729G19 Tillämpad kognitionsvetenskap
Presentationsschema
Rapportsammanfattningar från projekten:
- Can Different Instruction Methods and Previous Experience Affect User Performance in a Virtual Reality Environment?, S. Adolfsson, E. Bennerhed, C. Böhm, S. Rönnberg & E. Staaf
- Lärare om arbetet med stödinsatser för elever med uppmärksamhetssvårigheter, Linnea Bergsten, Fabian Isaksson, Molly Lundberg, Alice Rosberg, Ida Werelius
- Att underlätta vardagen: hur IoT kan hjälpa brukare och personal på autismboenden, Alicia Hagelberg, Ludwig Halvorsen, Hanna Johansson, Linnéa Hanson, Ebba Lindström, Julia Michailoff
- Application Playing Behavior patterns of Individuals with Intellectual Disability, Julia Birgersson, Gustav Cederblad, Hanna Fridholm, Johan Karlsson, Oscar Lundblad, Malin Spaniol
- Hur kul är det att spränga insekter? En undersökning av en spelmekanik i ett rörelsebaserat spel, Johannes André, Tore Haglund, Tobias Hamerslag, Alexandra Kammerland, Rickard Laine, Martin Lind
- Diskriminerar människor robotar baserat på könstillskrivning?, Emma Jonsson, Lisa Nilsson, Emma Samuelsson, Charlie Simonsson, Julia Skönvall & Anna Westin
Sidansvarig: Arne Jönsson