Göm menyn

TDP004 Objektorienterad programmering

Laborationer

I kursen ingår 6 (sex) obligatoriska laborationer som lämnas in och rättas av laborationsassistent. Dessa behandlar följande ämnen: introlabb med Eclipse och svn, C++ grunder, STL, strömmar, minne och objektorientering. Utöver dessa finns ett flertal mindre uppgifter(övningsuppgifter) som är tänkta att förbereda inför laborationerna, dessa lämnas inte in för rättning.

Laborationskompendie innehåller informatioon om alla laborationer.
Laborationskompendie
Filer till lab 4
Information om infix-postfix till lab 5

Laborationsplanering
Lab 0 visas upp senast fredag v45
Lab 1 lämnas in senast fredag v45
Lab 2 lämnas in senast fredag v46
Lab 3 lämnas in senast tisdag v48
Lab 4 lämnas in senast tisdag v49
Lab 5 lämnas in senast tisdag v50

Dugga
Duggan kommer att omfatta material från de fyra första föreläsningarna, d.v.s. t.o.m. strömmar.

Seminarier
På seminarierna kommer vi att diskutera olika koncept, aspekter och områden inom objektorientering. Läsanvisningar och annan information kommer här när de blir tillgängliga.

Dojos
På dojotillfällena kommer studenterna att programmera uppgifter i mindre grupper. Eventuell information om dessa kommer upp här.
På schemat står dojotillfällena som "GU" men har sex lokaler för de mindre grupperna. Laborationsassistenterna delar in studenterna i grupper vid de olika tillfällena.
Vid eventuella motsägelser gäller schemat på schemaservern.

Sidansvarig: Klas Arvidsson
Senast uppdaterad: 2011-10-03