Spara tid och pengar på all hantering av resor och utlägg. Med vår lösning kan ni koncentrera er på det som är viktigt. Lösningen anpassas till er organisation och era arbetsprocesser. Vi sköter integrationen med era befintliga system och affärspartners. Vi säkerställer efterlevnad av lokala lagar och skatteregler i alla länder. Vi gör det lätt att göra rätt vilket leder till snabb och korrekt utbetalning av ersättningar. Som en hjälp för dig i ledande befattning att identifiera möjligheter att minska kostnaderna för affärsresor har vi tagit fram.Din lösning för rese- och utläggshantering en marknadsöversikt viktiga faktorer att beakta möjligheter att kapa kostnader råd som identifierar den bästa lösningen för dig smarta lösningar anpassade till era behov gillar att använda enkla att införa och underhålla Reseräkningar och utlägg. Smidigare. Våra fyra främsta fördelar MobileXpense i siffror Ladda ner vår rapport för beslutsfattare Vad våra kunder säger om oss Senaste nytt Prenumerera för att läsa senaste nytt inom tjänsteresor! Kostnadskontroll Neutral och anpassningsbar Garanterad compliance Bekymmersfri utläggshantering för glada medarbetare Fujitsus framgångssaga Everything You Need To Know About The GoBD Tax-Free Commuter Allowances End July 1st In The Netherlands A Walkthrough Of SAF-T For Tax Compliance Andra företag som förlitar sig på MobileXpense varje dag Menu Vi levererar för resor och utlägg , som medarbetarna och som är . Upptäck egenskaperna Upptäck egenskaperna Upptäck egenskaperna Upptäck egenskaperna fler än 5800 implementationer +25 M transaktioner bearbetade per år spara upp till 65% på din rese- och utläggsprocess €1.7 B bearbetat per år +100 aktiva länder +1.7 M slutanvändare KUNDEXEMPEL Fujitsu Andreas Resch, Fujitsu Microelectronics Blogg Läs mer Läs mer Läs mer Glada medarbetare. Nöjda kunder. Vår erfarna ledningsgrupp ger förutsättningar för att utveckla hållbar tillväxt, entusiasmera personalen och leverera en service som överträffar kundernas förväntningar. Din lösning för rese- och utläggshantering MobileXpense erbjuder heltäckande lösningar för rese- och utläggshantering till globala organisationer. Lösningarna kan enkelt driftsättas på internationell basis med fullt stöd för såväl företagsspecifika som landsspecifika regelverk. Under våra varumärken och erbjuder vi också lösningar riktade mot små och medelstora företag. Vi hjälper fler än 3000 kunder av varierande storlek och i olika branscher i fler än 100 länder och med 1.7 miljoner användare att minska resekostnaderna för sina anställda. Som pålitlig partner till våra kunder levererar vi framtidssäkra lösningar som omedelbart ökar de anställdas effektivitet och välmåeende samtidigt som de sparar pengar. MobileXpense gör rese och utläggshantering bekymmersfritt för såväl resenärer som granskare genom att automatisera och förenkla denna ofta komplicerade och frustrerande process. Sedan företaget grundades år 2000 har MobileXpense framgångsrikt gjort 1800 leveranser på global basis. Företagsledning Din lösning för rese- och utläggshantering Vi ser fram emot att få höra av dig! Använd detta formulär för frågor om vårt företag eller vår produkt. Kontakta oss Är du på jakt efter en lösning för rese- och utläggshantering? Här finns en del värdefulla tips inom området. Här finns användbar information ifall du överväger vår lösning och funderar på hur vi kan hjälpa dig. Denna rapport ger dig som chef expertkunskaper inom rese- och utläggshantering. Experter inom utlägghantering ger goda råd om hur man konstruerar en bra RFP.Din lösning för rese- och utläggshantering White papers och fallstudier Utbyte av erfarenheter Läs mer C-level Executive Report Att skriva en RFP för rese- och utläggshantering. Menu Research report White paper Blogg Läs mer Läs mer Läs mer Viktig branschkunskap för din hantering av resor och utlägg Våra blogginlägg, och fallstudier ger viktiga insikter i hur resor och utlägg kan hanteras på bästa sätt. Eller varför inte delta vid något av våra events? Din lösning för rese- och utläggshantering Prenumerera för att hålla dig uppdaterat med senaste nytt! Läs artiklar Kolla in våra white papers och fallstudier Upptäck events MobileXpense har ett starkt skydd för personuppgifter och respekt för din integritet. I denna dataskyddspolicy beskriver vi varför och hur vi samlar in, använder, underhåller och yppar information som har samlats in från användare av webbplatsen ("sajten"). Denna sekretesspolicy gäller för webbplatsen. Personuppgifter är information som kan sammankopplas med en identifierad eller identifierbar fysisk person. Denna dataskyddspolicy beskriver de grunder på vilka MobileXpense säkerställer sekretessen hos de personuppgifter som lämnas till oss. Vi kan komma att använda lämnade personuppgifter i de syften som beskrivs i denna policy eller i andra syften som anges vid tiden för insamlingen. Genom att skicka in dina personuppgifter till oss, samtycker du till att MobileXpense använder dessa uppgifter enligt denna dataskyddspolicy. Vi samlar in dina personuppgifter på olika sätt i samband med aktiviteter, tjänster, funktioner eller resurser som är tillgängliga på sajten. Vi samlar in dina personuppgifter endast om du lämnar sådana uppgifter till oss. Du kan alltid avstå från att ange personuppgifter, men det kan då leda till att du inte kan ta del av vissa webbplatsrelaterade aktiviteter. Vi kan komma att samla in icke-personrelaterade identifieringsuppgifter när du besöker vår webbplats. Till icke-personrelaterade identifieringsuppgifter hör t.ex. läsarbeteckning, typ av dator samt teknisk information (t.ex. typ av uppkoppling mot vår webbplats) Denna information är inte sammankopplad med dina personuppgifter. Vi använder cookies på vår webbplats för att personanpassa innehåll och förbättra din användarupplevelse. För mer information om användningen av cookies på vår webbplats, se vår . Personuppgifter kan komma att samlas in genom dina sociala media-plattformar (t.ex. Facebook eller LinkedIn) om du har samtyckt till detta på de plattformarna. Vi rekommenderar att du läser igenom sekretesspolicyn för de sociala media-plattformarna, där det anges vilka personuppgifter som behandlas. Vi delar inte personuppgifter (insamlade via webbplatsen) med någon som helst operatör av sociala media. MobileXpense samlar in och använder personuppgifter i syfte att förbättra din användarupplevelse, att hålla dig uppdaterad med senaste nytt runt våra tjänster och att besvara dina förfrågningar och/eller andra begäranden eller frågor. Du kan återkalla ditt samtycke till våra återkommande aviseringar genom att avbeställa sådana e-postmeddelanden. Hos oss har skyddet av alla uppgifter högsta prioritet. Vi har ett ramverk med policies, rutiner och utbildningsåtgärder som täcker in yrkessekretess, dataskydd, konfidentialitet och säkerhet, och vi gör regelbundna översyner av effektiviteten hos våra åtgärder så att de data vi förfogar över är skyddade. Vi tillämpar praxis och säkerhetsåtgärder för datainsamling, förvaring och behandling som skydd mot obehörig åtkomst, ändring, yppande eller förstöring av dina personuppgifter, användarnamn, lösenord, transaktionsinformation samt data som lagras på vår webbplats. Dina personuppgifter säljs, handlas eller leasas inte av oss till andra parter. Emellertid kan vi dela allmän, anonymiserad, aggregerad, demografisk information (ej länkad till personuppgifter) med våra affärspartners i de syften som beskrivs ovan. MobileXpense vet att transparens är ett fortlöpande ansvar, och därför granskas denna dataskyddspolicy regelbundet. Vi vill uppmuntra dig att kontrollera sidan ofta, så att du håller dig informerad om hur vi skyddar de personuppgifter vi samlar in. Du bekräftar och samtycker till att det är din skyldighet att granska denna dataskyddspolicy regelbundet och ta del av eventuella ändringar. Denna sekretesspolicy uppdaterades senast den 23 november 2018. Vi hoppas naturligtvis att du inte får orsak till klagomål, men om du vill invända mot vår användning av personuppgifter ber vi dig skicka oss ett e-postmeddelande i ärendet till . Vi behandlar och besvarar alla invändningar som vi får in. Du har också rätt att lägga in ett klagomål hos den belgiska dataskyddskommissionen (CBPL/CPVP), d.v.s. den belgiska dataskyddsmyndigheten. För mer information om dina rättigheter och möjligheter att lägga in klagomål hos CBPL/CPVP, se . Har du frågor om denna sekretesspolicy, eller om hur och varför vi behandlar personuppgifter, ber vi dig kontakta oss på: MobileXpense NV/SA Square Sainctelette 12 B-1000 Bryssel Din lösning för rese- och utläggshantering Personidentifieringsuppgifter Icke-personrelaterade identifieringsuppgifter Webbläsarcookies Sociala media Varför vi använder den insamlade informationen Hur vi skyddar dina uppgifter Hur vi delar och har åtkomst till dina personuppgifter Ändringar av denna dataskyddspolicy Klagomål Kontakta oss Dataskyddspolicy/friskrivning Det handlar om tillit Tillit börjar med att känna den man arbetar tillsammans med och våra kunder är inte bara kunder. De är våra partners. Vi bygger långvariga relationer baserat på ett nära samarbete. BCD Travel valde MobileXpense lösning för utläggshantering i sex viktiga Europeiska länder. Din lösning för rese- och utläggshantering Våra kunder kommer till tals Andra kunder som förlitar sig på vår lösning: Andra kunder som förlitar sig på vår lösning: Menu Alice Oana Doicila Senior Accountant, Roche MobileXpense och projektteamet var mycket flexibla, och vi hade ett mycket bra samarbete. Det som är till störst hjälp är att var och en kan skicka in sin rapport, oavsett var man befinner sig, och få godkännande mycket snabbt i appen. Källa: G2 Hansa Murugan Operations Team Leader, SD Worx Mycket bra användar- och kundupplevelse. Det jag tyckte var allra bäst var hur snabbt våra önskemål och krav kunde uppfyllas samt omtanken och kundmottagandet hos MXP-teamet. Källa: G2 François Gilles Project Coordinator, UCB Pharma Mycket användarvänlig och intuitiv lösning som hjälpte mig att registrera utläggen snabbare. Mobilapp med funktioner för skanning och automatisk ifyllnad. SpendController för automatisering av granskningen back-office. Källa: G2 Tom Daem Logistics Project Manager, Bridgestone EMEA Jag har nu använt MobileXpense för utläggshantering under flera år. Utläggen hanteras mycket snabbt. Källa: G2 Gheorghe Cojocaru Senior Financial Analyst, Deloitte Vårt företag valde detta smidiga och helintegrerade system för rese- och utläggshantering. Det möjliggör mycket snabb hantering av planering, registrering, rapportering och godkännande av resor och utlägg. Källa: G2 CJ Van Boheemen Global Programme and Project Manager, Heineken MobileXpense är en mycket lättanvänd och flexibel lösning för utläggshantering. Mycket flexibelt att konfigurera, flerspråkigt, lättanvänt och en leverantör som behärskar området. Källa: Capterra Stephan Ongania Global Process Manager Finance & Administration, Swarovski Personalen var mycket välutbildad och gav mycket bra stöd under införandeprojektet och i efterföljande supportprocess. Den största fördelen med denna produkt är att den är så enkel att använda. Den är dessutom åtkomlig överallt (även utanför vårt interna nätverk) och det gör att användarna kan skicka in sina utläggsrapporter i tid. Flexibiliteten avseende kundanpassningar och lokala krav hjälpte oss att nå våra mål och vi kunde implementera MXP i nästan samtliga länder. Källa: Capterra Alltid enligt gällande regelverk Vi förstår dina behov och talar ditt språk. Med fler än 15 olika nationaliteter representerade i vårt team är det alltid någon som har samma syn på saken som du. Åtnjut ökad transparens och tydlig spårbarhet. Automatiska kontrollfunktioner garanterar korrekt allokering och fördelning av kostnader. Dataanalys ger dig värdefulla insikter som gör det möjligt att omgående vidta nödvändiga åtgärder. Få grepp om dålig efterlevnad av policies och dolda kostnader för manuell administration. Börja spara redan nu tack vare effektivare arbetsflöden, bättre visibilitet på kostnader, automatisk återhämtning av utländsk moms och mycket mer. Med integrerade affärsregler och automatisk flaggning av tveksamma utlägg kan du spara upp till 90% av tiden för granskning av utläggsrapporter. Vår heltäckande lösning stödjer dina befintliga och framtida system och processer. Snabb, stabil och enkel att ta i drift tack vare standardiserade processer för utrullning. Centralisera, harmonisera och inför processer för all rese- och utläggshantering i hela företaget enligt best practice. I ett nära samarbete med dig säkerställer vi en lösning anpassad till organisationen och dess unika egenskaper. Vi finns där för dig genom hela förändringsprocessen. Vår modell – precis som vår inställning – handlar om integration och en upplevelse med kundens bästa för ögonen. Skydda dig mot kostsamma misstag. Vår lösning är hela tiden uppdaterad med de senaste förändringarna inom allt ifrån milersättning och traktamenten till återhämtning av utländsk moms och rapportering till myndigheterna. Med stöd från PwC bevakar vårt compliance-team dagligen såväl lokala som globala marknader. Vi ser till att dina uppgifter är skyddade och vi är certifierade enligt ISAE3402 typ II, ISO 27001 och PCI DSS. Vi integrerar med dina befintliga system på ett säkert sätt. Det är bland annat därför så många globalt verksamma kunder i toppskiktet har valt MobileXpense för rese- och utläggshantering. Att fånga upp och registrera utlägg på resande fot är lika enkelt som att använda sin mobilkamera för fotografering. Och det fungerar lika bra med webbläsare eller surfplatta. Vår lösning ger användaren stöd på flera språk så det blir lätt att göra rätt. Oavsett om du är på kontoret eller ute på fältet kommer du att älska att jobba med MobileXpense. Minimera tiden för manuell administration. Attest, granskning och arkivering sköts i en sömlös process med snabb och korrekt utbetalning av ersättningar. Din lösning för rese- och utläggshantering Framtidssäkrad och intelligent Koppla greppet om kostnaderna Neutral och anpassningsbar Garanterad compliance Bekymmersfri utläggshantering för glada medarbetare Få insikt i trender och kostnader Börja spara direkt Flexibelt och anpassningsbart Integration i fokus Minimera dina juridiska och ekonomiska risker Samarbeta men någon du kan lita på Fokus på användarens upplevelse Bättre efterlevnad av policy Två årtiondens erfarenhet i en och samma lösning Vi har tänkt på allt från systemintegration till koncernregelverk. Och vi finns vid sin sida under hela förändringsprocessen. Förenkla och automatisera processen för godkännande och granskning för att förkorta tiden till utbetalning. Planera, skapa och skicka in din reseorder i ett enkelt och modernt gränssnitt som är anpassat till ditt företags rutiner. Men inte nog med det! Vi följer med längs hela resan, samlar in utläggen löpande och ser till att en reseräkning redan finns förberedd när du kommer hem. Implementera resepolicy och attestflöden i MobileXpense. Vi erbjuder ett transparent workflow så att ert regelverk kan tillämpas utan problem. Vi har ett fräscht och modernt gränssnitt där allt handlar om dig som slutanvändare. All väsentlig information finns tillgänglig när som helst och varifrån som helst via mobiltelefon, läsplatta eller dator. Vår mobilapp SpendCatcher använder Artificiell Intelligens (AI) med för att automatiskt skapa utlägg genom tolkning av papperskvitton. Lägg upp dina utlägg med en knapptryckning ”on the fly” oavsett var du befinner dig. Registrera, hantera och skicka in dina utlägg med rätt kategorisering och alla detaljer på plats i enlighet med din arbetsgivares policy. Registrera och kontrollera din milersättning blixtsnabbt med hjälp av vår integration till Google Maps. Eller låt oss hålla reda på din mätarställning för exakt och automatisk avstämning av körsträckor såväl privat som i tjänsten. Vi har självfallet fullt stöd för traktamenten och såväl landsberoende som företagsanpassade regelverk som skräddarsys efter behov. Vi har en särskild avdelning som arbetar enbart med och för närvarande stöds fler än 70 länder. Hantera begäran och godkännande av förskott på enklast tänkbara sätt. Avstämning sker automatiskt när den anställde skapar sin utläggsrapport inför löneutbetalning. Med en kombination av automatisering och ett enkelt och tydligt användargränssnitt underlättar vi uppdelning av utlägg enligt era specifika företagsregler. Vår lösning informerar dig med automatik när viktiga händelser inträffar. Därmed kan rätt åtgärder vidtas proaktivt och vid rätt tidpunkt. Du kan fokusera på kärnverksamheten så sköter vi efterlevnad av regelverk, rapportering och säkerhet i mer än 70 länder. Vi är certifierade enligt ISO 27001 och ISAE 3402 TYP II för att säkerställa en långsiktigt trygg och stabil leverans. Vi hanterar de speciella regelverk som gäller för utlägg avseende sjukvårdskostnader världen över som exempelvis Act och . Konfigurera ditt arbetsflöde för godkännande och attest precis enligt företagets regelverk. Utnyttja våra funktioner för automatisering och stickprov för att minimera nedlagd tid och administrativa kostnader. Ibland behöver man delegera arbetsuppgifter och hos oss får du en smidig lösning för detta. Låt betrodda kollegor registrera utlägg, skapa, skicka in, godkänna eller verifiera utläggsrapporter å dina vägnar. Ta nästa steg mot full automatisering med SpendController där registrerade utlägg löpande verifieras mot det faktiska innehållet i bifogade kvitton. Du behöver därmed endast hantera avvikelser vilket spar massor av tid och pengar. Vår lösning anpassar sig efter dina behov i allt från arbetsflöden till användargränssnittet som kan presenteras med ditt företags färgval och logotyp. Vi hjälper dig hantera verksamheten i hela koncernen världen över och vi håller reda på organisationsstrukturen. Du kan lägga upp valfritt antal enheter eller dotterbolag i varje land och varje enhet har sitt eget regelverk. Importera kostnadsställen och projektnummer och använd dessa för att konfigurera dina regler för utläggsrapportering och attestflöden. Vi erbjuder en användarvänlig lösning för upplägg och hantering av användarkonton. Självklart kan vi importera information från era befintliga personalsystem och allt hanteras strikt i enlighet med GDPR. Kontrollera slutanvändarnas behörigheter med hjälp av användargrupper som styr åtkomsten till olika funktioner i systemet helt i enlighet med företagets policy. Integrera MobileXpense med era interna system för personal, lön och ekonomi för att uppnå ett effektivt och sömlöst arbetsflöde. Detta ger ökad kvalitet och sänkta administrationskostnader. Anslut era företagskort till vår PCI DSS-certifierade lösning och förundras över hur smidigt korttransaktioner omvandlas till utlägg som dessutom automatiskt matchas med digitala kvitton. Vi har fler än 30 kortleverantörer anslutna världen över. Självklart kan MobileXpense integreras med er befintliga miljö för att erbjuda säker inloggning utan att användaren behöver ange några inloggningsuppgifter. Hanterar ni utlägg som gjorts utomlands? Vi gör processen för återhämtning av utländsk moms enkel genom att erbjuda integration och överföring av relevanta uppgifter till valfri partner för momsåterhämtning. Dra fördel av våra suveräna analysverktyg i en lösning som växer med dig och ger full kostnadskontroll. Med god analys i bagaget kan du åstadkomma verkliga förbättringar genom korrekt styrning av verksamheten. Din lösning för rese- och utläggshantering RESEHANTERING Reseorder Policy och workflow Resebyråintegration UTLÄGGSHANTERING Fantastiskt användargränssnitt SpendCatcher™ Utlägg Milersättning Traktamenten Förskott Kostnadsuppdelning Notifieringar Inbyggd compliance Sjukvårdskostnader Workflow Ställföreträdare SpendController™ AFFÄRSINTEGRATION Kundanpassning Komplexa organisationer Projekt och kostnadsställen Användare Användargrupper Integration Korthantering Single Sign-On Återhämtning av utländsk moms Uppföljning Planera och boka Samla in data och skicka för godkännande Godkänn och granska Integrera och synkronisera Analysera och följ upp Menu Resor Planera resan, skicka för godkännande och boka direkt i portalen. Läs mer UTLÄGG Använd OCR och/eller andra metoder för att samla in transaktioner under resans gång. Läs mer Läs mer INTEGRATION OCH UPPFÖLJNING Håll lösningen synkroniserad med interna system och externa parter. Läs mer Hela resans kostnad kan analyseras på ett effektivt sätt. Läs mer Välj önskade partners och dra fördel av en sömlös integration med det online-bokningsverktyg du väljer. Vårt öppna koncept hjälper dig att få de bästa erbjudandena, förbättra kostnadsstyrningen, underlätta inköpen och beakta interna resepolicies.