#include "minecarts.h" using namespace std; int main() { // Skapa rälssystemet i gruvan Rail start { }; Junction first { }; Junction second { }; Junction third { }; Junction fourth { }; Destination outside { "utsidan" }; Destination mine { "gruvan" }; // koppla ihop starten med den första korsningen start.connect(&first); // koppla ihop den första korsningen med den // andra och den första first.connect(&second, &fourth); // Koppla ihop den andra korsningen med den tredje // och kapa rälsen om vagnen svänger second.connect(&third, nullptr); // koppla ihop den tredje korsningen med gruvan // och med den fjärde third.connect(&mine, &fourth); // koppla ihop den fjärde kopplingen med början // och utsidan fourth.connect(&start, &outside); // Kör simuleringen, låt användaren göra sina // val med cin entrance.travel(cin); /* Här följer några körexempel: Körexempel 1: Du fortsätter framåt! Vill du svänga (y/n)? y Du valde att svänga! Du fortsätter framåt! Vill du svänga (y/n)? n Du fortsätter framåt! Du känner igen dig... Du fortsätter framåt! Du har känner igen den här korsningen. Senast du var här så svängde du! Vill du svänga (y/n)? y Du valde att svänga! Du fortsätter framåt! Du har känner igen den här korsningen. Senast du var här så åkte du rakt fram! Vill du svänga (y/n)? y Du valde att svänga! Du fortsätter framåt! Du kom fram till utsidan, bra jobbat! Körexempel 2: Du fortsätter framåt! Vill du svänga (y/n)? n Du fortsätter framåt! Vill du svänga (y/n)? y Du valde att svänga! Rälsen tog slut, du spårar ur! Körexempel 3: Du fortsätter framåt! Vill du svänga (y/n)? n Du fortsätter framåt! Vill du svänga (y/n)? n Du fortsätter framåt! Vill du svänga (y/n)? n Du fortsätter framåt! Du kom fram till gruvan, bra jobbat! */ }