Göm menyn

Planering för TDDC66 och TDDD73 för höstterminen 2016

Vecka Seminarie Seminarieuppgifter Labb Studiematerial Kapitel i boken
35 - - 1 Komma igång
Intro till programmering
Kapitel 1, 2
36 1 En sak itaget
Experimentering
1 Satser och uttryck
Upprepning
Kapitel 3, 6.1-6.2
37 2 En sak itaget
Experimentering
1 Datatyper
Hur man programmerar
Strängar
Iteration och rekursion
Kapitel 5.1-5.6, 5.8-5.9.1, 8.1-8.3, 8.5.1-8.5.2
38 3 En sak itaget
Experimentering
2 Grafik
Game of life
Metoder
Selektion
Kapitel 4, 7.1-7.3, 8.4, 8.5.3
39 4 En sak itaget
Experimentering
3 Dubbelrekursion
Mer om datatyper
Funktioner
Kapitel 6, 11.1-11.3, 11.6, 13.2
40 5 En sak itaget
Experimentering
3 Programmeringspraxis
Undantag
Testning
Kapitel 7.4
41 6 En sak itaget
Experimentering
4 Funktionell programmering
Funktionell programmering - paradigm
-
42 7 En sak itaget
Experimentering
4 Problemlösning
Kapitel 9
43 8 Experimentering
4 - -
44 - - - Tenta-p -
45 9 En sak itaget
Experimentering
5 Interpretator och kompilator
Utvecklingsmiljö
-
46 10 En sak itaget
5 Dataabstraktion
Algoritmer
Kapitel 13
47 11 - 6 - -
48 12 - 7 - -
49 - - 7 - -
50 - - 7 - -

Sidansvarig: Peter Dalenius
Senast uppdaterad: 2016-08-19