Göm menyn

TDDC77 / 729G90 Objektorienterad programmering

Information

Muddy cards

Datum: 2017/11/03. Svar: 25 stycken.
Kursen generellt:
  • bra upplägg
  • större text på tavlan
  • ibland lite konstigt svenska/svengelska men det är aldrig ett problem att förstå
  • man är tvungen att läsa själv mycket, föreläsningar räcker inte
  • skulle uppskattas med länktips
Föreläsningar:
  • Innehåll:
    • lärorika föreläsningar
    • bra med föreläsningar med många kodexempel
    • bra föreläsningar [4]
    • bra med utrymme för frågor
    • lagom innehåll på föreläsningar,
    • kan Java sen innan men fått större förståelse för vissa koncept
  • Tempo:
    • lagom fort [8]
    • bra med lite mer repetition
    • ibland går vissa moment lite för snabbt, vissa viktiga saker betonas inte tillräckligt
    • lite för snabba föreläsningar, mer text isf mer exempel som är svåra att hänga med på.
    • mer tid på att visa kodexempel
    • ibland svårt att förstå våra frågor. Ibland många nya ord i luften.
    • ibland hängs för länge på vissa delar
    • det går lite långsamt för de som kan programmera
    • kanske några avancerade tillfällen för de som har lättare och vill fördjupa
    • kunde allt sen innan så har inga åsikter, känns som bra tempo.
  • Kod under föreläsningar:
    • bra med mycket exempel [2]
    • bra att koden finns på hemsidan innan föreläsningen
    • kan gå igenom koden i eclipse med steg för steg.
    • lite förvirrande vid skrivandet av kod, hinner inte uppfatta vad som händer.
  • Struktur:
    • ibland lite snabba hopp fram och tillbaka [5]
    • c++ är inte relevant och borde därför inte tas upp i kursen, framförallt i början
    • vore bra med tydligare deadlines för labbarna
LinCalc:
  • lincalc är svårt
    • var klara med första labbarna tidigt, lincalc kunde ha kommit lite tidigare för oss.
    • steget mellan lincalc och labben innan var stort: mer utmanande labb 2 kanske
    • lincalc väldigt omfattande med alla delar som kommer direkt. kanske tidigare uppdelning?
    • labbtid för de som inte hann med lincalc under ht1
  • lincalc är otydligt beskriven
    • Lincalc är skriven på ett förvirrande sätt
    • onödigt med dialog för att introducera lincalc, bättre med direkt förklaring av uppgiften
    • kanske flera föreläsningar på hur man löser lincalc
    • lincalc borde ha introducerats på en föreläsning.
    • lincalc kan introduceras i en lektion/föreläsning

Ahmeds kommentarer:

Tack för era kommentarer. Jag tar dem till mig och hoppas att vi kan förbättra resten av kursen. Följer några specifika kommentarer.
Föreläsningar, kod och struktur:
  • Jag ska fortsätta med att ha flera kodexempeln men kommer försöka att vara mer tydlig om vad kodexemplet är för. Jag hoppas att det kommer minska förvirringen. Vänligen tveka inte att fråga om/diskutera dem.
  • Glöm inte att prova och experimentera med kodexempeln som är associerat till varje föreläsning.
  • Vi kommer ha mer länkar för att bättre förstå de involverade koncepten. Föreläsningar är tänkta som en introduktion till konceptena. Det är viktigt att ni experimenterar och läsar själva.
Labbar och lincalc
  • Här hittar ni deadlines för labbarna
  • Det är en bra idé med att introducera själva Lincalc uppgiften under en föreläsning. Att hitta lösningen genom att läsa om järnvägsalgoritmen ingår däremot i uppgiften.

Sidansvarig: Sahand Sadjadee
Senast uppdaterad: 2017-11-06