Göm meny

Duggatillfället 14/1 2021 sker på distans

Det har beslutats centralt att att duggan inte får genomföras på plats utan ska ske på distans. Anmälan sker dock som vanligt. Några studenter har rapporterat att anmälan varit full. Nedan följer instruktioner för hur ni ska anmäla er om det fortfarande är fullt:

Om tentamenstillfället studenterna försöker anmäla sig till är fullbokat, dvs. maxgränsen är uppnådd, och studenten vill skriva tentan så ska man klicka i att man vill föranmäla sig/begära nytt tillfälle i LiU-appen eller Studentportalen. Vi på Tentamensservice kontrollerar alla föranmälningar löpande och i de allra flesta fall kan vi lösa det och öka på maxgränsen så att alla får skriva. Har en föranmälan gjorts som har hanterats skickar vi ett mejl till studenten om att anmälan är registrerad och att man har en garanterad plats på tentan. Om vi dock ser att de föranmälda blir för många i förhållande till vad vi kan hantera så tar vi kontakt med ansvarig kontaktperson för tentan och stämmer av vad som är möjligt, t ex genom att skapa ett nytt tillfälle.

Mer information om distansduggan kommer publiceras här på kurswebben nästa vecka. I grova drag kommer det att generera unika men likvärdiga duggor till alla anmälda. Upplägget på frågorna kommer vara samma som ordinarie dugga. Tiden för duggan kommer vara den samma och ni löser dem antingen på egen dator eller genom att t.ex. logga in via ThinLinc. Ni lämnar sedan in era lösningar via Lisam och begränsningar kommer finnas på vilka hjälpmedel som är tillåtna.

Sidansvarig: Jody Foo
Senast uppdaterad: 2020-12-16