Göm menyn

TDDD60 Interaktiva System

Uppgift 1 Del C Valfri del


Valfri, individuell del som genomförs för högre betyg på uppgift 1

Kunskapsmålen i kursen fokuserar på metoder. Därför är kravet för godkänt (betyg 3) att kunna genomföra dessa metoder, vilket ni gör i del A-D av uppgiferna. För att få högre betyg krävs generellt sett att man visar att man besitter djupare kunskaper inom ämnet. Djupare kunskap om metoder innebär att man förstått vad som är ett bra repektive dåligt genomförande av metoden och vilka effekter ett bra eller dåligt genomförande får på resultatet. Därför består uppgiften för högre betyg av att reflektera och värdera det genomförda arbetet. Riktlinje för omfånget för texten är cirka 1000 ord. Betyg 3/4/5. Inlämningstid se "deadlines" i menyn till vänster.

  1. Beskriv kort (max 200 ord) det arbete gruppen genomförde under uppgift 1. Fokusera på avvikelser från och tolkningar av vad som beskrivs i kurslitteraturen. Referera till kurslitteraturen (ange sidnummer i referenser).
  2. Beskriv kort (max 100 ord) de 3 olika koncepten som gruppen har tagit fram under denna uppgift (ta med tillräckligt med detalj så att läsaren förstår resten av texten).
  3. Värdera gruppens arbete. Vad gjordes bra/dåligt? Varför är det bra/dåligt att göra så? På vilket sätt blev resultatet bättre/sämre än det kunde blivit? Referera till kurslitteraturen när du argumenterar.
  4. Analysera varför det blev som det blev och hur du ska göra för att det ska bli bättre nästa gång. Referera vid behov till kurslitteratur.
Om du har svårt att få in de två första delarna på angivet antal ord, utgå från att läsaren känner till uppgiftsinstruktionerna och vet vad ni har gjort i stora drag. Använd konstruktioner som "När vi skulle värdera koncepten med pugh-matris ..." istället för "Sedan bedömde vi koncepten genom att använda en värderingsmatris där vi ställde upp dem mot varandra. Då ... "

Döp filen till `UPG1X_grupp-nummer_LiU-ID.pdf`. Lämna in dokumentet via Lisam (under Inlämningar, Upg1 X).

Betyget i den valfria delen beror på hur väl du visar att du förstår de av kursens metoder och tekniker som använts under Uppgift 1 och hur de utförs på ett bra sätt. För högsta betyg ska du motivera dina resonemang väl och svara på frågan ”Varför?” flera gånger. Notera: undvik att fokusera på eventuella samarbetsproblem eller problem med själva arbetet i grupp. De ingår inte i lärandemålen för kursen även om detta är ett tillfälle att öva förmågorna.


Sidansvarig: Eva L. Ragnemalm
Senast uppdaterad: 2023-01-18