Göm menyn

729G19 Tillämpad kognitionsvetenskap

Presentationsschema


Rapportsammanfattningar från projekten:
  1. Utforska möjligheten att använda lingvistiska och kommunikationsvetenskapliga metoder för att förmedla personlighetstyper i en chatbot, Pontus Bergman, Anna Carlsson, Jonas Klingström, Karolin Nissa, Emma Torensjö, Sara Widman Börjesson
  2. Uppfinningar och upptäckter som förändrade världen - Konceptutveckling och UX-testning av uppgifter för ett lärspel i historia, Annika Svensson, Johan Brage, Stina Nyman, Gustav Nygren, Linn Maria Bergström, Malin Bergqvist
  3. Animega, En lek- och lärapplikation för små barn - Utvecklad i syfte att vara ett kompletterande verktyg för förskolebarns läs- och skrivutveckling, Oskar Danielsson, Linus Dennerlöv, Anna Johansson, Gustav Johansson, Erik Kanebrant, Isabelle Månsson
  4. Signifiers inverkan vid kartnavigering - En jämförelse av interaktionen med kartor i pappersform respektive surfplatteformat, Olof Allard, Philip Anzén, Omar Hamsis, Sofie Nyström, Louise Walletun, Jonas Åkered
  5. Utvärdering av prototyper för AR-rundvandringar - En studie i användbarhet, Jonatan Andersson, Adam Annerhult, David Eriksson, Jonna Magnusson, Emelie Molinder, Sebastian Sylvan
  6. An ounce of gold will not buy an inch of time - A study of the neurological processes governing time, space and quantity, Ellinor Andersson, Martin Krampell, Caroline Norén, Håkan Rehnström, Anton Romell, Mikael Skagenholt

Sidansvarig: Arne Jönsson