Spintr är en startklar plattform i molnet för att driva internkommunikation, vi-känsla och engagemang i din organisation. När du kombinerar Office 365 med våra kommunikationsverktyg når du ut med riktad information och ger alla medarbetare närhet till alla era verktyg och tjänster. Framgångsrika arbetsgivare både inom privat och offentlig sektor litar på Spintr för sin internkommunikation. Spintr är en säker och kontinuerlig leverans till fast kostnad som både inkluderar support och löpande vidareutveckling av er lösning. Med en startklar produkt och säker leverans kan vi garantera dig ett projekt som blir enkelt och friktionsfritt. Vårt Customer Success-team finns till för dig proaktivt. Spintr är en startklar produkt med ett lättjobbat och modernt gränssnitt som är anpassat för mobil, padda, dator – och skärmläsare enligt WCAG 2.1 AA. 49 funktioner och appar ingår i paketet, allt för att öka och driva engagemang och internkommunikation i din organisation. Spintr är en social plattform som driver engagemang och gemenskap. Schemalägg, rikta och publicera innehåll till relevanta målgrupper med Spintrs inbyggda CMS. Oavsett vilka enheter du och dina kollegor använder når ni Spintr. Spintr söker ner i alla källor och dokument - även i er Office 365-miljö för en samlad sökfunktion. Spintr är en startklar kommunikationslösning integrerad med Office 365. Ett perfekt start och slut på arbetsdagen. Våra kunder når sina mål Några saker gör Spintr unikt och en komplett leverantör till er. Med Spintr som leverantör är lösningen färdig. Vi har gjort jobbet åt er, tillsammans med hundratals kunder innan er. Äkta SaaS innebär en startklar lösning, kontinuerlig vidareutveckling, fast pris samt proaktiv och reaktiv support till er. Vi kan verkligen internkommunikation och hjälper er på vägen. Ta gärna del av våra , och . Spintr bygger på Microsoft-teknik och är integrerat med Office 365 när du köper lösningen. Spintr är en tillgänglig plattform som följer gällande lagkrav för tillgänghet och WCAG 2.1. Genom vår driftsleverantör Microsoft Azure följer vi säkerhetskraven som följer med ISO 27001. Våra kunder når sina mål Det bästa sättet att få ihop Office 365 med er internkommunikation Hundratals organisationer litar på Spintr Varför väljer våra kunder Spintr Våra funktioner Integrerat med Office 365 och Teams Våra kunder ser resultat Vad gör Spintr annorlunda? Kom igång redan idag! 100% säkerhet i våra projekt Pro- och reaktiv support utifrån Era behov Användarvänlig och snygg produkt Sociala funktioner Content Management Webb- och mobil plattform Enterprise sök Startklar lösning, ni är igång direkt! Äkta SaaS Vi kan internkommunikation Färdig Office 365-integration Tillgängligt enligt WCAG från start Driftsäkerhet enligt ISO 27001 Mer engagemang, effektivare arbete och bättre dialog. Spintr är ett socialt och färdigt intranät med alla de funktioner du behöver för maxad internkommunikation. Problemfritt och redo att lansera. Spintr integrerar de flesta Office 365-produkterna i intranätet. Det tar 5 minuter att fixa och det maximerar nyttan av era Office 365-licenser. Använd våra mobilappar för att pusha ut notiser om viktiga nyheter, händelser i organisationen och för att fånga vardagen på arbetsplatsen. Enkelt för användaren och lätt att förstå med modern design och lättöverskådlig miljö. Vi har även gott om kraft för den avancerade. "Med Spintr känner vi att vi kan öka transparensen vilket leder till mer kontakt mellan kontoren och bättre delaktighet." Spintr har en låg total ägandekostnad jämfört med andra motsvarande lösningar, allt ingår i en enda månadskostnad. Med en startklar produkt och ett integrerat CMS är det lätt att budgetera och tidsätta lanseringen. Allt ingår – utan överraskningar i projektet. Vi bygger inte Spintr på SharePoint vilket ger er bättre gränssnitt, mindre bekymmer och inget evighetsprojekt då vi utvecklar produkten hela tiden. Hos Spintr har ni en egen kontaktperson som hjälper er på vägen fram till lansering och som finns som bollplank under resans gång. Ert intranät driftsätts i Microsoft Azure. En av världens mest driftssäkra tjänster och vi levererar förstås övervakning och helheten i leverans till er. Datan är alltid i Europa, alltid med dubbel backup hos Microsoft. Spintr är GDPR-compliant och er data är alltid er data. När något inte känns rätt ska ni snabbt få hjälp i allt från funktioner till kommunikationsvägar – på svenska och engelska. Produkten är alltid uppdaterad och blir aldrig gammal. Med Spintr får ni en kontinuerlig leverans, det är inget konsultbygge som vi lämnar över att förfalla hos er. Spintr förpackar och förbättrar Office 365. Vi kombinerar produktiviteten i Office 365 med riktigt bra internkommunikation och skapar en fin arbetsgivarkänsla. Vilka verktyg och program vill du ha i ditt intranät? Med våra SSO-bryggor kan ni enkelt ta in andra applikationer direkt i intranätet. Jobbar ni med personal utanför er organisation? Koppla ihop flera organisationer och använd Spintr som samarbetsmotor. Spintr må vara startklart men även anpassningsbart. Med eget lokalt teknikteam och många partners kan vi anpassa efter era behov. Alla verktyg för en effektivare internkommunikation samlade på samma ställe. Med SpintrCore kan ni kommunicera och samarbeta smidigt och effektivt för att underlätta arbetsdagen. Allt från SpintrCore + att du dessutom kan integrera er verksamhets Office 365-licenser för att ytterligare effektivisera arbetet på en och samma plattform. *Ditt pris kan eventuellt påverkas av vilka tillval du gör. Fyll i er e-post för exakt pris. Du är bara ett steg ifrån bättre internkommunikation. Lätt att komma igång, lätt att använda Ditt pris Allt du behöver för att lyckas med din internkommunikation Produkten Projektet Säkerhet och teknik Integration och anpassningsbart Det ska vara billigt att vara bäst! Antal användare Gör som cirka 50 000 andra framgångsrika användare. Komplett och färdigt intranät Dra nytta av värdet i Office 365 Mobilappar för iOS och Android Användarvänligt från start Fullständig budgetkontroll Kom i mål-garanti Inget SharePoint-hack Smidigt, säkert och personligt Marknadsledande driftsäkerhet Säker plats, säker lagring Uppskattad intranätsupport Alltid senaste versionen Office 365 SSO mot externa system Externa kontakter i intranätet Konfigurerbart och anpassningsbart menu Fastighetsägarna 0-50 39 39 59 59 51-100 37 37 57 57 101-150 32 36 48 54 151-200 30 34 45 52 201-250 28 33 42 50 251-350 25 30 38 46 351-500 24 30 37 45 501-750 23 29 34 44 751-1500 21 28 31 43 1501-3000 19 27 28 41 3001-5000 16 25 24 38 5001- Kontakta oss för pris Kontakta oss för pris Kontakta oss för pris Kontakta oss för pris Spintr Core Vald Spintr 365 Vald Välj en produkt först / användare och månad core Välj spintr 365 Välj Hos oss ska det vara enkelt att få hjälp och du kan kontakta oss på många olika sätt! I vårt Hjälpcenter hittar du vår omfattande FAQ med det mesta om Spintr. Mejla oss gärna. Vår ambition är att ge svar inom 24 timmar. Våra kontorstider är vardagar 9-17 Hjälpcenter Email-support Ring oss Se vad våra kunder säger. Spintr är snabbt att komma igång med, är självinstruerande och kräver inte IT kompetens för att skötas. ”Att välja en intranätslösning som är startklar var för oss det enklaste, bästa och mest visuella sättet att på kort tid möta behovet hos våra medarbetare. Att flytta mycket info från flera olika system, servrar och skapa en enkel, tydlig och rolig struktur är i Spintr enkelt.” "Spintr är snabbt att komma i gång med, är självinstruerande och kräver inte IT-kompetens för att skötas." "Med Spintr känner vi att vi kan öka transparensen vilket leder till mer kontakt mellan kontoren och bättre delaktighet." ”Med hjälp av Spintr och deras enkla och tillgängliga support når ni dit ni vill i den takt ni önskar.” ”Med facit i hand, det går att lansera ett intranät på kort tid! Hela plattformen är enkel och snabb att sätta upp teknikmässigt, och redaktörsmässigt är den lättnavigerad. Teamet på Spintr är dessutom snabba med att svara på kluriga frågor.” ”Som ett led i vår utveckling växlar vi nu upp den interna kommunikationen och erfarenhetsutbytet i projekten, allt för att fortsatt kunna påstå att vi är relevanta.” ”Intranätet bidrar till tydlighet och samskapande för engagerade medarbetare i en arbetsmiljö med människor i fokus.” Spintr är snabbt att komma igång med, är självinstruerande och kräver inte IT kompetens för att skötas. ”Med hjälp av Spintr och deras enkla och tillgängliga support når ni dit ni vill i den takt ni själva önskar.” "Spintr är snabbt att komma i gång med, är självinstruerande och kräver inte IT-kompetens för att skötas." "Med Spintr känner vi att vi kan öka transparensen vilket leder till mer kontakt mellan kontoren och bättre delaktighet." ”Med hjälp av Spintr och deras enkla och tillgängliga support når ni dit ni vill i den takt ni önskar.” ”Eftersom intranätet är interaktivt och socialt har vi fått enklare, snabbare och mer otvungen kommunikation.” Du är bara ett steg ifrån bättre internkommunikation. Lätt att komma igång, lätt att använda Johanna Lindros Jämställdhetsmyndigheten Cecilia Bergström Xtractor Jenny Engström Kommunikationsansvarig, STF Björn Hermansson Erelko Johnny Nordström BRIS Johanna Lindros Jämställdhetsmyndigheten Åsa Murakami Vadstena kommun Karolina Collins Cervera "Spintr är den självklara startpunkten på arbetsdagen. Här finns allt du behöver!" Gör som cirka 50 000 andra framgångsrika användare. menu Jämställdhetsmyndigheten Fastighetsägarna Vadstena kommun Jämställdhetsmyndigheten Fastighetsägarna Vadstena kommun Spintr AB Fridhemsgatan 2 702 32 Örebro Tel. Vårt uppdrag är att få medarbetare över hela världen att mejla mindre och känna sig mer informerade och delaktiga. Spintr är ett svenskutvecklat startklart socialt intranät där alla verktyg finns samlade för att nå framgångsrik internkommunikation. Ni kan samarbeta och kommunicera inom hela verksamheten och Spintr integrerar med fördel med Office 365 och Google G Suite. Allt för att öka vi-känsla, engagemang och produktivitet under arbetsdagen. Spintr servar kunder och medarbetare över stora delar av Europa och är idag en etablerad och stabil aktör med bas i återkommande intäkter från nöjda kunder. Molntjänsten och SaaS-verksamheten Spintr lanserades 2015 och har sina rötter i IT- och webbkonsultverksamheten Onesys och föregångaren MyLive. Delar av teamet bakom Spintr började arbeta tillsammans 2009 och består idag av 14 medarbetare med säte i Örebro. Vi har idag hundratals kunder inom privat och offentlig sektor och våra kunder väljer vår lösning för att den är snygg, startklar, användarvänlig och lätt att anamma och rulla ut till organisationen. Spintr utgörs av ett team kreativa, skarpa och ambitiösa individer med huvudkontor i Örebro. Här är våra kontaktpersoner: Följ vår blogg eller våra sociala medier för de senaste uppdateringarna. Fastighetsägarna hade en rad måsten som skulle leda till det huvudsakliga målet med sitt nya intranät. Här visar vi på hur Spintr hjälper Fastighetsägarna med drift av ett bra intranät. Hur arbetar ni i er verksamhet idag för att få alla medarbetare att känna att de är med på tåget och har koll på läget? Med rätt arbetssätt kan ni stärka verksamheten via ert intranät. Vadstena kommuns intranät blev nominerat till ett av Sveriges bästa intranät vid den årliga WSA-galan – men vilka är framgångsfaktorerna för kommunens nominerade intranät? Integrera Office 365 i ditt intranät för att effektivisera arbetsdagen på en och samma plattform. Vill du veta mer om fördelarna med detta och samtidigt lära dig mer om Office 365s historia? Vi är innovation och ambition! Teamet bakom Spintr Lär känna oss ännu bättre Vad är Spintr Här finner du alla funktioner som finns i Spintrs sociala intranät Med hjälp av våra arbetsgrupper kan du som användare skapa ytor och nyttja dessa på de sätt det passar dig bäst. En grupp blir som ett digitalt mötesrum där filer och anteckningar kan delas, och där deltagarna kan konversera kring ett specifikt ämne. I gruppen har du även tillgång till ett enkelt och smidigt planeringsverktyg för att delegera uppgifter, hålla koll på vad som gjorts i ett specifikt projekt och sätta förfallodatum. Varje enskild användare har rättigheter att skapa en grupp och bjuda in medlemmar till denna. Grupperna kan vara öppna, stängda eller hemliga, och oavsett vilken form som används så stannar innehållet i just den gruppen. Som administratör kan man se om hemliga grupper finns, men hen kan inte se innehållet i dessa. Via aktivitetsloggen kan du följa det som händer och de aktiviteter som äger rum på intranätet i realtid. Här finns användarnas interaktioner, läsningar och annan aktivitet samlad för enkel moderering och bra insyn i intranätets nyttjande på just er organisation. Med den här funktionen i Spintr kan ni kommunicera meddelanden av akut karaktär som till exempel säkerhetsmeddelanden eller annat som måste uppmärksammas av hela medarbetargruppen på ett snabbt och enkelt sätt. Med anteckningsfunktionen kan du som användare göra dina egna noteringar från möten eller i arbetet för att spara information som du sedan vill kunna nå från alla dina enheter. Dessa anteckningar kan du sedan dela med andra användare. Att göra-listor är en modul för att underlätta arbetet för dig själv eller för en projektgrupp. Den går att placera i högerpanelen där man sedan kan skapa och se att göra-punkter. Först skapas en att göra-lista som riktas mot en målgrupp och i denna lista så skapar man sedan olika att göra punkter som ska utföras. Punkterna kan specificeras med information, ha en egen ansvarig och ett slutdatum. Har man flera olika att göra-listor så kan man välja vilken lista man vill ha aktiv i högerpanelen. Avdelningssida/enhetssida är en avdelnings egna sida som går att nå via organisationssidan där avdelningen har ett eget socialt flöde och eventuellt även egna sidor. Tanken är att det ska finnas en informationssida för de olika avdelningarna där man kan se vilka som jobbar på en viss avdelning och vad de arbetar med. I det sociala flödet på avdelningssidan så går det att kommunicera direkt med den specifika avdelningen. Organisationssidan och avdelningssidan gör det lätt att få en bra överblick över företaget eller organisationen och hur den är uppbyggd. En blogg är ett snyggt och smart sätt att ge varje enskild användare en möjlighet att bidra med innehåll/content till intranätet. Med bloggen skapas ett prestigelöst format där alla kan vara delaktiga i företagets/organisationens arbete och utveckling. Ett tips är till exempel att VD eller en chef bloggar för att öka interaktionen med sin organisation och minska känslan av ”top-down” information. Varje bloggpost går självklart att gilla och kommentera för att skapa en starkare känsla av delaktighet. Chatten är ett smidigt och snabbt sätt att meddela dina kollegor att ett specifikt arbetsdokument nu finns på plats i er projektgrupp eller att du är redo för lunch. Alla kan chatta och du hittar chatten under den lilla pratbubblan under ditt namn till höger i intranätet. Enkelt att bjuda in dina kollegor och ni är igång. Om en användare läser en textsida, nyhet, blogg eller fil som de känner att andra kanske missat eller kan vara intresserade av kan de välja att dela denna via dela-funktionen. Delas informationen till en annan person eller avdelning så kommer det hamna i deras sociala flöde, medan mottagare av delningen kommer att få en notis om att de fått nytt innehåll i flödet. Delar man till sitt egna flöde så ser alla som följer dig delningen. Funktionen driftinfo syftar till att administratör eller redaktör på ett enkelt sätt ska kunna meddela alla på respektive bolag när exempelvis ett gemensamt system ligger nere eller när en planerad uppdatering är på gång. Driftinfo kan endast skapas av de som har administratör eller redaktörsrättigheter på intranätet. I högerspalten på intranätet finns en modul som kallas för favoriter och här hamnar allt innehåll som en användare valt ska vara en favorit. Detta är tänkt att vara ett enkelt sätt för användare att snabbt och smidigt kunna hitta tillbaka till innehåll som dom använder ofta. Favoriter är personliga och på nästan allt innehåll på intranätet så går det att klicka på dom tre prickarna i högra hörnet och välja ”Lägg till i favoriter”. Spintr har även en funktion för filhantering där du kan skapa en mappstruktur, och även tilldela rättigheter uppåt och neråt i den strukturen. Det är smart att lägga filhanteringen på intranätet för att underlätta för medarbetarna. Ni slipper då hålla koll på vem som har den senaste versionen av ett specifikt dokument då den senaste uppdateringen alltid finns på intranätet. Om ni dessutom väljer att koppla ihop Spintr med ert Office 365 så hamnar alla era filer från SharePoint och OneDrive här. Med hjälp av funktionen formulär kan du enkelt skapa frågor som du vill att dina användare ska svara på. Det kan vara allt från beställning av fika till möten, beställning av arbetskläder eller anmälan till en konferens. Du skapar själv frågor och lägger till den typ av svarsalternativ som är relevanta för den specifika frågan. Du kan sedan välja att publicera formuläret på en textsida eller i en nyhet. Frånvarohanteringen i Spintr är enkel att använda. Här kan exempelvis chefer lägga in frånvaro för de anställda på sin avdelning inför helger eller semester. Tack vare detta kan resterande medarbetare enkelt veta vem som är på plats på respektive avdelning. När någon lagt in sin frånvaro så syns det tydligt i personkatalogen att hen inte är på plats. Med födelsedagsfunktionen illustrerar ni på intranätet och den digitala arbetsplatsen när era medarbetare fyller år. En omtyckt funktion som både stimulerar interaktion och ger positiv uppmärksamhet till födelsedagsbarnet. För att minimera den tid som dina medarbetare lägger på att söka information kan du lätt lägga till genvägar som de ofta besöker, allt från fakturasystem till tidrapportering. Användarna kan även lägga till personliga genvägar för att underlätta sin arbetsdag. Allt som behövs är en webbadress (URL). Det fungerar både med externa och interna länkar (det vill säga länkar inom intranätet). På intranätet finns det i stort sett en gilla-knapp i form av en ikon av ett hjärta vid allt innehåll, vare sig det är en nyhet, ett blogginlägg, ett inlägg i det sociala flödet, en wikis och så vidare. Att klicka på hjärtat är ett snabbt och effektivt sätt att visa att man tagit del av information samt att man känner en delaktighet och interaktion med sina kollegor. Via Spintr har du också möjligheten att länka in externa system, eller annat innehåll på webben med hjälp av iFrames-funktionen. Genom detta verktyget kan du kan skapa iFrames och rama in innehåll som sedan kan länkas in i strukturen. Genom att använda Instagram-appen i Spintr kan ni länka in ett eller flera Instagram-flöden till ert sociala huvudflöde på intranätets startsida. På så sätt kan alla medlemmar se vad som går ut i ert Instagram-flöde utan att själva behöva vara aktiva privat. Dessutom är denna funktionen särskilt bra från ett employer branding-perspektiv och ger ett trevligt visuellt intryck. I ett välfyllt intranät så kan det ibland vara svårt för användarna att hitta det de söker. Med vår indexkarta får de enkelt en överblick på innehållet, i bokstavsordning, så att de inte behöver lägga ner onödig arbetstid på att söka information. I indexkartan listas allt från textsidor, till filer och wikis. I kalendersystemet går det att skapa flera olika kalendrar med olika syften, där det kan bestämmas vem som ska ha tillgång till vilken kalender. En öppen kalender kan ses av alla användare, medan en kalender med en satt målgrupp möjliggör det endast för denna målgrupp att se kalendern. Det går att bjuda in användare till events i kalendern, samt att bifoga information för den inbjudne att veta mer om händelsen. En av de viktigaste aspekterna på ett intranät är att medarbetaren känner delaktighet och möjlighet att engagera sig. För detta finns kommentarsfunktionen. Du hittar denna funktionen där ett innehåll finns skapat på intranätet vilket gör att medarbetaren kan kommentera, ställa frågor och engagera sig om hen vill. Administratör kan välja att inaktivera denna funktion på textsidor och nyheter, om det av någon anledning inte ska kunna gå att kommentera på det innehåll som skapats. Generellt är det ett stort mervärde att medarbetaren kan kommentera och engagera sig i allt som finns på intranätet så att hen känner sig delaktig i allt, stort som smått. Med funktionen för kompetensutveckling kan ni efter förhandling med medarbetare mata in önskat antal timmar kompetensutveckling ni kommit överens om och sen följa upp vilka kurser den anställde har gått. Tack vare denna funktionen kan ni alltid ha koll på vad ni kommit överens om, samt vad som kvarstår i kompetensutveckling under året för medarbetaren. I medarbetarkatalogen, eller personkatalogen som vissa säger, kan du enkelt hitta dina kollegor genom smarta sökningar utifrån exempelvis kompetens, position eller namn. Uppdateringar som sker i katalogen, antingen när en ny användare ansluter till intranätet eller när en befintlig kontakt uppdaterar sin egen profil, sker per automatik vilket i sin tur innebär att medarbetarkatalogen alltid är uppdaterad. Mediagallerier är en bra samlingspunkt för intranätets alla mediafiler, där det går att ladda upp exempelvis bilder och filmer. Dessa filer kan sedan användas på när textsidor, bloggar och nyheter skapas. För att förenkla för användaren kan man skapa mappstrukturer och sätta rättigheter för vem som får redigera och ladda upp innehåll i dem. När en fil laddas upp finns även möjlighet att lägga till information kring filen, som exempelvis vem som är fotograf, ägare, taggar och så vidare. För att underlätta användandet av Spintr och göra det mer tillgängligt, är intranätet responsivt. Det innebär att intranätet är anpassat för att fungera smidigt på alla olika plattformar, som exempelvis en smartphone eller surfplatta. Det kan även ladda ner Spintr-appen till din enhet för att kunna få notiser när något nytt händer på intranätet. När det kommer till användarens upplevelse har intranätet har samma funktion vare sig du använder det via en dator, telefon, surfplatta eller applikationen. Du som administratör kan dock inte göra allt via den responsiva versionen/appen. Med mottagargrupper sätter du själv ihop grupper med användare som du kan rikta specifik information till. Notissystemet genererar i notifikationer i högerpanelen när nya händelser sker på intranätet som direkt berör den specifika användaren, till exempel om någon kommenterat hens inlägg. I högerpanelen så förs också en logg över de senaste notiserna och det går även att ställa in vilka slags notiser du vill nås av via dina profilinställningar. Nyheterna och nyhetsflödet hittar du i mitten av startsidan. En nyhet kan till exempel vara information om en nyanställd, uppdaterad årsredovisning, ett nytt kontor som öppnar eller säljstart på en kommande kampanj. Som användare kan du alltid gilla, och i de allra flesta fallen kommentera, dessa nyheter för att öka känslan av delaktighet och dialog. Det är dock bara administratör och redaktörer som kan skapa nyheter till flödet, och även de som kan välja om det ska gå att kommentera nyheten eller inte. För att göra er organisation så transparent för medarbetarna som möjligt är det en god idé att illustrera er organisationsstruktur i Spintr! Här kan ni skapa sidor för de olika enheterna och visa vem som jobbar på vilken del av organisationen – allt för att alla ska känna sig sedda och viktiga, samt för alla att få en bra inblick i vad ens kollegor arbetar med. En viktig funktion på ett intranät är möjligheten att snabbt och enkelt kunna hitta kontaktuppgifter till dina medarbetare. I Spintrs personkatalog kan du söka på namn, roll eller kontor. Information som finns där kan hämtas från ett AD eller importeras med en enkel CSV-fil. Alla användare på intranätet har en egen profilsida där information och kontaktuppgifter visas. Som användare kan du byta profilbild, lägga till information om dig och dina kompetenser, lägga upp utbildningar du gått och så vidare. Med hjälp av Q&A, Frågor & Svar, kan du som administratör skapa en kunskapsbank för att ge svar på de allra vanligaste frågorna. Du kan tagga dessa så att att användarna får en överblick och på ett smidigt sätt kan navigera och hitta svar på de frågor de har. Du som admin styr över vilka som ska kunna skapa frågor och skriva in svar. På intranätet sker de flesta interaktionerna och innehållsskapandet i realtid. Det betyder att så fort en kollega skrivit ett meddelande till dig så kommer den synas på din egen sida samtidigt utan fördröjning. Detsamma gäller för uppdateringar i sociala flödet, gruppchatt och så vidare. Detta gör att det inte är någon fördröjning på arbetet på intranätet och dina kollegor kan befinna sig på olika platser men fortfarande alla jobba i samma grupp och se samma information samtidigt som produceras på intranätet. I Spintr finns möjlighet att lägga upp era resurser som konferensrum, projektorer eller poolbilar med bokningsbara tider. Detta för att underlätta användandet för era medarbetare av de resurserna så alla vet vad som gäller. Ni väljer själva vad som är en bokningsbar resurs hos just er. En RSS-prenumeration fungerar på det viset att du kan hämta in information från en extern källa och visa det i Spintr. Ett exempel på detta kan vara nyheter från en branschtidning som du tycker att alla bör ta del av eller ert flöde för pressmeddelanden. Det som krävs är en RSS-länk till den sida du vill hämta information från och sedan syns RSS-flödet på första sidan under en egen flik. Det sociala flödet hittar du längst till vänster på startsidan. Här kan alla delta genom att skriva, dela bilder/filmer, gilla och kommentera. Det sociala flödet kan ses som ”pulsen” på intranätet. Administratör eller redaktör kan ta bort inlägg som känns opassande. I Spintrs adminpanel finns möjlighet att se statistik över användandet av intranätet. Du kan till exempel se antal besök och inloggningar, vilka textsidor som är mest besökta, hur lång tid användarna spenderar på intranätet, om de använder intranätet via dator, mobil eller surfplatta med mera. All statistik är till för dig som administratör så att du kan anpassa innehållet i ditt intranät och få en idé kring vad du kan göra för att skapa en nyfikenhet, ett större engagemang och delaktighet hos dina medarbetare. Med hjälp av sökmotorn hittar du enkelt det du letar efter. Du kan söka på filer, nyheter, medarbetare, grupper – i stort sätt allt innehåll på intranätet är sökbart. Du kan till och med söka på ord i ett PDF-dokument och sökfunktionen kommer att hitta det. Tack vare söket så effektiveras din arbetsdag och du slipper spendera tid med att leta efter viktig information som du behöver för att utföra ditt jobb. Har ni dessutom kopplat ihop Spintr med ert Office 365 så hittar söket även dessa filer och dokument. En viktig del i att skapa ett intranät anpassat för medarbetarna är att veta vad de söker efter, så att verksamheten i sin tur kan leverera ett så användarvänligt innehåll som möjligt. I vårt statistikverktyg hittar ni de mest populära sökorden för en given tidsperiod. Verktyget visar även misslyckade sökningar för att ni ska veta vilket innehåll som saknas på intranätet och som kanske behöver läggas till eller ändras för att matcha sökkriterierna. Är du van vid att arbeta med taggar så kan du jobba med det även på ditt intranät. Taggningsfunktionen finns på nyheter, textsidor, bloggar, wikis med mera, där du kan välja att lägga till flera taggar samtidigt. Viktigt att tänka på när man taggar är att vara konsekvent. Textsidor är den del av intranätets innehåll som har längst livslängd. Med det menas att här lägger du upp information som den anställda behöver i sin vardag. Det kan vara allt från företagets policy, personalhandbok, förmåner, rutiner och processer till information om bolagets mål, vision och strategi. Textsidor kan du även rikta till olika målgrupper i organisation vilket gör att du kan anpassa innehållet på intranätet så att det blir relevant för varje enskild användare. Med textpuffar kan extra viktigt innehåll lyftas på startsidan som ni i verksamheten anser är av stor vikt för medarbetarna att ta del av. Det kan vara allt från en länk till ett tidsrapporteringssystem, eller den mest besökta sidan på intranätet – allt för att underlätta för användaren. Textpuffarna går självklart att rikta till olika målgrupper inom organisationen för att optimera användarupplevelsen. Varje gång en textsida skapas och sparas på intranätet, skapas även en versionskopia i intranätet där man kan följa redigeringshistoriken. Det görs via de tre prickarna i sidans högra hörn, alternativet ”Visa versioner”, där en lista visas i daterad ordning. Redigeringshistoriken visas sedan gulmarkerad i dessa dokument så man tydligt kan se vad som skiljer versionerna åt. Wikis är ett utmärkt redskap för flera olika ändamål. Det kan till exempel fungera som kunskapsöverföring i organisationen med korta enkla trådar kring olika ämnen som kan vara relevanta för någon annan. Exempel på användningsområden kan vara handbok för kundsystem, intranät, larmrutiner, kunskapsbank och så vidare. Du bygger enkelt upp en struktur med Wiki, artikel och sektioner. Det skapas per automatik en innehållsförteckning så att det är lätt att klicka sig vidare till den sektion man vill läsa. Wikis kan vara låsta för redigering men även öppna för alla med syfte att kunna fylla på och dela sin kunskap kring ett visst ämne eller problem Ledningssystem Arbetsgrupper Aktivitetslogg Akutmeddelanden Anteckningar Att göra Avdelningssidor/Enhetssidor Bloggar Chatt Delafunktion Driftinformation Favoriter Fil- och dokumenthantering Formulär Frånvaro Födelsedagar Genvägar Gillafunktion iFrames Instagram Intranätöversikt Kalender Kommentarsfunktion Kompetensutveckling Medarbetarkatalog Media Mobilitet Mottagargrupper Notissystem Nyheter Organisationsstruktur Personalkatalog Profilsidor Q&A Realtidsuppdateringar Resursbokning RSS-prenumeration Sociala flödet Statistik Sökmotor Sökmotorstatistik Taggar Textsidor och strukturerat innehåll Textpuffar Versionshantering Wikis Verksamhetsprocesser Rutinansvarig Anpassade rutiner per verksamhetsdel Avvikelsehantering Förbättringshantering Kompetensutveckling Spintr är ett socialt och färdigt intranät med alla de funktioner du behöver för maxad internkommunikation. Problemfritt och redo att lansera. Spintr integrerar de flesta Office 365-produkterna i intranätet. Det tar 5 minuter att fixa och det maximerar nyttan av era Office 365-licenser. Använd våra mobilappar för att pusha ut notiser om viktiga nyheter, händelser i organisationen och för att fånga vardagen på arbetsplatsen. Enkelt för användaren och lätt att förstå med modern design och lättöverskådlig miljö. Vi har även gott om kraft för den avancerade. Alla verktyg för en effektivare internkommunikation samlade på samma ställe. Med SpintrCore kan ni kommunicera och samarbeta smidigt och effektivt för att underlätta arbetsdagen. Allt från SpintrCore + att du dessutom kan integrera er verksamhets Office 365-licenser för att ytterligare effektivisera arbetet på en och samma plattform. *Ditt pris kan eventuellt påverkas av vilka tillval du gör. Fyll i er e-post för exakt pris. "Med Spintr känner vi att vi kan öka transparensen vilket leder till mer kontakt mellan kontoren och bättre delaktighet." Spintr har en låg total ägandekostnad jämfört med andra motsvarande lösningar, allt ingår i en enda månadskostnad. Med en startklar produkt och ett integrerat CMS är det lätt att budgetera och tidsätta lanseringen. Allt ingår – utan överraskningar i projektet. Vi bygger inte Spintr på SharePoint vilket ger er bättre gränssnitt, mindre bekymmer och inget evighetsprojekt då vi utvecklar produkten hela tiden. Hos Spintr har ni en egen kontaktperson som hjälper er på vägen fram till lansering och som finns som bollplank under resans gång. Ert intranät driftsätts i Microsoft Azure. En av världens mest driftssäkra tjänster och vi levererar förstås övervakning och helheten i leverans till er. Datan är alltid i Europa, alltid med dubbel backup hos Microsoft. Spintr är GDPR-compliant och er data är alltid er data. När något inte känns rätt ska ni snabbt få hjälp i allt från funktioner till kommunikationsvägar – på svenska och engelska. Produkten är alltid uppdaterad och blir aldrig gammal. Med Spintr får ni en kontinuerlig leverans, det är inget konsultbygge som vi lämnar över att förfalla hos er. Spintr förpackar och förbättrar Office 365. Vi kombinerar produktiviteten i Office 365 med riktigt bra internkommunikation och skapar en fin arbetsgivarkänsla. Vilka verktyg och program vill du ha i ditt intranät? Med våra SSO-bryggor kan ni enkelt ta in andra applikationer direkt i intranätet. Jobbar ni med personal utanför er organisation? Koppla ihop flera organisationer och använd Spintr som samarbetsmotor. Spintr må vara startklart men även anpassningsbart. Med eget lokalt teknikteam och många partners kan vi anpassa efter era behov. Du är bara ett steg ifrån bättre internkommunikation. Lätt att komma igång, lätt att använda Läs kundcase Johnny Nordström Ditt pris Det ska vara billigt att vara bäst! Antal användare Projektet Säkerhet och teknik Integration och anpassningsbart Gör som cirka 50 000 andra framgångsrika användare. Kom igång kostnadsfritt Produkten Fullständig budgetkontroll Kom i mål-garanti Inget SharePoint-hack Smidigt, säkert och personligt Marknadsledande driftsäkerhet Säker plats, säker lagring Uppskattad intranätsupport Alltid senaste versionen Office 365 SSO mot externa system Externa kontakter i intranätet Konfigurerbart och anpassningsbart ”Intranätet bidrar till tydlighet och samskapande för engagerade medarbetare i en arbetsmiljö med människor i fokus.” ☑️ Komplett och färdigt intranät ☑️ Dra nytta av värdet i Office 365 ☑️ Mobilappar för iOS och Android ☑️ Användarvänligt från start menu 0-50 39 39 59 59 51-100 37 37 57 57 101-150 32 36 48 54 151-200 30 34 45 52 201-250 28 33 42 50 251-350 25 30 38 46 351-500 24 30 37 45 501-750 23 29 34 44 751-1500 21 28 31 43 1501-3000 19 27 28 41 3001-5000 16 25 24 38 5001- Kontakta oss för pris Kontakta oss för pris Kontakta oss för pris Kontakta oss för pris Spintr Core Vald Spintr 365 Vald Välj en produkt först / användare och månad Fastighetsägarna core Välj spintr 365 Välj menu Fastighetsägarna Vadstena kommun © 2021 Spintr AB Fridhemsgatan 2 702 32 Örebro Tel. ”Intranätet bidrar till tydlighet och samskapande för engagerade medarbetare i en arbetsmiljö med människor i fokus.” “Eftersom intranätet är interaktivt och socialt har vi fått enklare, snabbare och mer otvungen kommunikation.” “Med hjälp av Spintr och deras enkla och tillgängliga support når ni dit ni vill i den takt ni själva önskar.” Johnny Nordström BRIS Karolina Collins Cervera Åsa Murakami Vadstena kommun