Molnplattform för effektiv och skalbar larmhantering Skyresponse är en larmhanteringsplattform designad med den senaste teknologin för skalbara plattformar. Vi är internationellt erkända, har ett högt förtroende hos larmcentraler och erbjuder dig som återförsäljare eller larmcentral skalbara lösningar inom bland annat vård och omsorg, fastigheter och säkerhet. Bli marknadsledare genom att integrera Skyresponse som en strategisk komponent i ditt erbjudande. Vi tillhandahåller hjärtat av larmhantering i en framtidssäkrad plattform. Den är anpassningsbar till dina slutkunders behov genom öppna APIer som gör den enkel att anpassa till en mängd olika användningsområden. Skräddarsy en unik larmhanteringslösning som hjälper användare inom äldrevården att förbättra sin livskvalitet — med eller utan larmcentral. Tack vare vår öppna och flexibla larmhanteringsplattform kan partners skapa och sälja skräddarsydda säkerhets- och larmhanteringslösningar, tillsammans med valfri hård- och mjukvara. En sammanhållande plattform som hjälper dig att skapa lösningar för alla typer av larm inom smarta fastigheter och hem. Med vår plattform och vårt nätverk kan vi erbjuda flexibiliteten som krävs för både nya och etablerade fastighets- och larmlösningar. Skyresponse molnbaserade larmhanteringsplattform möjliggör smidig delegering av larm samt redundans och effektivitet i larmhanteringen i kombination med geografiskt flexibel larmmottagning. Skyresponse har värvat en ny medlem till sitt nätverk av lösningsleverantörer i Sverige. Skapar trygghet i en sammankopplad värld Våra nyheter Är du intresserad av våra lösningar, eller behöver du mer information? Vård och omsorg Personlig säkerhet Smarta fastigheter Larmcentral Läs mer Läs mer Läs mer Läs mer 20 januari 20 2021 29 september 29 2020 19 november 19 2019 Träffa Skyresponse team inom management samt våra seniora rådgivare! Skyresponse är ett sammansvetsat gäng som jobbar i Luleå, Stockholm och Ivano-Frankivsk i Ukraina. Här finner du kontaktytor till vår ledningsgrupp samt våra seniora rådgivare! Martin Reidevall Simon Taavo David Karlsson Marita Ekblom Oskar Lampel Marcus Ullholm Patrik Sörqvist Lars Wahlström Skyresponse har värvat en ny medlem till sitt nätverk av lösningsleverantörer i Sverige. Vill du veta mer om hur Skyresponse kan hjälpa dig att revolutionera din larmhantering? Boka en demo, ställ en fråga eller hör av dig via formuläret eller via telefon om du vill lära dig mer om hur vi kan hjälpa dig. 08-409 115 70 Skyresponse AB Eriksbergsgatan 10b, 3tr 114 30 Stockholm 08-409 115 70 Skyresponse AB Storgatan 35 972 32 Luleå Larmcentraler som antingen använder Skyresponse för deras larmmottagning eller som är integrerade att ta emot larm från Skyresponse och dess partners. Partners som har integrerat och stärkt Skyresponse ekosystem med olika typer av plattformar. Återförsäljare och lösningsleverantörer som återförsäljer eller erbjuder lösningar byggt på Skyresponse inom olika vertikaler och/eller regioner. Partners som på andra sätt är involverade i Skyresponse och som bidrar med olika typer av teknologier inom sina respektive områden. Teknisk support Försäljning Stockholm Luleå Larmcentralspartners Utvecklingpartners Lösningsleverantörer Teknikpartners Jag godkänner att Skyresponse AB sparar och behandlar min personliga data enligt sin . Skyresponse har min tillåtelse att kontakta mig angående detta formulär och relaterade ämnen i framtiden. Skyresponse AB får i framtiden kontakta mig med relevanta nyheter och uppdateringar, bland annat marknadsföringsmaterial. Skyresponse AB får i framtiden kontakta mig med relevanta nyheter och uppdateringar, bland annat marknadsföringsmaterial. Ett datablad som hjälper dig förstå hur man kan skapa effektiva arbetsflöden med Skyresponse. För att göra all denna data enklare att förstå, kan den placeras i en "data lake". En detaljerad beskrivning av design, infrastruktur, integritet (GDRP) och säkerhet avseende Skyresponse larmhanteringsplattform. Hur fungerar egentligen larmhantering med Skyresponse? Ta del av det här databladet för att lära dig mer. Det här materialet ger en överblick och input till hur det går till att skapa abonnemangsbaserade tjänster med Skyresponse:system. Thomas har mer än 30 års internationell erfarenhet inom mjukvara och IT-tjänster. Efter en 15-årig karriär på Ericsson, gick han under 7 år vidare som VD för två globala mjukvarubolag: EHPT AB och CMG Wireless Data Solutions BV. Efter det följde 9 år av ledarskapsroller i IT-sektorn för Logica/CGI. Sedan 2013 har Thomas arbetat som investerare i bolag och är idag styrelseordförande i 3 av dem. Utbildning: MSc Engineering vid Chalmers Tekniska Högskola samt BSc Economics vid Göteborgs Universitet. Fredrik har mer än 20 års internationell erfarenhet inom IT och finans. Fredrik började sin bana som IT-konsult för Accenture in 1993, och sedan som CFO för industrigas-bolaget AGA i Ryssland och Ukraina, samt som CFO för internetauktionsbolaget Bidlet. Efter detta grundade han Aducera Holding 2001. Sedan dess, har Fredrik kombinerat arbete som managementkonsult med att investera främst i teknikbolag. Sedan 2015, har Fredrik helt fokuserat på att vara investerare. Han har för nuvarande en portfölj med 15 bolag och är styrelsemedlem i 8 av dem. Utbildning: BSc Economics vid Gothenburg School of Economics, samt studier vid University of Kiel och Uppsala Universitet. Louis har en MBA och BSc från Gothenburg School of Economics. 2016 grundades Louis Hedberg Investerings AB och började investera i olistade bolag. Innan detta arbetade han för TE Connectivity som Global Account Manager. Louis påbörjade sin karriär hos Ericsson i Nederländerna. Senare gick han till Nokia och spenderade 15 år i Nederländerna och Österike innan han slutligen återvände till Sverige 2004. Under sin tid på Ericsson och Nokia hade han olika ansvarsområden, bland annat i egenskap av Regional Sales Manager, Account Director, Strategy & Business Dev Director, och Head of Nordic & Baltic Local Accounts. Louis huvudkompetens återfinns i Sales Development, Account Management och Global Business Management. Mattias Pettersson är en erfaren entreprenör med mer än 20 års erfarenhet inom byggnadsmateriell och fastigheter. Han har både drivit familjebolaget Petterson's Building Materials och fastighetsbolag med kommersiella innehav och boende. Mattias är också mycket aktiv i den regionala affärsutvecklingen i Norr- och Västerbotten där han medgrundade de lokala venture-bolagen Starkapital i Norr, Expandera i Norr AB och senast, Northern Light Capital, NLC. Det dessa bolag har gemensamt är att de tillhandahåller kapital, expertis och nätverk till lokala bolag som är i en expansiv fas. Mattis har en BSc Business & Economics från Umeå Universitet, samt styrelseutbildning med fokus på ledarskap och organisation. Patrik har mer än 23 års erfarenhet på IT-marknaden, varav de senaste 13 åren spenderats som entreprenör och affärsängel. Hans kompetensprofil har en karaktär av sälj och marknadsföring, men han har också varit inblandad i mer än 10 olika M&A-aktiviteter i mittsegmentet av den nordiska IT-marknaden. Tidigt i karriären, arbetare Patrik som sales manager för Kyocera Sweden och som Global Entreprise Account Manager för Hewlett and Packard (HP). Sedan 2018 arbetar Patrik heltid som investerare från sitt hemmakontor och bidrar med både erfarenhet och kapital till IT-bolag med bevisad tillväxtspotential. Han håller ett Diploma i marknadsföring från IHM Business School. Thomas Ivarson Fredrik Adolfsson Louis Hedberg Mattias Pettersson Patrik Nilsson Styrelseordförande Arbeta med världsledande tekniklösningar med passionerade och vänliga kollegor En internationell arbetsmiljö som uppmuntrar entreprenörskap och innovation En professionell, senior organisation anpassad efter etablerade affärsstandarder för kvalitet- och informationssäkerhet Arbeta i en miljö som ser till din långsiktiga potential, där ditt ansvar och din inverkan växer med dig Want to join a growing, ambitious SaaS company and co-drive the global expansion and sales to new cl(...) We are looking for a Presales Engineer to our office in Stockholm! Then t(...) Läs mer om våra fantastiska medarbetare som gör vårt bolag. Gå med i vårt nära sammansatta team och förbättra människors liv genom teknik Vårt teknikteam arbetar baserat i Luleå, och våra kundteam i Stockholm. Key Account Manager, Stockholm Presales Engineer, Stockholm Product Manager, Stockholm “Det är viktigt att få kunden att känna sig sedd och hörd.” Intervju med Marita Ekblom – vår nya DevOps och Site Manager “Europa räcker inte för oss”—David Karlsson, Skyresponse CTO Skyresponse är ett stolta över våra teams höga kompetens och unika produkt. Vi är alltid intresserade av att få intressanta anmälningar från talanger som delar vår uppskattning av ambition, kreativitet och att jobba med produkter och lösningar som ökar livskvaliteten för slutanvändarna. Skyresponse som i dagens form grundades 2012, är ett svenskt teknikföretag som tillhandahåller larmhantering, främst inom personlig vård som inkluderar äldreomsorg och personlig säkerhet men förekommer allt mer inom Smart buildings och andra IoT områden. Vi hanterar just nu ca 3,5 miljoner larm per månad för mer än 400 slutkunder i kommuner och företag i flertalet länder i Europe. Skyresponse använder en indirekt försäljningsmodell och arbetar just nu med mer än 15 kanalpartners i 8 länder. Våra kontor i Sverige ligger i Stockholm och Luleå, vårt kontor i Ukraina ligger i Ivano-Frankivsk och har en stark teknikinriktad kultur. Skyresponse AB Eriksbergsgatan 10b, 3tr 114 30 Stockholm Skyresponse AB Storgatan 35 972 32 Luleå Dontsova Street 20 Ivano-Frankivsk Ukraina Skyresponse börjar bygga ett kraftfullt molnbaserat mjukvarusystem för larmhantering. Larmapplikation för ensamarbetare driftsatta hos kunder för både Android och iPhone. Ett första molnbaserat system släpps, byggt på Amazon Web Services (AWS) Första Trygghetslarmskunden, en svensk kommun som tar emot larm direkt i personalens smartphones. Första larmcentralen som kund i Sverige. Driftsättning av första larmcentralspartner samt lösningsleverantören i UK som använder vår teknik. Första svenska driftsättningen av en lösning för Trygghetslarm på Särskilt boende (SäBo). Företaget byter namn till Skyresponse och ändrar den strategiska inriktningen för att tillhandahålla larmhanteringen för fler branscher och regioner. Första kunden inom fastighetsskötsel i Sverige som använder vårt system för larmhantering. Första kunden i Norge, en norsk trygghetslarmcentral. Första installationen av vår lösning på norskt särskilt boende (SäBo). Första kunden i Finland installerad, en finsk larmcentral och lösningsleverantör. Första kunden i Schweiz - en larmcentral för trygghetslarm och trygghetsskapande tjänster. Skyresponse långsiktiga ambition är att vara en ledande internationell plattform för hantering av larm och händelser från människor och maskiner. 2012 - Skyresponse börjar bygga ett kraftfullt molnbaserat mjukvarusystem för larmhantering 2012 - Larmapplikation för ensamarbetare driftsatta hos kunder för både Android och iPhone. 2013 - Ett första molnbaserat system släpps, byggt på Amazon Web Services (AWS) 2014 - Första Trygghetslarmskunden, en svensk kommun som tar emot larm direkt i personalens smartphones. 2016 - Första larmcentralen som kund i Sverige 2016 - Driftsättning av första larmcentralspartner samt lösningsleverantören i UK som använder vår teknik. 2016 - Första svenska driftsättningen av en lösning för Trygghetslarm på Särskilt boende (SäBo). 2017 - Företaget byter namn till Skyresponse och ändrar den strategiska inriktningen för att tillhandahålla larmhanteringen för fler branscher och regioner. 2017 - Första kunden inom fastighetsskötsel i Sverige som använder vårt system för larmhantering. 2018 - Första kunden i Norge, en norsk trygghetslarmcentral. 2018 - Första installationen av vår lösning på norskt särskilt boende (SäBo). 2019 - Första kunden i Finland installerad, en finsk larmcentral och lösningsleverantör. 2020 - Första kunden i Schweiz - en larmcentral för trygghetslarm och trygghetsskapande tjänster. Vilka vi är 2012 2012 2013 2014 2016 2016 2016 2017 2017 2018 2018 2019 2020 Future Skyresponse huvudkontor ligger i Stockholm, på en lugn gata i stadens centrum. Skyresponse kontor i Luleå är vårt tekniska högkvarter som ansvarar för utveckling och support i världsklass. Det här är en del i en serie av case studies, fallstudier, med Skyresponse-kunder. De är skrivna för(...) Detta är en del av en serie fallstudier med Skyresponse kunder, för (...) Skräddarsy en unik larmhanteringslösning som effektivt hjälper personal att göra sitt jobb och vårdtagarna att känna sig trygga - med eller utan larmcentral. "Med Skyresponse är det 50% kortare ledtid att integrera nya produkter än andra jämförbara larmhanteringsplattformar." Vi tror på att använda den senaste teknologin för att ge vårdtagarna en säker miljö och vårdgivare de mest effektiva lösningarna. Vi tror att öppna plattformar alltid kommer utgöra de bästa lösningarna för att kunna anpassas till de senaste kraven och behoven. Vi gör detta genom att kontinuerligt vidareutveckla vår molnbaserade larmhanteringsplattform. Plattformen erbjuder automatisk skalbarhet, kontinuerliga uppdateringar, redundans och säkerhet. Öppenheten gör det möjligt att lätt lägga till nya tjänster och produkter som passar varje enskilt behov. Genom möjligheten att hantera både äldre och nyare larmenheter kan platformet lätt tas i drift i existerande larmmiljöer. Tack vare anpassningsmöjligheterna kan larmprocesser enkelt följa era nuvarande processer eller ge möjlighet till nya. både hantera ordinärt boende så väl som särskilt boende, och antingen enbart med mobiltelefoner eller tillsammans med larmcentral. Flexibel larmdistribution garanterar att larm alltid hanteras eller eskaleras vidare till anhöriga, den närmaste vårdpersonalen eller din larmcentral för att säkerställa att åtgärd sker. Tack vare en molnbaserad lösning får vi dess fördelar: Kombinera din lösning inom vård & omsorg med Skyresponse Central – vår kompletta och geografiskt oberoende plattform för larmhantering hos larmcentral (ARC) som förser ditt team med ett gränssnitt för att övervaka och ta emot larm, både för mobil och stationär personal. En detaljerad beskrivning av design, infrastruktur, integritet (GDRP) och säkerhet avseende Skyresponse larmhanteringsplattform. Skyresponse har värvat en ny medlem till sitt nätverk av lösningsleverantörer i Sverige. Det här är en del i en serie av case studies, fallstudier, med Skyresponse-kunder. De är skrivna för(...) Möjlighet till kontinuerliga uppdateringa Automatisk skalbarhet utifrån användande Redundans Bästa IT-säkerheten Ledande larmhanteringsplattform för vård och omsorg i Norden Därför är Skyresponse din lösning inom vård och omsorg Insikter Resurser Nyheter Är ni intresserade av våra lösningar eller behöver ni mer information? - Martin Petersson, Technical Manager, Doro Norway AS Flexibel larmhanteringsprocess Decentralisera er personal Skyresponse är inte beroende av en fysisk larmcentral. Tack vare vår molnbaserade plattform kräver vår larmhantering bara en dator eller en mobiltelefon. Detta resulterar i en robust och flexibel larmmottagningstjänst för stora och små larmcentraler hos både kommuner och företag. Garantera åtgärd Vår plattform för larmcentraler – som tjänst Digitalisera en hel larmcentral Skyresponse Central, vårt larmmottagningscenter, kombinerat med Skyresponse Platform, den prisbelönta larmhanteringsplattformen, garanterar obegränsad skalbarhet, hög tillgänglighet och en framtidssäker lösning. Komplettera befintlig lösning Genom att bygga din larmcentral på Skyresponse Central får du en kraftfull och decentraliserad lösning samtidigt som du håller dörren öppen för framtida lösningar. Våra appar Skyresponse mobila larmhantering Skyresponse Mobile är en tilläggstjänst till din Skyresponse-lösning som gör det möjligt för din personal att ta emot larm när de är på språng. Tack vare våra appar blir Skyresponse en stark decentraliserad lösning utöver den auktorisering det tillför för centraliserade larmcentraler. En mobil larmhanteringslösning är inte bara praktisk för organisationer som vill vara dynamiska, utan är även en viktig komponent för att säkerställa kvalitetsvård – snabbt och pålitligt. 6 oktober 6 2020 Detta är en del av en serie fallstudier med Skyresponse kunder, för (...) 6 oktober 6 2020 18 november 18 2020 20 januari 20 2021 29 september 29 2020 19 november 19 2019 Skräddarsy hur dina larm distribueras och hanteras. Integrera dina egna enheter och få full tillgång till Skyresponses ekosystem. Ett enkelt och säkert personligt larm i telefonen som gör att användarna känner sig säkra på jobbet och under fritiden. Larm skickas som både datatrafik och SMS för garanterad leverans. Larm kan stödjas av mer data än bara plats och tid, exempelvis med bilder eller ljudinspelningar. Konton och inställningar kan distribueras inom teamet, vilket möjliggör problemfri, decentraliserad administration. Vår Skyresponse Larm-app är ett utmärkt sätt att säkerställa din säkerhet när du är på språng. Appen är kompatibel med iOS och Android. Genom att utforska funktionerna som adderas till din egen lösning genom våra partners kan du minska antalet enskilda plattformar du arbetar med idag. Hur fungerar egentligen larmhantering med Skyresponse? Ta del av det här databladet för att lära dig mer. Skyresponse har värvat en ny medlem till sitt nätverk av lösningsleverantörer i Sverige. Det här är en del i en serie av case studies, fallstudier, med Skyresponse-kunder. De är skrivna för(...) Pålitlig larmhantering för att säkerställa säkerheten för människor på fältet Skyresponse som din personliga säkerhetslösning Mobil personlig säkerhet Insikter Resurser Senaste nytt Är ni intresserade av våra lösningar eller behöver ni mer information? Signalredundans Inkludera all information du behöver för att vidta åtgärd Distribuerad administration och anpassning Skyresponse Alarm Din säkerhet är det viktigaste du har. Vi gör det möjligt för dig att utveckla säkra och flexibla personliga säkerhetslösningar med robust larmhantering. Skyresponse har detaljerade distributionskedjor, vilket innebär att du kan bestämma exakt vart ett larm ska gå när det utlöses – oavsett om det är till en larmcentral, kollega eller interna resurser. Decentralisera, automatisera och anpassa Anpassa larmflöden exakt och skala användningen efter växande affärsbehov. Stora integrationsmöjligheter Framtidssäkra och skräddarsy din larmhanteringslösning genom att integrera den med andra plattformar inom Skyresponse ekosystem. Positionering av inomhuslarm Positionbestäm personen som utlöst larmet, med precision ner till några meter. Hitta enhetssynergier för att berika data Använd Skyresponse Safeclick-knapp eller hitta andra sätt att synergisera inom ditt ekosystem. Ekosystem Att ansluta till Skyresponse innebär att öppna en dörr mot oändliga möjligheter. Många andra plattformar har redan hoppat på tåget och bildat egna lösningar med hjälp av ekosystemet, vilket innebär att du kan dra nytta av även deras lösningar. Vår partnersida uppdateras regelbundet för att visa de senaste tillskotten till vår aktiva, växande lista över integrationer, larmcentraler, tekniklösningar och lösningsleverantörer. 6 oktober 6 2020 Detta är en del av en serie fallstudier med Skyresponse kunder, för (...) 6 oktober 6 2020 29 september 29 2020 20 januari 20 2021 29 september 29 2020 19 november 19 2019 Skyresponse Central är framtidens larmhanterings-plattform för din larmcentral (ARC) och som låter ditt team hantera och ta emot larm i både datorn och mobilen. Det innebär ett datorgränssnitt för centraliserade platser och ett mobilgränssnitt när du är på språng - allt i en sömlös plattform. "Med Skyresponse reducerade vi kostnaden för administration av kunder och larmrutiner med ca 30 % i jämförelse med tidigare larmhanteringsplattform. " Skyresponse Central erbjuder stora möjligheter för befintliga och nya larmcentraler att nå högre nivåer. Skyresponse Central, vårt larmmottagningscenter, kombinerat med Skyresponse Platform, den prisbelönta larmhanteringsplattformen, garanterar obegränsad Genom att bygga din larmcentral på Skyresponse Central får du en kraftfull och decentraliserad lösning samtidigt som du håller dörren öppen framåt. En framtidssäker molnbaserad lösning för att säkerställa åtgärder vid larm i familjevård och professionell vård - med eller utan larmcentral. Skräddarsy hur dina larm distribueras och hanteras. Integrera dina egna enheter och få full tillgång till Skyresponses ekosystem. Moderna anläggningar är beroende av snabb och dynamisk problemlösning. Med Skyresponse får du full kontroll över hur IoT-signaler dirigeras i dina anläggningar. Skyresponse Central som en tjänst Skydda, ta hand om och vidta åtgärder Application in Personal Care, Personal Safety and Smart Buildings Digitalisera en hel larmcentral Komplettera befintlig lösning Vård och omsorg Personlig säkerhet Smarta byggnader - Phil Turner, CEO, 24hr Solutions Ltd Centraliserad eller distribuerad Skyresponse Central är en molnbaserad larmhanteringsplattform som möjliggör larmhantering både centralt och mobilt. Regelbaserad larmhantering Med Skyresponse kraftfulla plattform kan du detaljstyra hur olika typer av larm ska hanteras. Verifieringskedja Detaljerad historik ger en omfattande granskningsspårning av hur dina larm har hanterats och säkerställer kvalitet och spårning. Positionering När det är möjligt överför Skyresponse Central larmdata till operatören på en lättläst karta och om larmmottagning sker i mobilen, startar man smidigt en navigation till larmpunkten. Integrerad röstkommunikation och telefoni Brett sortiment av funktioner för röstsamtal över det allmänna telefonnätet eller som VoIP. Stödjer alla larmprotokoll Stödjer moderna IP-baserade digitala protokoll samt äldre analog kommunikation. Läs mer Läs mer Läs mer Moderna anläggningar är beroende av snabb och dynamisk problemlösning. Med Skyresponse får du full kontroll över hur IoT-signaler dirigeras i dina anläggningar. Möjligheterna för hantering av larm i smarta byggnader går hand i hand med omvärldens framsteg. Idag bryr vi oss lika mycket om energiavfall, energikostnader och föroreningar som vi gjorde för anläggningssäkerhet och underhåll för tio år sedan. Att göra händelseströmningen mer intelligent hjälper dig att optimera användandet av smarta energimätare, brandlarm, säkerhetslarm och föroreningsmonitorer bland annat. Med Skyresposes ekosystem finns det alltid ett smartare och mer effektivt sätt att hantera larm. Hur fungerar egentligen larmhantering med Skyresponse? Ta del av det här databladet för att lära dig mer. Skyresponse har värvat en ny medlem till sitt nätverk av lösningsleverantörer i Sverige. Anpassa larmflöden exakt och skala användningen efter växande affärsbehov. Framtidssäkra och skräddarsy din larmhanteringslösning genom att integrera den med andra plattformar inom Skyresponse ekosystem. Använd Skyresponses pålitliga event-routing för att garantera att rätt åtgärd vidtas när det behövs, antingen av den person som finns tillgänglig på fältet, eller genom att larmet slussas vidare enligt konfiguration. Det här är en del i en serie av case studies, fallstudier, med Skyresponse-kunder. De är skrivna för(...) Med Skyresponse får du full kontroll över dina fastigheters IoT-larm Molnets möjligheter Lösningar Resurser Senaste nytt Är ni intresserade av våra lösningar eller behöver ni mer information? Decentralisera, automatisera och anpassa Stora integrationsmöjligheter Garantera åtgärder Distribuera larm mellan olika system Den ständiga innovationen inom byggnader och byggnadsledning ställer höga krav på de tekniska plattformar som stödjer den. Skyresponse larmhanteringsplattform gör att du kan distribuera IoT-händelser mellan olika system. En stabil grund Att veta att du arbetar med en världsledande larmhanteringslösning kommer att ge dig den trygghet du behöver för att kunna fokusera på att utveckla effektiva smarta byggnadslösningar för människorna som nyttjar dina fastigheter. Minska riskerna Sänk underhållskostnader Optimera anläggningens prestanda Skräddarsy smarta enheters beteende för individer och grupper 6 oktober 6 2020 Detta är en del av en serie fallstudier med Skyresponse kunder, för (...) 6 oktober 6 2020 29 september 29 2020 20 januari 20 2021 29 september 29 2020 19 november 19 2019 Skyresponse plattform är molnbaserad och byggd för flexibilitet och skalbarhet – en strategisk ingrediens i ett brett spektrum av applikationer Skyresponse är användbar i flera olika situationer inom IoT, vilket gör det enkelt att skräddarsy en lösning specifikt för dig. Produktföretag involverar ofta Skyresponse tidigt i processen och integrerar plattformen som en kärnkomponent i sin produkt. Skyresponse är både enkelt och går snabbt att integrera och genom att vi, på ett tillförlitligt sätt, tar hand om alla aspekter av larmhanteringen kan din lösning lanseras och marknadsföras snabbare. Istället för att begränsas av ett systems hårdkodade reaktionsalternativ, är Skyresponse plattform utformad för att låta dig göra nästan vad som helst med ett utlöst larm. Skyresponse är agnostiskt hårdvarumässigt och har ett öppet API, vilket säkerställer att framtida lösningar och tekniska framsteg är lätta att addera och dra nytta av. Sannolikt finns det redan fantastiska partners som är anslutna till Skyresponse som även du enkelt kan integrera med. Skyresponse har värvat en ny medlem till sitt nätverk av lösningsleverantörer i Sverige. Det här är en del i en serie av case studies, fallstudier, med Skyresponse-kunder. De är skrivna för(...) Kom igång snabbt Det är flexibelt Det är framtidssäkert Ett stort ekosystem Integrera Skyresponse och skapa en professionell larmhantering Därför är Skyresponse en del av din lösning Kraften i Skyresponse plattform Lösningar Senaste nytt Är du intresserad av våra lösningar eller behöver du mer information? 6 oktober 6 2020 Detta är en del av en serie fallstudier med Skyresponse kunder, för (...) 6 oktober 6 2020 20 januari 20 2021 29 september 29 2020 19 november 19 2019 Frekvent skapas unika helhetslösningar inom vårt ekosystem, detta då vi erbjuder många olika typer av partners att inkluderas. Allt från våra partners som säljer lösningar inom vård och omsorg och smarta fastigheter, till plattformsleverantörer som ansvarar för ärendehanteringsplattformar, och leverantörer av den senaste teknologin inom sensorer och slutkundsprodukter. Partners som hanterar svarservice eller larmcentraler med hjälp eller i en integration av vår plattform Partners som har integrerat och stärkt Skyresponse ekosystem med olika typer av plattformar Återförsäljare och lösningsleverantörer som stödjer Skyresponse i vissa regioner av produktkategorier och/eller bygger erbjudande mot slutkund via vår teknologi. Partners som på andra sätt är involverade i Skyresponse och som bidrar med olika typer av teknologier inom sina respektive områden. Att vara partner till Skyresponse öppnar fantastiska möjligheter! Partnerkategorier Är du intresserad av våra lösningar eller behöver du mer information? Larmcentralspartners Utvecklingspartners Lösningsleverantörer Teknikpartners Utveckla nya och befintliga produkter Om du är en produkt- eller systemägare och vill aktivera larm- och händelsehantering för dina produkter eller tjänster bör du överväga Skyresponse som partner. Skyresponse system ligger i framkant av teknikutvecklingen och väl integrerat i dina produkter kan det enkelt anpassas för att möta dina unika krav som systemleverantör. Systemfunktioner Skyresponse:system vidarebefordrar händelsedetaljer från digitala, internetanslutna enheter och system till larmcentral med hjälp av en decentraliserad molnbaserad IT-plattform. Hela systemet kontrolleras av standardiserade och väldokumenterade API:er som kan användas av alla som vill utnyttja de unika funktionerna. De två huvudsakliga API:erna är: Skyresponse Client API som möjliggör för produkter och system att skicka larm och andra händelsenotifikationer till Skyresponse system. Skyresponse Administrative API låter ditt datoriserade system definiera användare, larmcentral och andra objekt i Skyresponse system. Hos följande lösningsleverantörer och återförsäljare kan du köpa Skyresponse larmhanteringsprodukter för larm- eller driftcentraler samt för fältserviceorganisationer som vill börja behandla sina larm själva. Om du är intresserad av att leverera denna typ av tjänster mot dina kunder kontakta gärna CVR: 26891280 Roskildevej 157 2620 Albertslund Danmark +45 70 27 73 62 1820369-0 Ylätori 2 A 3krs. Lösningsleverantörer och återförsäljare - Skyresponse larmhantering Danmark Finland Indien Kenya Norge Portugal Storbritannien Sverige Lösningsleverantör Slakthusgatan 13 121 62 Johanneshov +46 (0)10-200 76 80 Partners som på olika sätt är integrerade eller del av Skyresponse nätverk och plattform. Skyresponse Teknikpartners Produkter och leverantörer Nedan följer en lista över larmcentraler där Skyresponse har avtal om att koppla upp larm idag. Skyresponse kopplar dessutom kontinuerligt upp nya internationella larmcentraler utöver de som står i listan. Om den larmcentral som du använder idag inte finns med i listan kan vi tillsammans med dig som kund diskutera med larmcentralen hur vi kan ordna en uppkoppling till den larmcentral som du önskar. Om du representerar en larmcentral som inte finns med i listan nedan men är intresserad av att stödja larm från Skyresponse:system är du välkommen att kontakta Skyresponse för att diskutera hur en integration kan göras. Vaasa, Finland +358 207 616 300 Finska och Svenska Engelska Træleborgodden 6 3112 Tønsberg +47 915 02580 Norska Box 30177 104 25 Stockholm Västberga Allé 11, Hägersten + (0)10-210 94 00 +46(0)10-210 90 00 +46 (0)10-619 50 69 +46 (0)10-619 50 45 Svenska +46 (0)8-721 22 00 Svenska Rådmansgatan 40 113 57 Stockholm +46 (0)8-407 30 00 Svenska och Engelska (tolkning upp till 200 språk) Lindhagensgatan 76 112 29 Stockholm +46 (0)771-75 00 75 +46 (0)10-458 70 00 Svenska Rålambsvägen 17, 18 tr 112 59 Stockholm +46 (0)20 – 380 380, +46 (0)10 – 45 777 60 Svenska +31 58 105 05 05 +31 58 105 05 05 +31 58 105 05 05 Tyska, Franska, Italienska +44 208 819 3117 +44 845 544 2842 +44 7501 540 190 Engelska Atus Systems Ltd Kundtjänst: Språk: Kundtjänst: Språk: 911 Group Språk: Kundtjänst: Språk: Telefon kundtjänst: Telefon larmcentralen: Fax kundtjänst: Fax larmcentralen: Språk: Telefon växel: Språk: Telefon kundtjänst: Språk: Telefon kundtjänst: Telefon växel: Språk: Telefon larmcentral: Växel: Språk: Huvudkontor: Kontrollrum: Larmcentral: Språk: Huvudkontor: Kontrollrum: Larmcentral: Språk: Kontakt: Partners som hanterar svarscentraler eller larmcentraler med hjälp av vår plattform Larmcentral i Danmark Larmcentral i Finland Larmcentral i Kenya Larmcentral i Norge Larmcentraler i Sverige Larmcentral i Schweiz Larmcentral i Storbritannien "Innan vi fattade det slutgiltiga beslutet erbjöds vi möjligheten att testa delar av Skyresponse lösning. Vi upptäckte att den matchade alla våra behov." Hepro är ett modernt och progressivt företag som utvecklar, tillverkar och säljer välfärdsteknologi som hjälper människor att leva ett självständigt liv i sina hem längre. Till exempel erbjuder de hissar för hemmabruk, rullatorer och en larmhanteringsplattform för att stödja människor i deras vardag. Samarbetet med Skyresponse började när Hepro letade efter en molnbaserad lösning utan begränsningar när det gäller integrationer. De behövde en plattform som var flexibel, lätt att förstå, enkel att använda och som kunde integreras mot alla typer av hårdvara, servrar och olika typer av bostäder – i detta fall både speciellt och vanligt boende. Hepro ansvarar för larmhantering i speciella bostäder i många kommuner där larm tas emot av personal som har tillgång till Skyresponse-appen i sina smartphones. Det finns också möjlighet till eskalering, vilket innebär att om ingen i första avdelningen svarar kommer larmet att skickas vidare till flera avdelningar. För personer som bor i sina hem använder Hepro utrustning där larmet går direkt till Skyresponse-appen där hemtjänsten hanterar larmet. Men eftersom lösningen är så flexibel har vissa kommuner valt att länka larmet direkt till ett svarcenter som hanterar larmet och vid behov skickar det vidare till hemtjänsten. Idag arbetar Hepro och Skyresponse som ett team när de skapar nya lösningar och integrationer för Hepros verksamhet. Om ett unikt behov uppstår i en av Hepros upphandlingar har Skyresponse möjlighet att anpassa plattformen för att möta det behov som krävs. Vid ett tillfälle behövde Hepro en heltäckande lösning som inte fanns tillgänglig på marknaden. Tillsammans med Skyresponse framtogs en testad och verifierad lösning inom en månad och Hepro levererar nu denna skräddarsydda och unika lösning till sina kunder. Sedan samarbetet med Skyresponse inleddes har Hepro utökat sin verksamhet från 25 till 160 norska kommuner på två år. En viktig roll i denna framgång är Skyresponse förmåga att anpassa sin lösning till specifika behov och att kunna erbjuda en plattform som inte har några driftstörningar överhuvudtaget. I framtiden kommer samarbetet att bli både större och tätare genom att använda varandras resurser på ett mer effektivt sätt. Målet är att bli marknadsledande i Norge och ta mer mark i Europa – Geir Tore Jakobsen, CEO Hepro Det här är en del i en serie av case studies, fallstudier, med Skyresponse-kunder. De är skrivna för(...) Bakgrund och utmaning Lösning Resultat Är du intresserad av våra lösningar eller behöver du mer information? Exempelprodukt från Hepro – Hepro Respons - Geir Tore Jakobsen, CEO Hepro Detta är en del av en serie fallstudier med Skyresponse kunder, för att belysa vad du kan förvänta dig av att arbeta med Skyresponse. 6 oktober 6 2020 Detta är en del av en serie fallstudier med Skyresponse kunder, för (...) 6 oktober 6 2020 "Vi kompletterar varandra som bolag på ett väldigt bra sätt. iZafe har produkter och Skyresponse har plattformen. " Det här är en del i en serie av case studies, fallstudier, med Skyresponse-kunder. De är skrivna för att på olika sätt visa hur det är att jobba med Skyresponse. När iZafe påbörjade sitt samarbete med Skyresponse låg utmaningen i att knyta ihop den breda produktportföljen. Man ville göra tjänsterna mer lättanvända och praktiska för slutkonsumenten såväl som iZafes egna medarbetare. Det som vägde tungt i valet av Skyresponse var förmågan att kunna integrera analog utrustning i modern teknik. Även den kompetens, erfarenhet och kunskap inom säkerhetsbranschen samt det breda kontaktnät som Skyresponse besitter var en avgörande faktor i det slutgiltiga beslutet. För att optimera slutkundens helhetsupplevelse kopplades iZafes tjänster och produkter ihop via Skyresponse plattform. Produktportföljen har paketerats på ett standardiserat sätt för att med enkelhet kunna konfigureras, distribueras och manageras. Om en ny tjänst eller hårdvara ska implementeras kan den nu med enkelhet adderas till det existerande ramverket, vilket innebär en effektiviserad process mellan idé och lansering. Skyresponse lösning har tillfört agnostik och flexibilitet som gör att iZafes enheter också kan interagera med ekosystemet⁠, med både enheter och tjänster, utanför Skyresponse plattform. Skyresponse blev, förutom en larmhanteringsplattform, även ett filter och brygga mellan olika larmcentraler och hårdvaran som resulterade i en betydligt starkare genomslagskraft, effektivitet och flexibilitet än tidigare. Idag kan alla produkter och tjänster inom iZafe gå att härleda till någon tjänst eller funktion inom Skyresponse. Verksamheterna är tätt sammanlänkade och har genom ett välfungerande samarbete skapat en effektiv arbetsprocess för att utforma nya funktioner, tjänster och hårdvaror. Genom att dra nytta av Skyresponse nätverk, historik och ekosystem kan iZafe idag leverera optimerade och etablerade tjänster inom säkerhet och samtidigt implementera nya funktioner och utforska nya möjligheter. Skyresponse blev en nyckelingrediens i en optimerad helhetsupplevelse för alla parter. Vi har aldrig ställt en fråga eller gett förslag på ny funktion där svaret blivit: det går inte. Skyresponse har lösningar på alla våra önskemål! – Martin Strand, Product Manager, iZafe AB Läs mer om här. Det här är en del i en serie av case studies, fallstudier, med Skyresponse-kunder. De är skrivna för(...) Bakgrund & utmaning Lösning Resultat Är du intresserad av våra lösningar eller behöver du mer information? - Martin Strand, Product Manager, iZafe AB 6 oktober 6 2020 6 oktober 6 2020 Detta är en del av en serie fallstudier med Skyresponse kunder, för (...) Skyresponse:system har ett stort antal integrerade produkt- och plattformspartners. Om du är intresserad av att aktivera professionell larmhantering för din produkt eller plattform eller om du vill få mer information om dessa produkter och plattformar, vänligen kontakta . Skyresponse teknik- och produktpartners Produkter och leverantörer Integrerade plattformar och tjänster 22 / 8-19 18.33 – Stockholmskontoret firade med tårta vid nyheten om att ha nått 20 miljoner larm. Idag har vi också en hastighet på knappt 1,5 miljoner larm per månad, exakt för ett år sedan fanns det 610 000 larm på en månad så det är en imponerande tillväxttakt vi har. För att ge perspektiv tog det mer än nio år att nå de första 10 miljoner larm, men det tog oss bara 9 månader att nå nästa 10 miljon larm. ”Detta är en resultat av vår skalbara affärsmodell som skapar en kraftig tillväxtkurva driven av duktiga partners. I Skandinavien har vi nästan tredubblat vår slutanvändarbas det senaste året och nu ser vi fram emot att bryta ny mark i Europa. ”- säger Martin Reidevall, Skyresponse VD. Martin Reidevall, VD Skyresponse, Tel: +46 (0) 70 695 60 14 E-post: martin.reidevall@skyresponse.com Skyresponse är en ledande leverantör av hanteringslösningar för hantering och distribution av larm och avvikelsehändelser från IoT-anslutna produkter. Vi fokuserar på områdena personlig vård och personlig säkerhet; våra lösningar kan dock också användas i andra IoT-områden. Våra lösningar säkerställer att rätt person, resurs eller system alltid nås. Vi samarbetar med ledande partners och vårt molnbaserade system möjliggör utveckling av nya lösningspaket tillsammans med våra partners produkter. Med sin senaste teknik, djupa erfarenhet och flexibla affärsmodeller utvecklar Skyresponse lösningar som kan tillämpas inom olika IoT-applikationer och är idealiska för det växande Telecare-området. Skyresponse har idag uppnått 20 miljoner larm bearbetade genom sina system. För mer information vänligen kontakta: Om Skyresponse Skyresponse firar 20 miljoner larm Skyresponse firar 20 miljoner ... 17 november 17 2019 19 november 19 2019 Om ni är intresserade av att veta mer, så kan vi maila materialet för nedladdning till den epost-adress som tillhandahålls. Hur fungerar egentligen larmhantering med Skyresponse? Ta del av det här databladet för att lära dig mer. Är du intresserad av våra lösningar eller behöver du mer information? Insights / Alarm Handling with Skyresponse:system Jag godkänner att Skyresponse AB sparar och behandlar min personliga data enligt sin . Skyresponse har min tillåtelse att kontakta mig angående detta formulär och relaterade ämnen i framtiden. Skyresponse AB får i framtiden kontakta mig med relevanta nyheter och uppdateringar, bland annat marknadsföringsmaterial. Skyresponse AB får i framtiden kontakta mig med relevanta nyheter och uppdateringar, bland annat marknadsföringsmaterial. Om ni är intresserade av att veta mer, så kan vi maila materialet för nedladdning till den e-post adress som tillhandahålls. Det här materialet ger en överblick och input till hur det går till att skapa abonnemangsbaserade tjänster med Skyresponse:system. Är du intresserad av våra lösningar eller behöver du mer information? Insights / Enabling Your Response Jag godkänner att Skyresponse AB sparar och behandlar min personliga data enligt sin . Skyresponse har min tillåtelse att kontakta mig angående detta formulär och relaterade ämnen i framtiden. Skyresponse AB får i framtiden kontakta mig med relevanta nyheter och uppdateringar, bland annat marknadsföringsmaterial. Skyresponse AB får i framtiden kontakta mig med relevanta nyheter och uppdateringar, bland annat marknadsföringsmaterial. Det kan knappast underskattas hur stadigt vårt samhälle utvecklas med ny teknik och nya lösningar med den. Varje steg vi tar i att utveckla nya kommunikativa former så utvecklas vi som en art. Vårt samhälle förbättrar flera gånger eftersom effekten ger kaskader ut i alla delar av våra dagliga liv. Genom att läsa det här har du förmodligen redan en aning att IoT (Internet-of-Things) är nästa steg på den vägen, men jag ser att den redan är här och vi bör omfamna det för att förbereda oss för nästa steg. Föreställ dig de äldre i sin sjukhussäng med fem system som mäter tjugo separata kroppsfunktioner på en gång och patienten har sju olika knappar att trycka på för att be om olika saker. Det är IoT idag. Inte som en metafor eller något av det slagen, på riktigt. Fråga din kollega om den smarta bil de köper nästa år. Prata med din partner om att få en smartphoneapp ansluten till ditt hemlarmsystem. Det är IoT idag. I varje hamn, stad, fabrik eller vårdhem är IoT här för att stanna. Men vad har det att göra med välfärdsstaten? I den skandinaviska definitionen av en socialistiskt välfärdsstat hittar du en metafor för ett samhälle med allmänna, allomfattande, monetära men även fysiska säkerhetsnät. IoT-tekniken kan ge många fördelar för både myndigheter och de människor som de tjänar. Den offentliga sektorn kan enkelt använda IoT för att samla och bearbeta data med målet att driva sina byråer bättre och förbättra tjänsterna. Det ger också smarta lösningar för att hjälpa den offentliga sektorn att arbeta på ett mer strömlinjeformat sätt. IDC har nyligen publicerat en undersökning i samarbete med SAP om det här ämnet. En av de saker som de påpekar är att globalt står alla länder inför en äldre befolkning, med mer kroniska tillstånd, högre fetma och klinikers kortkomlingar. Sammanfattningsvis ökar behovet av tjänster, men möjligheten till det och budgeten för dessa tjänster är inte. Så för sjukvårdsreformen att kontrollera spiralkostnaderna samtidigt som kvaliteten på vården och patientens erfarenhet förbättras hörs över hela världen. Ett centralt verktyg för att styra kostnaderna övergår från betalningsbaserade kompensationsmodeller till värdebaserad eller integrerad vård som främjar givande leverantörer för resultat istället för volym. Den digitala utvecklingen av folkhälsan och utbyggnaden av distansövervakning är avsedd att gå från resurshåriga akuta vårdinställningar till ambulatoriska kliniker eller till och med patienternas hem – i själva verket ”övergång från sjukvård till sjukvård”. För alla då att få vård som de förtjänar och känner sig trygga behövs nya innovationer inom hälso- och äldreomsorg. Detta aktiveras av IoT-lösningarna idag med många positiva exempel. talar till Skyresponse-systemet, som då kallar rätt resurs för hjälp när som helst. Eftersom tillsynen är efterfrågedriven snarare än planerad tas en stor arbetsbelastning bort från personalen, vilket gradvis ökar kvaliteten på det utförda arbetet. Läs till exempel några av våra senaste nyheter från partners som visar vilka som hjälper vårdhem förbättra eller Doro som ger äldre mer frihet att stanna hemma längre med smarta larm. En central del av en välfärdsstat är då att vidta förebyggande åtgärder mot olyckor eller hälsorisker och du kan hitta en mängd exempel på detta i IoT inom alla områden. Det kan göra det möjligt för myndigheter eller kommunala tjänster att bättre utföra tjänster inom en snabbare budget eftersom de mäter, analyserar och svarar på funktionsfel i tekniska system eller till och med byte av glödlampor. Det är den moderna välfärdsstat vi alla kan och förtjänar att leva i. IoT är en byggsten för modern hälso- och sjukvård IoT är en byggsten för modern ... 17 november 17 2019 17 september 17 2019 Om ni är intresserade av att veta mer, så kan vi maila materialet för nedladdning till den epost-adress som tillhandahålls. Hur fungerar egentligen larmhantering med Skyresponse? Ta del av det här databladet för att lära dig mer. Det här materialet ger en överblick och input till hur det går till att skapa abonnemangsbaserade tjänster med Skyresponse:system. Är du intresserad av våra lösningar eller behöver du mer information? Insights / Cloud Services for Secure Alarm Handling Jag godkänner att Skyresponse AB sparar och behandlar min personliga data enligt sin . Skyresponse har min tillåtelse att kontakta mig angående detta formulär och relaterade ämnen i framtiden. Skyresponse AB får i framtiden kontakta mig med relevanta nyheter och uppdateringar, bland annat marknadsföringsmaterial. Skyresponse AB får i framtiden kontakta mig med relevanta nyheter och uppdateringar, bland annat marknadsföringsmaterial. Om ni är intresserade av att veta mer, så kan vi maila materialet för nedladdning till den epost-adress som tillhandahålls. Hur fungerar egentligen larmhantering med Skyresponse? Ta del av det här databladet för att lära dig mer. En detaljerad beskrivning av design, infrastruktur, integritet (GDRP) och säkerhet avseende Skyresponse larmhanteringsplattform. Är du intresserad av våra lösningar eller behöver du mer information? Insights / Data Lake for Custom Reporting and Analysis Jag godkänner att Skyresponse AB sparar och behandlar min personliga data enligt sin . Skyresponse har min tillåtelse att kontakta mig angående detta formulär och relaterade ämnen i framtiden. Skyresponse AB får i framtiden kontakta mig med relevanta nyheter och uppdateringar, bland annat marknadsföringsmaterial. Skyresponse AB får i framtiden kontakta mig med relevanta nyheter och uppdateringar, bland annat marknadsföringsmaterial. Jag har varit fascinerad av datorer i hela mitt liv. När jag var liten hade mamma en vän som kom över ibland för att laga vår dator. Då satt jag alltid nära honom och frågade och frågade och frågade. Efter skolan utbildade jag mig inom telekommunikation på universitet i Ryssland. Men tyvärr var det ganska svårt att hitta en tjänst i ett seriöst telekomföretag som kvinna, så därför började jag jobba i kundtjänst direkt efter examen. Men jag ville ha ett jobb som motsvarade min utbildning och få tillgång till riktig utrustning och lösa riktiga problem. Så jag sökte mig vidare. Innan vi flyttade till Sverige arbetade jag som IT-tekniker på åklagarmyndigheten. Där spelade det ingen roll att jag var kvinna, det var min kompetens som stod i fokus. När jag hade läst svenska och börjat tala det bättre började jag söka jobb via Arbetsförmedlingen. Där kom jag i kontakt med ett rekryteringsföretag och efter ungefär två månader fick jag en intervju på Skyresponse. Då fick jag träffa David (CTO) och Marita (DevOps & Site Manager) och oj, vad de inspirerade mig! Min anställning började för två månader sedan, och jag älskar det. Varje dag får jag nya ärenden med felsökningar. Det är som en gåta som måste lösas, vilket är lika spännande varje gång. Det blir som en upptäcktsfärd! På alla sätt som går! I Ryssland kände jag många gånger att jag inte ville gå till jobbet på grund av den hårda stämningen och de dåliga förhållandena. Men nu vill jag gå till jobbet varje dag! Mina kollegor är riktiga proffs och besitter en enorm kompetens. Det är en en väldigt trevlig atmosfär hos oss. Det är fina lokaler mitt i city och alla är väldigt hjälpsamma och snälla mot varandra. Jag som har vissa brister i språket ibland får jättebra hjälp och stöd från mina kollegor. Inte bara i jobbet, utan även privat när det behövs. Det är viktigt att få kunden att känna sig sedd och hörd. När kunden kommer med frågor gäller det att svara snabbt och visa att det är viktigt för oss att ge ett bra svar. Jag håller alltid kunden uppdaterad genom hela arbetsprocessen för att skapa ett starkt förtroende. Så mitt recept är helt enkelt att hålla kunden informerad och visa att vi hela tiden finns tillgängliga för frågor och åsikter. En tydlig, rak och kontinuerlig kommunikation. Jag är en väldigt energisk och positiv person, så jag försöker alltid få mina kollegor på bra humör och bidra till en skön stämning. Jag klättrar! Förra sommaren besteg jag Mont Blanc med ett par vänner. När jag inte klättrar åker jag längdskidor, så det är tur att jag bor där jag bor. Jag kan ta på mig skidorna i hallen och kliva ut direkt i spåret. Någon gång ska jag ta mig igenom Vasaloppet och om det blir som jag vill så händer det nästa år! Hon flyttade från Ryssland till Sverige för tre år sedan. Idag är hon länken mellan kunderna och utvecklarna på Skyresponse. Möt vår support- och driftspecialist – Daria Shapina. “Det är viktigt att få kunden att känna sig sedd och hörd.” Är du intresserad av våra lösningar eller behöver du mer information? “Det är viktigt att få kunden ... 29 september 29 2020 19 november 19 2019 Vad är din bakgrund? Hur blev du den yrkesperson du är idag? Hur började din resa med Skyresponse? På vilket sätt har Skyresponse imponerat på dig? Beskriv Skyresponse som arbetsplats. Hur bygger man en stark kundrelation? Vad känner du att du bidrar med till ditt arbetslag? När du inte jobbar – vad gör du då? Jag har alltid varit teknikintresserad. Skruvat isär prylar, tittat inuti, byggt ihop dem igen och fått dem att fungera. Jag studerade på Linköpings universitet och tog en examen i datateknik och därefter en examen i civilekonomi. Jag är inte särskilt intresserad av ekonomi, men man måste kunna snacket. Efter studietiden hoppade jag på en startup direkt och började arbeta med små inbyggda system för GPS-mottagare i mobiltelefoner. De som var smartphones innan iPhone och Android fanns. När jag kom i kontakt med Skyresponse för sju år sedan var bolaget ett appföretag för larm. Men vi var alla överens om att det inte var så bolaget skulle se ut i framtiden, så mitt uppdrag var att göra om produkten till en molntjänst. Jag tog över all teknik själv, vilket kan summeras som en hel del jobb. Jag hade ingen att fråga så jag var tvungen att lära mig allting själv. Även fast vi inte var ett stort bolag på den tiden så hade vi uppemot 1000 larm vars användare förväntade sig att det skulle fungera året runt, dygnet runt. Det var skarpt läge hela tiden. När jag vill bort från allt som låter och blinkar och piper och telefonen som ringer tar jag mig till naturen. Den är lugn, skön och rofylld. Jag har två barn i låg- och mellanstadiet som båda är väldigt teknikintresserade, men när jag väl lyckas slita dem från datorerna brukar vi även då vara ute. Båda är med i scouterna och jag är med och stöttar en del i den verksamheten. Det gillar jag. Vi är ett team. En samling experter som är extremt bra på sina områden. Vi är inte jättemånga, uppemot 20 stycken, men varje anställd har en väldigt hög kompetens. Vi sitter i ett kontorslandskap och det är mycket skratt och diskussioner hela tiden. Vi hjälper varandra. När ett problem uppstår måste vi lösa det snabbt och alla är beredda på att göra det som krävs. Vi är även ett företag som ligger i framkant rent teknikmässigt och är ständigt öppna för att prova något nytt. Vi är engagerade och intresserade av modern teknik och snabba när det kommer till att använda oss av det i praktiken. Det som framförallt förvånat och imponerat på mig under de här åren är bolagets ägare som satsar på det sättet de gör. De har ett engagemang som stämmer väl överens med oss och det vi vill göra. Vi har även en mängd imponerande individer som vi har rekryterat. Vi är duktiga på att hitta rätt kompetens och vi satsar väldigt hårt på det. Det är en ganska rigorös process att bli anställd på Skyresponse. Det som gör vår produkt så bra är framförallt vår historik och vårt sätt att bygga. Vi kan göra funktionsförbättringar var tredje vecka utan att våra kunder märker att vi rullar ut nya versioner. Vi håller ett högt tempo och levererar hela tiden, utan att någonsin tumma på stabiliteten. Ingen nyutveckling får ske om det äventyrar driftstabiliteten. Om man jobbar på rätt sätt med den teknik vi använder oss av så är det så oerhört lätt att bygga storskaliga saker som kan användas av flera tusen personer samtidigt, fast man har väldigt begränsade medel. Det är häftigt. Det gäller att hålla en balans mellan att prova nya saker och att slutföra arbetet. Att göra klart måste man ju göra för att få ut någonting och ha produkter som fungerar. Men att prova nya saker måste man också göra, för annars fastnar man. Det finns de som är extrema åt båda hållen, så det gäller att hitta medelvägen däremellan. Som team behöver man ställa upp och hjälpa till. Vi är ett lag, inte en grupp individer. Man vet aldrig hur mycket tid saker kommer att ta och att bli klara i tid genom ett fungerande samarbete och lösa saker tillsammans är A och O. Jag tycker att man ska göra saker som verkar kul och som verkar svårt. Det måste vara svårt, för annars blir man inte utmanad och utvecklas inte på det sätt man skulle kunna utvecklas på. Under mitt första år på universitetet sa en person från industrin till mig att de struntar i profiler och kurser, så länge man har läst något som är svårt. Det har jag tagit med mig. Den stora frågan jag brukar ställa vid rekrytering är: Vad är det svåraste du har gjort? Det berättar om hur personen hanterar utmaningar och vilken typ av medarbetare hen är. Vi ska bli ledande på event och larmhantering. Europa räcker inte för oss. Vi ska bli globala och det är en extremt spännande resa. Vad är din bakgrund? Hur blev du den yrkesperson du är idag? När du inte jobbar – vad gör du då? Kan du beskriva Skyresponse som arbetsplats? Har någonting förvånat dig med Skyresponse? Vad är så spännande med Skyresponse teknologi? Vad gör ett tech-team bra, enligt dig? Vad tycker du en junior systemutvecklare ska tänka på i början av sin karriär? Vad är visionen för framtiden? “Europa räcker inte för oss”—David Karlsson, Skyresponse CTO Han har varit med ända sedan Skyresponse bestod av två personer som arbetade hemma vid sina köksbord och varit intresserad av teknik så länge han kan minnas. Möt en av nyckelpersonerna i Skyresponse tekniska resa – David Karlsson, vår CTO. Skyresponse som arbetsplats Skyresponse-techen Privacy Overview “Europa räcker inte för oss”—D... 19 november 19 2019 29 september 29 2020 Om ni är intresserade av att veta mer, så kan vi maila materialet för nedladdning till den epost-adress som tillhandahålls. En detaljerad beskrivning av design, infrastruktur, integritet (GDRP) och säkerhet avseende Skyresponse larmhanteringsplattform. Hur fungerar egentligen larmhantering med Skyresponse? Ta del av det här databladet för att lära dig mer. Är du intresserad av våra lösningar eller behöver du mer information? Insights / Creating efficient workflows for alarm handling Jag godkänner att Skyresponse AB sparar och behandlar min personliga data enligt sin . Skyresponse har min tillåtelse att kontakta mig angående detta formulär och relaterade ämnen i framtiden. Skyresponse AB får i framtiden kontakta mig med relevanta nyheter och uppdateringar, bland annat marknadsföringsmaterial. Skyresponse AB får i framtiden kontakta mig med relevanta nyheter och uppdateringar, bland annat marknadsföringsmaterial. Jag är uppvuxen i Haparanda och har alltid haft fallenhet för matematik och problemlösning. Min IT bana började med Systemvetenskaplig utbildning på Umeå Universitet, som jag avslutade 1993. IT var nytt för mig vid starten av min utbildning, men jag kände snabbt att jag hamnat rätt. Det var oerhört kul att lära sig om mänsklig interaktion och IT, möjligheterna för framtiden med IT samt själva hantverket i form av programmering. Efter slutförda studier flyttade jag till Luleå som jag tycker är Norrbottens pärla. Det finns vatten runt staden och ett aktivt kultur- och friluftsliv vilket jag uppskattar. Luleå har historien av att vara en stark industristad men har nu flera nya näringar där IT är i framkant. Stadens IT- bransch växer ständigt och kännetecknas av ett bra samarbete IT-företag emellan. Jag har jobbat i hela ledet av IT under mina år i branschen. Jag har varit programmerare, systemarkitekt, projektledare, programchef, IT-strateg samt chef på olika nivåer inom produktutveckling och support av IT-system. Jag har byggt framgångsrika agila team och där har min förståelse för olika yrkesroller gett mig bra erfarenhet för att agera bollplank i alla typer av IT-relaterade frågor. Min erfarenhet från roller i stora IT-bolag har gett mig rätt perspektiv när det gäller processer och struktur som krävs för att bedriva hållbar IT-utveckling. Jag har arbetat både på leverantörs- som kundsidan i offentlig som privat sektor och kan se och förstå bägge perspektiven. Som leverantör kan man ibland glömma kundernas vardag, men det är viktigt att se IT ur kundperspektiv, att aldrig glömma fokus att bygga rätt lösning för kund. En av mina längre erfarenheter kommer från en mängd olika roller på olika nivåer i telecom, som konsult hos Ericsson. På 90-talet var Ericsson ledande i telecom, och då fanns inte samma prispress som idag. Stort fokus lades på struktur, kvalité samt processer och deadlines var heliga. Dessa principer har jag haft med mig sedan dess, och jag har kunna plocka guldkornen från denna första del av mitt yrkesliv till mina efterföljande år. 2007 kom jag in i IT-utveckling för sjukvården. Då var denna del av IT ännu en omogen del av IT i jämförelse till telecom, tex kunde man göra kodförändringar direkt i kod som var ute i produktionsmiljö, rent chockerande för en person med telecom bakgrund! Här fick jag stor nytta av mina kompetenser från telecom, där jag kunde plocka de bästa delarna från min erfarenhet för att göra snabba och viktiga förbättringar i vårdens IT, med mindset att sätta tillräcklig struktur och processer för den värld jag nu befann mig i. Jag har också nytta av att jag arbetat i höga roller i mycket stora projekt, både inom telecom och sjukvård, inom både utveckling, leveranser och support, samt att jag arbetat med cross funktionella team med medlemmar i flera länder. Senast innan jag kom till Skyresponse var jag chef för support och leveranser av Tietos stora flora av produkter inom sjukvårdssektorn, som har kunder främst i Norden, men i vissa fall även i övriga Europa. Idag agerar jag också IT-branschrådsordförande i Luleå Näringsliv. Branschrådet består av både företag i privat sektor, som offentlig sektor (kommun, region, Försäkringskassan IT etc) samt Luleå Tekniska Universitet. Rådet jobbar för att utveckla IT-branschen i regionen, säkra framtida kompetens samt gemensam kompetenshöjning genom föreläsningar och/eller gemensamma utbildningar. IT- branschrådet arbetar med en gemensam syn att bygga välmående ekosystem, där vi kompletterar varandras kompetensområden inom IT och jobbar för samarbete. Med min breda och långa erfarenhet inom IT, från en mängd olika roller, har jag rätt bakgrund för att hjälpa Skyresponse i sin tillväxtresa. Jag är van att bygga välkomponerade cross funktionella agila team, där teamen ges stor frihet under ansvar, med en självlärande mentalitet. Jag har arbetat i många typer av IT- verksamheter och under olika tidsepoker av IT-utveckling och vet vad som fungerar och vad som inte fungerar. Jag kommer att hjälpa företaget i uppskalning av verksamheten genom att hjälpa att sätta rätt fokus genom rätt prioriteringar. Att förmedla kundperspektiv och entusiasm för de viktiga delar av samhället som Skyresponse hjälper till att bygga. Dels vårdsektorn, som jag brunnit för i många år, dels IoT området som kommer att växa, där det då uppstår stora behov av hantering av olika händelser och avvikelser. Jag kommer att förmedla kunskap om agila principer för utveckling, samt förfina och medvetandegöra vikten av rätt metoder och processer för utveckling, support och leverans. Mitt mål är att få människor att växa, att alla når sin fulla potential. Rollen som DevOps innebär att både bygga team och människor. På min fritid gillar jag att långpromenera runt vattnen i Luleå. Det ger mig tillfälle att koppla av, ladda batterier och landa i mina tankar. Jag är sporadisk med träningen, gymmar ibland, gillar skidåkning, och då framförallt på vårisarna under vår underbara vårvinter här uppe! Jag roar mig också med att titta på serier och läsa böcker. Nu är det snart jul och jag hoppas vi får behålla snön vi fått i Luleå – då blir långpromenaderna extra mysiga! Intervju med Marita Ekblom – vår nya DevOps och Site Manager Vad är din bakgrund? Vad har byggt din kompetens i branschen? Vad förväntar du dig bidra till teamet? Vem är du annars och hur spenderar du din fritid? Skyresponse lösningar används som en kritisk komponent i larmhanteringskedjan. I Sverige och Norge har Skyresponse nått en ledande position för larmhantering inom Personal Care och Personal Security och idag använder drygt 300 organisationer bolagets lösningar. Sverige och Norge ligger längst fram i Europa i teknikskiftet från analog till digital teknik. Då Skyresponse lösningar är globalt tillgängliga och anpassningsbara inte bara för alla tillämpningar inom Connected Care utan även för många andra IoT-tillämpningar är tillväxtpotentialen stor. Med utgångspunkt i den etablerade och starka position som Skyresponse har i Norden tar bolaget nästa steg och påbörjar sin internationella expansion med målsättningen att bli en globalt ledande aktör av händelse- och larmhantering inom traditionell Connected Care samt den bredare IoT marknaden. ”Den nya investeringen som gjorts i två etapper ger kraft åt att inleda nästa fas i vår tillväxtstrategi”, säger Martin Reidevall CEO Skyresponse. ”Vi har på kort tid mer än fördubblat vår verksamhet och fortsätter att växa snabbt på den nordiska marknaden. Nu förbereder vi för en satsning ut i Europa, i första hand UK, där vi ser att efterfrågan på våra lösningar är mycket stor. Vi bedömer att vi kommer att kunna dubblera vår omsättning även för 2019.” ”Connected Care och IoT-marknaderna utvecklas enormt snabbt och vår bedömning är att vi kommer se minst samma tillväxtmöjlighet för våra lösningar på övriga marknader som vi har i Norden” säger Thomas Ivarson, styrelseordförande i Skyresponse. ”För att fullt ut tillvarata den potential som Skyresponse har som bolag kommer vi i slutet av 2019 att öppna upp för en ny strategisk storägare som genom kompetens, internationellt nätverk och varumärke ytterligare kan förstärka Skyresponse´s positiva utveckling.” Ägare har investerat ytterligare 36 miljoner när bolaget går in i nästa tillväxtfas Öppnar upp för ny huvudägare som kan driva långsiktig tillväxt Stark tillväxt för IoT – Connected Care ger kraft åt Skyresponse Stark tillväxt för IoT – Conne... 17 november 17 2019 17 september 17 2019 Larmhanteringsbolaget Skyresponse har det senaste året fördubblat sin omsättning, utökat andelen strategiska partneravtal och haft en stark utveckling av sina lösningar inom Personal Care och Personal Security på den nordiska marknaden. Det är framförallt inom området äldrevård som tillväxten sker. Bolagets molnbaserade system hanterar idag över 1 miljon larm i månaden som genereras via en mängd olika uppkopplade enheter och applikationer. Med den förstärkta investeringen från bolagets huvudägare kan Skyresponse öka tillväxttakten ytterligare på befintliga marknader men också initiera satsningen på en vidare expansion internationellt. Skyresponse har värvat en ny medlem till sitt nätverk av lösningsleverantörer i Sverige. Eliot verkar inom sektorn för smarta... Eliot, en leverantör av lösningar inom sektorn för smarta fastigheter, anslöt sig nyligen till Skyresponse ekosystem. Med Skyresponse molnbaserade larmhanteringslösning, inklusive dess app, kommer Eliot att kunna erbjuda skalbara larmlösningar under sitt egna varumärke. Partnerskapet markerar ytterligare ett steg in på den svenska smarta fastighet- och proptech-sektorn för Skyresponse. Eliots långa erfarenhet och stora kunskapsbank utgör en stadig grund och skapar goda förutsättningar för vidare utforskning av ett marknadssegment som växer mer och mer för varje dag. Marcus Ullholm, Affärsområdeschef, Skyresponse AB Eliot kommer snart att lansera en professionell och lättillgänglig lösning inom säkerhetstjänster. Initialt kommer lösningen att innehålla sensorer för rök och vatten, anslutna till Skyresponse plattform där larmen kommer distribueras. Informationen kan skickas till utvalda mottagare, grupper eller titlar och vid behov eskaleras till anslutna certifierade svarscenter. Lösningen möjliggör reducerade kostnader för försäkring och reparation. Jonas Kristiansson, VD på Eliot Universe AB Skyresponse och Eliot har en gemensam ambition i att förbättra och öka människors livskvalitet och säkerhet med hjälp av teknik. Med många års erfarenhet i ryggen erbjuder Eliot smarta tekniklösningar till både företag och konsumenter för att förbättra, förenkla och öka säkerheten i deras liv. De är verksamma i Sverige med huvudkontor i Stockholm, med har även en lokal närvaro i Uppsala, Linköping, Malmö och Göteborg. Eliot grundades 2018, som en spin-off från installationsföretaget El Finess. Skyresponse grundades 2012 och är ett svenskt teknikföretag som tillhandahåller larmhantering i syfte att skapa trygghet i en sammankopplad värld. Vi verkar för stunden främst inom personlig vård (inklusive äldreomsorg) samt inom personlig säkerhet, men har på senare tid även börjat verka inom sektorn för smarta fastigheter och andra IoT-områden. Med hjälp av vår decentraliserade och molnbaserade IT-plattform vidarebefordrar vi larminformation från digitala, uppkopplade enheter och system till utvalda svarscenter. Hela systemet styrs av standardiserade och väldokumenterade API:er som kan användas av alla som vill utnyttja de unika funktionerna i Skyresponse plattform. Vi använder en indirekt försäljningsmodell och arbetar med mer än 15 kanalpartners i åtta länder. Sammanfattningsvis hanterar vi strax över 4 miljoner larm i månaden för mer än 450 slutkunder över hela Europa. Skyresponse har värvat en ny medlem till sitt nätverk av lösningsleverantörer i Sverige. Eliot verkar inom sektorn för smarta fastigheter och har ett gott renommé som leverantör av smart teknik till både företag och konsumenter. Tillsammans med Skyresponse är en ny lösning på väg. För mer information, vänligen besök eller Eliot ansluter sig till Skyresponse nätverk Eliot ansluter sig till Skyres... Ytterligare ett steg in på en ny marknad Eliot på marknaden för säkerhetstjänster 24 september 24 2020 24 december 24 2019 Om Skyresponse & Eliot ”Vi är väldigt glada över att Skyresponse partnernätverk växer på nya marknader såsom sektorn för smarta fastigheter. Eliot är en värdefull tillgång i vårt nätverk och blir en förstärkning när det kommer till kunskap och erfarenhet. Tjänsterna som utvecklas med Skyresponse plattform gör det möjligt för slutanvändaren att få kostnadseffektiva säkerhetstjänster samt en flexibel larmhanteringslösning.” ”Eliot utökar för närvarande sina erbjudanden inom säkerhetstjänster och partnerskapet med Skyresponse förkortar avsevärt go-to-market-perioden eftersom deras plattform erbjuder rätt verktyg och skalbarhet för att vi ska kunna bygga våra nya lösningar.” I en värld där varje företag, privatperson och familj blir mer och mer digital, så kan vi se exempel av smidiga lösningar för att tekniken ska bekvämt integrera som verktyg i våra liv. I dagens landskap krävs det ofta fortfarande en förståelse av tekniken för att kunna använda den. Men vissa innovatörer tar steget längre i sin design för att underlätta för sina kunder och Delphie är en sådan innovatör. Ett återkommande tema i dagens samhälle är att teknik tillsammans med smart användning ger mer självständighet och frihet då den minskar vår arbetstid. Som företag är Skyresponse fokuserad på att erbjuda möjligheterna för våra partners att lösa denna ekvation åt kunderna. Tillsammans med våra partners inom äldreomsorgen har vi noterat att det är tydligt att nästan alla pensionärer vill bo kvar hemma längre och ha teknik som ger dem mer frihet utan att stämpla dessa som hjälpmedel.. Fallolyckor är ett stort folkhälsoproblem i Sverige idag. Olyckorna sker ofta i hemmet och orsakar ett stort lidande både för den som drabbas och för personens anhöriga. Olyckorna leder till fler dödsfall, större antal inläggningar på sjukhus och fler besök på akutmottagningar än någon annan typ av olycka. Det är den 5:e vanligaste dödsorsaken hos personer över 65 år. Delphies trygghetsklocka är skapad för att få användaren att känna en maximal trygghet. Den har såväl ett inbyggt manuellt trygghetslarm som ett automatiskt som larmar och ringer upp det angivna nödnumret vid ett detekterat fall. Tack vare den intelligenta klockan så lär den sig varje användares individuella rörelsemönster och kan på sådant vis upptäcka deras fall. Vid larm kan användaren prata direkt i klockan med mottagaren av larmet och behöver ej ha en mobiltelefon på sig. Integrationen av Delphis trygghetsklockor samt personlarmsklockor ”Classic” och ”Premium” möjliggör nu för Delphie och dess återförsäljare att skapa intelligenta larmdistributioner där larm kan distribueras till olika mottagare baserat på typ av larm, händelse, geografi och tid på dygnet samt erbjuda garanterad åtgärd via Skyresponse integrationer till professionella larmcentraler i norra Europa. Partners till Skyresponse kan nu också administrera användare och klockor i Skyresponse-plattformen. Det betyder i praktiken att en nära bekant kan ta emot och hantera larm av en viss typ och en professionell larmcentral eller resurs säkerställer att användaren får rätt assistans när den behöver det som mest. Skyresponse erbjuder också ett eko-system som möjliggör för samtliga intressenter, fullständig spårbarhet rörande larmets hantering, distribution och åtgärd. Delphie grundades 2016 med en vision om att utveckla mjukvaror baserade på redan framtagen klinisk forskning och anpassa det för existerande konsumentelektronik. Delphie såg behovet av att erbjuda produkter inom äldrevården för ökad trygghet och ett längre liv i det egna boendet. Delphies trygghetsklocka är skapad för att få användaren att känna en maximal trygghet i sin vardag. Den har dels ett manuellt trygghetslarm såväl som ett automatiskt som larmar och ringer upp det angivna nödnumret vid ett detekterat fall, samt GPS. Användaren har möjlighet att ställa in individuell känslighet på klockan samt individanpassning av falllarmet. Vid larm kan användaren prata direkt i klockan med mottagaren av larmet och behöver ej ha en mobiltelefon på sig. Förutom Delphies Trygghetsklocka som riktar sig mot äldrevården, så finns även Delphie Personlarmsklocka som är utvecklad i syfte som larm för ensamarbete, väktare m.m. Den dynamiskt intelligenta trygghetsklockan Delphie nu integrerad och certifierad med Skyresponse Den dynamiskt intelligenta try... 29 september 29 2020 19 november 19 2019 Vår plattform fortsätter att öka mängden tjänster och produkter vi integrerar och ger stöd för. Förra veckan blev det känt att Skyresponse dynamiska larmhantering nu är tillgänglig för en leverantör av larmklockor, Delphie. Vård i hemmet och självständighet Risker för livet Delphies lösning Integrerad med oss Mer om Delphie För mer information, vänligen kontakta: About Skyresponse Martin Reidevall Simon Taavo David Karlsson Marita Ekblom Oskar Lampel Marcus Ullholm Patrik Sörqvist Lars Wahlström Thomas Ivarson Fredrik Adolfsson Louis Hedberg Mattias Pettersson Patrik Nilsson