Göm menyn

TDDD91 Ingenjörsprofessionalism, del 5

PERSONLIG EFFEKTIVITET HT1


Bedömningskriterier för coaching

Betyg Bedömningskriterier

3

  1. Skrivuppgiften:
    • ska vara på 1-2 A4-sidor (500-1000 ord)
    • inlämnad i tid
    • inlämnad i Lisam
    • filen följer filnamnskonventionen
    • ska ha ditt namn överst i dokumentet
    • ska ha kurskoden TDDD91 överst i dokumentet
    • behandlar väl steg 1-3 i Gibbs reflektionsmodell. Lärarmentorn bedömer huruvida stegen är välbehandlade eller ej
  2. Aktivt deltagande på
    • Workshop 1 - handledning
    • Workshop 2 - coaching: coachat en ÅK2 student, lämnat in dokumentation av coachingen i TDDD91 kursrum i Lisam, aktiv deltagande under reflektionen.
    • Workshop 3 - uppföljning 1: coachat en ÅK2 student, lämnat in dokumentation av workshopen i TDDD91 kursrum i Lisam.
    • Workshop 4 - uppföljning 2: coachat en ÅK2 student, lämnat in dokumentation av workshopen i TDDD91 kursrum i Lisam.
    • Dialogseminarium: Personlig effektivitet om coaching

4

  • Bedömningskriterierna för betyg 3 är uppfyllda
  • Steg 4 i Gibbs reflektionsmodell är välbehandlat i skrivuppgiften. Steg 1-3 får vara maximalt hälften av den totala texten. Lärarmentorn bedömer huruvida steget är välbehandlat eller ej

5

  • Bedömningskriterierna för betyg 4 är uppfyllda
  • Steg 5-6 i Gibbs reflektionsmodell är välbehandlade i skrivuppgiften. Steg 1-3 får vara maximalt hälften av den totala texten. Lärarmentorn bedömer huruvida stegen är välbehandlade eller ej
Vid betygsättning utgår lärarmentorn utifrån bedömningskriterierna ovan. Tänk på att alla kriterier för betyg 3 ska vara uppfyllda för att få betyg 3 och det samma gäller för betyg 4 och 5. T.ex. att lämna in skrivuppgiften i tid är en förutsättning för betyg 3 så t.ex. om texten är inte inlämnad i tid och alla andra kriterier för betyg 5 är uppfyllda då blir betyget 4.

Sidansvarig: Aseel Berglund
Senast uppdaterad: 2020-11-02