs med svenskspråkig instruktör, kundanpassat kan vi även genomföra kursen med engelskspråkig instruktör. Välj nedan vad du är intresserad av så kommer vi att kontakta dig inom kort. 3 dagar Denna 3-dagars kurs vänder sig till IT-personal som är engagerade i leveransen av affärsdrivna IT-tjänster och behöver en bra förståelse för ”bästa praxis” processer inom Tjänstehantering (Service Management). Denna kurs är certifieringsgrundande. Dag 3 har du möjlighet att skriva certifieringsprovet som leder till en certifiering i ITIL Foundation. Provet är på 60 minuter. Inga förkunskaper krävs. Stad Datum Kursarrangör Service Management Service Lifecycle Nyckelprinciper och modeller i ITIL Allmänna ITIL Koncept Övergripande om processer Övergripande om roller Övergripande om funktioner Teknologi och arkitektur ITIL kvalifikationsschema Förberedelse för certifiering i Foundation Service Management som praxis Konceptet av en tjänst och Service Management Skillnaden mellan funktioner, roller och processer Beskrivning av en process och processmodellen Att förstå service lifecycle Syfte och affärsvärde för varje fas i service lifecycle Struktur, omfattning, delar och gränssnitt i ITIL Huvudmål och syfte med Service Strategy, Service Design, Service Transition, Service Operation och Continual Service Improvement Värdet som dessa tillför verksamheten Definiering av nyckelkoncepten i Service Management IT-styrning i service lifecycle Rollen kommunicera Service Assets och generering av värde genom tjänster Människor, processer, produkter och partners Verksamhet och tjänstekrav Teknologi och arkitektur design Design av process och mått Sourcing Övergripande syfte, omfattning, grundläggande koncept, roller och utmaningar för: Service Strategy Service Design Service Transition Service Operation Continual Service Improvement Roll, syfte, organisatorisk struktur, bemanning och mätetal för funktionerna i ITIL Nyckelrollerna i IT Service Management Krav för en integrerad Service Management Service Automation och integrerade Service Management processer Längd Målgrupp Certifiering Förkunskaper Relaterade produkter ITIL V3 Service Design SIAM COBIT5 VeriSM Beskrivning Kursen ger kunskaper i ITIL och dess terminologi, struktur och grundläggande koncept. Kursen ger också möjligheten att certifiera sig på ITIL Foundation. Du lär dig Kursinnehåll Jag vill veta mer Mer information Du lär dig Kursinnehåll Du lär dig Kursinnehåll Kursområden Slut i lager De 5 kurserna inom Service Lifecycle vänder sig till deltagare som behöver kunskaper om praxis och tillämpning inom ITIL Service Lifecycle. Primärt fokus är livscykeln, tillämpning av processer, funktioner, roller och aktiviteter samt ledningsförmågor som krävs för att leverera Service Management med hög kvalitet i en organisation. Den här produkten är just nu slut i lager och inte tillgänglig. Välj nedan vad du är intresserad av så kommer vi att kontakta dig inom kort. 3 dagar Denna 3-dagars kurs vänder sig till IT-proffs som behöver en bra förståelse för processer, funktioner och aktiviteter relaterade till Service Transition inom Service Lifecycle. Denna kurs är certifieringsgrundande. Dag 3 har du möjlighet att skriva certifieringsprovet som leder till en certifiering i Service Operation. Provet är på 120 minuter. Certifiering i ITIL Foundation samt praktiska erfarenheter från IT-verksam­het eller Service Management. Stad Datum Kursarrangör Relaterade produkter ITIL V3 Service Design SIAM COBIT5 VeriSM Beskrivning De 5 kurserna inom Service Lifecycle vänder sig till deltagare som behöver kunskaper om praxis och tillämpning inom ITIL Service Lifecycle. Primärt fokus är livscykeln, tillämpning av processer, funktioner, roller och aktiviteter samt ledningsförmågor som krävs för att leverera Service Management med hög kvalitet i en organisation. Du lär dig Kursinnehåll Jag vill veta mer Mer information Du lär dig Kursinnehåll Du lär dig Kursinnehåll Kursområden Målgrupp Förkunskaper PRINCE2 Foundation ger deltagarna en god grundförståelse för principerna och terminologin inom PRINCE2. Den här produkten är just nu slut i lager och inte tillgänglig. Du får en god grundförståelse för principerna och terminologin inom PRINCE2 samt alla olika aspekter av projektets livscykel. Välj nedan vad du är intresserad av så kommer vi att kontakta dig inom kort. 3 dagar Kursen vänder sig till projektledare, konsulter och personal som vill utveckla en god förståelse för hur PRINCE2-metoden fungerar, i syfte att effektivt delta i PRINCE2-projekt och till organisationer som har behovet av en kontrollerad strategi för att hantera projekt. Denna kurs är certifieringsgrundande. Dag 3 har du möjlighet att skriva certifieringsprovet som leder till en certifiering i PRINCE2 Foundation. Provet är på 60 minuter. Stad Datum Kursarrangör Längd Målgrupp Certifiering Förkunskaper ITIL V3 Service Design SIAM COBIT5 VeriSM Beskrivning PRINCE2 Foundation ger deltagarna en god grundförståelse för principerna och terminologin inom PRINCE2. Du lär dig Kursinnehåll Jag vill veta mer Mer information Du lär dig Kursinnehåll Du lär dig Kursinnehåll Kursområden Slut i lager Kursen är för dig som vill komma igång med Lean på riktigt. Du får en introduktion till Lean och dess viktigaste verktyg, samt vägledning för att konkret komma igång med förbättringsarbete. Lösningen är fokus på flödeseffektivitet och att lyfta medarbetarnas kreativitet, uppfinningsrikedom, lagarbete och viljan att göra skillnad. Det leder i sin tur till nöjdare kunder. I slutändan handlar det om att förbli relevant och konkurrenskraftig som organisation. Kursen fokuserar på Lean för ”knowledge work”, en Lean som går bortom löpande bandet, anpassad för dig som jobbar på kontor (IT, HR, marketing, administration, supportfunktioner etc.). Den här produkten är just nu slut i lager och inte tillgänglig. Stad Datum Kursarrangör Kursområden Den här produkten är just nu slut i lager och inte tillgänglig. Stad Datum Kursarrangör Nu lanserar vi en ny portal där du som partner till oss kan: Du hittar den på Hitta all information kring vårt kursmaterial En knowledge base med information du kan behöva som partner Lägga beställningar och spåra dom Skicka in supportärenden och spåra dom Rapportera in förbättringsönskemål Kursområden Slut i lager PRINCE2 Practitioner ger deltagarna en detaljerad kunskap om PRINCE2 metoden inklusive de sju processer och principer som är väsentliga för att driva ett projekt med hjälp av PRINCE2 metoden. Den här produkten är just nu slut i lager och inte tillgänglig. Kursen vänder sig också till organisationer som har behovet av en kontrollerad strategi för att hantera projekt. Du får en djup förståelse av alla aspekter av projektets livscykel tillsammans med de centrala styrdokument som ska skapas under varje skede av projektet. Boken Managing Successful Projects ingår. Välj nedan vad du är intresserad av så kommer vi att kontakta dig inom kort. Bryssel, Dietikon, Göteborg, Hengelo, Köpenhamn, Malmö, Oslo, Sofia, Stockholm 2019-04-11, 2019-11-05 Aim 4 Knowledge, BPMO Academy, DF Kompetens, Informator, Peopleteam [separator style_type=”none” top_margin=”” bottom_margin=”15px” sep_color=”” border_size=”” icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”center” class=”” id=””] [separator style_type=”none” top_margin=”” bottom_margin=”35px” sep_color=”” border_size=”” icon=”” icon_circle=”” icon_circle_color=”” width=”” alignment=”center” class=”” id=””] Kursen består till större delen av praktiskt arbete där du får prova att använda flera olika verktyg för att underlätta ditt arbete med förbättringar. 2 dagar Denna kurs är certifieringsgrundande. Dag 2 har du möjlighet att skriva certifieringsprovet som leder till en certifiering i PRINCE2 Practitioner. Provet är på 3 timmar och du får ha boken Managing Successful Projects med dig. Stad Datum Kursarrangör Project Management Institute (PMI) Project Management Professional (PMP) Certified Associate in Project Management (CAPM) International Project Management Association (IPMA) IPMA Level A® (Certified Projects Director) IPMA Level B® (Certified Senior Project Manager) IPMA Level C® (Certified Project Manager) IPMA Level D® (Certified Project Management Associate) Att använda ITIL Grundläggande riktlinjer Metod för kontinuerliga förbättringar (ITIL CSI Approach) Mätning och analys Rapportering Utvärderingar Nedbrytning av mål Kommunikation Organisatorisk förändringshantering Business Case Mallar och verktyg för förbättringsarbete Längd Målgrupp ITIL V3 Service Design SIAM COBIT5 VeriSM Beskrivning PRINCE2 Practitioner ger deltagarna en detaljerad kunskap om PRINCE2 metoden inklusive de sju processer och principer som är väsentliga för att driva ett projekt med hjälp av PRINCE2 metoden. Du lär dig Jag vill veta mer Mer information Certifiering Förkunskaper Du lär dig Kursinnehåll Kursinnehåll Du lär dig Kursinnehåll Kursinnehåll Kursområden – Om du ska certifiera dig inom ITIL Lifecycle, MALC eller Prince2 Practitioner/Agile behöver vi kopior av relevanta certifikat. Vi behöver även ett kursintyg från en ackrediterad utbildare om du inte gått kursen hos oss. Du kan maila det till oss på För mer detaljerad information om hur en online certifiering går till, läs riktlinjerna i vår kunskapsbas . ITIL V3 Service Design SIAM COBIT5 VeriSM Beskrivning Certifieringen är datorbaserad och allt du behöver är en PC eller Mac med internet-anslutning och en webbkamera. Vouchern är giltig i 6 månader och går att boka senast 4 timmar innan provstart (förutsatt att det finns en ledig tid). Kursområden Vi välkomnar CBO2 Consulting och Illumineight som partner och ATO Affiliates till oss. De kommer att erbjuda kurser på alla nivåer inom ITIL’s kursträd. Kursområden Inga produkter hittades som motsvarar ditt val. Kursområden Relaterade produkter Kursområden Relaterade produkter Kursområden Under detta seminarie presenterar vi hur Kanban metoden används som verktyg för att strukturera, prioritera och slutföra aktiviteter inom arbetsgruppen. Kanban är det perfekta verktyget för att se och förstå värdeströmmarna i din organisation, och stegvis göra de mer flödeseffektiva. När du ser och förstår vad som pågår, med hjälp av fakta, kan du utveckla din organisation att möta dina utmaningar enklare. Anmäl dig här: Kostnadsfritt frukostmöte – Kom igång med Kanban Slutför dina aktiviteter med Kanban ITIL V3 Service Design SIAM COBIT5 VeriSM KOSTNADSFRITT FRUKOSTSEMINARIE ”Mer, snabbare!” det är numera strävan för varje organisation. Många arbetsgrupper har idag fler aktiviteter än de hinner med, varje möte blir ett prioriteringsmöte. I denna situation är det lätt att man arbetar med allt samtidigt, men inget blir klart. Kursområden Man måste förstå och anpassa ITIL för att få det att fungera. I Sverige har vi ett ganska enhetligt sätt att hantera en IT-leverans vilket gör att 80% av anpassningen blir lika, oavsett storlek och inriktning på IT-organisationen. Där kommer The Rational IT Model (TRIM) in i bilden. Modellen sätter ihop de gemensamma 80% men beskriver även hur allt hänger ihop. Du kan istället koncentrera dig på att anpassa det som verkligen är unikt och på själva införandet. Syftet med modellen är att fler IT-organisationer lättare ska få ut effekten av Service Management stället för att lägga tid att bygga processer. TRIM är en komplett modell baserad på ITIL, för din IT-organisation. Välkommen till en inspirationskväll som visar hur du går tillväga! Den kostnadsfria inspirationskvällen inleds 18:00 med mingel. Programmet startar 18:30 och pågår till 20:30. ITIL ENKLARE MED TRIM – 5/10 hos Dataföreningen Kompetens Kursområden Anmälan avslutad. Inga produkter hittades som motsvarar ditt val. Kursområden Vi är stolta att kunna meddela att vi nu är en ackrediterad utbildningsorganisation (ATO – Accredited Training Organisation) via Peoplecert. Det innebär att kvalitén på vår organisation, instruktörer och kursmaterial möter de kvalitetskrav som är uppsatta av Axelos och Peoplecert. Kursområden Inga produkter hittades som motsvarar ditt val. Kursområden Inga produkter hittades som motsvarar ditt val. Kursområden ITIL 4 Introduktion (kostnadsfritt) Relaterade produkter Kursområden Kursen genomförs online. David Nyman som är mycket erfaren och ackrediterad som lärare för alla kurser inom ITIL är lärare för denna session. I slutet kommer det finnas utrymme att ställa frågor och diskutera med David. Under 3 timmar går vi övergripande igenom: Begrepp och terminologi som används inom service management och ITIL® 4 Service management som en strategisk organisatorisk förmåga som fler behöver utveckla Struktur och fördelar med ITIL 4: De fyra dimensionerna i Service Management Service Value System som sammanhållande modell Guiding Principles som bas i ITIL 4 Service value chain och dess användning Management Practices som ett bredare stöd än processer Vad ska jag tänka på när jag tittar närmare på ITIL 4? Frågestund och tid för samtal Artikelnr: ITIL 4 Introduction (Free) Kategori: ® Var med en förmiddag 09:00-12:00 helt kostnadsfritt på en lärarledd introduktion. Kursen genomförs online. David Nyman som är mycket erfaren och ackrediterad som lärare för alla kurser inom ITIL är lärare för denna session. I slutet kommer det finnas utrymme att ställa frågor och diskutera med David. Under 3 timmar går vi övergripande igenom: Begrepp och terminologi som används inom service management och ITIL® 4 Service management som en strategisk organisatorisk förmåga som fler behöver utveckla Struktur och fördelar med ITIL 4: De fyra dimensionerna i Service Management Service Value System som sammanhållande modell Guiding Principles som bas i ITIL 4 Service value chain och dess användning Management Practices som ett bredare stöd än processer Vad ska jag tänka på när jag tittar närmare på ITIL 4? Frågestund och tid för samtal kr kr kr kr Engelska Svenska Go to Top Vill du lära dig mer om ITIL 4? Vill du lära dig mer om ITIL 4? Denna 3-dagars kurs hjälper dig att förstå grunderna för styrning för agil utveckling och är den perfekta förutsättningen inför PRINCE2 Agile® Practitioner. Kom igång med Kanban med denna korta, men kompletta, introduktion. Kursen täcker Kanbanmetodens väsentliga delar för att hjälpa dig komma igång på din tjänsteförbättringsresa. Du kommer att förstå hur Kanban fungerar och hur man kommer igång. ITIL V3 Service Design SIAM COBIT5 VeriSM Förutom den schemalagda Kanban Foundation har vi nu ett antal Kanban Essentials och Kanban i praktiken Webinars inplanerade. Kursområden Vi är jätteglada att kunna presentera Olingo som samarbetspartner kring vår modell The Rational IT Model, TRIM. Det innebär att Olingo har ackrediterad kompetens kring TRIM och erbjuder leverans och införande till sina kunder. Kursområden Inga produkter hittades som motsvarar ditt val. Kursområden Slut i lager Denna 3-dagars kurs är utformad för dig som är Practitioner i PRINCE2 och vill kunna kombinera dina färdigheter med agila metoder. Den här produkten är just nu slut i lager och inte tillgänglig. Dag 3 har du möjlighet att skriva certifieringsprovet som leder till en certifiering i PRINCE2 Agile. Provet är på 2,5 timmar. Du behöver ha certifikat i PRINCE2 Practitioner som inte är äldre än 5 år. Välj nedan vad du är intresserad av så kommer vi att kontakta dig inom kort. 3 dagar Denna 3-dagars kurs är utformad för dig som är Practitioner i PRINCE2 och vill kunna kombinera dina färdigheter med agila metoder. Stad Datum Kursarrangör Förstå de grundläggande begreppen för ett agilt arbetssätt Förstå syftet med och hur man på bästa sätt kombinerar PRINCE2 med ett agilt arbetssätt Kunna tillämpa ett agilt arbetsätt och med den utgångspunkten utvärdera ett projekts fokusområden Att utifrån de sex aspekter för ett projekt kunna anpassa dem till ett agilt arbetsätt Kunna tillämpa eller skräddarsy PRINCE2 principer, teman, processer och styrdokument till ett agilt projekt Teori och praktiska övningar Förberedelser inför certifieringen PRINCE2 Agile Practitioner Difference between Projects and BAU An overview of agile Blending PRINCE2 and agile together Assumptions The Hexagon Starting Up a Project, Initiating a Project Requirements and User Stories Organization. Längd Målgrupp Certifiering Förkunskaper ITIL V3 Service Design SIAM COBIT5 VeriSM Beskrivning Denna 3-dagars kurs är utformad för dig som är Practitioner i PRINCE2 och vill kunna kombinera dina färdigheter med agila metoder. Du lär dig Kursinnehåll Jag vill veta mer Mer information Du lär dig Kursinnehåll Du lär dig Kursinnehåll Kursområden Den 12 februari genomför vi en 1-dagars TTT där vi går igenom den nya kursen ITIL Practitioner. Vi erbjuder dig som deltar att skriva ITIL Practitioner certifieringen utan kostnad fram till och med den sista april. Kursområden Inga produkter hittades som motsvarar ditt val. Kursområden Slut i lager De 5 kurserna inom Service Lifecycle vänder sig till deltagare som behöver kunskaper om praxis och tillämpning inom ITIL Service Lifecycle. Primärt fokus är livscykeln, tillämpning av processer, funktioner, roller och aktiviteter samt ledningsförmågor som krävs för att leverera Service Management med hög kvalitet i en organisation. Den här produkten är just nu slut i lager och inte tillgänglig. Välj nedan vad du är intresserad av så kommer vi att kontakta dig inom kort. 3 dagar Denna 3-dagars kurs vänder sig till IT-proffs som behöver en bra förståelse för processer, funktioner och aktiviteter relaterade till Continual Service Improvement inom Service Lifecycle. Denna kurs är certifieringsgrundande. Dag 3 har du möjlighet att skriva certifieringsprovet som leder till en certifiering i Continual Service Improvement. Provet är på 120 minuter. Certifiering i ITIL Foundation samt praktiska erfarenheter från IT-verksam­het eller Service Management. Stad Datum Kursarrangör Relaterade produkter ITIL V3 Service Design SIAM COBIT5 VeriSM Beskrivning De 5 kurserna inom Service Lifecycle vänder sig till deltagare som behöver kunskaper om praxis och tillämpning inom ITIL Service Lifecycle. Primärt fokus är livscykeln, tillämpning av processer, funktioner, roller och aktiviteter samt ledningsförmågor som krävs för att leverera Service Management med hög kvalitet i en organisation. Du lär dig Kursinnehåll Jag vill veta mer Mer information Du lär dig Kursinnehåll Du lär dig Kursinnehåll Kursområden Certifiering Förkunskaper Slut i lager Denna 5-dagars kurs leder till en certifiering som ITIL Expert i ITIL. Den här produkten är just nu slut i lager och inte tillgänglig. Välj nedan vad du är intresserad av så kommer vi att kontakta dig inom kort. 5 dagar Denna 5-dagars-kurs vänder sig till dig som vill ta en certifiering som ITIL Expert i ITIL och tidigare har samlat ihop 17 poäng från Foundation och Lifecycle/Capability-nivå i ITIL. Denna kurs är certifieringsgrundande. Dag 5 har du möjlighet att skriva certifieringsprovet som leder till en certifiering som ITIL Expert. Provet är på 120 minuter. Stad Datum Kursarrangör Relaterade produkter ITIL V3 Service Design SIAM COBIT5 VeriSM Beskrivning Denna 5-dagars kurs leder till en certifiering som ITIL Expert i ITIL. Du lär dig Kursinnehåll Jag vill veta mer Mer information Du lär dig Kursinnehåll Du lär dig Kursinnehåll Kursområden Inga produkter hittades som motsvarar ditt val. Kursområden Kursområden Nyanställd – Christophe Achouiantz Kursområden Från nu kan vi erbjuda e-bok till alla våra kurser. Välj tryckt kursmaterial med e-bok som komplement alternativt enbart e-bok. Era kursdeltagare får tillgång till materialet via dator, läsplatta eller mobil och fungerar även offline. Varför inte prova på nästa kurs? Skicka ett mail till eller ring oss på 08-410 579 90. Kursområden Kursområden Vi har skrivit avtal med Van Haren Publishing. Det innebär att Van Haren kommer att erbjuda allt vårt kursmaterial inom ITIL och TRIM till deras kunder. Van Haren – Samarbetspartner kursmaterial Kursområden Nu finns den nya certifieringen, TRIM Foundation från Peoplecert, här. Aim 4 Knowledge är utbildningspartner till OpenTRIM och ackrediterade av Peoplecert. Vi erbjuder även kursmaterial för TRIM Foundation. Vi kan erbjuda denna kurs på plats hos er företagsinternt samt via öppen kurs hos våra partners DF Kompetens and Informator. Kontakta oss för mera information. Kursområden Vi har lanserat en ny version av vårt kursmaterial för ITIL Foundation, version 2.2.0. Finns som Print och e-bok. Kursmaterialet finns på 3 språk: Ändringar: Du kan läsa mer i vår kunskapsbas på vår partnerportal – Engelska med engelsk text Engelska med svensk text (för engelsk certifiering) Danska med dansk text (för dansk certifiering) Mindre korrigeringar och total översyn av alla filer E-boken har uppdateras med ett nytt utseende och publiceras i ett nytt format som gör att deltagarna kan svara på övningsfrågorna direkt i e-boken. Nya Sample Papers v 2.0 Ny version på ITIL Foundation kursmaterial Kursområden Kursområden Kursområden Kursområden Denna kurs förbereder dig för certifieringen som leder till den nya Managing Professional Certifieringen inom ITIL 4 tillgängligt den 3 oktober 2019. Kursen ger deltagare som har certifieringar inom ITIL V3 möjligheten till en övergång till ITIL 4 och att certifiera sig som ITIL 4 Managing Professional. Kursområden Kursen genomförs online. David Nyman som är mycket erfaren och ackrediterad som lärare för alla kurser inom ITIL är lärare för denna session. I slutet kommer det finnas utrymme att ställa frågor och diskutera med David. Under 3 timmar går vi övergripande igenom: Begrepp och terminologi som används inom service management och ITIL® 4 Service management som en strategisk organisatorisk förmåga som fler behöver utveckla Struktur och fördelar med ITIL 4: De fyra dimensionerna i Service Management Service Value System som sammanhållande modell Guiding Principles som bas i ITIL 4 Service value chain och dess användning Management Practices som ett bredare stöd än processer Vad ska jag tänka på när jag tittar närmare på ITIL 4? Frågestund och tid för samtal kr kr kr kr kr kr Engelska Svenska Go to Top Vill du lära dig mer om ITIL 4? Vi välkomnar Insperio som partner och ATO Affiliate till oss. Insperio är ett konsultbolag med fokus på rådgivning inom IT ledning och styrning och deras konsulter har alla lång erfarenhet från många olika sammanhang och hög specialistkompetens inom Service Management och Förvaltningsstyrning. Insperio erbjuder alla våra kurser inom ITIL. Kursområden Kursområden Kursområden Vi har lanserat en ny version av vårt kursmaterial för ITIL Service Operation, version 1.3.0. Finns som Print och e-bok. Kursmaterialet är på engelska. Du kan läsa mer i vår kunskapsbas på vår partnerportal – Ny struktur i både det tryckta materialet och e-boken med text direkt tillsammans med tillhörande bilder. E-boken har uppdateras med ett helt nytt utseende och publiceras i ett nytt format som gör att deltagarna kan svara på övningsfrågorna direkt i e-boken. Nya övningar. Kursområden Nu har vi lanserat vårt ITIL Practitioner kursmaterial som finns tillgängligt som 4-färgs print och e-bok. Kursen kan genomföras på 2 dagar utan certifiering eller 3 dagar med certifiering. Läs mer om kursen . Kursområden Kursen består till större delen av praktiskt arbete där du får prova att använda flera olika verktyg för att underlätta ditt arbete med förbättringar. Under kursen går vi bland annat igenom: Välj nedan vad du är intresserad av så kommer vi att kontakta dig inom kort. 2 dagar Denna 2-dagars kurs vänder sig till IT-personal som är engagerade i leveransen av IT-tjänster och behöver en bra förståelse för att kunna tillämpa ”bästa praxis” inom IT Service Management. Du behöver ha genomfört kursen ITIL Foundation alternativt ha motsvarande kunskap. Ett scenariobaserat flervalsprov med en fallstudie som testar din förmåga att tillämpa kunskaper och färdigheter inom ITIL. Certifieringen är ”Open book” dvs du får ha med boken ” ITIL Practitioner Guidance”. Provet är på 1 timme och 45 minuter och du behöver minst 70% (28 poäng) för godkänt. Certifiering genomförs inte vid kurstillfället utan bokas och genomförs vid annan tidpunkt. Du behöver ha en certifiering för ITIL Foundation för att skriva certifieringsprov. Tillämpa dina teoretiska kunskaper inom ITIL Driva förbättringar inom IT Service Management Hantera förändringar ur ett större perspektiv Organisatorisk förändring Kommunikation Mätning och rapportering Mål och målnedbrytning för olika delar av organisationen Att använda ITIL Grundläggande riktlinjer Metod för kontinuerliga förbättringar (ITIL CSI Approach) Mätning och analys Rapportering Utvärderingar Nedbrytning av mål Kommunikation Organisatorisk förändringshantering Business Case Mallar och verktyg för förbättringsarbete Längd Målgrupp Certifiering Förkunskaper ITIL V3 Service Design SIAM COBIT5 VeriSM Det naturliga steget efter ITIL Foundation där du fick grunderna i IT Service Management. På denna kurs lär du dig att anpassa och använda ramverket för att driva förbättringsarbete i din egen organisation. ITIL Practitioner är en praktisk kurs där vi går igenom bland annat mätning, information och den organisatoriska förändringen som krävs för att förbättringen skall bli bestående. Du lär dig Kursinnehåll Jag vill veta mer Du lär dig Kursinnehåll Du lär dig Kursinnehåll ITIL Kurser Kursområden Relaterade produkter Kursområden Kursområden Kursområden Kursområden Kursområden Kursområden Kursområden Kursområden Kursområden Kursområden Kursområden Kursområden Kursområden Kursområden Kursområden Kursområden Kursområden Kursområden Kursområden Kursområden Kursområden Kursområden Kursområden Denna kurs förbereder dig för certifieringen som leder till den nya Managing Professional Certifieringen inom ITIL 4 tillgängligt den 3 oktober 2019. Kursen ger deltagare som har certifieringar inom ITIL V3 möjligheten till en övergång till ITIL 4 och att certifiera sig som ITIL 4 Managing Professional. Relaterade produkter Kursområden Kursområden Kursområden Kursområden Relaterade produkter Kursområden Kursområden Relaterade produkter Kursområden Relaterade produkter Kursområden Kursområden Relaterade produkter Kursområden Kursområden Den här produkten är just nu slut i lager och inte tillgänglig. Stad Datum Kursarrangör Inga produkter hittades som motsvarar ditt val. Kursområden Kursområden Relaterade produkter Kursområden Relaterade produkter Kursområden Relaterade produkter Kursområden Kursområden Kursområden Kursområden Kursområden